Jaký máte názor na online reklamu?


Úroveň
Odznak +4
Hello! :)

Jaký je váš názor na online reklamu?


Trocha historie... v roce 1980 prvně použila reklamu na internetu pro propagaci produktů společnost Prodigy (vlastněná IBM a Search).

Aktuálně technologie směřují k reklamám na míru každému uživateli, který je běžně aktivní na větším počtu zařízení.

V posledních letech prudce stoupá obliba formátů mobilní reklamy, což je spojeno se stále větší přístupností mobilního internetu.


Zajímá nás:

1. Jak vnímáte reklamy, sponzorované odkazy nebo sponzorované příspěvky na Facebooku? Zaujmou vás? Kliknete občas na ně?

2. Které typy reklam na internetu vám vadí nejméně?
A které jsou naopak pro vás nejvíc obtěžující?


3. Bráníte se reklamě na internetu? Pokud ano, jakým způsobem?

4. Jaká reklama na internetu vás v poslední době zaujala a čím?

5. Vzpomenete si na zajímavou nebo zábavnou reklamu na internetu z oblasti bankovnictví?


Těšíme se na vaše názory.


Užijte si den!

Odpovědi: 20

Úroveň
Odznak +1
Dobré zboží se chválí samo, není třeba na ně vyhazovat peníze za reklamu.
Úroveň
Odznak +2
Facebook nemám, takže je mi jedno, co se tam děje.
Úroveň
Odznak +4
Facebook nemám, takže je mi jedno, co se tam děje.Naprosto rozumíme jujec... a mimo FB, sledujete reklamu na internetu? Nebo je pro vás online reklama obtěžující?
Odznak
Reklama mi nevadí nebo už jsem si zvykl :-)). Je jesné, že pokud je něco zdarma, tak to musí žít z reklami. Pak záleží na vkusnosti a pravdivosti té reklami. Zrovna dnes jsem viděl v Praze megaboard s reklamou HB. Byl tam nápis zhruba: "Banka, která myslí na klienty" a pod tím bubliny se škytavkou. Celkem vtipné, ale..... jak banka dokáže toto tvrzení. Měla by se asi více snažit, když se pustí do takové reklami s tak odvážným tvrzením.
Úroveň
Odznak +4
Dobré zboží se chválí samo, není třeba na ně vyhazovat peníze za reklamu.Děkujeme za názor, Mirku! A přeci jen, je nějaká reklama na internetu, která Vás v poslední době zaujala? Nebo jsou pro Vás online reklamy obtěžující?
Úroveň
Odznak +2
Facebook nemám, takže je mi jedno, co se tam děje.Naprosto rozumíme jujec... a mimo FB, sledujete reklamu na internetu? Nebo je pro vás online reklama obtěžující?
Pokud se mi otevře okno nebo je reklama ozvučená, tak mi vadí - v klidu si serfuju, myší najedu na něco, co se mi tam otevře, a ozve se zvuk, který nečekám, tak mi to vadí.
Jinak mi vesměs reklama nevadí.
Úroveň
Odznak +4
Reklama mi nevadí nebo už jsem si zvykl :-)). Je jesné, že pokud je něco zdarma, tak to musí žít z reklami. Pak záleží na vkusnosti a pravdivosti té reklami. Zrovna dnes jsem viděl v Praze megaboard s reklamou HB. Byl tam nápis zhruba: "Banka, která myslí na klienty" a pod tím bubliny se škytavkou. Celkem vtipné, ale..... jak banka dokáže toto tvrzení. Měla by se asi více snažit, když se pustí do takové reklami s tak odvážným tvrzením. Přijde Vám vtipná? Líbí? 🙂 děkujeme za Váš názor LCF314.
Odznak
Reklama mi nevadí nebo už jsem si zvykl :-)). Je jesné, že pokud je něco zdarma, tak to musí žít z reklami. Pak záleží na vkusnosti a pravdivosti té reklami. Zrovna dnes jsem viděl v Praze megaboard s reklamou HB. Byl tam nápis zhruba: "Banka, která myslí na klienty" a pod tím bubliny se škytavkou. Celkem vtipné, ale..... jak banka dokáže toto tvrzení. Měla by se asi více snažit, když se pustí do takové reklami s tak odvážným tvrzením. Přijde Vám vtipná? Líbí? 🙂 děkujeme za Váš názor LCF314.
Jak jsem psal, je docela v pohodě. Jen to chce ty klienty, když je navnadíte, tak to i dotáhnout.
Úroveň
Odznak +1
Dobré zboží se chválí samo, není třeba na ně vyhazovat peníze za reklamu.Děkujeme za názor, Mirku! A přeci jen, je nějaká reklama na internetu, která Vás v poslední době zaujala? Nebo jsou pro Vás online reklamy obtěžující?

