Dobíjení Cool karty/Revolut

  • 6 březen 2019
  • 34 odpovědí
  • 15298 Zhlédnutí

Dobrý den, nelze si nevšimnout, že od půlky února označujete platby při dobíjení Cool karty od ČSOB nebo karty od Revolut jako “jinou debetní transakci”. Co to znamená? Dojde u těchto “jiných” platbách kartou ke zrušení 1% odměny? Děkuji za odpověď. Jirka Horák

Odpovědi: 34

Úroveň
Odznak +2
Stejný člověk vznesl tento dotaz i na facebookových stránkách banky - včera mu tam odpověděli, takže si dovolím sem tu odpověď nakopírovat:

"Dobrý den, Jirko, jedná se o označení transakce, která nebyla provedená u klasického obchodníka. Odměny zatím vyplacené budou. Ke změně dojde 14.05.2019, kdy u dobíjení předplacených karet, nebudou tyto odměny vypláceny. Přejeme hezký zbytek dne, Mája."
Úroveň
Odznak +1
Terko, včelka Mája je váš zaměstnanec nebo si někdo na FB udělal z HB "dobrý den"?
Úroveň
Odznak +2
Na začátku zprávy od Máji je na FB ikonka - ověřený odesílatel = HB. Takže to je skutečně oficiální odpověď z HB. (Nebo to psal někdo, kdo dokáže hacknout facebookový profil HB a získat administrátorská práva k jejich profilu na FB, o čemž celkem pochybuji ;)).
Úroveň
Odznak +1
Po zkušenostech z minulosti je pro mě nepředstavitelné, že by HB veřejně vypustila s takovým předstihem tento typ informace.
Snad včelka Mája poté neodletěla na Úřad práce.
Úroveň
Odznak +2
Proč by to nedali veřejně? RB to taky svého času přece veřejně oznámila...
Úroveň
Odznak +1
Jenže RB oznamovala podobné informace s předstihem, což se o HB v minulosti nedá říci.
Úroveň
Odznak +2
No právě - tím chci říct, že by to nemělo být na vyhazov, ale na pochvalu.
Úroveň
Odznak +1
Pokud banka změnila způsob komunikace s klienty, pak ano.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Platby prováděné pro dobití předplacených karet a peněženek jsou zobrazeny v měsíčním výpisu pod označením „jiná debetní transakce“ a do 13. 5. 2019 se na tyto transakce vztahuje bezúročné období a bude z nich vyplacena odměna za nákupy.

Od 14. 5. 2019 se na tyto transakce již nebude vztahovat bezúročné období a nebude z nich poskytována odměna za nákupy. Klienti, kteří využívali tuto službu v posledním roce budeme o této změně informovat.

Přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +2
Aha, takže Mája řekl A a neřekla B. To s tím bezúročným obdobím je důležitější než to, že to bude bez odměny...
Úroveň
Odznak +1
Aha, takže Mája řekl A a neřekla B. To s tím bezúročným obdobím je důležitější než to, že to bude bez odměny...
Pokud to bude fungovat jako převod, tj. když se splatí do konce měsíce, úroky nenaběhnou, pak dejme tomu. Ale jinak je to konečná.
Úroveň
Odznak
Že se zruší odměna za čerpání je jedna věc. To je v pořádku, i když nepopírám, že dostat 1% z převodu je příjemné. Ale nelze se divit, že Hello bank nechce odměňovat, když někdo jen převede peníze na jinou kartu konkurence. Pokud se ale bude převod na jinou kartu úročit hned bez možnosti využít bezúročného období, tak to je problém. Na Hello KK nelze nastavit denní či jakékoli jiné limity pro platby (kromě internetových). Při vyšším úvěrovém rámci nemusí být proto úplně bezpečné nosit s sebou Hello KK vždy a všude. Cool karta to aspoň částečně řešila - víc než si tam člověk převede se z ní dostat nedá, takže jí šlo vyžít jako pomůcku namísto platebních limitů u Hello KK. I tahle možnost tedy možná padne, respektive asi se moc nikomu nevyplatí...
Úroveň
Odznak +2
Aha, takže Mája řekl A a neřekla B. To s tím bezúročným obdobím je důležitější než to, že to bude bez odměny...
Pokud to bude fungovat jako převod, tj. když se splatí do konce měsíce, úroky nenaběhnou, pak dejme tomu. Ale jinak je to konečná.

