Sankční úrok při nepovoleném přečerpání zůstatku

  • 4 květen 2019
  • 44 odpovědí
  • 2844 Zhlédnutí

Odznak +1
  • Průzkumník
  • 222 odpovědí
Dnes jsem si náhodně v IB všimnul, že tam mám v transakční historií transakci s názvem "sankční úrok při nepovoleném přečerpání zůstatku". Jedná se o zaúčtovanou transakci z běžného účtu zpracovanou 30.4.2019 a částkou - 0,02 Kč. Zajímalo by mne o co se konkrétně jedná. Nejsem si vědom, že bych někdy nedovoleně přečerpal zůstatek na účtu u HB. Ono by to snad za normálních běžných okolnosti ani nemělo jít přečerpat zůstatek na účtu. Bankovní systém by neměl dovolit provést transakci na kterou není na účtu dostatečný zůstatek a měl by ji zamítnout a neprovést. Už jste se někdo s něčím takovým u HB setkali a nevíte o co se jedná? Těch 0,02 Kč je sice malá zanedbatelná částka nad kterou by někteří možná mávli rukou a neobtěžovali by se to řešit. Mne ani tak nejde o ty peníze ale zajímá mne za co a proč ten sankční úrok je.

Odpovědi: 44

Úroveň
Odznak +1
Podívej se do vlákna Asi se zase něco pokazilo.
Odznak +1
MirekM:
Tam je to ale o kreditce a duplicitních platbách na ní. Já kreditku nemám a mám pouze kartu debetní. U mne se jedná o nějaký sankční úrok za přečerpání zůstatku, ale není známé jestli k tomu přečerpání došlo karetní transakci, převodem nebo já nevím čím nebo kdy a jak jsem mohl zůstatek na účtu přečerpat a o kolik.
Úroveň
Odznak +1
Sorráč, četl jsem Tvůj příspěvek levou zadní. Předpokládal jsem, žes s duplikací transakcí na KK přečerpals úvěrový rámec, přehlédnul jsem "na BÚ" ... 🙂
Odznak +1
Je možné, že podobně jako u těch duplicitních plateb na kreditkách se také bude jednat o nějakou chybu bankovního systému, ale v tomto případě nějakou jinou. Možná HB testuje co všechno si vůči klientům můžou dovolit a čeho si všimnou a začnou se ohledně toho ozývat.
Úroveň
Odznak +2
Jestli máš na účtu dostatečný kladný zůstatek, tak to jednoznačně musí být chyba bankovního systému - ledaže by došlo k nějakému krátkodobému opoždění příchozí platby v průběhu dne ... Jinak ten poplatek automaticky generuje systém, takže na nějaké "zanedbatelné" položky se tu asi nehraje ...
Odznak +1
Peníze u HB mám na spořícím účtu a pokud jdu na nákup nebo potřebuji zaplatit kartou (debetní) přes internet tak si na běžný účet převedu ze spořícího peníze na předpokládanou útratu kartou (obvykle mnohem víc než předpokládám utratit) a pak většinou ještě tentýž den zbylé neutracené peníze kvůli úrokům převedu zpět na spořící. O opoždění příchozí platby se nemůže jednat, protože převody mezi svými účty v HB se provádějí okamžitě a s nastavenou splatnosti dopředu někdy v noci v den splatnosti. Pokud by z nějakých důvodů na účtu nebylo dostatek peněz tak platba kartou by neměla projít a měla by být zamítnuta.
Jsem zvědavy jestli se k tomu zítra někdo z banky vyjádři a co na to odpoví. Předpokládám ale dobře známou odpověď, že konkrétní dotazy k mým produktům nám směřovat prostřednictvím soukromé zprávy na Facebook Hello bank!, přes e-mail nebo na Infolinku.
Úroveň
Odznak +2
K nedostatku peněz na účtu by teoreticky mohlo dojít v případě platby v cizí měně (e-shop nebo cizina), díky pohybům kurzu před zaúčtováním - díky tomu, že peníze vracíš zpět na spořák ...
Odznak +1
jisy:
Jdeš na to dobře, ale platbou v cizí měně to být nemůže, protože tyto platby kartou HB neprovádím. Na to používám kartu od banky Creditas.
Úroveň
Odznak +2
A dobře děláš ! :):)
Odznak +1
