Embosované platební karty


Úroveň
Odznak +2
Již delší dobu se o tomto tématu diskutuje nahodile a chaoticky v různých vláknech, tak zakládám nové téma, kde se to, jak doufám, sjednotí a vyjasní. Také to umožní uzavřít téma o zlatých kreditkách, které by klidně mohly zůstat prestižní záležitostí pro vybranou klientelu, pokud si to tak HB přeje. O barvu karty nám skutečně nejde a benefity jsou u ní téměř stejné, jako u běžné Hello kreditky, tak nevidím důvod, proč si ji pořizovat, kromě toho, že je embosovaná.
Mám na vedení HB v této souvislosti několik dotazů:
1. plánuje HB vydávat nějaký neprestižní typ embosované kreditní i debetní karty? V jakém časovém horizontu? (Ještě letos? Příští rok? Zatím to není Vaší prioritou? Opravdu nestojím o odpověď typu: "Výhledově o tom uvažujeme.")
2. jaký je pro banku cenový rozdíl v nákladech na vydání a vedení embosované a neembosované karty?
3. máte pro to, že nevydáváte embosované karty, ještě nějaký jiný důvod komě finančního?
Předem děkuji za odpovědi.

Odpovědi: 50

Úroveň
Odznak +2
Na otázky neodpovím, protože nejsem z banky, ale měl bych pro banku jeden tip:
- Když bude Hello bank vydávat karty s delší platností (debetku jsem dostal na 3 roky), třeba s platností 5 let, ušetří za provoz a ušetřené peníze by mohla investovat do těch embosovaných plastů ...
nezdá se mi, že by ten rozdíl v nákladech byl tak velký.
Úroveň
Odznak +2
Jo, ale jak se psalo někde jinde, pak by stálo za to umožnit bezplatnou výměnu karty dřív než po pěti letech, protože někdy se karta prostě opotřebuje.
Úroveň
Odznak +2
jujec napsal/-a:

Jo, ale jak se psalo někde jinde, pak by stálo za to umožnit bezplatnou výměnu karty dřív než po pěti letech, protože někdy se karta prostě opotřebuje.


Co takhle zlatá střední cesta? Umožnit kdykoliv výměnu karty na žádost klienta (třeba právě z důvodu opotřebení) s tím, že pokud bude výměna dřív, než za 3 roky, bude zpoplatněná?
Úroveň
Odznak +1
Zahraji si na Terku:
ad 1) Výhledově o tom uvažujeme.
ad 2) Významný.
ad 3) Ano, "obecný, nic pro jistotu konkrétně neříkající blábol".
ad 1) Prozatím to zůstane, jak to je.
ad 2) Jedná se o interní informace, které nesdělujeme.
ad 3) Mlčení je nejvýmluvnější odpověď.
Úroveň
Odznak +2
Když už jste to tady takhle rozjeli, napadá mě ještě jedna odpověď na tu 3. otázku: Speciálně pro český trh (na rozdíl od zahraničních divizí HB) jsme zavedli pouze neembosované karty, protože je to specifický požadavek českých zákazníků, společně s drůbežím separátem a drahými mobilními daty. :$:$
Ale teď vážně - alespoň na tu 2. otázku by mohl znát odpověď i někdo mimo banku. Nejde ani tak o konkrétní cenu (každá banka to může mít nasmlouváno jinak, záleží i na celkovém počtu vydaných karet atd.), ale o to , zda je rozdíl v ceně třeba 2%, 10%, 50%....
Nehledě na legrácky, by mě opravdu moc zajímaly seriózní odpovědi Hello bank na všechny ty tři položené otázky.
Pokud jde o druhou otázku, mohu nabídnout informaci, kolik platí třeba klienti některých bank v Německu a Rakousku. Tyto banky se většinou snaží přenést své náklady na klienty v plném rozsahu, minimálně u platebních karet to platí. Německá HypoVereinsbank (UniCredit Bank) si účtuje za embosovanou standardní KK, která nic nevrací a nemá žádné benefity, ročně 30,- EUR, zatímco neembosovaná předplacená karta stojí 20,- EUR. Rakouská Erste Bank nabízí embosovanou KK bez benefitů za 20,- EUR, zatímco neembosovaná předplacená karta stojí ročně 16,- EUR.
Úroveň
Odznak +1
Předpokládám, že jsi vybral ty nejdražší banky po stránce poplatků za karty. A ty nejlevnější?
Existují KK zdarma za obrat, nebo zdarma v rámci balíčku k účtu. Zdarma bez podmínek nikoliv. Šlo mi spíš o poměr ceny embos. x neembos. než o poplatek jako takový.
Německá Hello bank má mimochodem v nabídce pouze zlatou KK za 60,- EUR ročně, ovšem s velkorysým cestovním pojištěním pro celou rodinu, pojištěním storna a poškození zboží, vracením 10 centů za transakci.
Úroveň
Odznak +2
jujec napsal/-a:

