Jak nejlépe řešit chargeback?


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 33

Úroveň
Jenom bych chtěl doplnit, možná to každý neví ale když zaplatíte z účtu ( ne kartou) a máte pak např. problémy z dodáním zboží od obchodníka z EU můžete využít Evropské spotřebitelské centrum https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/ kde Vám pomůžou s řešením problému. Využil jsem to již dvakrát, když mi prodejce nedodal zboží a nechtěl vrátit peníze a peníze mi pak byly po zásahu ESC vráceny. Musíte ale doložit doklady ( emaily), že jste prodejce již kontaktovali a k ničemu to nevedlo.
Úroveň
Odznak
Tak zrovna se mi tohle téma hodí. Bohužel jsem naletěl jednomu čínskému e-shopu. předvánoční shon a lákavá cena byla bohužel silnější, než zdravý rozum, nejdřív prohledat internet ohledně e-shopu. Nyní místo telefonu mám jen laciná sluchátka. :-( obchod se snažil ještě zareagovat, že je to jejich chyba a pošle objednané zboží. Ted je otázka, jak dlouho čekat. Samozřejmě se dožaduji čísla pro sledování nového balíčku apod., ale zatím přes svátky už žádná odpověď. Ale jelikož jsem našel xy plačtivých reakcí na tento obchod, kde lidem nikdy nic nepřišlo nebo přišli právě zmíněná levná sluchátka, tak si nedělám iluze. :-( Dám tomu nějaký čas a pak budu doufat, že mi taky HB pomůže.
Odznak +1
hero101:
Tak to už tu bylo. psal jsem o tom zde.
Úroveň
vlazy napsal/-a:

hero101:
Tak to už tu bylo. psal jsem o tom zde.


Já na rozdíl od Vás popisuji své praktické zkušenosti z ESC.
Úroveň
Odznak +2
Tak žádost o chargeback jsem dnes podala (přes svátky jsem jim ještě dala oddechový čas, kdyby se náhodou ozvali, ale samozřejmě nic). Poreferuji zde potom, za jak dlouho to banka vyřešila a jak to dopadlo. /OT poznámka - je zajímavé, že zde bance stačí poslat podepsanou naskenovanou žádost elektronicky - na rozdíl od dodatku k E-ON KK./

A ještě dotaz na banku: jedná se o chargeback z končící E-ON karty. Nebude problém, když se to nestihne vyřešit do konce ledna a úvěrový účet mezitím zanikne (resp. bude přečíslován)?
Úroveň
Odznak +2
Jak jsem slíbila, tady je shrnutí celé akce, ve které jsem se stala nedobrovolným subjektem testujícím provedení chargebacku v této bance:
Vše dopadlo dobře, peníze mám už několik dní připsané zpátky na svém úvěrovém účtu. Celé to trvalo cca o týden déle než avizovaných 45 dní, ale vzhledem k tomu, jaký administrativní moloch je karetní asociace a kolik toho musí vyřešit (a taky vzhledem k tomu, že to vyřešili v můj prospěch :D), mi to ani nevadí.
Vrácení peněz se ještě protáhlo na straně banky, protože původní platba odešla ze zrušené E-ON KK a tak mi peníze automaticky vrátili na starý úvěrový účet k této kartě a pak to museli ručně přeposílat na nový konvertovaný úvěrový účet k Hello KK.
Žádost o chargeback je nutno podat na standardním formuláři banky pro podání stížnosti/reklamace. Ke stažení je na oficiálních stránkách banky zde:
https://www.hellobank.cz/content/dam/danube/documents/cs_CZ/informacni-kniha-klienta/Reklama%C4%8Dn%C3%AD%20%C5%99%C3%A1d%20a%20Informace%20o%20Finan%C4%8Dn%C3%ADm%20arbitrovi/Reklama%C4%8Dn%C3%AD%20formul%C3%A1%C5%99%2009_2018.pdf
Vyplněný formulář i případné přílohy k němu (faktura od obchodníka, e-maily nebo screeny z facebooku apod. dokládající, že jste se ho snažili kontaktovat...) můžete bance poslat e-mailem (info@hellobank.cz) nebo přes "Napište nám" po přihlášení v IB. Odpovědi banky, tj. na začátku procesu oznámení o zahájení reklamačního řízení a na konci oznámení o výsledku reklamace, Vám přijdou v papírové podobě poštou - je to podle nějakého interního předpisu banky, do kterého mají nejspíš co mluvit právníci.
Pokud budete chtít zjistit o chargebacku více informací, napište požadavek do banky (opět přes výše zmíněné kanály), aby se Vám ozval někdo kompetentní. Nedoporučuji volat rovnou na infolinku, protože pokud nebudete mít štěstí a nenarazíte tam na starého profíka, tak čerstvě vyškolení nováčci v callcentru (a při současné fluktuaci na takových místech je jich většina) Vám o moc víc, než je napsáno tady, neporadí, naopak Vám budou do sluchátka pouštět hudbu a zjištovat si informace někde dál.
Já jsem se svým případem průběžně otravovala Terku a Lenku, které znáte odsud z fóra, a ony mé dotazy přeposílaly dál do těch správných rukou. Děkuji jim oběma za pomoc a trpělivost ;).
Úroveň
Odznak
Já jsem tento týden taky požádal o vrácení platby za zboží, které dodnes nedorazilo. Tak snad budu mít štěstí jako maminka1 a dostanu peníze zpět. Teď už nezbývá než jen čekat. P.S. já žádný papírový vyrozumění nedostal. Jen mail, že je zahájeno řízení a mám počkat těch 45dni a pak mi dají vědět. Ale neposílal jsem to mailem na ten sběrný mail ale na konkrétní osobu co mi poradila Terka.
Úroveň
Odznak +2
Tak možná na základě toho mého případu a případu s odesíláním "Dodatků" ke konverzi E-ON KK už modernizovali postupy a posílají vyrozumění jen elektronicky - nebo to možná ještě poštou přijde (vzhledem k tomu, že je to jen pár dní od podání žádosti).
Nicméně mně přišlo minulý týden vyjádření k výsledku reklamace poštou a když jsem o to žádala v elektronické podobě, bylo mi řečeno (napsáno), že vzhledem k interním předpisům banky to nejde.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)