Zmena PIN kodu


  • Zelenáč
  • 3 odpovědí
Informace, že lze v každém bankomatu změnit PIN ke kartě zřejmě není pravdivá. 2x CSOB, 1x Č.Spořitelna neúspěšně. Prokazatelný výpis z bankomatu, že transakce není bankomatem podporována! Na zákaznické lince, když už se tam dovoláte trochu mlží. Řešení, že mi zašlou nový a s tím zkusím změnu mi přijde zajímavá. Údajně na můj telefon nejde poslat SMS s novým pinem tak poštou pěkně doporučeně. Asi hraji o čas a 3 týdny jsem bez karty. Jsem sám nebo máte někdo podobnou zkušenost? D.:@:@:@

Odpovědi: 24

Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Vám za napsání Dave,
bohužel, evidovali jsme chybu, která by měla být nyní opravena.
Pokud je možné, zkuste si prosím ještě dnes převydat PIN ve svém internetovém bankovnictví a během zítřejšího dne by Vám měl být doručen SMS zprávou.

Co se týče změny PINu v bankomatu, tohle je mandát MasterCardu a pokud jej banka nepodporuje (jak jste vyzkoušel u ČSOB a ČS),
nedodržuje pravidla MasterCardu.
Děkuji za promptní odpověď. Bylo by fajn říci které bankomaty podporují, člověk by se netrápil zbytečně. Nechal jsem si tedy zaslat kód k novému PINU. Jsem opravdu zvědaví, zda dorazí. Včera mi ho generovali na telefonní lince s tím, že dorazí dnes do 18 h a nic. Při té příležitosti jsem si přečetl: V případě, že byla provedena změna PIN na bankomatu, bude jeho nová hodnota doručena poštou.To jako noví pin nebude funkční hned po změně? Děkuji D.
Úroveň
Odznak +2
Úspěšně jsem měnil PIN u bankomatu MONETy a ČS. Může to být i lokální závadou - sám jsem měl problém s jedním bankomatem MONETA, ale po reklamaci (s pomocí H!Bank) to asi opravili - už se tam do menu dostanu. Může to záviset i na konkretním typu toho bankomatu.
Ahoj Terko
Tak jsem si hned 1.12. požádal o nový pin v internetovém bankovnictví, ale SMS zpráva mi ted do teď 2.12. 17:30 nepřišla?

To: jisy. Do menu ve všech bankomatech se dostanu, jen po dvakrát zadaní novém pinu mi vyjede papírek transakce nepodporována.

Jsou prostě veci které funguji a pak ty ostatní.
Dave1
Úroveň
Odznak +4
Dave1 napsal/-a:

Ahoj Terko
Tak jsem si hned 1.12. požádal o nový pin v internetovém bankovnictví, ale SMS zpráva mi ted do teď 2.12. 17:30 nepřišla?

To: jisy. Do menu ve všech bankomatech se dostanu, jen po dvakrát zadaní novém pinu mi vyjede papírek transakce nepodporována.

Jsou prostě veci které funguji a pak ty ostatní.
Dave1

Hello Dave, na tohle se podíváme společně s kolegy a ozveme se Vám. Můžete mi prosím přes soukromou zprávu na sebe zaslat Vaše jméno, příjmení a telefonní kontakt?
Děkuji za napsání a přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak
Trochu to tu oživím... Chtěl jsem si před chvílí na kartě změnit PIN. Nepovedlo se. Bankomat ČS mne nechal nový PIN zadat, ale po vyřizování požadavku a čekání jen vyjel lístek "Litujeme, transakce neprovedena. Vydavatel Vaší karty neumožňuje změnu PINu". Vyzkoušeno 2x se stejným výsledkem. (Na kartách jiných bank mi to PIN změnilo - měnil jsem jich víc...)
Zkusil jsem ještě bankomat Monety, což dopadlo podobně. Na obrazovce to napsalo něco ve smyslu, že transakci nelze provést.

Jen doplním, že ve stejném bankomatu jsem si ještě nedávno na té samé kartě PIN měnil bez problému. Byla to ale první změna hned po vydání nové karty, kdy jsem si PIN zaslaný bankou měnil na svůj.

