Spořicí účet


Dobrý den, nefunguje mi podpis žádosti o spořicí účet. Přijde mi SMS s kódem. Ten zadám a poté se objeví "Generic error" 😠

Odpovědi: 59

Úroveň
Odznak +1
vlazy a Terko díky, hledal jsem to všude možně jen ne v Přehledech, kde je položka Nezpracované transakce. Zrušení vytvořeného příkazu s budoucí platností ze SÚ odzkoušeno, zrušení proběhlo bez potvrzovací SMS. Editace je také možná - nedotáhl jsem ji ale do konce.
Na platební příkazy ze SÚ s budoucí platností se lze dostat i přímo z úvodní stránky přes TRANSAKCE - NAPLÁNOVANÉ (kdyby někdo nový nechtěl maturovat). Odzkoušel jsem i změnu, kterou na rozdíl od zrušení je nutné potvrdit SMS.
Nezlobil bych se, kdyby i zrušení bylo nutné potvrdit SMS, jako v řadě konkurenčních podniků.
Úroveň
Odznak +2
maminka1:
Také jen pro vysvětlení. Řešení s převedením všech peněz ze SÚ na BÚ nepovažuji za špatné pokud to nejde vyřešit jinak lépe nebo klient banky neví o možnosti zrušení platby po rozkliknutí v naplánovaných transakcích, ale za něco "skvělého" bych to já nepovažoval. Mne to zaujalo a nedalo mi to, že by HB neumožňovala budoucí platby zrušit tak jak je to asi samozřejmosti v jiných bankách. Podíval jsem se proto na to do IB kde jsem tu možnost zrušení našel a pak ji tu ve fóru popsal.

Však jsem to "skvělé" myslela ironicky, proto jsem to taky dala do uvozovek. Myslela jsem to tak, že když je člověk v nouzi, tak i sebevětší polofunkční ptákovina, která je ovšem v tom okamžiku jediným dostupným (nebo známým) řešením a pomůže mu, se může člověku jevit jako "skvělá" 😉
Úroveň
Odznak +1
S takovýmhle přístupem k lidem se může MirkoviM klidně někdy v budoucnu stát, že až mu někdy o něco opravdu půjde a bude potřebovat radu nebo pomoc ostatních, tak se na něj všichni vybodnou.
Vy jste to vstáhla na sebe (dík za nedělní tadu), ale to byl šťouch na Terku, která u některých jásá téměř na čímkoliv a některé (nejenom mě) přechází mlčením i když "vymyslí atomovou bombu" . 🙂
Odznak +1
maminka1:
Také jen pro vysvětlení. Řešení s převedením všech peněz ze SÚ na BÚ nepovažuji za špatné pokud to nejde vyřešit jinak lépe nebo klient banky neví o možnosti zrušení platby po rozkliknutí v naplánovaných transakcích, ale za něco "skvělého" bych to já nepovažoval. Mne to zaujalo a nedalo mi to, že by HB neumožňovala budoucí platby zrušit tak jak je to asi samozřejmosti v jiných bankách. Podíval jsem se proto na to do IB kde jsem tu možnost zrušení našel a pak ji tu ve fóru popsal.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Děkujeme Vám za vysvětlení a jen malé doplnění za nás:

pokud by přeci jen došlo k odeslání platebního příkazu omylem nebo na nesprávné číslo účtu apod., je nutné nás kontaktovat. Poskytneme vám součinnost s vrácením platby, více jsme se o tom bavili zde:

https://spolu.hellobank.cz/nejcastejsi-dotazy-16/internetove-bankovnictvi-9357/index1.html#post38266
Úroveň
Odznak +2
Já bych k tomu ještě dodal, že tato rada nemusí být vždy dobře použitelná. Pokud má někdo na SÚ zadané více různých příkazů na stejný den a chce zrušit pouze jeden z nich tak převedením všech peněz ze SÚ na BÚ by znemožnil odeslání i těch ostatních příkazů
Však jsem taky v té své původní radě psala: "Pokud je to jediný příkaz, který je momentálně zadán na SÚ (tj. nemá odejít zároveň i něco jiného někam jinam)..." a také "uznávám, že je to řešení poněkud neelegantní, ale takhle narychlo mě fakt nic jiného nenapadá". A mezi námi - pokud bych omylem odklikla přeposlání třeba několika set tisíc mých peněz někam do pryč a jediná možnost, jak je zachránit, by bylo zároveň zablokovat i pár jiných příkazů (které bych později přece mohla vytvořit znovu), tak bych neváhala ani vteřinu. I kdybych tím riskovala, že u těch ostatních zablokovaných příkazů se dostanu třeba do prodlení s nějakou platbou.
Úroveň
Odznak +2
Jen pro vysvětlení: MirekM psal svůj dotaz v neděli večer a z kontextu nebylo jasné, že jde jen o teoretický dotaz (to vysvětlil až později). Vypadalo to tak, že o víkendu zadal špatně příkaz a ten se měl uskutečnit možná už v neděli v noci (opět v dotazu nespecifikoval přesně dobu, kdy k tomu má dojít). Mohl to být normální jednorázový příkaz zadaný o víkendu, který se uskuteční hned po půlnoci na pondělí. V tom případě by neměl šanci do té doby něco dohodnout na infolince, ale měl by šanci snížit si disponibilní zůstatek tak, aby příkaz neproběhl, dokud to nevyřeší, protože přesuny mezi BÚ a SÚ fungují okamžitě i o víkendu. V té době jsem byla jediná, kdo byl na fóru přítomen, a tak jsem se naivně a upřímně snažila MirkoviM pomoci alespoň nouzovým řešením, abych mu zachránila jeho peníze.
V tom okamžiku jsem ani já ani MirekM nevěděli o možnosti, co poradil vlazy až v pondělí, takže v tomto kontextu a okamžiku byla moje rada jediná funkční a z toho hlediska tedy "skvělá". Kdyby skutečně takhle v neděli večer poslal peníze někam blbě, tak by mu je ten můj "manévr" na poslední chvíli zachránil. S takovýmhle přístupem k lidem se může MirkoviM klidně někdy v budoucnu stát, že až mu někdy o něco opravdu půjde a bude potřebovat radu nebo pomoc ostatních, tak se na něj všichni vybodnou.
Odznak +1
Ale ony ty "tlačítka" v některých bankách nejsou na místech, kde by je uživatel logicky očekával ... :(V HB je ale docela dost věcí které by člověk možná ani logicky vůbec neočekával, že např. v IB budou nebo možná je očekával, že budou úplně jinak. Mám dojem, že v některých bankách pracuje docela dost lidí kteří nad tím co dělají příliš logicky nepřemýšlejí a HB bych v tom viděl na prvních místech.

Kdyby ale příkaz nebylo možné zrušit v přehledu plánovaných transakcí, což by se mohlo stát, protože IB banky je stále tak trochu “ve výstavbě”, tak je rada maminky jedno z možných řešení. Je to dobrý nápad.Možná dobrý nápad, ale tak jak píše MirekM "Rada dobrá, nikoliv však vynikající". Já bych k tomu ještě dodal, že tato rada nemusí být vždy dobře použitelná. Pokud má někdo na SÚ zadané více různých příkazů na stejný den a chce zrušit pouze jeden z nich tak převedením všech peněz ze SÚ na BÚ by znemožnil odeslání i těch ostatních příkazů. Pokud je ale možnost zrušení příkazu v naplánovaných transakcích tak vymýšlení jiných způsobu jak by to bylo možné provést nemá příliš velký smysl.
Úroveň
Odznak +1
Rada dobrá, nikoliv však vynikající, zvláště když maminka1 z mých příspěvků ví, že nemám a nehodlám BÚ zakládat. 🙂
Kdyby ale příkaz nebylo možné zrušit v přehledu plánovaných transakcí, což by se mohlo stát, protože IB banky je stále tak trochu “ve výstavbě”, tak je rada maminky jedno z možných řešení. Je to dobrý nápad.
Úroveň
Odznak +1
Hello!

