Spořicí účet


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 59

Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Vám za tuto diskuzi a jen pro doplnění:

informace o pojištění pohledávek z vkladů má klient uvedeny v dokumentu Informační přehled o systému pojištění pohledávek z vkladů pro klienta, které nalezne na našich internetových stránkách zde:

https://bit.ly/2qsuHBD

a případně také ve svém internetovém bankovnictví Hello banking.
V bodě 3. tohoto dokumentu je řešena náhrada:
"fond pojištění vkladů a pro řešení krize (FGDR) vyplatí náhradu pohledávek vkladatelům a oprávněným příjemcům, na jejichž vklady se vztahuje pojistné plnění, do sedmi pracovních dnů od rozhodného dne, kdy orgán dohledu příslušný k řešení konstatuje, že vklady u členské instituce podle prvního odstavce bodu I článku L. 312-5 francouzského měnového a finančního zákoníku nejsou disponibilní."
Více najdete přímo v dokumentu - ve vloženém odkazu.


Ochranu vkladů zajišťuje Fond pojištění vkladů a pro řešení krize (Fonds de garantie des dépôts et de résolution, FGDR) se sídlem ve Francii.

Fonds de garantie des dépôts et de résolution (FGDR)
65, rue de la Victoire, 75009 Paris
Telefon: +33 (0) 1- 58-18-38-08
E-mail: contact@garantiedesdepots.fr

Více informací naleznete také na webu FGDR: http://www.garantiedesdepots.fr/.

Mj. jak nám správně napsal Muf, pokud by taková situace nastala, k výplatě by došlo v korunách českých v ČR prostřednictvím Garančního systému finančního trhu: https://www.garancnisystem.cz/.
Úroveň
Odznak +1
Terka.HB napsal/-a:

Mj. jak nám správně napsal Muf, pokud by taková situace nastala, k výplatě by došlo v korunách českých v ČR prostřednictvím Garančního systému finančního trhu: https://www.garancnisystem.cz/.


Ano, to musí dát FGDR befel našemu Garančnímu systému k výplatě a převést ze svého fundu na to finance našemu Garančnímu systému. A co když to FGDR neudělá?
Dle evropské legislativy to FGDR udělat musí. Když to neudělá, řešila by to Evropská centrální banka, která vykonává dohled nad eurozónou jako celkem.
Úroveň
Odznak +2
A to si myslíte, že kdyby došlo k takové krizi, že by začaly krachovat největší banky v Evropě, tak byste měli větší šanci obdržet náhradu z nějaké "ryze české" banky?
Úroveň
Odznak +1
Když si vzpomenu na Mnichov ...
Úroveň
Odznak +2
Dnes je na iDnes článek o úrocích na (nejen) spořicích účtech:
https://finance.idnes.cz/sporeni-urokove-sazby-banky-vklady-sonda-rijen-2018-fvl-/sporeni.aspx?c=A181102_155520_sporeni_sov
Údaje jsou tam prý z 5. 11., ale za HB tam pořád uvádí 0,6 %.
Nechápu, proč banka trochu víc nepropaguje zvýšení úroků na 1,5 %, které je v současné době nejlepší na trhu (když nepočítám různé krátkodobé akce pro nové klienty nebo nutnost splnění nějakých podmínek navíc). Kdo nechodí sem na fórum nebo se to nedozví náhodou z Finexpertu nebo facebookových stránek banky apod., ten nemá šanci to zjistit. Co takhle udělat další "škytavou" reklamu a trochu tuto skutečnost s úroky zúročit ve prospěch banky? Nebo čekáte, až vás ostatní banky doženou nebo předeženou?
Úroveň
Odznak +2
Možná je to úmyslně, aby těch vkladů do HB nepřiteklo najednou až tak moc, a HB by musela náhle měnit podmínky, jak se to svého času stalo u Creditasu ...
Úroveň
Odznak +4
maminka1 napsal/-a:

Dnes je na iDnes článek o úrocích na (nejen) spořicích účtech:
https://finance.idnes.cz/sporeni-urokove-sazby-banky-vklady-sonda-rijen-2018-fvl-/sporeni.aspx?c=A181102_155520_sporeni_sov
Údaje jsou tam prý z 5. 11., ale za HB tam pořád uvádí 0,6 %.
Nechápu, proč banka trochu víc nepropaguje zvýšení úroků na 1,5 %, které je v současné době nejlepší na trhu (když nepočítám různé krátkodobé akce pro nové klienty nebo nutnost splnění nějakých podmínek navíc). Kdo nechodí sem na fórum nebo se to nedozví náhodou z Finexpertu nebo facebookových stránek banky apod., ten nemá šanci to zjistit. Co takhle udělat další "škytavou" reklamu a trochu tuto skutečnost s úroky zúročit ve prospěch banky? Nebo čekáte, až vás ostatní banky doženou nebo předeženou?



