3d secure

  • 9 září 2018
  • 19 odpovědí
  • 3023 Zhlédnutí

Dobrý,dnes jsem chtěl zaplatit přes 3d secure, Tipsport.cz,bohužel pořád píše že je naky problém,můžu poprosit o radu,ze strany banky,moc dekuji

Odpovědi: 19

Prosim vas,musi se 3d secure nastavit,nebo je rovnou nastaveno,diky
Úroveň
Odznak +2
Dobrý den, pokud je to Vaše první platba s novým účtem nebo kartou přes internet, podívejte se do internetového bankovnictví, jestli nemáte nastavený limit pro internetové platby nulu. A i pokud je limit nenulový, zkuste ho prostě změnit na jinou hodnotu, tím se to někdy "odzakousne".
Úroveň
Odznak +1
Mně se zase před pár dny podařilo jak Alzou, tak EONem zaplatit poměrně velké částky bez vyzvání k zadání kódu 3D Secure a to na stránkách kde je 3D Secure u jiných karet vyžadováno a u obou karet bylo v minulosti požadováno
Úroveň
Odznak +4
Mně se zase před pár dny podařilo jak Alzou, tak EONem zaplatit poměrně velké částky bez vyzvání k zadání kódu 3D Secure a to na stránkách kde je 3D Secure u jiných karet vyžadováno a u obou karet bylo v minulosti požadováno

Patriku, děkujeme Vám za napsání.
Všechny internetové platby jsou námi autorizované jako 3DS, je-li obchodní místo zabezpečeno 3DS. U tohoto obchodníka musel být buď nějaký výpadek nebo již není zabezpečen 3DS.

Např. internetový obchod Alza nebo Slevomat autorizuje platbu přes 3DS a poté si platební brána může pamatovat přímo platební kartu. Proto následující platbu již 3DS nevyžaduje. Třeba by to mohlo být i v tomto případě?
Úroveň
Odznak +1
Tohle byl jiný obchodník a platil jsem u něj ve stejný den i jinými kartami a tam bylo 3D Secure vyžadováno, takže spíše hádám nějaký výpadek na straně Hello. Uvidíme, příští měsíc hodlám opět použít, tak dám vědět, kdyby se opakovalo.
Úroveň
Odznak +4
Tohle byl jiný obchodník a platil jsem u něj ve stejný den i jinými kartami a tam bylo 3D Secure vyžadováno, takže spíše hádám nějaký výpadek na straně Hello. Uvidíme, příští měsíc hodlám opět použít, tak dám vědět, kdyby se opakovalo.

Patriku, děkujeme Vám za tyto informace.
Pokud by byla chyba na naší straně, transakce by Vám neprošla. Ne 3DS transakci nemůžeme autorizovat, je-li obchodník zabezpečen 3DS.

Budeme rádi, když nám příští měsíc napíšete, jak se podařilo.
Úroveň
Odznak +1
zrovna jsem platil EON kartou letenky u Ryanair a taky bez 3D Secure. Jen nemám srovnání, jak je to u jiných karet
Úroveň
Odznak +1
Stále máte 3D Secure nějak rozbité! Dnes jsem platil u RJ částky něco přes 80 Kč a něco přes 300 Kč a obojí bez 3D Secure. Dříve i menší částky u RJ vždy s 3D Secure.
Úroveň
Odznak +1
Vypadá to, že RJ u menších částek 3D Secure nevyžaduje. Včera jsem uskutečnil mé obvyklé měsíční kolečko (5 korunových plateb s AirBank a 3 korunové platby s Equa) a vše bez 3D Secure
Úroveň
Odznak +1
U 1 Kč to beru, ale něco přes 300 Kč již zrovna úplně nejmenší částka není. Tvoje letenky byly určitě bez 3D Secure v řádech tisíců Kč.
Úroveň
Odznak +2
Včera večer jsem platil Goldkou cca 40 Kč a 3D Secure fungoval. Asi to bude souviset s konkretním obchodníkem ...
Úroveň
Odznak +1
Co na to banka, že při platbách KK E.ON u RegioJetu a Ryanairu není požadováno ověřeni pomocí 3D Secure, viz můj příspěvek výše, jako ještě před nějakým měsícem i u malých částek v případě RegioJetu?
Úroveň
Odznak +4
Co na to banka, že při platbách KK E.ON u RegioJetu a Ryanairu není požadováno ověřeni pomocí 3D Secure, viz můj příspěvek výše, jako ještě před nějakým měsícem i u malých částek v případě RegioJetu?