Otázkou je, jestli je pro banku větším přínosem klient, co diskutuje na fóru a orientuje se v problematice peněz, nebo ten, kdo dostane výpis z kreditní karty, zaplatí minimální splátku a pak se u bankomatu těší, že si ještě pár stokorun může vybrat....


Dovolila jsem si převzít tuto citaci z vlákna o zlaté KK, ale patří podle mě i sem. V tomhle je zakopaný pes v celé své nahotě.
HB mi na mé dotazy ani nemůže upřímně odpovědět, protože by tím možná na sebe prozradila příliš mnoho ne zrovna lichotivých věcí.
Už se tady o tom v minulosti hodně diskutovalo, naposledy třeba začátkem ledna v tématu o změně bonusů na KK. Celý problém je v tom, jaký je typický klient HB a na jakého se chce v budoucnu orientovat. V době vzniku HB byli všichni klienti bývalí dlužníci z Cetelemu, kteří dostali KK jako bonus k nákupu zboží na splátky nebo kteří si ji pořídili z důvodu nedostatku financí - nikoliv z důvodu, aby ji zodpovědně a s finanční gramotností využívali a čerpali z toho bonusy. Toto potvrzovala i informace od Terky, že nadpoloviční většina klientů si jako volitelný bonus na KK zvolila výběry z bankomatu zdarma, nikoliv bonusy z transakcí. Velká část klientů také upřednostňuje posílání papírových výpisů a jejich placení pomocí odstřižených složenek na poště. Je jim úplně jedno, jak vypadá elektronické bankovnictví, zda jsou karty embosované nebo ne a zda bez problémů chodí elektronické výpisy. Doufám pro dobro banky, že takovýchto klientů bude do budoucna stále menší podíl - ne tím, že by ubývali (úbytek klientů bance fakt nepřeju), ale tím, že banka bude získávat nové finančně gramotné a bonitní klienty. Pokud je ale chce získat, musí jim nabídnout něco víc, než nabízí teď. Dobrým krokem bylo zvednutí úrokových sazeb na BÚ, ale zase je v tom háček, že je tam limit 100 tis. korun, takže zase nic, co by přetáhlo opravdu bonitní klientelu od prestižních bank.
Jak psal Muf, náklady na embosované karty jsou oproti neembosovaným možná o 30 - 50 % vyšší a pokud o tu dražší variantu nemá 98 % zákazníků banky zájem, nevyplatí se jim to prostě zavádět. Sice nás tu pár diskutuje na fóru a jsme vidět, ale většině klientů banky je to fuk a banka má většinu příjmů z těchto klientů, ne z nás.
Na otázku č. 2 odpověděl tedy Muf, na č. 1 odpovídám já: pokud se chce HB orientovat hlavně na takové klienty, které zdědila z dob Cetelemu, nevyplatí se jí embosované karty zavádět.
A otázka číslo 3? Hlavní důvod je samozřejmě finanční a souvisí s otázkou č. 1, ale je zde i jistá pohodlnost, neochota jít někam dál, zavádět nové věci, které se možná na začátku nebudou moc vyplácet, ale někdy se začít musí a každý začátek je od nuly (i původní Cetelem musel ty své klienty získávat postupně od nuly).
Jako dobré kompromisní řešení bych viděla, kdyby banka zavedla volitelnou možnost pořídit si embosované neprestižní platební karty s tím, že by poplatek za vedení byl o těch 30 - 50 % vyšší než u neembosovaných, ale zároveň by od určitého měsíčního obratu bylo vedení obou typů karet zdarma - např. u neembosovaných od 3 tis. korun výše, u embosovaných od 6 tis. korun výše. Kdyby HB zavedla jenom embosované karty s poplatkem např. 100 Kč bez možnosti jeho odpuštění, v současné konkurenci na trhu by to neobstálo. Pokud tam ale dá limit odpuštění od určitého obratu, zároveď si tím zajistí, že majitelé budou tyto karty skutečně používat (a tím generovat bance zisk z uskutečněných transakcí) a nebudou jim jen ležet v šuplících.
Úroveň
Odznak +2