Teď jsem si ještě všimnul, že na běžném účtu mám uvedené jako dostupné prostředky -0,01 Kč. Nevím jestli to tam tak nebylo už dříve. To také nechápu jak můžu mít na účtu minusové a k tomu ještě dostupné prostředky. Ten 1 haléř by měl být v pořádku, protože mám ve zvyku nechávat na účtech vždy jen tak alespoň 1 haléř, ale ten by snad neměl být minusový. I to bych rád zjistil proč to tak je.
Úroveň
Odznak +2
Já bych to pro příště tak nehrotila a nechala si na tom běžném účtu místo pár haléřů aspoň pár desítek korun, aby se nemohlo stát, že to o pár haléřů omylem (nebo třeba vinou prodlevy ve zúčtování plateb ze strany banky, kurzových posunů apod.) přečerpám a pak budu mít sankční úroky. On ten úrok z nějakých pár desetikorun za pár dní je stejně nula nula nic, takže není důvod ty peníze v takhle malém objemu na tak krátkou dobu převádět na spořák kvůli úrokům. A kvůli zabezpečení? I když by mi ukradli debetku, na které by bylo třeba 30 - 40 korun, tak by mě to nezabilo a zloději by s tím stejně nezaplatili, protože z bankomatu by tak malou částku vybrat nemohli (navíc by ani nevěděli PIN) a bezkontaktně by se pokusili určitě zaplatit něco za téměř 500, aby to vycucli co nejvíc - platbu by jim to nepovolilo a výši skutečného disponibilního zůstatku by neměli kde a jak zjistit. To už by mě spíš štvala ta krádež karty jako takové a nutnost ji zablokovat a následně žádat o novou.
Odznak +1
maminka1:
Asi každý máme jiné zvyklosti a díváme se na to trochu jinak. Ať bych to dělal tak jak doposud nebo jak mi navrhuješ a nebo ještě nějak jinak tak by se za normálních běžných okolnosti nemělo stát, že mne bankovní systém pustí s nějakou platbou do mínusu, tak abych přečerpal disponibilní zůstatek na účtu. To, že bance množná něco nefunguje nebo občas může nefungovat by klienty nemuselo zajímat a snad nejsou povinní být na to připravení tak aby v případě nějaké chyby bankovního systému měli na účtech dostatek peněz na to aby nemohli přečerpat prostředky a být za to bankou postižení nějakým sankčním úrokem.
Podle toho co píšeš mi to připadá, že asi předpokládáš, že jsem si to co tu řeším zavinil já sám, protože podle tebe jsem asi měl na účtu málo peněz a došlo tak k jejích přečerpání. Já si ale nejsem vědom, že bych někdy na účtu měl málo peněz na prováděné platby. I kdyby se nakonec ukázalo, že šlo o nedostatečný zůstatek na účtu tak proč mi bankovní systém umožnil ho přečerpat a transakci nezamítnul? Ať už je vina na mé straně, což považuji za velmi málo pravděpodobné nebo na straně banky tak bych rád věděl proč k tomu došlo.
Úroveň
Odznak +2
Rozhodně automaticky nepředpokládám, že je vina na tvé straně (viz ta první poznámka v závorce v mém minulém příspěvku). Spíš mi jde o to, že já podle svých zvyklostí se vždycky snažím jednat tak, abych měla na účtu aspoň nějaký minimální zůstatek, který by mě v tomto případě zachránil před sankčním úrokem. I když banka by měla být natolik seriózní, že pokud k tomu skutečně došlo její vinou, měla by ten sankční úrok stornovat. Mám ještě v živé paměti, že kdysi byla povinnost mít na běžném účtu banky minimální zůstatek 100 korun (u vkladních knížek to tuším bylo dokonce 500 korun - a to bylo v dobách, kdy pětistovka byly celkem velké peníze) - kdyby to platilo i dnes, k podobné situaci by nedošlo. I když zase by se našli šťouralové, kterým by se nelíbilo, že jim banka "zadržuje" minimální zůstatek na účtu, se kterým nemůžou po dobu platnosti účtu disponovat.
Btw do mínusu tě může systém při platbě kartou klidně pustit i v případě, že uděláš více offline plateb za sebou (i když u nás už obchodníků s offline terminály tolik není - ale stát se to může). To se samozřejmě asi netýká tohoto případu, protože jak píšeš, ty si zůstatky na účtu hlídáš - je to jen příklad toho, že systém banky klidně do mínusu může někoho pustit.

