Vyřešeno

Ověřovací kód při platbě kartou na internetu


Dobrý den, bylo by možné změnit styl ověřovacího kódu? Nikde jinde jsem neviděl ověřovací kód složený z písmen a číslic dohromady. Je to opravdu velmi nepříjemné a složité když máte zadávat něco ve stylu
dpngqadqpdg do ověřovacího políčka internetové platby... promiňte ale tohle se dá vidět pouze u cetelemu :-) - když kód zadám špatně musím vyplnit všechny údaje karty znovu spolu s novým nějakým báječným vygenerovaným kódem :-) ... nemůžete kód skládat pouze z čísel například? Děkuji a jsem s pozdravem - Jirka
icon

Nejlepší odpověď vložil/-a Terka.HB 26.07.2017, 17:30

Hezké odpoledne, Jirko,

díky za Váš komentář u nás na komunitě, pro nás k zamyšlení.
Pro bližší vysvětlení s ověřovacím kódem při platbě kartou na internetu:
tohle jednorázové heslo složené z písmen a číslic nám generuje Access Control Server, který je vlastnictvím našeho poskytovatele autorizačních služeb.
My službu generace a ověření jednorázového hesla outsourcujeme a bohužel nemáme možnost heslo modifikovat.
Navíc tuhle službu můžeme outsourcovat jedině u poskytovatele autorizačních služeb, takže nemáme možnost volby.

Také by se nám :) líbilo, kdyby heslo obsahovalo pouze čísla, ale bohužel tohle program našeho autorizačního centra neumožňuje.

Vaše Hello bank!

Zobrazit původní zprávu

Odpovědi: 7

Úroveň
Odznak +4
Hezké odpoledne, Jirko,

díky za Váš komentář u nás na komunitě, pro nás k zamyšlení.
Pro bližší vysvětlení s ověřovacím kódem při platbě kartou na internetu:
tohle jednorázové heslo složené z písmen a číslic nám generuje Access Control Server, který je vlastnictvím našeho poskytovatele autorizačních služeb.
My službu generace a ověření jednorázového hesla outsourcujeme a bohužel nemáme možnost heslo modifikovat.
Navíc tuhle službu můžeme outsourcovat jedině u poskytovatele autorizačních služeb, takže nemáme možnost volby.

Také by se nám :) líbilo, kdyby heslo obsahovalo pouze čísla, ale bohužel tohle program našeho autorizačního centra neumožňuje.

Vaše Hello bank!
Úroveň
Odznak +1
No, on ten kód nemusí být generovaný jen z číslic, ale možná by stálo za to tam vrazit nějakou mezeru či pomlčku, aby se to lépe opisovalo. Opravdu to není úplně pohodlné, ale samozřejmě to jde.
Třeba RB má kódy ve tvaru XXX-YYY-ZZ a stačí opravdu psát jen číslice, pomlčky si systém generuje sám.
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Vám jujec za návrh jak upravit generovaný kód, aby byl pro klienty co nejpohodlnější.

U našeho dodavatele autorizačních služeb určitě prověříme, jaké jsou možnosti modifikace výsledného vzhledu ověřovacího kódu.

Hezký den. Vaše Hello bank!
Úroveň
No, Unicredit posílá pětimístný a pouze číselný kód, ČSOB (vč. Poštovní spořitelny) devítimístný, obdobně jako RB. Doporučuji vyměnit poskytovatele autorizačních služeb :P. Mně osobně při používání v mobilu vadí nejvíc to, že kód je obklopen "omáčkou" textu, a proto nejde jednoduše označit a do autorizačního formuláře zkopírovat. Zapamatovatelný pro velkou většinu lidí najednou není. Tak jak to je jde v podstatě o "sabotáž" mobilních plateb kartou Cetelem, leda že máte jeden mobil na placení a druhý na příjem autorizačních SMS :D. Z hlediska "ergonomie paměti" jde snad o nejhorší existující variantu, s jakou jsem se setkal.
Úroveň
Jen na okraj, kdo že to rozhoduje o tom, jaká odpověď je nejlepší??? ;)
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme za sdílení Vaší zkušenosti @ViR,

jak už jsme psali výš, zahájili jsme diskuze s dodavatelskou společností autorizačních služeb. Control Server využívá kombinace čísel a písmen, protože rovněž podporuje generaci, distribuci a ověřování statického hesla. Fixní heslo v budoucnu nebude možné používat, podle pravidel MasterCard, proto by v brzké době mohl dodavatel změnit princip generace jednorázového hesla.

:8 S tou nejlepší odpovědí ... díky za dotaz! Označovat nejlepší odpověď na komunitě může kdokoliv z vás nebo moderátor. Tahle funkcionalita se ideálně používá u odpovědí na parametry produktu.

Mějte hezký den.
Úroveň
Ověřovací kód s alfanumerickými znaky je skutečně nepraktický na přepisování. Kupodivu při použití v telefonu, pokud je zadávaný na stejném zařízení, jako i doručen, je to pro některé klienty mnohem jednodušší, aspoň v závislosti jakou aplikaci pro příjem SMS zpráv používají (třeba v nativní SMS aplikaci v EMUI 5.0 je totiž zkopírování části zprávy jen záležitost dvakrát "dvojtapnutí"), ale vím, že je to obecně docela problém. Mnohem přijatelnější by bylo použití kratšího 5-6 místného čistě numerického kódu (jako to mají třeba již zmíněné UniCredit Bank nebo Raiffeisenbank) a ideálně ještě s možnosti volby e-mailam (jako třeba u Air Bank), kde lze typicky část textu zkopírovat jednodušším způsobem, případně to snadno udělat i třeba na desktopu, případně doručovat kód nejlépe přímo do bankovní aplikace - kde by si ho šlo rovnou zkopírovat (ale to je u outsorcovaného řešení nejspíš sci-fi)...

A vůbec by mohlo být nejvíce zajímavé 3D Secure úplně upustit a místo toho u svých karet používat jen dynamicky generovaný CVV kód, jako to udělala u svých karet nizozemská startup banka bunq (viz třeba obrázek z Google Play https://goo.gl/oqGNNw)...

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)