Když už banka řekla A a B, měla by dodat i C a potvrdit nebo vyvrátit, jestli to s tím nenabíháním úroků v případě nazáporného zůstatku před koncem měsíce (resp. při úplném splacení celého dluhu ještě před generováním výpisu) bude fungovat nebo ne, protože jak píše Marek, někteří lidé si přeposílají opakovaně menší částky na dobíjecí karty v průběhu měsíce ne kvůli čerpání bonusů, ale z bezpečnostních důvodů kvůli absenci možnosti nastavit si limity pro platby u obchodníků a výběry z bankomatů přímo na kreditce.
Úroveň
Odznak
Tak dnes už mi došel email z banky, 2 měsíce před změnou, to zase musím ocenit jako včasnou komunikaci, i když jde o omezení. Cituji email, pokud někomu ještě nedošel:

Dobrý den, pane XXX,

rádi bychom Vás informovali, že dojde ke změně zařazení odchozích úhrad z Hello kreditu na předplacené služby a peněženky, jako je např. služba Revolut.

I když se fakticky jedná o odchozí úhrady, řadili jsme je v minulosti mezi nákupy. Od 14. května 2019 tento stav napravujeme a tyto transakce budeme považovat za odchozí úhrady.

V souvislosti s tím bychom Vás rádi upozornili, že na odchozí úhrady se nevztahuje možnost splacení v bezúročném období ani se nezahrnují do programu Odměny za nákupy (1 % zpět z každého nákupu, celkem až 500 Kč měsíčně). Všechny ostatní nákupy se ale do programu odměny za nákupy i nadále plně započítávají.
Úroveň
Odznak +1
Tak dnes už mi došel email z banky, 2 měsíce před změnou, to zase musím ocenit jako včasnou komunikaci, i když jde o omezení. Cituji email, pokud někomu ještě nedošel:

Dobrý den, pane XXX,

rádi bychom Vás informovali, že dojde ke změně zařazení odchozích úhrad z Hello kreditu na předplacené služby a peněženky, jako je např. služba Revolut.

I když se fakticky jedná o odchozí úhrady, řadili jsme je v minulosti mezi nákupy. Od 14. května 2019 tento stav napravujeme a tyto transakce budeme považovat za odchozí úhrady.

V souvislosti s tím bychom Vás rádi upozornili, že na odchozí úhrady se nevztahuje možnost splacení v bezúročném období ani se nezahrnují do programu Odměny za nákupy (1 % zpět z každého nákupu, celkem až 500 Kč měsíčně). Všechny ostatní nákupy se ale do programu odměny za nákupy i nadále plně započítávají.

Taky jsem mail dostal. Je sympatické, že banka s předstihem informuje a "nezařízne" to hned, bez varování. Sice bych si dovolil pochybovat o formulaci, že se jedná o jiný typ převodu, ale chápu důvody. Jak už tu zaznělo, nejen k "dojení" bonusů se předplacenky používají, nicméně, pokud dojde k úpravě obchodních podmínek, je to čistě rozhodnutí ústavu, jestli si vytvoří konkurenční nevýhodu. Nejsou první, ani poslední.

Vzhledem k tomu, že se jedná o "nezdokumentovanou funkci," oficiální odpovědi, jestli to opravdu bude fungovat jako standardní převody z kreditního účtu, tj. sice nespadají do bezúročného období, nicméně, když se splatí do konce kalendářního měsíce, úroky nenaskočí, bych asi nečekal. Přitom tady bych se bál, že ta možnost opravdu přestane fungovat ze dne na den a v tom případě používat KK HB k dobíjení předplacené karty přestane dávat smysl úplně.
Úroveň
Hello!