To, že bance nemusí občas něco fungovat, by naopak mělo klienty se zdravým pudem sebezáchovy zajímat velice moc. Kdyby banky byly neomylné a perfektní, nikdy by neměly výpadky bankovnictví a kdyby jejich karty fungovaly za všech okolností u všech obchodníků i ve všech bankomatech, stačil by každému z nás jeden účet s jednou kartou, na kterou by se mohl stoprocentně spolehnout (teď se pro zjednodušení nebavím o případech, kdy mají lidé více bank z důvodu různých bonusů, úrokových měr a kurzových přirážek).

Banka by se k tomu tvému případu každopádně měla vyjádřit, ale asi to neudělá tady veřejně na fóru, tak dej kdyžtak vědět, co ti odepsali nebo jak to vysvětlili, když už jsi tady o tom založil celé téma. A čí to byla nakonec vina.
Odznak +1
Spíš mi jde o to, že já podle svých zvyklostí se vždycky snažím jednat tak, abych měla na účtu aspoň nějaký minimální zůstatek, který by mě v tomto případě zachránil před sankčním úrokem. I když banka by měla být natolik seriózní, že pokud k tomu skutečně došlo její vinou, měla by ten sankční úrok stornovat.Pokud někdo si na účtu vždy nechává nějaký minimální zůstatek pro případ, že by mu banka chtěla z účtu strhnout neoprávněně nějaké peníze vlivem nějaké chyby v bankovním systému tak je to každého věc. Já ale nepatřím k těm kdo dopředu myslí na to, že bankovní systém není dokonalý a může chybovat v jeho neprospěch a proto se na to dopředu nepřipravuji. Tím netvrdím, že se to nemůže stát. Pokud se něco takového stane tak by banka měla přiznat chybu a klientovi vrátit peníze které mu neoprávněně strhla.Mám ještě v živé paměti, že kdysi byla povinnost mít na běžném účtu banky minimální zůstatek 100 korun (u vkladních knížek to tuším bylo dokonce 500 korun - a to bylo v dobách, kdy pětistovka byly celkem velké peníze) - kdyby to platilo i dnes, k podobné situaci by nedošlo.Ono to je stále i v současnosti v některých bankách. Např. u FIO je to 100 Kč a u Monety 200 Kč a to v obou případech na všech účtech a nejen na běžných.Btw do mínusu tě může systém při platbě kartou klidně pustit i v případě, že uděláš více offline plateb za sebou (i když u nás už obchodníků s offline terminály tolik není - ale stát se to může).Offline platbou asi ano i když v mým případě bych to považoval za málo pravděpodobné, ale zcela vyloučit to samozřejmě asi nejde.jak píšeš, ty si zůstatky na účtu hlídášSnažím se je hlídat, ale ne až tak důkladně a ne každý den. Kdyby mi banka zaslala e-mailovou notifikaci o tom, že došlo k přečerpání zůstatku na mým účtu hned jak k tomu možná došlo tak bych si toho snad všimnul a začal hned řešit a nyní už by možná mohlo být vše vyřešené, ale nevzpomínám si, že bych takovou notifikaci dostal.To, že bance nemusí občas něco fungovat, by naopak mělo klienty se zdravým pudem sebezáchovy zajímat velice moc.Já si myslím, že by je to zajímat nemuselo. Měli by ale počítat s tím, že asi nic není 100% dokonalé a vše se může občas pokazit. Zajímat by to mělo především banku a ta by měla dbát na to aby jejích bankovní systémy fungovaly tak jak mají a pokud se i přes to něco někdy pokazí tak by se to měli co nejdříve snažit opravit a pokud tím došlo k