Nevím tedy zda jde jen o momentální problém, nebo prostě druhou změnu PINu už neprovedu...

(Já to přežiju, stejně mi banka vydá brzy jinou kartu - ale zmiňuji to, protože nevím, zda jde o nějaký momentální výpadek či chybu...)
Úroveň
Odznak +4
Marek napsal/-a:

Trochu to tu oživím... Chtěl jsem si před chvílí na kartě změnit PIN. Nepovedlo se. Bankomat ČS mne nechal nový PIN zadat, ale po vyřizování požadavku a čekání jen vyjel lístek "Litujeme, transakce neprovedena. Vydavatel Vaší karty neumožňuje změnu PINu". Vyzkoušeno 2x se stejným výsledkem. (Na kartách jiných bank mi to PIN změnilo - měnil jsem jich víc...)
Zkusil jsem ještě bankomat Monety, což dopadlo podobně. Na obrazovce to napsalo něco ve smyslu, že transakci nelze provést.

Jen doplním, že ve stejném bankomatu jsem si ještě nedávno na té samé kartě PIN měnil bez problému. Byla to ale první změna hned po vydání nové karty, kdy jsem si PIN zaslaný bankou měnil na svůj.

Nevím tedy zda jde jen o momentální problém, nebo prostě druhou změnu PINu už neprovedu...

(Já to přežiju, stejně mi banka vydá brzy jinou kartu - ale zmiňuji to, protože nevím, zda jde o nějaký momentální výpadek či chybu...)



Hello! Marku, děkujeme Vám za oživení tématu. :)
Změna PIN kódu v ATM určitě možná je, aktuálně jsme nezaznamenali
žádný výpadek. Pokud se tak stane, většinou bývá chyba na straně acquirera.

Bližší infor. máte od nás v soukromé zprávě.
Přejeme pěkný den.
Úroveň
Odznak
Podle zprávy od Terky, to vypadá, že jsem zadal špatně PIN. Mohlo se to stát, ale vůbec mne to nenapadlo. Bankomat mne pustil dál a nechal mne i nastavit nový pin. Pak realizoval transakci a vyplivl lístek s hláškou, že Vydavatel Vaší karty neumožňuje provést změnu PIN... Vůbec mne nenapadlo, že by to mohlo být chybně zadaným PINem. Kdyby bankomat hlásil špatně zadaný PIN, měl bych jasno hned... Nebo kdyby zafungoval, jako ten samý bankomat funguje při výběru peněz. Když se zadá PIN špatně, požaduje to zadat pin znovu... I proto mne vůbec nenapadlo, že by byl PIN zadán špatně...

Stát se mi to mohlo jednoduše, protože si nyní měním PIN na všech kartách a možná jsem ho už na této změnil. Asi se mi pak omylem přimotala k těm nezměněným a tak jsem změnu chtěl provést znovu (tj. použil jsem starý PIN, ale na kartě už možná je ten nový)… Příležitostně vyzkouším, jestli to tak opravdu je.

Asi tedy planý poplach. Ale aspoň nějaký plus to má. Pokud by se někomu stalo při pokusu o změnu PINu něco podobného, může to být chybně zadaným PINem, i když to bankomat vůbec ani nenaznačí...
Úroveň
Odznak +2
Taková věc se může stát každému. Proto je škoda, že HB nedokáže zobrazit aktuální PIN jako třeba AirBank - pouze nápovědu k tomu původnímu, zaslanému bankou... Dávám to HB jako námět pro vylepšení ! Ještě podotýkám, že v AB se požadavek na zobrazení musí potvrdit zadáním SMS kódu, takže bezpečné to podle mne je.
Úroveň
Odznak +2
V HB si člověk může nechat poslat ke kartě nebo nálepce znovu SMS se souřadnicemi k PIN (většinou to přijde za 2 dny - rychleji to neumí) a v IB si může zobrazit dekódovací tabulku k těm souřadnicím. Nezkoušela jsem, jestli to takhle funguje i pro změně PIN nebo jen u těch prvních originálních. Shodou okolností jsem se nedávno pokoušela zobrazit v IB tu tabulku k jedné starší nálepce a místo tabulky mi to zobrazuje jen takový širší modrý pruh (nebo úzký vodorovný obdélník) a přes něj se donekonečna točí načítací kolečko.
Úroveň
Odznak
jisy napsal/-a:

Taková věc se může stát každému. Proto je škoda, že HB nedokáže zobrazit aktuální PIN jako třeba AirBank - pouze nápovědu k tomu původnímu, zaslanému bankou... Dávám to HB jako námět pro vylepšení ! Ještě podotýkám, že v AB se požadavek na zobrazení musí potvrdit zadáním SMS kódu, takže bezpečné to podle mne je.


