Připisování bonusů na konci zúčtovacího období


Úroveň
  • Zelenáč
  • 3 odpovědí
Chtěl bych se zeptat, jak to je s připisováním bonusů 1% u kreditní karty na konci zúčtovacího období.

Infomace k odměnám ke kreditní kartě uvádí:
"Pro připsání odměny je rozhodující datum zaúčtování transakce,
nikoli datum uskutečnění transakce. Pokud je tedy transakce zaúčtována
poslední pracovní den v měsíci, odměnu za ni Vám připíšeme následující měsíc."

Například v dubnu 30.4 zaúčtovány na kartě platby 40.000,-
(odměna 400 Kč, připsání následující měsíc), v květnu na kartě
obrat 50.000,- (odměna 500,- Kč).

Pokud tomu rozumím správne tak za květnové období budou připsány
odměny dvě, a to chybějící odměna 400 Kč za duben a 500 Kč za aktuální květen?

Odpovědi: 10

Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Vám za dotaz.
Pro lepší porozumění, za daný měsíc (duben) klienti získávají odměnu za zaúčtované transakce do 29. 4. (včetně).
Odměna za transakci zaúčtovanou 30. 4. už spadá do měsíce května (společně s transakcemi do 30. 5. včetně) 31. 5. už spadá do června, apod.

Získáte tedy odměnu za měsíc květen ve výši 500,- Kč což je měsíční maximum (nikoliv však 900,- Kč).
V každém období klient může získat maximálně 500,- Kč.
Tyto odměny se nedají sčítat.
Je to srozumitelné?

Přejeme hezký den.
Úroveň
Děkuji za Vaši odpověď.
Ano, je to srozumitelné, že mne banka právě velmi elegantně připravila o 400 Kč. Transakce byly provedeny v dubnu, zaúčtovány byly v dubnu, na výpise je mám také v dubnu, splátku včetně těchto transakcí musím zaplatit za duben, banka na těchto transakcích taky něco málo vydělala v dubnu, ale odměnu 400 Kč za duben nedostanu. Nejde o sčítání odměn, ale o korektní přiznání odměny dle měsíčního výpisu zaúčtovaných transakcí v daném období - duben, květen. Takže další drobný podraz na klienty.
KREDITNÍ KARTY HELLO BANK JSOU TAK KONCEM MĚSÍCE NEPOUŽITELNÉ A KAŽDÝ KLIENT SI MUSÍ DÁT VELMI DOBRÝ POZOR, ABY NEUDĚLAL STEJNOU CHYBU JAKO JÁ A NEPOUŽÍVAL AKTIVNĚ KREDITNÍ KARTU NA KONCI MĚSÍCE.
To myslíte vážně? Dobré téma pro finančního arbitra, jak se banka snaží vyhnout vyplácení odměn klientům za uskutečněné transakce tím, že je převádí do dalšího období, kde je díky umělým limitům nemusí vyplatit.
Úroveň
Odznak +1
phil napsal/-a:

Ano, je to srozumitelné, že mne banka právě velmi elegantně připravila o 400 Kč.
KREDITNÍ KARTY HELLO BANK JSOU TAK KONCEM MĚSÍCE NEPOUŽITELNÉ A KAŽDÝ KLIENT SI MUSÍ DÁT VELMI DOBRÝ POZOR, ABY NEUDĚLAL STEJNOU CHYBU JAKO JÁ A NEPOUŽÍVAL AKTIVNĚ KREDITNÍ KARTU NA KONCI MĚSÍCE.