Maminka1 opět skvěle poradila např. s variantou dočasného převedení svých úspor ze spořicího na běžný účet (převody mezi běžným i spořicím účtem probíhají i o víkendu okamžitě) a snížení tak disponibilního zůstatku na spořicím účtu.

Terko nezlobte se, ale toto nepovažuji za skvělou radu, když je možné platební příkaz elegantně zrušit v IB, jak mně poradil vlazy. :(

Tím, že mou osobu a mé příspěvky budete ignorovat, mě od příspěvků na tomto fóru neodradíte - další příspěvky již budu psát jen pro fóristy, aby si zbytečně v bance nepálili prsty a neobjevovali Ameriku. Nikoliv pro banku. 🙂 Škyt.
Úroveň
Odznak +1
Ale ony ty "tlačítka" v některých bankách nejsou na místech, kde by je uživatel logicky očekával ... 😞
Úroveň
Odznak +2
Člověk holt musí vědět, kde ty tlačítka jako jarmara hledat 😉
Úroveň
Odznak +1
vlazy a Terko díky, hledal jsem to všude možně jen ne v Přehledech, kde je položka Nezpracované transakce. Zrušení vytvořeného příkazu s budoucí platností ze SÚ odzkoušeno, zrušení proběhlo bez potvrzovací SMS. Editace je také možná - nedotáhl jsem ji ale do konce.
Banko sorráč, vrčel jsem zbytečně.
Úroveň
Odznak +4
Hello!
Platební příkaz s budoucí splatností na spořicím účtu naši klienti můžou pohodlně zrušit nebo upravit ve svém Hello bankingu - podle Prt-Scr, který s námi sdílel vlazy. Maminka1 opět skvěle poradila např. s variantou dočasného převedení svých úspor ze spořicího na běžný účet (převody mezi běžným i spořicím účtem probíhají i o víkendu okamžitě) a snížení tak disponibilního zůstatku na spořicím účtu.
Co se týče Hello kreditky - příkaz lze pohodlně zrušit v Hello bankingu v naplánovaných platbách. Samozřejmě je možné vzniklou situaci řešit s našimi kolegy na Infolince.
Odznak +1
Ohledně toho zrušení příkazu s budoucí splatnosti zadaného ze SÚ jsem se na to podíval do IB, protože mne to také zajímá. Mám tam zrovna 2 příkazy se zítřejší splatností. Když si ty příkazy v naplánovaných transakcích rozkliknu tak tam jsou u toho odkazy "UPRAVIT" a "ZRUŠIT". Předpokládám, že kliknutím na "ZRUŠIT" se příkaz zruší nebo otevře nějaká možnost zrušení. Zkoušet jsem to ale nezkoušel, protože ty příkazy rušit nechci.

