Jaké máte zkušenosti s používáním mobilních zařízení při správě vašich financí?


Úroveň
Odznak +4
Jak nejlépe sledovat osobní finance?

Chytrý telefon má dnes téměř každý a navíc jej máte zpravidla pořád u sebe. Bez zbytečného odkladu máte možnost zaznamenat finanční operace ihned.


Aplikací pro správu a řízení osobních financí existují stovky... při výběru je vhodné sledovat např. celkový počet stažení aplikací, dostupnost v české lokalizaci, hodnocení uživatelů aj.

Tentokrát nás zajímá, jaké jsou vaše zkušenosti s používáním mobilních zařízení při správě vašich financí.

1. Využíváte mobilní zařízení– smartphone, smart hodinky nebo tablety – při správě vašich financí?

2. Ve kterých situacích využíváte raději mobilní zařízení než pevný počítač?

3. Jaké mobilní aplikace pro správu vašich financí využíváte? Využíváte např. i aplikace pro zaznamenávání výdajů, na přepočet kurzů aj. nebo máte všechny aplikace od bank?

Těšíme se na vaše odpovědi.

Přejeme krásné září :)
This topic has been closed for comments

Odpovědi: 33

Úroveň
Hello!!!
1 - Pouzivam hlavne smartphone a obcas notebook. Respektive notebook asi jen 2x a to jen v posednich 2 tydnech, jelikoz internet banking u me banky byl pred 2tydny zmenen a predtim stal za starou (12-ti letou) BELU.
2 - Ve vsech situacich, prihlaseni je vesmes jednodussi, nejsou v appce reklamy, vim kam kliknout, atp.
3 - Takze mam aplikace bank, XE.com na kurzy, byval jsem Cabin Crew, tak se to vzdy docela hodilo.
Úroveň
Odznak +2
Tak pro změnu já jsem stará "konzerva" a k práci s IB používám pouze PC a event. notebook - k jiným mobilním zařízením nemám pro tyto účely důvěru.
Úroveň
Odznak +4
jisy napsal/-a:

Tak pro změnu já jsem stará "konzerva" a k práci s IB používám pouze PC a event. notebook - k jiným mobilním zařízením nemám pro tyto účely důvěru.

:) Děkujeme jisy za Váš komentář a rozumíme... nikdy jste nevyzkoušel žádnou app pro správu financí? Co přesně Vás od toho odrazuje?
Úroveň
Odznak +2
Nedůvěřuji tzv. "chytrým telefonům" natolik, abych se na stejném přístroji připojoval k IB a zároveň na něj dostával i potvrzovací SMS. Navíc i ikony na smartfonu jsou příliš drobné na to, abych je rozeznal bez brýlí a ty nemám vždy po ruce :) . Doufám, že ještě nějakou dobu budou klasické počítače existovat.
Úroveň
Odznak +2
Mobil používám jen výjimečně a když tak jdu přes web, ne přes aplikaci. Když mi někdo ukradne mobil, nemusí hned vědět, jakou mám banku, ne?
Úroveň
Odznak +1
jisy napsal/-a:

Nedůvěřuji tzv. "chytrým telefonům" natolik, abych se na stejném přístroji připojoval k IB a zároveň na něj dostával i potvrzovací SMS.



Mám stejný názor. V dnešním zavirovaném elektronickém světě je to přinejmenším kaskadérství, zvláště u "chytrých telefonů" na platformě Android.
Úroveň
Odznak +1
Chápu, že někdo bude konzervativní a volí ib přes počítač a jiný mobil, tablet.
Pro mě je důležitá přehlednost a funkčnost. Líbí se mi design od estonské Pocopay. Bezpečnost beru jako samozřejmost. Líbí se přístup do app otiskem prstů a pak třeba Android pay co má vaše sestra v Belgii. Nebo jakási náhrada a to je ČSOB Nanákupy nebo Santander Wallet.
Určitě pro někoho má smysl poskytnout data o přehledu financí jako appka Wallet. Já ji nevyhledávám. :)
Jo a ještě aby appka šla dát jak na výšku, tak na šířku na telefonu/tabletu.
Úroveň
Odznak
Ja take zatim zabezpeceni chytreho mobilu, nebo tabletu neduveruji natolik jako klasickemu PC. Takze IB vyuzivam pouze na PC. Navic nemam potrebu tvorit trvale prikazy apod. tak rychle apod. abych to musel resit na mobilu. Na pripadnou kontrolu utrat apod mi zatim IB postacuje....zadnou aplikaci tudiz nevyuzivam.
Úroveň
Odznak +1
jisy napsal/-a:

Nedůvěřuji tzv. "chytrým telefonům" natolik, abych se na stejném přístroji připojoval k IB a zároveň na něj dostával i potvrzovací SMS. Navíc i ikony na smartfonu jsou příliš drobné na to, abych je rozeznal bez brýlí a ty nemám vždy po ruce :) . Doufám, že ještě nějakou dobu budou klasické počítače existovat.


Jisy, tak my taky myslíme, že klasické počítače existovat budou, alespoň v to sami doufáme.:) Nevěříte ani mobilním aplikacím, které jsou pouze „view-only“? To zanamená, že z nich nelze odeslat platba, ale uživatel se po přihlášení podívá jen na zůstatek?
Úroveň
Odznak +1
jujec napsal/-a:

Mobil používám jen výjimečně a když tak jdu přes web, ne přes aplikaci. Když mi někdo ukradne mobil, nemusí hned vědět, jakou mám banku, ne?


Jujec, předpokládám, že na telefonu máte nějaký zámek nebo heslo, kterým ho odemykáte. Pokud je telefon zamčený, nejsou vidět aplikace, které v něm má člověk nainstalované. Ale jestli tomu dobře rozumím, tak toto zabezpečení pro Vás není dostatečné. Je to tak?
Úroveň
Odznak +1
Olda K. napsal/-a:

Chápu, že někdo bude konzervativní a volí ib přes počítač a jiný mobil, tablet.
Pro mě je důležitá přehlednost a funkčnost. Líbí se mi design od estonské Pocopay. Bezpečnost beru jako samozřejmost. Líbí se přístup do app otiskem prstů a pak třeba Android pay co má vaše sestra v Belgii. Nebo jakási náhrada a to je ČSOB Nanákupy nebo Santander Wallet.
Určitě pro někoho má smysl poskytnout data o přehledu financí jako appka Wallet. Já ji nevyhledávám. :)
Jo a ještě aby appka šla dát jak na výšku, tak na šířku na telefonu/tabletu.



Děkujeme za zajímavý komentář. My se na spuštění Apple wallet a Android Pay v ČR těšíme – už aby to bylo. :)
Úroveň
Odznak +2
Lenka.HB napsal/-a:


Jujec, předpokládám, že na telefonu máte nějaký zámek nebo heslo, kterým ho odemykáte. Pokud je telefon zamčený, nejsou vidět aplikace, které v něm má člověk nainstalované. Ale jestli tomu dobře rozumím, tak toto zabezpečení pro Vás není dostatečné. Je to tak?


Ne, není, protože gesto k odemknutí se dá poměrně snadno kolikrát vyčíst z displaye, pokud jste zrovna neměli úplně suché a čisté prsty...
Úroveň
Odznak +1
jujec napsal/-a:

Lenka.HB napsal/-a:


Jujec, předpokládám, že na telefonu máte nějaký zámek nebo heslo, kterým ho odemykáte. Pokud je telefon zamčený, nejsou vidět aplikace, které v něm má člověk nainstalované. Ale jestli tomu dobře rozumím, tak toto zabezpečení pro Vás není dostatečné. Je to tak?


Ne, není, protože gesto k odemknutí se dá poměrně snadno kolikrát vyčíst z displaye, pokud jste zrovna neměli úplně suché a čisté prsty...


Jujec, díky za doplnění. Hned jdu zkontrolovat svůj displej.:)
Úroveň
Odznak +2
Lenka.HB napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Nedůvěřuji tzv. "chytrým telefonům" natolik, abych se na stejném přístroji připojoval k IB a zároveň na něj dostával i potvrzovací SMS. Navíc i ikony na smartfonu jsou příliš drobné na to, abych je rozeznal bez brýlí a ty nemám vždy po ruce :) . Doufám, že ještě nějakou dobu budou klasické počítače existovat.