Ano, pokud na ní byla spoře oděná šikovná cérka, čím méně, tím více mě reklama zaujala. Zbytek reklamy mě ale nikdy nezaujal. 🙂 🙂 🙂
Úroveň
Odznak +1
Tak záleží jakou propagační strategii zvolí firma, ale podle mě z online reklamy funguje YouTube reklama. I když chcete nebo ne, tak vždy tam ten spot bude aspoň na 4 vteřiny...
Úroveň
Odznak
FB mam, reklam si vsimam, nikdy me zadna nezaujala. Stve me reklama na vyrobky, ktere jsem si prohlizela a google mi je ihned nabizi. Pritom je uz nechci. To je hodne hloupe. Ale ja musim setrit, a tak nejsem vhodna cilovka. S nadeji cekam na reklamu na sporici ci term. vklad s prijemne vysokym urokem. 😃
Úroveň
Odznak +4
Tak záleží jakou propagační strategii zvolí firma, ale podle mě z online reklamy funguje YouTube reklama. I když chcete nebo ne, tak vždy tam ten spot bude aspoň na 4 vteřiny...Děkujeme Oldo za Váš názor. Zaujala Vás v poslední době online reklama z oblasti bankovnictví? 🙂
Odznak +2
1. Jak vnímáte reklamy, sponzorované odkazy nebo sponzorované příspěvky na Facebooku? Zaujmou vás? Kliknete občas na ně?
- Když jsem ještě FB měl, tak jsem nabídku párkrát i využil, protože se mi dané zboží velmi zamlouvalo, bohužel na FB si může inzerovat kdo chce co chce a nikdo nekouká na to, zda to není třeba podvod. Asi 5x jsem něco objednal a nic nedorazilo (naštěstí placeno PayPal, tak jsem to zreklamoval a peníze dostal zpět), lituji těch lidí co to koupili přes kartu, tam se peníze honí hůř. Takže ze zkušenosti jsem nedále nabídky ignoroval, protože v mém případě šlo 5 z 5 o podvod.

2. Které typy reklam na internetu vám vadí nejméně?
A které jsou naopak pro vás nejvíc obtěžující?

- Nevadí mi malé nenápadné bannery, kterých si i přes nenápadnost všimnu. Vadí mi nucená reklama, kde celé pozadí stránky je reklama a člověk třeba jen nešikovně klikne a hned se mu otevře okno s reklamou. Další věc je reklama s videem, které samo vyskočí a nejde několik vteřin zavřít. To je velmi agresivní způsob, který mne odrazuje i od navštěvování daného webu.

3. Bráníte se reklamě na internetu? Pokud ano, jakým způsobem?
- Reklamě se bráním snad jako všichni; jednoduchým přídavkem v prohlížeči zvaným AdBlock. Neotravuje mne tedy ani krátké video mezi a v polovině YT videí, ADB mám vypnutý pouze na webech, kde to po mě stránka vyžaduje pro zobrazení obsahu (těch moc není). Že je díky reklamě daná služba zdarma mne moc nebere, protože jde vydělat i seriózněji než je reklama. Podívejme se třeba na takový PLEX nebo zlaté členství na Reddit, kde jde reklama za úplatu vypnout bez nutnosti doplňku v prohlížeči a to je i varianta, ke které se přikláním. Kde to jde, tak si rád zaplatím za to, že mi reklamu nebudou cpát, pokud je služba dostatečně zajímavá. YT toto třeba bohužel nenabízí. Tedy má představa o modelu: Reklama ano, ale s možností si zaplatit, aby tam nebyla. Potom ADB přestanu používat.