Dobrý podnět, ale jen na podobné téma. Já PIN vím, nemusím ho zjišťovat... Já se jen z bankomatu nedozvěděl, že problém byl ve špatně zadaném PINu (pokud to tak bylo). To by se vyjasnilo, kdyby bankomat nedával zavádějící hlášku. To ale asi není problém Hello bank, spíš majitele bankomatu...

Co se týká toho námětu, aby šel zobrazit PIN ke kartě v IB. Na první pohled dobrý námět. Nicméně zabezpečení SMS neprůstřelné také není. Na jednu stranu je dobré mít možnost si zjistit zapomenutý PIN a nemuset žádat banku o zaslání, na druhou stranu je to snížení bezpečnosti. Co je lepší nevím, to je věc názoru. Většina bank, aspoň ty co používám, PIN nezobrazuje. Mnohé ale umožňují změnu PINu v IB i bez znalosti toho starého, což je vlastně stejně bezpečné či nebezpečné jako zobrazení PINu. Ale je to mnohem praktičtější. Řeší to vlastně dva problémy najednou. Možnost změnit si PIN bez nutnosti běhat k bankomatu i pomoc zapomnětlivcům. Ti si prostě nastaví PIN jaký chtějí a nemusí pátrat po starém. Pokud by se to mělo zavádět, tak jsem rozhodně pro toto řešení.
Úroveň
Odznak +2
Takto to bohužel funguje jen u těch prvních originálních souřadnic. :( Naproti tomu systém v AirBank je zjevně schopen vidět (a ukázat) právě platný PIN každé z mých karet i nálepek (vyzkoušeno ! ) .
Doplněno:
A zaslání nového PINu je časově náročnější a donutí mne si ho znovu změnit ... Přes určité bezpečnostní riziko mi systém u AB připadá rozhodně lepší. A rozhodně lepší je požadavek na zadání starého PINu při změně - když se už bavíme o bezpečnosti. Alespoň já to vidím takto.
Úroveň
Odznak +2
Marek napsal/-a:

Ti si prostě nastaví PIN jaký chtějí a nemusí pátrat po starém. Pokud by se to mělo zavádět, tak jsem spíš pro toto řešení.

... a navíc by tohle řešení umožňovalo změnit PIN i u platebních nálepek.
Úroveň
Odznak +2
maminka1: svou předchozí odpověď jsem doplnil...
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

Takto to bohužel funguje jen u těch prvních originálních souřadnic. :( .


Jaký je tedy postup v případě, že si změním PIN u karty a pak ho zapomenu? Musím tu kartu deaktivovat a požádat o novou nebo mi banka k té stávající vygeneruje nový PIN a k němu pošle SMS a tabulku?
Úroveň
Odznak +2
Je sice pěkné, že si mohu změnit PIN bez znalosti starého, ale musím mít k dispozici zařízení, které mi to umožní (třeba bankomat) a tedy nepomůže mi to v obchodě, v cizině, ... atp.
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Takto to bohužel funguje jen u těch prvních originálních souřadnic. :( .


Jaký je tedy postup v případě, že si změním PIN u karty a pak ho zapomenu? Musím tu kartu deaktivovat a požádat o novou nebo mi banka k té stávající vygeneruje nový PIN a k němu pošle SMS a tabulku?


V případě AirBank mi stačí počítač a telefon se signálem (možná by stačila aplikace na smartfonu, ale tam jsem to ještě nehledal).
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Takto to bohužel funguje jen u těch prvních originálních souřadnic. :( .



Jaký je tedy postup v případě, že si změním PIN u karty a pak ho zapomenu? Musím tu kartu deaktivovat a požádat o novou nebo mi banka k té stávající vygeneruje nový PIN a k němu pošle SMS a tabulku?