Skvěle napsané! Jenže se obávám, že banka není na takového klienta vůbec připravena - otázkou je, jestli by vůbec bonitní klient do takové banky šel. Mám nadstandardní příjem a pořád hledám něco lepšího než je Česká spořitelna (Erste Premier), ale nic nenacházím. Teď sice ČS šlape na záda ČSOB, ale ČS má pro mě pořád tu výhodu, že je "všude" a má na letišti svůj salonek. Dřív jsem hodně využíval RB (účet Comfort), ale po sazebníku z dnešního dubna jsem se zase vrátil pokorně zpět do ČS.
Tady na HB! jsem se v okamžiku, kdy jsem utratil 1,5 násobek svého měsíčního příjmu (a méně, než byla má výplata s odměnou předchozí měsíc) dostal okamžitě do lustrování, za co jsem peníze utrácel. Přitom platby jsou na kartě dané. Pak chtěla banka doklady o tom, co jsem kupoval, pak taky, kde jsem na to vzal... Chápu nějaké interní procesy banky, ale celý způsob kominikace byl ve stylu "vy jste něco provedl, dokažte svou nevinnu" místo "omlouvám se, potřebujeme v rámci interních procesů, abyste nás ujistil, že je vše OK". Myslím, že je banka nastavená na "řvaní na klienty, kteří neplatí minimální splátku", takže prostě jiný typ klientů nezvládne mentálně. A taky, že většina bonitnějších klientů je jinde a nechce si hrát s různými bankami, zejména s těmi, které mají novorozenecké problémy. (Já jsem výjimka, mně to baví).
Text je opravdu skvělý, moc se mi líbí. A souhlasím, že banka zatím není zjevně na takového klienta připravená, ale současně si myslím, že pokud chce růst, nevystačí si se stávajícím portfoliem klientů se spotřebními úvěry. Muís vykročit za hranice svého úvěrového oddělení v Ostravě.
V ČR je velká konkurence a na trh se chystají ještě další subjekty (ING připravuje běžný účet i úvěrové produkty). Asi úplně nebude cílit na klienty s Erste Premier, ale přeci by se mohla snažit nabídnout víc. Na druhou stranu ve Francii KK VISA Infinite nabízí. Nepatřím mezi klienty, kteří by využívali kreditní kartu mimo bezúročné období a splátku hradili složenkami na poště, ale rád bych bance na mně nechal vydělat jiným způsobem. Kdyby mi to ovšem dovolila. Ale ona to nechce!
V současnosti je Hello bank nejvíc low-cost ze všech low-cost bank v ČR. Všechny původně nízkonákladové banky (FIO, mBank, Equa, Creditas), se pokusily rozkročit k lehce bonitnějším klientům, nabízejí něco nad rámec úplně nezákladnějších produktů. Vlastně už ani nejsou tak docela low-cost. Hello bank se podivuje nad tím, že někdo potřebuje embosovanou kartu? Přesvědčuje nás, že není potřeba? Pak ji pouhým 10 lidem v "naprosto výjimečné" akci umožní získat. Hodili pamlsek zvířátkům?
Komunikace na lince je prostě strašná. Telefonoval jsem tam v různých věch asi 5x, z toho 3x jsem si připadal jako když volám na exekuční úřad. Když už mě konečně spojili, tak mě čekal nevlídný, odtažitý přístup hraničící s arogancí, případně nepochopitelná neznalost vlastních produktů. A opravdu jsem jednal velmi slušně a fakticky s ničím neotravoval. Hello bank na mě působí jako banka, která čeká, že jí klienti budou nakolenou prosit o její (úvěrové) produkty. Tak ale moc daleko nedojde.
Ještě k ČS. Mám k ní určité výhrady, ale musím říci, že se skutečně zajímá o názory klientů (jiná věc, že pak zvolí variantu přijatelnou pro co nejvíc z jejich 5 mil. klientů, takže leccos dobrého vyzní do ztracena). Testoval jsem (bezplatně) několik pilotních projektů, které dělala. Opravdu jsem měl skvělý dojem z jejich přístupu.
Úroveň
Odznak +1
Muf z bývalé mRady?
Ne, bohužel mě bývalá mRada minula. Byla by to ale hezká zkušenost. Muf je nick jen pro Hello bank. Tak mě přišlo, že se sem hodí... :)
Úroveň
Odznak +2
Muf napsal/-a:


....

V současnosti je Hello bank nejvíc low-cost ze všech low-cost bank v ČR. Všechny původně nízkonákladové banky (FIO, mBank, Equa, Creditas), se pokusily rozkročit k lehce bonitnějším klientům, nabízejí něco nad rámec úplně nezákladnějších produktů. Vlastně už ani nejsou tak docela low-cost. Hello bank se podivuje nad tím, že někdo potřebuje embosovanou kartu? Přesvědčuje nás, že není potřeba? Pak ji pouhým 10 lidem v "naprosto výjimečné" akci umožní získat.
....


Jsem klientem těchto nízkonákladových bank (mimo mBank) a nepřipadá mi, že by něco nabízely pro bonitnější klienty - snad jedině Creditas má úročení SÚ stejné pro libovolně vysoký vklad.
Equa ? nemá ani kreditku ...
FIO ? - má sice (krátce) KK, zato úročení vkladů se limitně blíží k nule ...
Doplněno: Snad jedině cizoměnové účty mají navíc - ty ale potřebuje dost málo lidí.
Především pro sebe nechci od Hello bank žádný nadstanardní produkt, ale pouze obyčejnou embosovanou kartu, která je naprostou samozřejmostí ve všechn ostatních českých bankách. Kdyby nějaký nadstandardní produkt byl, tak jako mají všechny ostatní pobočky Hello bank v Evropě (nevím, proč česká ne), tak bych zvažoval, jestli ho využiji.
Skutečně vysokopříjmoví klienti zřejmě nízkonákladové banky preferovat nebudou. Šlo mi o to, že uvedené banky mají v nabídce produkty, které jsou mírně nad standardem, mohou někoho zaujmout a oslovit, mohou být pro banku dalším zdrojem příjmů.
mBank má vracecí mKreditku plus při obratu zdarma se zajímavým pojištěním domácí asistence, má také zlatou DK při obratu zdarma s cestovním pojištěním, které po Evropě stačí. Má hypotéky.
Equa má zlaté karty, sice v podstatě k ničemu, ale z hlediska banky se jedná o velmi úspěšný produkt. Má cizoměnové účty, termínované vklady. Výhodné zahraniční výběry. Letos spustí investice. Má hypotéky.
Fio má široký karetní program včetně zlatých karet, ale třeba i dnes již neobvyklé karty Maestro, výhodné SEPA platby, praktický styk se slovenskou FIO, možnost online zakládání dalších účtů, zajímavé je propojení na přímé investování, připravuje vlastní investiční společnost.
Creditas má zlatou kartu, zajímavé vkladové produkty, relativně výhodné kurzy a zahraniční platební styk, individuální přístup na pobočkách.
Nemohu souhlasit s tím, že cizoměnové účty potřebuje málo lidí. Samozřejmě, že ne většina stávající klientské baze Hello bank. Obyčejní lidé z pohraničí pracují v zahraničí, studenti jezdí na pobyty do zahraničí, leckdo cestuje a přes devizové společnosti převádí výhodně směněné prostředky právě na cizoměnové účty...