poškození klientů tak jim uhradit vzniklou škodu. Za fungování bankovních systémů by měla být vždy zodpovědná banka a ne snažit se tu zodpovědnost více či méně přehazovat na klienty tím, že na to by měli mít zdravý pud sebezáchovy a být na to vždy dostatečně připraveni.Banka by se k tomu tvému případu každopádně měla vyjádřit, ale asi to neudělá tady veřejně na fóru, tak dej kdyžtak vědět, co ti odepsali nebo jak to vysvětlili, když už jsi tady o tom založil celé téma. A čí to byla nakonec vina.Taky si myslím, že banka by se k tomu měla vyjádřit. Já zde na fóru nepředpokládám, že by tu se mnou banka řešila nějaké soukromé a osobní záležitosti související s tím. Předpokládal jsem ale, že se zde někdo z banky k tomu vyjádři např. jestli něco takového nezaznamenali u jiných klientů, jestli nemají s něčím nějaký problém atp.. Prozatím mi to ale připadá tak jako by to banku nezajímalo a snažila se to tzv. zamést pod koberec. Pokud mi k tomu banka sdělí o co se jedná tak se nakonec může ukázat, že je vše v pořádku a problém možná byl v něčem na mojí straně. Dokud ale nevím o co konkrétně se jedná tak si o tom mohu myslet cokoliv.
Úroveň
Odznak +2
Tady to vypadá na chybu při práci s desetinnými čísly. Asi při podrobné kontrole transakcí najdete místo, kde se ten haléř vytvořil. Problém při takovém přístupu nastane jednoduše díky rozdílným datům provedení transakce a zaúčtování u karetních operací. Pokud vám součet transakcí, s přesností na haléře, sedí, tak je jednoznačně chyba na straně banky, když eviduje disponibilní zůstatek záporný.
Druhá věc je, že sankční úrok může být počítán pouze z účetního zůstatku, systém se tak musel dostat do mínusu některým účetním zápisem.
Třetí věc je, že počítat sankční úrok ze zůstatku menšího než 1 koruna, je chybné rozhodnutí banky a věřím, že se někdo chytí za nos.
Odznak +1
Pfosser:
Ten 1 haléř tam je proto, že tak jak jsem už tu psal mám ve zvyku na běžném účtu nechávat 1 haléř pokud zrovna nepotřebuji abych tam měl více. Nesedí u toho pouze to, že ten 1 haléř tam mám uvedený jako minusový a to ještě i jako disponibilní což je podle mne nesmysl aby minusové částky byly disponibilní. Já se v těchto věcech příliš dobře nevyznám. Při kontrole transakcí jsem ale nezjistil nic čím bych mohl přečerpat zůstatek.
V rozdílných datumech provedení karetních transakcí a jejích zaúčtování bych problém příliš neviděl. Částka z karetní transakce se na účtu zablokuje a je nedisponibilní až do zaúčtování, což znamená, že ty peníze nemohu na nic použít nebo je převést jinam.

Protože se tu doposud nikdo z banky nevyjádřil nebo to spíše z nějakých důvodů záměrně ignorují tak jsem dnes v noci z IB napsal bance ohledně toho zprávu a nyní čekám jestli mi k tomu něco odepíšou nebo se mi nějak ozvou. Prozatím přišel pouze e-mail, že mému požadavku se budou věnovat co nejdříve. Jsem proto zvědavý co pro HB znamená pojem co nejdříve nebo jestli na to vůbec nějak zareagují.
Úroveň
Odznak +2
Pokud jde o ten pojem "disponibilní zůstatek", tak ho tam podle mě má banka nastavený napevno a nijak se nemění ani při přečerpání do mínusu - takže záporný disponibilní zůstatek vlastně znamená dluh.