Ano dá se to chápat i takhle, hlavně v tom návalu zlosti že leností si přečíst podmínky a pak se v případě zájmu dle nich chovat jste si jako klient v principu sám na vině, protože v podmínkách ke KK je to napsáno zcela srozumitelně tak jak to vysvětlila Terka.
Nicméně normálně to lze chápat tak, že období pro zúčtování odměn je o 1 den posunuto směrem dozadu, nikdo nikomu nic nebere a nic jej nijak efektně neobírá, prostě je jenom na jedno období aplikován limit maxima odměny a období pro odměny je definováno malinko jinak než zúčtovací.
Je to zcela běžný postup bank, i v jiných bankách mám pro účel odměn (např. odpuštění poplatku za vedení účtu či přidělení bonusového úroku a pod.) období posunuto stejným způsobem o den nazpátek.
V jiné situaci to naopak je výhoda, já i když jsem jeden měsíc měl obrat více než 50 tisíc, protože v poslední den se zaúčtovalo víc než ta část přes 50 tisíc, o žádnou odměnu jsem nepřišel, započetla se do následujícího měsíce a v tom jsem již měl obrat menší a maximum tak v něm nepřekročil. Já jsem tedy měl KK od Hellobank koncem měsíce právě velmi dobře použitelnou.
Žádné speciální pokusy ošidit klienta v tom posunu o jeden den opravdu nelze hledat, to by šlo pouze v případě že by byl postup různý pro různé případy a to tak, aby byla banka vždy ve výhodě. Tady tomu tak ale zjevně není.
Úroveň
Odznak +4
@phil děkujeme Vám za reakci,
určitě se nesnažíme vyhnout vyplácení odměn na kreditních kartách našim klientům za uskutečněné transakce převodem do následujícího měsíce, nic takového není naším záměrem. Odměnu na kreditní kartě si klienti volí sami a pokud jste si vybral 1 % ze všech nákupů kreditkou, maximální výše měsíční odměny je 500,- Kč, což je informace zveřejněna transparentně na našich webových stránkách. Jak jste nám správně uvedl, informace k připisování odměn na kreditní kartu najdete na našich webových stránkách ZDE:

https://www.hellobank.cz/kreditka/
ve VÝHODY A ODMĚNY:
Pro připsání odměny je rozhodující datum zaúčtování transakce, nikoli datum uskutečnění transakce. Pokud je tedy transakce zaúčtována poslední pracovní den v měsíci, odměnu za ni Vám připíšeme následující měsíc.

Jestli budete potřebovat dál řešit odměnu na své kreditní kartě, zavolejte si k nám prosím na Infolinku nebo nám napište soukromou zprávu přes FB, což je nejrychlejší a správný postup. K tomu potřebujeme znát Vaši identifikaci klienta, abychom se mohli podívat do systému (tohle na fóru možné není) a co nejlépe Vám poradit.
Děkujeme.
Úroveň
Je škoda, že za negativním příspěvkem hledá TheTiger zlost nebo lenost.
Není tomu tak a nejde ani o hledání viny či neviny.
Prošel jsem smluvní dokumentaci a web banky ke kreditní kartě a nikde to
podrobně popsáno není. Informaci o vyplácení odměn z webu jsem citoval. TheTiger uvádí, že v podmínkách ke KK je to napsáno tak jak to vysvětlila Terka. Které podmínky to jsou? Možná jsem něco přehlédl.
TheTiger dále píše, že se jedná o běžný postup. Může TheTiger prosím uvést další banky, které tento postup používají?