Děkujeme Vám za reakci a sdílení článku s námi, který jsme samozřejmě také zaregistrovali.. mj. diskutující pod tímto článkem si také všimnul špatně uvedené úrokové sazby u Hello spořicího účtu a upozornil autora článku. Reagovat na článek nijak nebudeme, s médii jsme v pravidelném kontaktu a bohužel si v redakci iDNES nestihli ještě zaktualizovat všechny potřebné informace.

Rozhodnutí o zvýšení úrokové sazby jsme dlouho zvažovali a nakonec jsme se rozhodli jej udělat od 1. 11., také v rámci oslav našeho 1. výročí pod značkou Hello bank! Primárně se o něm dozvěděli naši klienti (maily s informací odcházejí tento týden), pro které je také tato nabídka hlavně určena. Naše komunikační a PR strategie je trochu jiná než asi znáte a popisujete a proto neplánujeme žádnou podporu v rámci TV kampaně apod.

Jsme rádi, že můžeme našim klientům nabídnout nejlepší úročení na českém trhu a chceme tuto výhodu i nadále udržet. Samozřejmě, že i naši konkurenti budou upravovat své podmínky a komunikovat je i více navenek, ale naše strategie je jiná. Naším cílem není mít klienty, kteří pomalu každý měsíc přesouvají své peníze jinam zrovna podle toho, kdo nabízí nejlepší úročení….
Věříme, že nejen všímaví klienti jako vy, kteří se zajímají a pečují o své finance, si naši novou úrokovou sazbu našli.
Úroveň
Odznak +1
Když chci pečovat o své finance (v součané době minimalizovat vliv inflace, o zhodnocení si neodvážim psát), musím bohužel s úsporami kočovat i někdy častěji než uvádí Terka, aniž by mě to bavilo ...
Úroveň
Odznak +2
Tak mě to zase baví, co bych vlastně dělal, kdybych nemusel furt sledovat, co se kde děje? :D
Úroveň
Odznak +4
MirekM napsal/-a:

Terka.HB napsal/-a:

Mj. jak nám správně napsal Muf, pokud by taková situace nastala, k výplatě by došlo v korunách českých v ČR prostřednictvím Garančního systému finančního trhu: https://www.garancnisystem.cz/.


Ano, to musí dát FGDR befel našemu Garančnímu systému k výplatě a převést ze svého fundu na to finance našemu Garančnímu systému. A co když to FGDR neudělá?



Mirku, děkujeme Vám za dotaz.
Jednalo by se o svévolné porušení právních předpisů, stejně tak, jako by odmítnutím výplaty či nečinností porušil právní předpisy český Garanční systém. FGDR má podle právních předpisů povinnost a splnění podmínek pro výplatu - dát pokyn k výplatě Garančnímu systému finančního trhu v ČR. Garanční systém finančního trhu v ČR poskytuje informace a přijímá písemná podání jménem FGDR.

Pokud by pokyn přece jen nebyl dán, pak je třeba možné reagovat právě přes Garanční systém finančního trhu v ČR. Případně je možné podat stížnost k Evropskému orgánu pro bankovnictví (EBA). Ať už by došlo k svévolnému porušení ze strany FGDR nebo českého Garančního systému, lze se domáhat výplaty soudní cestou.
Úroveň
Odznak +4
Muf napsal/-a:

Dle evropské legislativy to FGDR udělat musí. Když to neudělá, řešila by to Evropská centrální banka, která vykonává dohled nad eurozónou jako celkem.



Muf, děkujeme Vám za všechny příspěvky k tématu.
Jak jsme uvedli výše, FGDR musí takto postupovat a v případě, že by tak nepostupovala, je možné si stěžovat Evropskému orgánu pro bankovnictví (EBA) nebo se lze domáhat výplaty soudní cestou.
Úroveň
Odznak +4
maminka1 napsal/-a:

A to si myslíte, že kdyby došlo k takové krizi, že by začaly krachovat největší banky v Evropě, tak byste měli větší šanci obdržet náhradu z nějaké "ryze české" banky?



