Aktivace debetní karty

  • 17 listopad 2017
  • 6 odpovědí
  • 4671 Zhlédnutí

Úroveň
Dobrý den,

celý proces aktivace debetní karty mi přijde hrozně zmatený.

Objednal jsem si debetní kartu i nálepku, ty po několika dnech přišly, ale stejně je nemůžu používat.

Čekám na jakousi tabulku se souřadnicemi PINu.

V IB píšete, že ji už měl dostat přes SMS (což jsem nedostal), v průvodním dopise ke kartám píšete, že ji dostanu doporučeně, což jsem taky nedostal.

Navíc v bankovnictví žádná tabulka není, jen modrý proužek.

Už to trvá docela dlouho (určitě přes týden) a já pořád svoje karty nemůžu používat.

Proč nemůžete mít aktivaci karty tak jak moje ostatní banky, kdy ji dostanu poštou, v bankovnictví potvrdím SMS její převzetí a je hned aktivní? Případně, že si můžu PIN zvolit v IB?

Za mě je tohle opravdu onboarding fail. Začátek aktivace celkem dobrý (nebylo nutné nikam chodit, ani žádný kurýr neotravoval), ale ty karty celkový dojem docela kazí.

Odpovědi: 6

Odznak +2
Mám stejný pocit, tedy, že je vše zbytečně složité a nepřehledné. Osobně se tady přimlouvám za podobnou variantu co píšete. Tedy dostat kartu a přes tlačítko v IB si kartu aktivovat SMS kódem, kdy bych dostal případně i hned po aktivaci šifrovaně PIN - buď opětovným zadáním jiného kódu (přes tlačítko vyžádat PIN v SMS) nebo jiným rychlejším a pohodlnějším způsobem.
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Vám za napsání thubalek a Laysen,
pro bližší vysvětlení, po schválení žádosti o debetní kartu/Sticker odchází zpravidla do 5 pracovních dnů dopis s kartou/Stickerem v následujících variantách:

A) pokud má klient u nás platné telefonní číslo –
součástí dopisu je tabulka s jedinečnými údaji pro určení PIN kódu. Zpravidla jeden den po obdržení tohoto dopisu klient dostane SMS se souřadnicemi k získání PINu.

😎 pokud nemáme k dispozici platné telefonní číslo klienta –
dopis s kartou neobsahuje tabulku, ale pouze informaci o tom, že PIN kód bude zaslán samostatně jako doporučená zásilka. Klient pak v dalším dopise (zaslaném doporučeně) obdrží PIN.

Také je to z toho důvodu, že naše čipy jsou personalizovány tak, aby první použití byla kontaktní transakce s online ověřením PIN.
Zdálo se nám to jako nejbezpečnější řešení. Po obdržení debetní nebo kreditní karty/Stickeru ji hned můžete aktivovat ve svém internetovém bankovnictví pro internetové placení.

Uděláme maximum proto, abychom termín doručení PIN co nejlépe synchronizovali s doručením karty, ideálně pomocí SMS.
Proto velmi oceníme zpětnou vazbu – tyto informace @thubalek zda nám můžete napsat (pro tohle mi můžete poslat i soukromou zprávu),
kdy bylo o debetní kartu požádáno, kdy byla obdržena, kdy dorazil PIN.


Děkujeme vám a přejeme hezký den.
Úroveň
No to, co tu píšete, je asi napsáno v dokumentaci k IB, ale bohužel vám to tak nefunguje.

Mám u vás platné telefonní číslo od začátku (nevím, jestli jde účet založit online bez telefonního čísla, ale mám dojem, že ne).

A přesto moje aktivace probíhala podle scénáře B a v IB mi straší něco jako polovina scénáře A (mám tam prázdnou tabulku u možnosti Zobrazit PIN, žádnou SMS se souřadnicemi jsem nikdy neobdržel).

Celkově od založení účtu k tomu, abych mohl poprvé použít platební kartu trvalo 12 dní (žádost podána 9.11, PIN dorazil poštou 21.11.). Což se mi zdá celkem dost a přijde mi to zbytečně komplikované a zdlouhavé.

mBank i FIO mají proces aktivace karty jednodušší a rychlejší.

Jo a ještě jedna věc: v dopise s PINem mi píšete: Teď už zbývá jen platební nálepku aktivovat (v IB, na Infolince).

Ale to je podle mě matoucí, ne? Já už ji mám aktivovanou skoro týden. A podle vašeho popisu tato obálka chodí až po první obálce s kartou, kde je stejný pokyn také, takže jsem si ji aktivoval na základě prvního pokynu.
Úroveň
Odznak +4
Dopis s PIN / aktivace Stickeru - je z naší strany připomínkou pro naše klienty, kteří si ještě platební nálepku nestihli zaktivovat. Do budoucna se zamyslíme zda neuvést něco ve smyslu: „pokud ještě nemáte aktivováno….“
protože máte pravdu, že pro někoho může být tahle formulace matoucí.
Pokud jste obdržel PIN poštou, je správně, že se Vám v internetovém bankovnictví nezobrazuje tabulka (je prázdná) pro určení PIN kódu.

Jak nám popisujete časovou prodlevu od podání žádosti až po obdržení PIN a scénář 😎, omlouváme se, ale bohužel muselo dojít k technickým potížím. Abychom termín doručení PIN co nejlépe sladili s doručením karty, a to ideálně pomocí SMS, je Vaše zpětná vazba thubalek pro nás velmi důležitá. Určitě nám pomůže pokud si najdete čas a napíšete mi do soukromé zprávy Vaše mobilní číslo a e-mailovou adresu, protože bez přesnější identifikace, nedokážeme správně situaci vyhodnotit.
Děkujeme a přejeme hezký den.
Dobrý den,také mám schválenou debetní kartu uvás i nálepky,kde tetdy karta i nálepky mám aktivní jen tedy mám čekat na pin?Na pin čeám už asi 2 týdny,a pořad nic,tak doufám že už pin dorazi co nejrychlejí abych svojí kartu mohla použivát?Jeto strašně zdlouhavé?
Úroveň
Odznak +4
Dobrý den,také mám schválenou debetní kartu uvás i nálepky,kde tetdy karta i nálepky mám aktivní jen tedy mám čekat na pin?Na pin čeám už asi 2 týdny,a pořad nic,tak doufám že už pin dorazi co nejrychlejí abych svojí kartu mohla použivát?Jeto strašně zdlouhavé?Dobrý den, Hedviko, tady by bylo dobré prověřit pokud jste souřadnice k PIN (ke kartě a Stickeru) SMS zprávou neobdržela, zda máte u nás správně uvedený telefonní kontakt. Abychom Vám mohli pomoci, potřebujeme znát Vaši identifikaci klienta. Proto prosím kontaktujte naši Infolinku 257 080 080 nebo nám napište soukromou zprávu přes FB (kanály přímo k tomu určené) kde Vám kolegové rádi poradí a zajistí co bude třeba.

Odpovědět