Úroveň
Odznak +2
Omylem odeslaný příkaz z úvěrového účtu u HB je horší průšvih, protože díky oddělené platformě, na které běží, tam nefungují ani ty rychlé "odklony" mezi BÚ a SÚ. A předpokládám, že pokud v budoucnu HB zavede okamžité platby, tak se úvěrových účtů stejně týkat nebudou (aspoň do té dobu, dokud zůstanou ve starém systému Cetelemu). Jak by se takový omyl dal napravit jenom "svépomocí" z internetového bankovnictví, bez telefonického nebo osobního kontaktu s bankou, vážně netuším. Nevím ani (nezkoušela jsem), jestli jde v rámci minimalizace škod aspoň ten příkaz editovat a nastavit tam třeba hodnotu posílané částky na 1 korunu.
Úroveň
Odznak +1
Děkuji za know-how, zatím je to v tomto okamžiku jen teoretická otázka, ale když jsem málem odeslal úroky místo ze SÚ z KK, tak mě tedy silně zamrazilo v zádech.
Mám pocit, že zrušit zadaný příkaz s budoucí splatností v IB umí snad všechny jiné banky, které aktivně používám.
Úroveň
Odznak +2
Je to obdoba tohoto (až na tu budoucí splatnost):
https://spolu.hellobank.cz/nejcastejsi-dotazy-16/internetove-bankovnictvi-9357
Pokud to má odejít už dnes po půlnoci, tak asi máte smůlu, jinak bych zkusila domluvit se zítra přes infolinku.
Pokud je to jediný příkaz, který je momentálně zadán na SÚ (tj. nemá odejít zároveň i něco jiného někam jinam), převedla bych dočasně (do vyřešení situace přes infolinku) všechny peníze ze SÚ na BÚ a příkaz ze SÚ by se tak nemohl pro nedostatčný zůstatek provést. Převody mezi BÚ a SÚ fungují okamžitě i o víkendu, stihlo by se to i do té dnešní půlnoci. Mám ale pocit, že jste někde jinde psal, že BÚ si u HB zakládat nebudete, protože ho nepotřebujete - třeba právě na takovýhle "odkláněcí manévr" by se hodil, i když uznávám, že je to řešení poněkud neelegantní, ale takhle narychlo mě fakt nic jiného nenapadá.
Úroveň
Odznak +1
Dotaz i do fóra: je možné zrušit vytvořený platební příkaz na SÚ s budoucí splatností? Pokud ano, jak?
Úroveň
Odznak +2
Tak jsem před chvílí dostal email, který oznamuje zvýšení sazby. Čekal bych ho před týdnem, ale lepší pozdě než vůbec.
Úroveň
Odznak +4
A to si myslíte, že kdyby došlo k takové krizi, že by začaly krachovat největší banky v Evropě, tak byste měli větší šanci obdržet náhradu z nějaké "ryze české" banky?

Děkujeme Vám za reakci k tématu a jen doplníme za nás.
Podmínky pojištění vkladů v jednotlivých zemích EU vycházejí ze směrnice EU 2014/49/EU o systémech pojištění vkladů a nemělo by tedy dojít k nějakým rozdílům.
Úroveň
Odznak +4
Dle evropské legislativy to FGDR udělat musí. Když to neudělá, řešila by to Evropská centrální banka, která vykonává dohled nad eurozónou jako celkem.

Muf, děkujeme Vám za všechny příspěvky k tématu.
Jak jsme uvedli výše, FGDR musí takto postupovat a v případě, že by tak nepostupovala, je možné si stěžovat Evropskému orgánu pro bankovnictví (EBA) nebo se lze domáhat výplaty soudní cestou.
Úroveň
Odznak +4
Mj. jak nám správně napsal Muf, pokud by taková situace nastala, k výplatě by došlo v korunách českých v ČR prostřednictvím Garančního systému finančního trhu: https://www.garancnisystem.cz/.
Ano, to musí dát FGDR befel našemu Garančnímu systému k výplatě a převést ze svého fundu na to finance našemu Garančnímu systému. A co když to FGDR neudělá?


Mirku, děkujeme Vám za dotaz.
Jednalo by se o svévolné porušení právních předpisů, stejně tak, jako by odmítnutím výplaty či nečinností porušil právní předpisy český Garanční systém. FGDR má podle právních předpisů povinnost a splnění podmínek pro výplatu - dát pokyn k výplatě Garančnímu systému finančního trhu v ČR. Garanční systém finančního trhu v ČR poskytuje informace a přijímá písemná podání jménem FGDR.

Pokud by pokyn přece jen nebyl dán, pak je třeba možné reagovat právě přes Garanční systém finančního trhu v ČR. Případně je možné podat stížnost k Evropskému orgánu pro bankovnictví (EBA). Ať už by došlo k svévolnému porušení ze strany FGDR nebo českého Garančního systému, lze se domáhat výplaty soudní cestou.
Úroveň
Odznak +2
Tak mě to zase baví, co bych vlastně dělal, kdybych nemusel furt sledovat, co se kde děje? 😃

Odpovědět