Jisy, tak my taky myslíme, že klasické počítače existovat budou, alespoň v to sami doufáme.:) Nevěříte ani mobilním aplikacím, které jsou pouze „view-only“? To zanamená, že z nich nelze odeslat platba, ale uživatel se po přihlášení podívá jen na zůstatek?


Tak view-only aplikaci bych ještě bral, ale zatím žádnou nevyužívám, stačí mi "wokna".
Já se musím přiklonit k mobilní aplikaci a to nejen z důvodu, že je to rychlejší, ale můžu si nastavit poslat platbu, používám QR platby je to rychlé a nemusím nic vyplňovat, takže se ani nespletu a navíc na telefonu mám několik ověření první heslo, druhé sms, třetí kód a čtvrtý otisk prstu. Tak stejně funguje platba nedá se obejít otisk prstu a bez něj ji nezašlu takže opravdu věřím telefonu více a je pravda,že do telefonu se Vám na rozdíl od pc přes net jen tak nedostanou kor když ani kód zámek nikdo neodblokuje,ale tohle zabezpečení má jen jabko díky IOSU.
Úroveň
Odznak +1
Nechci kalit vaše nadšení z používání mobilních aplikací nebo přímo webových prohlížečů v mobilu jako na PC.
Je podstatně méně pravděpodobné, že vám hacknou PC, z kterého získají vaše logovací údaje a zároveň mobil, který bude útočníkovi poskytovat potvrzovací SMS z banky, aniž by jste zaregistrovali jejich příchod.
Úroveň
Odznak
Mam xbank. U vsech aplikace. Pouzivam je tak 2xmesicne. Nejcasteji je to presun ze sporiciho na bezny. Vyjimecne jednorazove platby. Pravidelne vyuzivam nahlizeci aplikaci od CS. IB na PC vyjimecne, kdyz menim trvale prikazy. Jak to tak tady ctu, bylo by lepsi aplikace hodit do kose.
Úroveň
Odznak +1
Vzpomněl jsem si jak se jmenuje ta česká app na správu financí- Spendee :)
Úroveň
Odznak +4
Olda K. napsal/-a:

Vzpomněl jsem si jak se jmenuje ta česká app na správu financí- Spendee :)

SKVĚLÉ, děkujeme Oldo za doplnění názvu a tipa na app. Vyzkoušel jste ji?
:8
Pokud ano, co se Vám na Spendee líbí x nelíbí?...
Úroveň
Odznak +1
Terka.HB napsal/-a:

Olda K. napsal/-a:

Vzpomněl jsem si jak se jmenuje ta česká app na správu financí- Spendee :)

SKVĚLÉ, děkujeme Oldo za doplnění názvu a tipa na app. Vyzkoušel jste ji?
:8
Pokud ano, co se Vám na Spendee líbí x nelíbí?...


Jenom chvilku. A nešli mi přenést data z mé banky do aplikace. Je to spíš pro lidi, kteří mají více účtů a v app se jednoduše zorientují v pohybech. Ale když je přehledná grafika v rozhraní banky nebo mob. aplikaci banky není nutné pro mě appku jako Spendee používat. :)
Úroveň
Odznak +4
Wel napsal/-a:

Mam xbank. U vsech aplikace. Pouzivam je tak 2xmesicne. Nejcasteji je to presun ze sporiciho na bezny. Vyjimecne jednorazove platby. Pravidelne vyuzivam nahlizeci aplikaci od CS. IB na PC vyjimecne, kdyz menim trvale prikazy. Jak to tak tady ctu, bylo by lepsi aplikace hodit do kose.

Děkujeme Wel!

Máte srovnání xapp od xbank, supr... jakou byste nám doporučila? Chceme něco intuitivního, pohodlného, nic složitého a samo :cool: pěkný design...
Úroveň
Odznak +4
:8
Pokud ano, co se Vám na Spendee líbí x nelíbí?...
[/quote]Olda.K:
Jenom chvilku. A nešli mi přenést data z mé banky do aplikace. Je to spíš pro lidi, kteří mají více účtů a v app se jednoduše zorientují v pohybech. Ale když je přehledná grafika v rozhraní banky nebo mob. aplikaci banky není nutné pro mě appku jako Spendee používat. :)
[/quote]Terka.HB:
Oldo, děkujeme za sdílení zkušeností se Spendee!
Jak jste nám napsal, přehlednost / funkčnost je pro uživatele nutností. Vy sám volíte raději IB/PC, tablet, mobil...?
Úroveň
Odznak +1
Terka.HB napsal/-a:

:8
Pokud ano, co se Vám na Spendee líbí x nelíbí?...