4. Jaká reklama na internetu vás v poslední době zaujala a čím?
Na internetu asi žádná vzhledem k tomu, že mám ADB. V televizi mne vždy zaujme reklama na UNICEF. Chápu, že potřebujou nějak dát lidem na vědomí, že jim mají dát peníze, ale stále mi přijde divné, že za vybrané peníze místo pomoci dětem (jak samotní hlásají) raději zaplatí reklamu v TV, která je navíc nevkusná a má čistě vyděračský podtext s nutností v člověku vyvolat špatné svědomí a depresi, že já se mám dobře a oni ne. (poznámka pod čarou - vždy když dávají tuto reklamu jdu do lednice pro jídlo se slovy "sakra já mam najednou nějak hlad" - neboli velmi drsný černý humor)

5. Vzpomenete si na zajímavou nebo zábavnou reklamu na internetu z oblasti bankovnictví?
Myslím, že to bylo něco o AdroidPay.
Úroveň
Odznak
Nenucená reklama, drobné bannery kolem stránky, nebo lépe jenom na jednom místě...aby pro samotnou stránku zbyl dostatek místa mi nevadí. když je tam něco zajímavého samozřejmě i kliknu. Nesmí se ovšem spustit smršť otevřených stránek,,,to je potom odrazující od dalšího pokusu.
Nesnáším vtíravé reklamy, které okamžitě skočí přes celou obrazovku, aniž by člověk chtěl. Kolikrát i přehrání videa, kde nemůžu reklamu rovnou přeskočit mě odradí od čekání a shlédnutí příspěvku, než bych se prohrabal vícenásobnou reklamou.
Současná metoda, když člověk něco hledá, následně i většinou koupí a pak mu banery na všech stránkách stále dokola nabízejí zboží ze stejné oblasti dál a dál. Ikdyž už člověk o to nemá dávno zájem.

někdy méně znamená více....!!!
Úroveň
Odznak +1
Reklamy se snažím strpět, vím, že díky nim mohu řadu služeb využívat, blokátor žádný nepoužívám, snad jen mám standardně v prohlížeči zapnutou funkci blokace automaticky otevíraných oken.

Nejméně mi vadí klasické bannery, typicky na začátku a konci stránky a pokud jich není moc tak klidně i uprostřed. Rozhodně mi banner uprostřed vadí méně, než umělé rozdělování článku na více částí.

Co, podle mne, výrazně snižuje účinnost reklamy jsou tzv. výměnné systémy, už mnohokrát se mi stalo, že jsem po kliknutí na odkaz vedoucí ze stránky zjistil, že tam byla nějaká zajímavá reklama. Samozřejmě, že když jsem se vrátil zpět, byla už pryč. Zadavatelé by tak měli po vlastnících stránek požadovat místo platby za zobrazení nebo kliknutí platu za časové umístění (hodinu, den, měsíc,...), myslím, že by to bylo mnohem efektivnější.
Úroveň
Odznak +4
Reklamy se snažím strpět, vím, že díky nim mohu řadu služeb využívat, blokátor žádný nepoužívám, snad jen mám standardně v prohlížeči zapnutou funkci blokace automaticky otevíraných oken.

Nejméně mi vadí klasické bannery, typicky na začátku a konci stránky a pokud jich není moc tak klidně i uprostřed. Rozhodně mi banner uprostřed vadí méně, než umělé rozdělování článku na více částí.

Co, podle mne, výrazně snižuje účinnost reklamy jsou tzv. výměnné systémy, už mnohokrát se mi stalo, že jsem po kliknutí na odkaz vedoucí ze stránky zjistil, že tam byla nějaká zajímavá reklama. Samozřejmě, že když jsem se vrátil zpět, byla už pryč. Zadavatelé by tak měli po vlastnících stránek požadovat místo platby za zobrazení nebo kliknutí platu za časové umístění (hodinu, den, měsíc,...), myslím, že by to bylo mnohem efektivnější.
Díky Patriku za podnět k online reklamě.
Způsobů nákupu reklamy na internetu je opravdu hodně a příklad, který uvádíte možný určitě je. Jednalo by se v tomto případě o:

a) exkluzivní plochu se 100 % podílem zobrazení
b) aukční nákup plochy, kdy by inzerent musel „přeplatit“ všechny ostatní