Terka.HB, nemám v úmyslu soudit, zda jde o záměr nebo nešťastně formulované podmínky. Právě z odkazu, který uvádíte na webu banky, jsem citoval v prvním příspěvku. V části Kreditka, Výhody a odměny je drobným písmem uvedeno: "Pro připsání odměny je rozhodující datum zaúčtování transakce, nikoli datum uskutečnění transakce. Pokud je tedy transakce zaúčtována poslední pracovní den v měsíci, odměnu za ni Vám připíšeme následující měsíc."
Na základě této informace bych očekával, že odměna bude připsána, ale ona nebude. Nebo snad v květnovém výpise se objeví samostatná položka odměny za měsíc duben = 400 Kč?
Pod textem je dále obrázek, jehož popis uvádí: Platíte kartou 1.-30.září, Odměna za září 30. září. Obrázek si vysvětluji tak, že odměna za měsíc září (celý měsíc září) bude připsána 30. září a ne někdy v říjnu.
Dále uvádíte "maximální výše měsíční odměny je 500,- Kč". Odměna za měsíc a ne za část měsíce. Opravdu tyto informace považujete za transparentní a dostatečně přesně popisující způsob připisování odměn tak, aby neuváděly klienta v omyl?
Transparentní by bylo zúčtovací období jednotné pro platby i odměny, tzn. výpis z karty např. do 29. v měsíci včetně zúčtovaných odměn. Na jednom výpise zaúčtované platby i odměny za uplynulý měsíc. Posunovat různě zůčtovací období a odměny - nemohu se ubránit dojmu, že se jedná o záměrné spojení dvou zúčtovacích období do jednoho limitu na odměny se snahou ušetřít. Že se odměna za poslední den v měsíci objeví na výpise až následující měsíc bych pochopil, ale nepřipadá mi správné, že platby zaúčtované v dubnu se počítají do limitu odměn v květnu. Pokud banka zahrnuje do výpisu z karty za uplynulé období všechny zaúčtované platby v daném měsíci (i poslední den), nevidím problém zároveň vyčíslit i odměny.
Odměnu na své kreditní kartě určitě dál řešit budu, jen si nemyslím, že mi v tom infolinka pomůže a nejlépe poradí, protože dostat odpověď stejnou jako je text na webu za ten telefonát nestojí. Pohled nezávislého arbitra, který posoudí transparentnost podmínek vyplácení odměn bude asi objektivnější.
Úroveň
Odznak +2
Phile, když tak sleduji vaši diskuzi s bankou, musím se připojit k TheTigerovi v tom, že jste si nepozorně přečetl naprosto korektně (podle mne) napsané podmínky.
1) Odměny jsou limitovány u všech bank, odměny u HB patří k těm vyšším. Pamatuji i lepší časy (u Citi bývaly odměny i 1000 / měs.), ale takový je život.
2) U žádné banky nejsou platby kreditkou zúčtované garantovaně tentýž den - snad jen platby přes internet - závisí to dost na tom, kdy banka dostane informaci od obchodníka. A každá banka potřebuje čas na to, aby mohla zpracovat měsíční vyúčtování.
Kdybyste v květnu nakoupil jen za částku 10 000, součet odměn byl byl 500,- a dostal byste odměnu za oba měsíce. A kdybyste v květnu zaplatil až 30., nepřišel byste o odměnu za dubnovou platbu a květnová by se přesunula do června.

Je samozřejmě pravda, že zpracování plateb na kreditce by chtělo vylepšit (hlavně rychlost připisování příchozích plateb), ale ve věci odměn je vše OK.
Úroveň
Odznak +2
Sice jsem nepochopil, proč se odměny (zřejmě) interně přiznávají až den po zaúčtování platby, ale nevidím na tom nic špatného. Samozřejmě bych radši viděl limit 6000 Kč/rok než 500 Kč/měsíc, ale co už, o tom rozhoduje banka (nebo spíš její IT).
A počítat s tím, že se zaúčtuje platba za dva dny, je bláhové - někdy to trvá klidně i týden. Kdyby banka zaúčtovala platbu danou ne 30. 4., ale 1. 5., tak by asi byl klid - nebo by se tu psalo, že banka schválně zdržovala zaúčtování platby, aby mohla bonus vyplatit o měsíc později?
Úroveň
Odznak +2
Roční limity odměn bych také velice uvítal - moje vydání jsou docela nepravidelná a třeba minulý měsíc jsem na odměnách tratil (u konkurence), což by se v případě ročního limitu určitě nestalo ...

K posunutému připisování odměn - to zřejmě souvisí s primitivnějším postupem zpracování u HB, ale podstatný je ten měsíční limit.
Úroveň
Odznak +1
phil napsal/-a:

Je škoda, že za negativním příspěvkem hledá TheTiger zlost nebo lenost.