Olda.K:
Jenom chvilku. A nešli mi přenést data z mé banky do aplikace. Je to spíš pro lidi, kteří mají více účtů a v app se jednoduše zorientují v pohybech. Ale když je přehledná grafika v rozhraní banky nebo mob. aplikaci banky není nutné pro mě appku jako Spendee používat. :)[/quote]Terka.HB:
Oldo, děkujeme za sdílení zkušenosti se Spendee!
Jak jste nám napsal, přehlednost / funkčnost je pro uživatele nutností.
Vy sám volíte raději IB/PC, tablet, mobil...?[/quote]
Nejčastěji mobil/tablet někdy PC.
Úroveň
Odznak +1
Zajímalo by mě, jestli banka vůbec sleduje v bankovním světě, kolik případů vyluxování účtu již bylo alespoň na veřejnosti publikováno při používání chytrého mobilního telefonu pro přístup s aktivními operacemi na účtech?
Úroveň
Odznak +4
MirekM napsal/-a:

Zajímalo by mě, jestli banka vůbec sleduje v bankovním světě, kolik případů vyluxování účtu již bylo alespoň na veřejnosti publikováno při používání chytrého mobilního telefonu pro přístup s aktivními operacemi na účtech?

Děkujeme Mirku za dotaz,
oficiálně tento ukazatel nesledujeme, ale např. na různých konferencích se říká, že je zvyšující tendence tohoto fenoménu. Zprávy o zneužití mobilních aplikací některé z bank jsme dosud nezaznamenali. Obecně jsou známy případy zneužití mobilních telefonů, zejména v souvislosti s přeposíláním SMS zpráv útočníkovi, což je rizikem zejména pro bankovnictví, nikoliv pro aplikace.
Nutno zdůraznit, že je velmi důležitá spolupráce každého klienta, aby si dostatečně zabezpečil své mobilní zařízení, a to především proto,
že útoky nejsou vedeny z těchto zařízení, ale skrz ně (vždy se jedná o distribuované útoky a drtivá většina je skrz OS Android). Jestli se uživatel nezajímá o bezpečnost a nechá OS Android v základním nastavení nebo si nekoupí ochranu orientovanou na obranu smartphonu a bankovnictví, tak zneužít tento telefon je proti jeho vlastníkovi velmi jednoduché…
Pokud banka např. zpřístupní své bankovnictví jen na své stránce pro klienty a klient jde na tuto aplikaci přes prohlížeč, tak je vskutku kaskadér :(. Hodně tomu pomáhá tzv. „odblokování“ telefonu, aby bylo možné instalovat některé zakázané funkcionality (hry a aplikace).
Je to pak už jen věc náhody, že si vyberou právě zrovna vás…

Než se rozhodneme nějakou novou službu klientům nabídnout (a tak to bylo i v případě mobilní aplikace Hello bank!), jedna z hlavních věcí, kterou řešíme je bezpečnost.V případě, že dojde ke zneužití nějaké bankovní služby, důsledky nese banka. Např. Česká bankovní asociace (ČBA) aktuální rizika spojená s kybernetickými zločiny pravidelně vyhodnocuje, my je zohledňujeme a pracujeme s nimi. ČBA pravidelně vyzývá klienty k obezřetnosti a především k nutnosti dodržovat bezpečnostní pravidla např. střídat svá hesla, stahovat / instalovat aplikace jen z důvěryhodných a ověřených zdrojů, pravidelně aktualizovat antiviry atd. Pro více INFO mrkněte např. na (pro Ty co neznají):
www.bezpecnebanky.cz

Finální volba je na každém z nás, jak využívat internetové bankovnictví tedy ponecháme na našich klientech, protože víme i díky diskuzím s nimi, že vše má své příznivce a odpůrce.
Přejeme hezké dny.