Lidé s vyššími příjmy by v současné době primárně neměli ukládat své příjmy do klasických depozitních produktů (spořící účty, termínované vklady), na těch by měli mít jen část prostředků, ale měli by diferencovaně a dle své konkrétní situace investovovat. Samozřejmě si každý může dělat, co chce, ale když bychom měli minimální cíl, aby prostředky zachovaly svojí hodnotu, není jiná jednodušší alternativa. Nechávám stranou nemovistoti, komodity atd.
Úroveň
Zdá se, že někteří lidé si mysleli, že když budou přispívat na fóru tak mají nárok na nějaké nestandardní výhody ze strany banky. Když zjistili, že žádné výhody mít nebudou začali na banku útočit.
Co se týká embosovaných platebních karet tak by banka mohla umožnit vydávání těchto karet těm, kteří je chtějí po zaplacení poplatku. Např. v mbank jsem chtěl místo Visa karty MasterCard, tak jsem zaplatil poplatek 100,-Kč a kartu (embosovanou) jsem dostal.
Úroveň
Odznak +2
Muf:
Řada těch výhod zmiňovaných bank mi ušla, přiznávám. Každý má jiné potřeby, mě třeba cizoměnové účty nezajímají, protože nemám žádné příjmy ze zahraničí. Spíše mne zajímají dobré kurzy na kartách a z tohoto hlediska je Hello Bank přínosem.
Jistě, diferencovat úspory je třeba, souhlasím.

Ještě k té nabídce karet u Hello Bank:

Doufám, že banka se polepší a nabídku časem rozšíří - nemůžeme od ní najednou chtít takovou nabídku jako má třeba FIO - ta také přece kdysi začínala s jednou kartou Maestro (a neembosovanou, jak jinak) . A Creditas ? Také měla napřed jen jednu kartu, ta zlatá mi docela utekla.
Vůbec nechci být k Hello bank nepřiměřeně kritický, naopak jí fandím. Je mi sympatická. Jestli to vyznělo jinak, tak mě to mrzí. Myslím, že má Hello bank potenciál zaujmout nové klienty, samozřejmě udržet stávající. Ukvapenost není na místě, je dobré inovace pečlivě připravit. Frustruje mě ale mlčení banky, případně neurčité, vágní odpovědi na některé otázky, nebo odpovědi “jako pro děti”. Mám potom pochybnost, jestli skutečně o zpětnou vazbu stojí.
Úroveň
Odznak
Děkujeme všem za vaše reakce a založení tohoto tématu :$

1) Plánuje Hb! vydávat neprestižní typ embos debet i KK?

Samozřejmě uvažujeme o rozšíření našeho karetního portfolia a pečlivě monitorujeme poptávku našich klientů po různých typech karet. Jak víte, v současné době nabízíme k běžnému účtu debetní kartu MasterCard Unembossed s unikátním vertikálním designem, u kterého embos není možný. V letošním roce o jiném typu debetní karty neuvažujeme. Co se týče kreditní karty, již nyní vydáváme v limitovaném množství naší zlatou (embosovanou) kreditní kartu, ta je v této chvíli vydávána pouze zájemcům z naší komunity.