Platby prováděné pro dobití předplacených karet a peněženek jsou zobrazeny v měsíčním výpisu pod označením „jiná debetní transakce“ a do 13. 5. 2019 se na tyto transakce vztahuje bezúročné období a bude z nich vyplacena odměna za nákupy.

Od 14. 5. 2019 se na tyto transakce již nebude vztahovat bezúročné období a nebude z nich poskytována odměna za nákupy. Klienti, kteří využívali tuto službu v posledním roce budeme o této změně informovat.

Přejeme hezký den.


A je nějaká šance, že Hello bank začne v rozumné době podporovat Google Pay? Převod z KK Hello na Revolut používám primárně proto, že u mé revolutí Mastercard je GPay na rozdíl od Hello karet podporován, a placení mobilem mi u běžných nákupů vyhovuje. Druhý důvod, již uvedený v souvislosti s COOLKARTOU, je oddělení přiměřeného množství peněz na běžné nákupy, protože možnost nastavení limitů (či operativního uzamčení) je u karet Hello bank horší, než špatná.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Platby prováděné pro dobití předplacených karet a peněženek jsou zobrazeny v měsíčním výpisu pod označením „jiná debetní transakce“ a do 13. 5. 2019 se na tyto transakce vztahuje bezúročné období a bude z nich vyplacena odměna za nákupy.

Od 14. 5. 2019 se na tyto transakce již nebude vztahovat bezúročné období a nebude z nich poskytována odměna za nákupy. Klienti, kteří využívali tuto službu v posledním roce budeme o této změně informovat.

Přejeme hezký den.


A je nějaká šance, že Hello bank začne v rozumné době podporovat Google Pay? Převod z KK Hello na Revolut používám primárně proto, že u mé revolutí Mastercard je GPay na rozdíl od Hello karet podporován, a placení mobilem mi u běžných nákupů vyhovuje. Druhý důvod, již uvedený v souvislosti s COOLKARTOU, je oddělení přiměřeného množství peněz na běžné nákupy, protože možnost nastavení limitů (či operativního uzamčení) je u karet Hello bank horší, než špatná.


Hello! ViR, děkujeme za Váš zájem.

Našim klientům rádi službu Google pay v budoucnu nabídneme, ale časový horizont spuštění zatím bohužel neznáme.
Nezpochybňuji samozřejmě právo banky tento krok udělat, ale:

- osobně mám pocit, že primárně je to způsobeno lidmi, kteří používají Revolut apod jinak než k běžným platbám a protáčejí tak celý limit
- předpokládám, že z pohledu karetních schémat se platba Revolutu jeví stále jako platba u obchodníka a banka má svoji provizi, takže ji to nestojí reálné náklady jako ATM - nejde tedy IMHO o řešení ekonomické ale politické (rád se dozvím, že to tak není)
- banka by se měla zamyslet, co ostatní uživatele k tomu vede, a zda by neměla spíše řešit nabídku produktů než restrikcí.

Za mne - Revolut používám k platbám zejména v JV Asii z důvodu, že:

- má většinou rozumné kurzy (má HB taky)
- mohu rozumně vybrat stejnou kartou z bankomatu (klidně mi HB může výběry strhávat, nepotřebuji financování, chci platební nástroj)
- má IMHO bezkonkurenční nastavení z pohledu bezpečnosti - povolení / zakázání karty, povolování parametrů, transakce je hned vidět - o tom si nejen HB může jen zdát
- mám k účtu u Revolutu karty MC, Visa a virtuální (ve Vietnamu nešlo MC kartou vybrat, ale přes ViSA to v zápětí šlo)


Potěšilo by mne, kdyby si někdo z banky dal tu práci a zamyslel se nad tím...
Úroveň
Hello!

Platby prováděné pro dobití předplacených karet a peněženek jsou zobrazeny v měsíčním výpisu pod označením „jiná debetní transakce“ a do 13. 5. 2019 se na tyto transakce vztahuje bezúročné období a bude z nich vyplacena odměna za nákupy.

Od 14. 5. 2019 se na tyto transakce již nebude vztahovat bezúročné období a nebude z nich poskytována odměna za nákupy. Klienti, kteří využívali tuto službu v posledním roce budeme o této změně informovat.