Milý phil-e, z citátu Vašich slov uvedených v mé předešle reakci nešlo vidět něco jiného, výrazy jako "elegantně připravila", NEPOUŽITELNÉ a celý odstavec verzálkami - já jsem v tom racionální přemýšlení v klidu neviděl i když je Vaše rozčarování z nezískání 400 korun pochopitelná. Já mám ve zvyku napočítat do deseti, zamyslet se nad věcí hlouběji a pak se věci zdají často jiné než na první pohled ;).
Scénář který se stal mně a má v důsledku toho co vy napadáte jako špatné pro mně pozitivní závěr je popřením Vašeho odstavce ve verzálkách. Prostě ten posun o jeden den není všeobecně pro klienta špatný a nevýhodný, žádné Vámi deklarované spojení dvou zúčtovacích období do jednoho pro snížení odměny prostě neprovádí, v květnu můžete zas poslední den minout 40 tisíc které budou odměněny až červenci, pravdu by jste měl pouze pokud by i tyto platby byly zahrnuty do odměn za květen. Ve vašem scénáři to mělo Vámi nečekaný a pro Vás negativní důsledek, v mém zas očekávaný a pozitivní, rozdíl byl myslím právě v tom že já jsem v tom měl předem jasno a Vy asi ne. Pokud tomu za každou cenu nechcete rozumět tak se s tím nic nedá dělat. Myslím že jste pouze na základě chybějící odměny ve výpisu jste ex-post začal zkoumat jak to vlastně dopadne a pak tedy doufal v dvojí odměnu v jednom měsíci.

Podmínky odměn ke KK na které odkazovala Terka by jistě mohly být napsány ještě přesněji a srozumitelněji. Např. text o odměnách píše o kategoriích plateb, což je teď zbytečně matoucí když je nově pouze jedna kategorie a jde o zbytečný relikt z předchozí verze. Věta "Pokud je tedy transakce zaúčtována poslední pracovní den v měsíci, odměnu za ni Vám připíšeme následující měsíc." by mohla být buď přeformulována že takové transakce se vyhodnocují v příštím měsíci a jsou také předmětem limitu maxima odměny v tomto příštím měsíci anebo přímo že obdobím pro vyhodnocení odměn v daném měsíci je období od posledního pracovního dne v předcházejícím měsíci do předposledního pracovního daného měsíce a na toto období je aplikován limit maxima odměny. A obrázek opravdu posun o jeden den nijak nevyjadřuje, popisek "Platíte kartou
1.-30. září" opravdu může mást, ale snad pouze v případě když si nepřečtete text výše. Jak je ale pravdou, neznalost zákona neomlouvá a nečíst text a uspokojit se pohledem na obrázek nelze.

Pro úplnost tedy tedy ještě banky aplikující nějaký jiný časový interval pro výhody/odměny než pro zúčtování - z těch kterých jsem aktuálně klientem to jsou CZ i SK mbank (od 15. předchozího měsíce do 14. daného měsíce pro přiznání bonusového úroku, ) a SK Tatrabanka (přesně jako Hello o 1 pracovní den nazpátek pro účel odpuštění poplatku za vedení účtu a také kreditky).
Mně připadá, že v Česku vzniklo očekávání, že odměna na kreditní kartě je nároková záležitost, pokud některá kreditka nevrací, nebo vrací málo, případně špatným způsobem, je považovaná za méněcennou. Kreditka ale přece primárně neslouží k vydělávání peněz. Je to nástroj k zajištění finančních prostředků v okamžiku, kdy klient nemůže nebo nechce použít vlastní. Každý je rád za dobrý benefit, nízký úrok nebo výhodný směnný kurz, ale v principu je to bonus/prémie, tak bych byl velmi tolerantní k tomu, jakým způsobem konkrétně ho banka poskytuje, pokud ho tedy poskytuje. To není kritika nikoho, ať si každý dělá, co chce, jen uvádím svůj pohled.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)