Výhoda verze A je, že pokud se uživatel vrací, najde reklamu na stejném místě, ale zobrazí se naprosto všem. Tedy i uživatelům, pro které reklama nebude pravděpodobně vůbec relevantní. Výhoda verze B je větší možnost cílení, tedy za předpokladu, že vyhraje inzerent danou aukci.
Samozřejmě jsou možné i kombinace, ale je otázkou, zda inzerent chce vždy zobrazovat po nějakou dobu banner uživateli, když na něj nezareagoval, to by už bylo na hlubší diskuzi. 🙂
Úroveň
Odznak +1


a) exkluzivní plochu se 100 % podílem zobrazení
b) aukční nákup plochy, kdy by inzerent musel „přeplatit“ všechny ostatní

Výhoda verze A je, že pokud se uživatel vrací, najde reklamu na stejném místě, ale zobrazí se naprosto všem. Tedy i uživatelům, pro které reklama nebude pravděpodobně vůbec relevantní. Výhoda verze B je větší možnost cílení, tedy za předpokladu, že vyhraje inzerent danou aukci.
Samozřejmě jsou možné i kombinace, ale je otázkou, zda inzerent chce vždy zobrazovat po nějakou dobu banner uživateli, když na něj nezareagoval, to by už bylo na hlubší diskuzi. :)

No, já s "cílením" reklamy moc dobrou zkušenost nemám. Vždy, když něco sháním a prohledávám net, tak KDYŽ SI TO KOUPÍM, tak se mi ještě půl roku zobrazují reklamy o které nestojím, PROTOŽE DANOU VĚC UŽ MÁM.

Podle mne exkluzivní plocha se 100 % podílem zobrazení je nedoceněná. Navíc se dá s provozovatelem serveru dost vyjednávat a ten není motivován zkreslovat statistiky, třeba pobízením klientů k větším proklikům kvůli sbírání různých bodů, které pak jdou vyměnit za zboží, jako třeba iDnes.

Typickým příkladem úspěšného uživatele tohoto systému je exchange.cz - když se mrknete na Měšec, tak tam visí. Malý textový odkaz pod měnovými kurzy, ale je tam, nejméně 10 let v kuse. Dříve takto byli prakticky na všech stránkách (někdy textově, někdy bannerem) zabývajících se financemi. A když se dnes někoho zeptáte, "kde mají nejlepší kurzy", tak hodně lidí řekne "přece v Kaprovce". A přitom jsou tam jen o fous lepší, než je v oboru běžné, ale všichni vidí ty reklamy, srovnání s bankami (nikoliv už s jinými směnárnami) a tak jdou automaticky tam. Firmy pro devizové obchody často taktéž.
Úroveň
Odznak +2
Mně vyhovuje, když je v rohu reklamního baneru taková ta malá šipka (nebo trojúhelník nebo co to je) "Volby reklamy". Tam si člověk může zaškrtnout, že už danou reklamu nechce příště zobrazit a může i vyplnit důvod (např. proto, že jsem si už danou věc koupila nebo proto, že mě už nezajímá). Ty výměnné reklamy mě taky štvou, kolikrát se mi už stalo, že jsem se k něčemu, co mě zaujalo, chtěla vrátit, a už tam bylo něco jiného.
Úroveň
Odznak +4
Mně vyhovuje, když je v rohu reklamního baneru taková ta malá šipka (nebo trojúhelník nebo co to je) "Volby reklamy". Tam si člověk může zaškrtnout, že už danou reklamu nechce příště zobrazit a může i vyplnit důvod (např. proto, že jsem si už danou věc koupila nebo proto, že mě už nezajímá). Ty výměnné reklamy mě taky štvou, kolikrát se mi už stalo, že jsem se k něčemu, co mě zaujalo, chtěla vrátit, a už tam bylo něco jiného. Děkujeme Vám za reakci. Vzpomenete si např. jaká reklama na internetu Vás v poslední době zaujala a čím?
Úroveň
Odznak +1
Zrovna včera se mi stalo to, co jsem zde popisoval. Na stránkách iDnesu jsem zahlédl zajímavou reklamu na téma automobily, jenže jsem si ji všiml až v momentě, kdy jsem klikl na odkaz mimo stránku. Po návratu tam už nebyla, neúspěšně jsem zkoušel různě reload a klikání v rámci stránek iDnes. Krom toho, že jsem naklikal pár "view" reklam na půjčky to bylo bez efektu.

Odpovědět