OT vysvětlení: Nedávno mi přišlo vyúčtování služeb na bydlení a poslední řádek se jmenuje vždycky "Přeplatek" - výsledek tam může vyjít 1/kladný - pak je to skutečně přeplatek, 2/nulový - výše záloh odpovídá vyúčtování nebo 3/záporný - pak je to vlastně nedoplatek. Je to sice dost nešťastná terminologie, ale každý chápe, co tím autor toho vyúčtování chce říci.

Stejně u banky záporný disponibilní zůstatek znamená dluh a nesouvisí to s tím, jestli lze tou částkou reálně disponovat nebo ne - místo disponibilní zůstatek by tam měl tedy být spíš jen termín "zůstatek" - nebylo by to zavádějící, ale zase by to neznělo tak odborně bankéřsky 😉. Ale celé je to vlastně slovíčkaření a skutečost je, že když tam to číslo je záporné, tak bez ohledu na to, jakým termínem ho banka nazývá, je to přečerpání zůstatku na účtu.

Vlazy - ještě k tomu současnému zůstatku: teď tam podle banky máš -0,01 Kč, jestli jsem to dobře pochopila a jestli se to od té doby nezměnilo. Tedy je tam podle nich stále dluh a po celou dobu, kdy se to celé řeší, ti tam dále naskakuje sankční úrok (jakkoliv je to při takhle malých částkách ze strany banky dost podivné rozhodnutí, jak psal Pfosser výše - prostě je to dle současného systému banky daná věc, která se tam načítá automaticky). Na tvém místě bych si tam ten 1 haléř (nebo raději 2 :D) přeposlala, aby se to dále nezhoršovalo, protože to celé může nakonec dopadnout i tak, že banka to jako svou chybu nepřizná a bude tvrdit, že je to tak správně z důvodu jejich specifických zúčtovacích pravidel, které fungují trochu jinak, než jsme tady zvyklí (viz rok o 360 dnech pro účely úročení, odesílání naplánovaných příkazů k úhradě o několik dní dříve, pokud je to těsně před svátkem apod.). Je to samozřejmě na tobě, můžeš se zaseknout s tím, že ti jde o princip a "nikdy neustoupíš", ale ve výsledku to bude jen zbytečná póza, která nikomu nepomůže.
Odznak +1
maminka1:
Také si myslím, že ten záporný zůstatek v mým případě asi bude znamenat dluh. Mne by ale zajímalo za co konkrétně ten dluh je a jak a kdy vzniknul. Ano je to slovíčkaření které ale může tak trochu některé lidí mást, ale o to mi až tolik nejde.
Nevím, ale připadá mi podle toho co tu píšeš, že se asi snažíš zastávat HB. Snažíš se mne proto asi přesvědčit abych se na to vykašlal a dál to neřešil a ten údajný dluh bance uhradil. Já bych ale i přes to rád věděl kdy a čím k tomu údajnému přečerpání prostředků došlo. Prozatím to ale vypadá, že banka ohledně toho se mnou odmítá komunikovat a tuto diskuzi a mojí zprávu kterou jsem bance psal tak trochu neslušně ignorují.
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme všem za napsání a reakce k tématu.

Vlazy, Váš požadavek jsme rádi postoupili dál k řešení našim kolegům.
Protože jak již víte, podle pravidel na fóru Hello spolu, odpovědi na obecné otázky k našim produktům a službám tady dostanete, ale konkrétní dotazy k vašim produktům (např. Hello spořicí účet, výše splátky, přístupy do internetového bankovnictví Hello banking aj.) kde potřebujeme znát identifikaci klienta, směřujte prosím vždy na naši Infolinku 257 080 080 nebo do soukromých zpráv FB.