Děkujeme Vám za reakci k tématu a jen doplníme za nás.
Podmínky pojištění vkladů v jednotlivých zemích EU vycházejí ze směrnice EU 2014/49/EU o systémech pojištění vkladů a nemělo by tedy dojít k nějakým rozdílům.
Úroveň
Odznak +2
Tak jsem před chvílí dostal email, který oznamuje zvýšení sazby. Čekal bych ho před týdnem, ale lepší pozdě než vůbec.
Úroveň
Odznak +1
Dotaz i do fóra: je možné zrušit vytvořený platební příkaz na SÚ s budoucí splatností? Pokud ano, jak?
Úroveň
Odznak +2
Je to obdoba tohoto (až na tu budoucí splatnost):
https://spolu.hellobank.cz/nejcastejsi-dotazy-16/internetove-bankovnictvi-9357
Pokud to má odejít už dnes po půlnoci, tak asi máte smůlu, jinak bych zkusila domluvit se zítra přes infolinku.
Pokud je to jediný příkaz, který je momentálně zadán na SÚ (tj. nemá odejít zároveň i něco jiného někam jinam), převedla bych dočasně (do vyřešení situace přes infolinku) všechny peníze ze SÚ na BÚ a příkaz ze SÚ by se tak nemohl pro nedostatčný zůstatek provést. Převody mezi BÚ a SÚ fungují okamžitě i o víkendu, stihlo by se to i do té dnešní půlnoci. Mám ale pocit, že jste někde jinde psal, že BÚ si u HB zakládat nebudete, protože ho nepotřebujete - třeba právě na takovýhle "odkláněcí manévr" by se hodil, i když uznávám, že je to řešení poněkud neelegantní, ale takhle narychlo mě fakt nic jiného nenapadá.
Úroveň
Odznak +1
Děkuji za know-how, zatím je to v tomto okamžiku jen teoretická otázka, ale když jsem málem odeslal úroky místo ze SÚ z KK, tak mě tedy silně zamrazilo v zádech.
Mám pocit, že zrušit zadaný příkaz s budoucí splatností v IB umí snad všechny jiné banky, které aktivně používám.
Úroveň
Odznak +2
Omylem odeslaný příkaz z úvěrového účtu u HB je horší průšvih, protože díky oddělené platformě, na které běží, tam nefungují ani ty rychlé "odklony" mezi BÚ a SÚ. A předpokládám, že pokud v budoucnu HB zavede okamžité platby, tak se úvěrových účtů stejně týkat nebudou (aspoň do té dobu, dokud zůstanou ve starém systému Cetelemu). Jak by se takový omyl dal napravit jenom "svépomocí" z internetového bankovnictví, bez telefonického nebo osobního kontaktu s bankou, vážně netuším. Nevím ani (nezkoušela jsem), jestli jde v rámci minimalizace škod aspoň ten příkaz editovat a nastavit tam třeba hodnotu posílané částky na 1 korunu.
Odznak +1
Ohledně toho zrušení příkazu s budoucí splatnosti zadaného ze SÚ jsem se na to podíval do IB, protože mne to také zajímá. Mám tam zrovna 2 příkazy se zítřejší splatností. Když si ty příkazy v naplánovaných transakcích rozkliknu tak tam jsou u toho odkazy "UPRAVIT" a "ZRUŠIT". Předpokládám, že kliknutím na "ZRUŠIT" se příkaz zruší nebo otevře nějaká možnost zrušení. Zkoušet jsem to ale nezkoušel, protože ty příkazy rušit nechci.

Úroveň
Odznak +4
Hello!
Platební příkaz s budoucí splatností na spořicím účtu naši klienti můžou pohodlně zrušit nebo upravit ve svém Hello bankingu - podle Prt-Scr, který s námi sdílel vlazy. Maminka1 opět skvěle poradila např. s variantou dočasného převedení svých úspor ze spořicího na běžný účet (převody mezi běžným i spořicím účtem probíhají i o víkendu okamžitě) a snížení tak disponibilního zůstatku na spořicím účtu.
Co se týče Hello kreditky - příkaz lze pohodlně zrušit v Hello bankingu v naplánovaných platbách. Samozřejmě je možné vzniklou situaci řešit s našimi kolegy na Infolince.
Úroveň
Odznak +1
vlazy a Terko díky, hledal jsem to všude možně jen ne v Přehledech, kde je položka Nezpracované transakce. Zrušení vytvořeného příkazu s budoucí platností ze SÚ odzkoušeno, zrušení proběhlo bez potvrzovací SMS. Editace je také možná - nedotáhl jsem ji ale do konce.
Banko sorráč, vrčel jsem zbytečně.
Úroveň
Odznak +2
Člověk holt musí vědět, kde ty tlačítka jako jarmara hledat ;)
Úroveň
Odznak +1
Ale ony ty "tlačítka" v některých bankách nejsou na místech, kde by je uživatel logicky očekával ... :(
Úroveň
Odznak +1
Terka.HB napsal/-a:

Hello!

Maminka1 opět skvěle poradila např. s variantou dočasného převedení svých úspor ze spořicího na běžný účet (převody mezi běžným i spořicím účtem probíhají i o víkendu okamžitě) a snížení tak disponibilního zůstatku na spořicím účtu.


Terko nezlobte se, ale toto nepovažuji za skvělou radu, když je možné platební příkaz elegantně zrušit v IB, jak mně poradil vlazy. :(

Tím, že mou osobu a mé příspěvky budete ignorovat, mě od příspěvků na tomto fóru neodradíte - další příspěvky již budu psát jen pro fóristy, aby si zbytečně v bance nepálili prsty a neobjevovali Ameriku. Nikoliv pro banku. :) Škyt.
Kdyby ale příkaz nebylo možné zrušit v přehledu plánovaných transakcí, což by se mohlo stát, protože IB banky je stále tak trochu “ve výstavbě”, tak je rada maminky jedno z možných řešení. Je to dobrý nápad.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)