Přejeme hezký den.


Drobný problém je v tom, že (v přehledu transakcí) je označení „jiná debetní transakce“ bez jakékoli další identifikace. Tedy kromě data a částky. Takto se s penězi OPRAVDU nepracuje, aby klient nevěděl, za co mu banka tu částku strhla. Když doplňuji COOLKARTU nebo Revolut, měl bych to ve výpisu vidět!!! Jak to bude zaúčtováno je jiná věc (při spuštění HB jste klientům tvrdili, že údaje ve výpisech budou dostatečně podrobné, leč skutek utek). HB se sice možná snaží to nějak upravit, nicméně momentálně ještě navíc k výše uvedenému vidím jedno a to samé doplnění Revolutu ze dne 19.3. v přehledu transakcí vyčíslené 2x. Jednou (zatím nezaúčtované) s identifikací Revolutu a hned pod tím s označením „jiná debetní transakce“, leč bez jakékoli identifikace již zaúčtované. Chtělo by to fakt doladit... Docela mne zajímá, jaké chyby budou ve výpisu.
Úroveň
Odznak +1
Docela mne zajímá, jaké chyby budou ve výpisu.
Ve výpisu bude jenom ta "ruční" transakce bez uvedení účelu/příjemce platby (Revolut). Původní nezaúčtovaná transakce zůstává v historii, ale ve výpisu samozřejmě není. Ani v tom není zmatek, nene. 🙂
Úroveň
Odznak +4
Nezpochybňuji samozřejmě právo banky tento krok udělat, ale:

- osobně mám pocit, že primárně je to způsobeno lidmi, kteří používají Revolut apod jinak než k běžným platbám a protáčejí tak celý limit
- předpokládám, že z pohledu karetních schémat se platba Revolutu jeví stále jako platba u obchodníka a banka má svoji provizi, takže ji to nestojí reálné náklady jako ATM - nejde tedy IMHO o řešení ekonomické ale politické (rád se dozvím, že to tak není)
- banka by se měla zamyslet, co ostatní uživatele k tomu vede, a zda by neměla spíše řešit nabídku produktů než restrikcí.

Za mne - Revolut používám k platbám zejména v JV Asii z důvodu, že:

- má většinou rozumné kurzy (má HB taky)
- mohu rozumně vybrat stejnou kartou z bankomatu (klidně mi HB může výběry strhávat, nepotřebuji financování, chci platební nástroj)
- má IMHO bezkonkurenční nastavení z pohledu bezpečnosti - povolení / zakázání karty, povolování parametrů, transakce je hned vidět - o tom si nejen HB může jen zdát
- mám k účtu u Revolutu karty MC, Visa a virtuální (ve Vietnamu nešlo MC kartou vybrat, ale přes ViSA to v zápětí šlo)


Potěšilo by mne, kdyby si někdo z banky dal tu práci a zamyslel se nad tím...


Hello! Děkujeme za Vaši reakci k tématu.

Skutečnost, že dojde k vyjmutí dobíjených karet (např. Revolut) z bezúročného období je vlastně zrovnoprávnění, kdy dobíjení bude mít stejná pravidla jako standardní převod prostředků z kreditní karty klienta, (fakticky se totiž jedná o převod prostředků na předplacenou kartu, nikoliv o platbu za zboží či služby, jak se to může jevit).

V případě, že klienti chtějí využívat nadále kartu Revolut způsobem, který popisujete (včetně možnosti povolení/zakázání konkrétního typu transakce), je možné tuto kartu dobíjet debetní platební kartou (nikoliv kreditní platební kartou), v tom případě se pro klienty nic nezmění. Pokud si klienti přejí používat platební kartu v zahraničí díky jejím výhodným konverzním kurzům, není nic jednoduššího než používat přímo naši Hello kreditku, kde máme podle nezávislých srovnání jeden z nejlepších kurzů, jelikož nemáme žádnou dodatečnou přirážku ke středovému kurzu MasterCard na kreditní platební kartě, což není na našem bankovním trhu obvyklé.