V případě AirBank mi stačí počítač a telefon se signálem (možná by stačila aplikace na smartfonu, ale tam jsem to ještě nehledal).


Tohle já vím, mám taky účet v AirBank. Mě by zajímalo, jak se tahle situace v současné době řeší u HB.
Úroveň
Odznak +2
Na to nám musí odpovědět někdo z Hello banky ...
Úroveň
Odznak
maminka1 napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Takto to bohužel funguje jen u těch prvních originálních souřadnic. :( .


Jaký je tedy postup v případě, že si změním PIN u karty a pak ho zapomenu? Musím tu kartu deaktivovat a požádat o novou nebo mi banka k té stávající vygeneruje nový PIN a k němu pošle SMS a tabulku?



V IB je tabulka a přijde SMS s PINem, který rozkóduješ pomocí té tabulky. V případě, že byla provedena změna PINu na bankomatu, bude jeho nová hodnota doručena poštou (uvádí se v IB). Prakticky to vyzkoušeno nemám. O novou kartu ale žádat určitě nemusíš.

jisy napsal/-a:

Je sice pěkné, že si mohu změnit PIN bez znalosti starého, ale musím mít k dispozici zařízení, které mi to umožní (třeba bankomat) a tedy nepomůže mi to v obchodě, v cizině, ... atp.



Jestli to je reakce na mne. Tak ta změna PIN se dělá stejně jako bys ten PIN zobrazil. Prostě v IB (na PC, přes mobil apod. ) zadáš nový PIN a potvrdíš SMS nebo jiným bankou používaným zabezpečením (klíč apod.). Tj stejně jednoduše, jako bys PIN jen zobrazil. A pomůže to i v té cizině, obchodě atp...
Úroveň
Odznak +2
Marek napsal:
Podle mne v IB je tabulka a přijde SMS s úplně novým PINem, který rozkóduješ pomocí té tabulky. A nebo SMS s tvým posledně nastaveným PINem. To už je v podstatě jedno. Prakticky to vyzkoušeno nemám, tak nevím, jaká varianta platí.. O novou kartu ale žádat určitě nemusíš.

Já jsem to v praxi zkoušel, a pokud si změním PIN v bankomatu a po čase si chci ověřit PIN v IB, tak mi to pořád zobrazuje ty původní souřadnice k původnímu PINu. Kdybych si požádal o nový PIN banku, tak by se asi v IB objevily ty nové souřadnice, ale to mi by bylo na dvě věci ... A je otázka, jestli by se ty nové souřadnice v IB neobjevily až po doručení mi těch souřadnic jiným kanálem ...

doplněno:

Marek napsal:
jisy napsal/-a:

Je sice pěkné, že si mohu změnit PIN bez znalosti starého, ale musím mít k dispozici zařízení, které mi to umožní (třeba bankomat) a tedy nepomůže mi to v obchodě, v cizině, ... atp.

Jestli to je reakce na mne. Tak ta změna PIN se dělá stejně jako bys ten PIN zobrazil. Prostě v IB (na PC, přes mobil apod. ) zadáš nový PIN a potvrdíš SMS nebo jiným bankou používaným zabezpečením (klíč apod.). Tj stejně jednoduše, jako bys PIN jen zobrazil. A pomůže to i v té cizině, obchodě atp...

Tak tohle jsem myslel obecně, nevím jak to všechny banky mají. Pokud je to jištěno pomocí SMS, tak OK.
Úroveň
Odznak
Už jsem mezitím odpověď upravil, než jsi stihl reagovat. Takže se stalo, že cituješ starou verzi odpovědi. V IB jsem našel, že když změníte PIN v bankomatu, pošlou to poštou. Jestli pin nebo novou tabulku nevím, ale to není podstatné. Hlavní je, že PIN pošlou. Špatný je, že když někdo nebude dlouhodobě doma, má asi problém
Úroveň
Odznak +2
Naše odpovědi následují rychle po sobě, takže se trochu křižují ... :)
Úroveň
Odznak +2
Podle mne AB má lépe ošetřenou situaci, kdy sice PIN nechci měnit, ale nemohu si ho vzpomenout, takže je schopná mi existující PIN ukázat.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)