Mirku, děkujeme Vám za dotaz.
Opravdu není „chyba na našem přijímači."
Pokud obchodník není 3DS zabezpečen, platba není přes 3DS, jak Vám v tomto vlákně odpověděl Jisy.

Je-li zabezpečen, i tak se může stát, že platba neproběhne 3DS a to díky platbě „zapamatovanou kartou“ – tohle vychází vždy z nastavení obchodního místa. Volba 3DS nemá spojitost s výší částky.
Úroveň
Odznak
Mě taky občas nejde platba přes 3D secure a nemyslím si, že by to bylo obchodníkem... Už jsen proto, že tam vyběhne nějaká 3D secure hláška od Hello bank místo žádosti o kód. Zatím jsem nevysledoval, proč a kdy se tak děje, ale platba pak normálně proběhla, jen jsem místo zadání kódu odklikl OK. Docela mne to znervóznělo...

A ještě jedna věc. Jednou jsem úplně zapomněl zvednout si limit pro internetové platby v IB. Místo žádosti o 3DS kód na mne vyběhla nějaká nesmylsná hláška od Hello bank, že abych mohl platit, tak si musím nastavit telefonní číslo, kam mi budou posílány kódy a že to mohu udělat v IB (už si nepamatuji přesně, ale bylo to něco v tomto smyslu). V tu chvíli mě vůbec nenapadlo, že platba byla zamítnuta kvůli nenastavenému limitu, ale začal jsem pátrat, co se zase stalo, že mi vypadl nastavený telefon... Podíval jsem se do IB, telefon byl správně zadný, tak jsem to zkusil znovu se stejným výsledkem... Teprve pak mi došlo, že jsem zapomněl zvednout limit pro internetové platby v IB... Ta hláška mě úplně zmátla. S tím byste asi měli něco udělat, když to místo limitu uvádí, že nemám nastavený telefon...
Já bych 3DS příliš neřešil, slouží především jako ochrana banky.

Podle Zákona o platebním styku (370/2017 Sb.) plátce nese ztrátu z neautorizovaných platebních transakcí do částky odpovídající 50 eurům (cca 1.300,- Kč), byla-li tato ztráta způsobena použitím ztraceného nebo odcizeného platebního prostředku nebo zneužitím platebního prostředku.

V plném rozsahu hradí, způsobil-li ztrátu svým podvodným jednáním nebo tím, že úmyslně nebo z hrubé nedbalosti porušil některou ze svých povinností.
Povinnosti plátce zákon vymezuje takto: Plátce používá platební prostředek v souladu s rámcovou smlouvou, zejména okamžitě poté, co obdrží platební prostředek, přijme veškerá přiměřená opatření na ochranu jeho osobních bezpečnostních prvků, a bez zbytečného odkladu po zjištění oznámí poskytovateli nebo osobě jím určené ztrátu, odcizení, zneužití nebo neoprávněné použití platebního prostředku.
Úroveň
Odznak
S tím 3D jsem reagoval na předchozí příspěvky. Navíc lepší nějaká prevence, než řešit reklamace... Ale hlavně jsem chtěl oznámit tu nesmyslnou hláškou o nenanstaveném telefonu, která na mne vyběhla při platbě, když jsem neměl povolený příslušný limit... To si myslím, že je hodně matoucí.
Úroveň
Odznak +2
Ono když platím na terminálu v prodejně bezkontaktně do 500 Kč a systém mi chce mimořádně zkontrolovat PIN, tak terminál často vydává nesmyslné hlášky. Prodavačky to ale obvykle znají a nechají mne strčit kartu do terminálu ... Takže to může být chyba na straně obchodníka i s tím 3D.
Úroveň
Odznak
To musí být hláška z Hello bank. Za prvné tam je logo Hello bank - objevilo se to v tom okně, co posílají kód pro 3DS a chtějí ho tam pak zadat. A za druhé, proč by obchodník psal, že nemám v bance nastavený telefon a že si ho mám nastavit a že to mohu pohodlně udělat i přes IB. To má snad každá banka jinak, tohle by fakt obchodník asi neřešil a ještě aby podle banky rozlišoval, jak si to mohu nastavit...
Úroveň
Odznak +2
Ale jasně, v tom tvém případě to je třeba hláška Hello bank. A v jiných případech za to mohou zase jiné banky - zjevně nejsou sladěné kódy, které vysílají jednotlivé systémy různých bank. Chybí tady nějaký koordinátor - neměla by se o to starat ČNB ?

Odpovědět