K Vašemu podnětu, že by Hello bank! měla řešit nabídku produktů místo restrikcí je potřeba si říct, že Hello kreditka nejen že nemá žádnou „konverzní přirážku“, ale v případě nastavení odměny „výběry z bankomatu“ též naši klienti neplatí žádný poplatek ani za výběr z ATM v zahraničí. Kombinace těchto výhod je na trhu zcela unikátní a žádná jiná banka ji nenabízí. Jestli naši klienti preferují na platební kartě možnost povolení či zakázání konkrétního typu transakce, mohou využívat svou debetní platební kartu k běžnému účtu, která tuto parametrizaci umožňuje.

Každá z nabízených služeb má své výhody i nevýhody, v zásadě je tedy vždy na klientech, jakou si zvolí.

Přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Platby prováděné pro dobití předplacených karet a peněženek jsou zobrazeny v měsíčním výpisu pod označením „jiná debetní transakce“ a do 13. 5. 2019 se na tyto transakce vztahuje bezúročné období a bude z nich vyplacena odměna za nákupy.

Od 14. 5. 2019 se na tyto transakce již nebude vztahovat bezúročné období a nebude z nich poskytována odměna za nákupy. Klienti, kteří využívali tuto službu v posledním roce budeme o této změně informovat.

Přejeme hezký den.


Drobný problém je v tom, že (v přehledu transakcí) je označení „jiná debetní transakce“ bez jakékoli další identifikace. Tedy kromě data a částky. Takto se s penězi OPRAVDU nepracuje, aby klient nevěděl, za co mu banka tu částku strhla. Když doplňuji COOLKARTU nebo Revolut, měl bych to ve výpisu vidět!!! Jak to bude zaúčtováno je jiná věc (při spuštění HB jste klientům tvrdili, že údaje ve výpisech budou dostatečně podrobné, leč skutek utek). HB se sice možná snaží to nějak upravit, nicméně momentálně ještě navíc k výše uvedenému vidím jedno a to samé doplnění Revolutu ze dne 19.3. v přehledu transakcí vyčíslené 2x. Jednou (zatím nezaúčtované) s identifikací Revolutu a hned pod tím s označením „jiná debetní transakce“, leč bez jakékoli identifikace již zaúčtované. Chtělo by to fakt doladit... Docela mne zajímá, jaké chyby budou ve výpisu.


ViR, děkujeme za Váš podnět.
Prověřovali jsme a zobrazené bezhotovostní platby Revolut v detailu transakce/jejich popis jsou v pořádku.

Situaci, kterou nám popisujete rádi prověříme. Prosím, bude možné mi do soukromé zprávy napsat Vaše celé jméno a emailovou adresu? Podíváme se na to!

Přejeme hezký den.
Curve karta bude v jakém režimu? Není to předplacená služba a peněženka, takže by to mělo fungovat jako doposud.
Úroveň
Odznak
Kolo, vždyť sis odpověděl sám.
Curve karta na sobě narozdíl od Revolut či Cool nedrží žádný předplacený zůstatek (není tedy předplacenou peněženkou, nijak se předem nedobíjí). Jen umožňuje jednou kartou zastoupit několik jiných karet a platba u obchodníka s využitím Curve se vždy provede z v aplikaci vybrané karty v reálném čase i s předáním jména obchodníka (+zkratka CRV). Platba přes Curve je tedy normální online platbou, k žádné změně zde narozdíl od karet předplacených nevidím důvod.
Úroveň
Odznak +1
Terko, na Finexpertu se množí spekulaci o datu 14. 5., od kterého přestanete vyplácet bonus za nabití předplacen karet a začnete nabitou částku okamžitě úročit.
Rozhodný je datum nabití předplacené karty (provedení transakce) nebo datum zaúčtování nabíjecí transakce ve vašem systému? Tedy vyplacený bonus bude těm, co do 13. 5. včetně nabijí předplacenou kartu nebo jen těm, co jim nabíjecí transakce bude do 13. 5. včetně ve vašem systému zaúčtována?

Odpovědět