V budoucnu ji chceme též zařadit do standardní nabídky.
Jakmile budeme mít více informací, rádi se s vámi na fóru o ně podělíme.

2) Jaký je cenový rozdíl v nákladech na vydání a vedení embos x Unembossed?

Náklad na výrobu standardního plastiku karty, její vedení a náklady na personalizaci jsou pro oba typy (embos x unembossed) totožné.

3) Máte proto, že nevydáváte embosované karty, ještě nějaký jiný důvod kromě finančního?

Pro námi zvolenou strategii typu karet jsme měli plno důvodů, ale finanční to nebyly. Cena je opravdu stejná. My chtěli mít jiný design, lepší bezpečnost a hlavně embosing má podle našeho názoru velmi limitované využití a do budoucna úplně vymizí. Zip-zap terminály (žehličky), kde se embosovaná personalizace ještě využívá, byly nahrazeny novými POS terminály, které umí ověřit dynamická čipová data a PIN. Platby kartou na online/offline terminálech se tak stávají bezpečnějšími. Tzv. mechanické terminály jsou používány v minimální míře např. v některých autopůjčovnách v USA či v méně rozvinutých zemích.

Naší standardní kartu jsme se tedy rozhodli nabízet jako elektronickou, vyžadující vždy ověření dynamických dat a PIN. Embosované karty (v tuto chvíli naše kreditní karta GOLD) máme nastaveny tak, aby v balíčku služeb rovnou obsahovaly pojištění proti zneužití, abychom zabránili možné nepříjemné situaci způsobené zneužitím tohoto typu karty. Věříme, že je v zájmu našich klientů, abychom je chránili proti zbytečnému riziku, a tím plnili filozofii naší banky, která myslí na lidi.

Napište nám, jaký je ten váš důvod (kromě cestování po Americe "kde jsou v některých případech ještě žehličky“; tohle jsme již několikrát na komunitě řešili) mít emboss platební kartu? K čemu konkrétně ji běžně využíváte? Působí na vás kvalitněji, prémiově, bezpečněji,….?