Přejeme všem hezké volno,
Terka
Úroveň
Odznak +2
Vlazy, vážně netuším, jestli já neumím psát nebo ty neumíš číst, ale můžeš mi ukázat, kde ti radím, abys něco zaplatil bance a kde píšu, že se na to máš vykašlat?
Píšu, že si máš pro jistotu převést svůj 1 haléř na svůj vlastní účet u banky, kde bude nadále ve tvém vlastnictví. Máš to udělat z toho důvodu, aby ti tam nadále nenaskakovaly sankční úroky pro případ, že banka celou situaci nevyhodnotí jako svou chybu. Pokud to dopadne ve tvůj prospěch, můžeš si ten 1 haléř, který tam potom budeš mít jako přeplatek, zase převést, kam budeš chtít. Pokud to nedopadne ve tvůj prospěch, aspoň ti tam nenaskáčou další sankční úroky, které by po tobě jinak banka chtěla zaplatit (ale to až v budoucnu po rozhodnutí celé situace) - ten převod 1 haléře je prostě preventivní opatření pro případ nepříznivého výsledku (odborně se tomu říká vícenáklady na zabránění dalšímu zvyšování škod ;)).
Také nikde nepíšu, že to máš vzdát, ale naopak jsem psala, že by se k tomu banka určitě měla vyjádřit a že to asi neudělá veřejně a že bys nás tedy měl s konečnými výsledky seznámit potom ty v tomto vláknu.
Pokud si průběžně čteš moje příspěvky na tomto fóru, musí ti být jasné, že se nesnažím nijak nadržovat bance nebo omlouvat její chyby, naopak celkem často ji kritizuji v případech, kdy si to zaslouží.
Myslím, že se maminka vyjadřuje naprosto srozumitelně a rozhodně neobhajuje za každou cenu banku, což vyplývá i z toho, že v jiném vláknu před několika dny oceňovali diskutující její kritický přístup k bance.
Mě ale udivuje, jak je možné řešit uvedenou otázku tak dlouhou dobu. Na konci dubna měl jeden člověk na fóru Fincentrum nejasnost s výši úroku na svém spořícím účtu. Do 24 hodin si byl schopen zajistit od banky relevantní informaci k připsanému úroku a problém se tím vyřešil. Dokázal se o sebe postarat. Zřejmě je třeba změnit strategii řešení problému.
Úroveň
Odznak +2
Díky za podporu, Mufe :)
Jinak k té reakční době banky - vlazy tady o několik příspěvků výše psal, že oficiální žádost bance o vysvětlení přes IB posílal až v noci ze včerejška na dnešek, do té doby to řešil tak nějak neoficiálně tady. To samozřejmě banku neomlouvá, měla by reagovat i na příspěvky lidí zde na fóru. Nicméně banka na to může namítnout, že tady se řeší jen obecné věci a ty konkrétní soukromé se mají řešit prostřednictvím jiných kanálů (toto ostatně Terka také ve svém příspěvku udělala, ale až dnes, tj. 3 dny po zveřejnění původního vlazyho příspěvku).
Docela mě překvapuje vlazyho postup, že to nejdřív nezačal řešit přímo s bankou přes IB a až potom to nezveřejnil tady, třeba už rovnou včetně toho, jak (a za jak dlouho) to banka vyřešila, ale chápu, že tu hledal mimo jiné i rady a podporu od zdejší komunity.
Odznak +1
Vlazy, vážně netuším, jestli já neumím psát nebo ty neumíš číst, ale můžeš mi ukázat, kde ti radím, abys něco zaplatil bance a kde píšu, že se na to máš vykašlat?Bohužel takto jsem to pochopil, že se mi snažíš něco takového podsouvat. Pokud je to jinak a pochopil jsem to špatně nebo jsem tě tím urazil tak se ti omlouvám.bys nás tedy měl s konečnými výsledky seznámit potom ty v tomto vláknu.Jestli jsou to konečné výsledky to nevím, ale nějaké výsledky už k tomu mám. Dnes odpoledne mi na základě té zprávy, kterou jsem ohledně toho psal bance z IB telefonoval bankéř z HB. Z toho co mi všechno ohledně toho řekl během 33 minutového hovoru jsem z toho tak trochu zmatený. Informoval mne, že ten sankční