Budeme moc rádi, pokud se s námi podělíte o vaše názory a zkušenosti.
Úroveň
Odznak +2
Pánové, především Vám děkuji za pochvalu a zároveň doufám, že si z příspěvků nás všech vezme něco pro sebe i HB. Že je nepochopí špatně jako hero101, že nejde o samoúčelné napadání banky a vyzdvihování jejích nedostatků, protože jsme zhrzení z toho, že nedostáváme jakési nadstandardní výhody. Naopak že banka pochopí, že je to spotřebitelská zpětná vazba a snaha o konstruktivní kritiku s nadějí, že naše příspěvky (snad) pomůžou bance v hledání dalších směrů, kam se rozvíjet. Ten, kdo se na tomto fóru vyskytuje už delší dobu, dobře ví, že pár aktivních členů sem už přispívá řadu měsíců a nebrali si servítky ani v minulosti, kdykoliv to bylo oprávněné. A v té době se o žádných odměnách ještě zdaleka ani nemluvilo (ostatně celá záležitost se zlatou KK mi připadá jako uměle nafouknutá kauza, kde se zaměnilo to, že by se nám líbílo, kdyby banka poskytovala za určitých podmínek zdarma embosované karty, což je u konkurence poměrně běžné, s tím, že chceme pro sebe zdarma nadstandardní produkt). Děláme to proto, že nás to prostě baví, jak napsal jujec :).
Pouze doufám, že banka alespoň v duchu oceňuje naši činnost na tomto fóru, protože kdyby si například nechala od externí firmy zpracovat srovnávací analýzu nebo spotřebitelský průzkum v podobném duchu, jako má zde od nás na fóru, zaplatila by za to nemalé peníze.
Úroveň
Odznak +2
Děkuji bance za odpovědi na mé dotazy (svůj předchozí příspěvek jsem psala dřív, než jsem odpověď banky viděla, přesto na něm nepovažuji za nutné cokoliv dalšího měnit).
Skutečnost, že náklady na embosovanou a neembosovanou kartu jsou stejné, to celé podstatně mění. Banka svou myšlenkou, že embosované karty jsou zbytečné a hrozí i vyšší riziko jejich zneužití (to druhé je samozřejmě pravda) možná předběhla svou dobu, protože spousta obchodníků to tak nechápe. Já jsem například v Americe v životě nebyla, platbu pomocí žehličky jsem uskutečnila naposledy někdy kolem roku 2000 a auto jsem ze zdravotních důvodů řídila naposledy někdy před 20 lety, takže autopůjčovny nevyužívám, ale omezení neembosované karty se mě dotklo i doma, aniž bych vstala od počítače. Některé zahraniční eshopy prostě odmítají neembosované karty akceptovat - viz AliExpress nebo v mém případě odmítnuté dobití kreditu na skype. A spoustu obchodníků i v Evropě má problém neembosované karty přijímat (mají sice moderní elektronické terminály, ale mají je nastavené tak, že platba neembosovanou kartou prostě neprojde autorizací) - možná je v tom jen setrvačnost a nedůvěra z jejich strany, ale jsme na tom bytí my zákazníci. Proto potřebujeme embosované karty, jinak na nákupy u českých obchodníků i na českých eshopech a na výběry z bankomatů zcela dostačuje neembosovaná karta.
Mám osobní zkušenost z Evropy, kde mi v několika hotelelech a autopůjčovnách odmítli akceptovat neembosovanou kreditní kartu, protože se jejich pracovníci domnívali, že se jedná o pre-paid kartu. Embosovanou kartu ode mě vyžadoval delegát zahraniční cestovní kanceláře při úhradě výletu, neembosovaná karta nefungovala na trajektu ve Španělsku, v horské chatě v Alpách, nebylo s ní možné zaplatit v parkovacím automatu v Německu. V ČR jsem žádný problém nezaznamenal. Minimálně v evropských zemích není v současnosti vůbec běžné vydávat kreditní kartu jako unembossed, obchodníci k ní pak často přistupují s nedůvěrou. V těchto případech je samozřejmě možné použit karty jiných bank, ale je to škoda. Neembosované karty lze přeci zneužít na internetu stejně tak jako embosované, nebo jsou v tomto směru bezpečnější? Není to řečnická otázka, opravdu nevím.
Úroveň
Odznak +2
Ještě mě napadá jedna věc: pokud jsou náklady na embos. a neembos. kartu stejné a většina bank chce přesto za embos. karty vyšší poplatek, asi to o něčem vypovídá. Minimálně o tom, že si banky uvědomují, že neembos. karty řada obchodníků neakceptuje, mají tudíž užší spektrum použitelnosti. Dále o tom, že řada lidí embos. vnímá jako prestižnější, dokonalejší (i když z hlediska bezpečnosti to tak není). A v neposlední řadě je obchodníci vnímají jako důvěryhodnější, což se odráží v tom, že je na rozdíl od neembos. karet akceptují.
Úroveň
Odznak +2
Asi si trochu rýpnu - když tedy dle banky nemá embosovaná karta žádnou výhodu, proč je na kartě stále ještě proužek a není tam jen chip a bezkontakt? :D
Jinak bez problémů jsem neembosem zaplatil v Anglii, Francii i na Slovensku, ale faktem je, že v žádné půjčovně to nebylo. Právě proto jsem na začátku diskuze o zlatých kartách položil otázku, co je vlastně na nich tak výhodné.
No a co se týká "očekávání výhod za diskuzi", tady bych to viděl tak, že asi nikdo z nás, co tu diskutujeme, nic extra nečekáme; nedovedu si představit, že by těch pár lidí, co diskutuje, bylo jen proto, že by za to něco mělo být. Jo, kdyby platilo pravidlo, že podle počtu napsaných vět se dávají finanční prémie, to by tu bylo lidí a příspěvků....

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)