úrok vznikl tím, že 29.3.2019 jsem provedl platby kartou, které byly ale zaúčtované až 1.4.2019 a banka mi ty blokované peníze ještě do 30.3.2019 úročila i přes to, že už mi nepatřily a úročit je neměla. /roky v březnu se počítaly v HB údajně už poslední pracovní den měsíce což byl pátek 29.3.2019 a počítala to se zůstatkem který jsem tento den měl na účtu a nebrala v úvahu, že do neděle 31.3. se ten zůstatek na mým účtu může jakkoliv změnit. Tím údajně vzniknul ten sankční úrok ve výši -0,02 Kč, který mi zaúčtovali až 30.4.2019. Řekl mi, že ten sankční úrok je vlastně normální úrok, ale v současné době to není možné lépe pojmenovat. Také jsem mu mluvil, že podle mne by se blokované peníze na účtu měly úročit až do doby zaúčtování a odepsání z účtu když na tom účtu jsou. Pokud se nepletu tak to tak je v jiných bankách. Tvrdil mi, že blokované peníze úročit nejde, protože fakticky mi už nepatří a že HB to tak má nastavené a nedá se s tím nic dělat. S takovými podivnými praktikami a machinacemi by jsme se měli bát platit kartou HB nebo ji vůbec nepoužívat ke konci měsíce kdy se dá předpokládat, že platba by mohla být zaúčtovaná až na začátku měsíce následujícího. Také mi bankéř tvrdil, že tím sankčním úrokem mi vůči bance nevznikl žáden dluh. Když jsme ale pak dále mluvili ohledně toho mínusového zůstatku na účtu (-0,01 Kč) tak mi tvrdil, že to můj dluh vůči bance je ale nedokázal mi říct jak je to s úroky za ten dluh když se jedná o 1 haléř, protože přiznal, že to neví. Já jsem mu tvrdil, že ten dluh vznikl vinou banky a proto by to měla banka vyrovnat a ne požadovat uhradit po mne. Vinu banky ale jednoznačně odmítnul. Já ale s takovým řešením nejsem spokojený, ale asi nic s tím už asi nedokážu udělat a ani už nemám příliš sílu to dál řešit. Z toho hovoru s bankéřem jsem měl dojem, že možná si ani nebyl zcela jistý tím co mi všechno ohledně toho tvrdil.
Omlouvám se, že to popisuji možná tak trochu zmateně, protože já sám jsem z toho už trochu zmatený a unavený.Docela mě překvapuje vlazyho postup, že to nejdřív nezačal řešit přímo s bankou přes IB a až potom to nezveřejnil tady, třeba už rovnou včetně toho, jak (a za jak dlouho) to banka vyřešila, ale chápu, že tu hledal mimo jiné i rady a podporu od zdejší komunity.Ano, hledal jsem tu mj. rady a podporu od zdejší komunity. Předpokládal jsem, že možná se ozve někdo kdo už podobnou záležitost řešil a napíše čím to bylo a že možná to pak už ani nebudu muset řešit s bankou když se zde dovím o co se v tomto případě jedná.
Banka nesprávně připsala klientovi prostředky, tak si je vzala zase zpět. Z tohoto hlediska je to v pořádku. V prvé řadě ale neměla úrok v nesprávné výši vůbec vyplatit. Potom i označení "sankční úrok" je dost nešťastné.
Na druhou stranu, vlazy, ale mít na běžném účtě trvale zůstatek 0,- Kč je nerozumné, je to nejlepší cesta právě k nepovolenému debetu. Obecně se může stát, že člověk neuhlídá nějaký poplatek nebo dojde k chybě ze strany banky, pak jsou s tím zbytečné problémy.
Odznak +1
Muf:
Takže podle tebe je vina jednoznačně na moji straně, protože jsem nerozumný, že mám na běžném účtu trvale zůstatek 0,- Kč a to i přes to, že přiznáváš, že banka neměla úrok v nesprávné výši vůbec vyplatit? 😠 😞 Nějaké divné uvažování nad tím. Tak už to ale bývá, že na cizí problém se někteří lidí dívají jinak než kdyby se něco podobného stalo jim.
U HB mnohé věci funguji nelogicky a nestandardně, ale některým klientům to bohužel asi vůbec nevadí.

Odpovědět