Ani po měsíci neodstraňované nezaúčtované dvojité vratky z IB a SB

Lépe bych to nepopsal: https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?p=12814114#p12814114

MirekM: Mohl jsi alespoň lépe ten odkaz vložit jako klikací 😟, ale chápu, že někteří to neumí nebo záměrně nechtějí aby někdo chodil na odkazovanou stráku. Klikací odkazy je jedna z mála věcí které tu na tomto fóru fungují bez problémů.

Provedeno ... 🙂

Ono pokud bych ten problém měl zevšeobecnit, tak nejde přímo jen o vratky zdvojené (tak je chybně poslední dobou občas vytvoří Curve, že vytvoří vrácené platby dvě stejné a zaúčtuje jen jednu), ale zkrátka obecněji vratky (vrácené platby kartou) obchodníkem nakonec z různých důvodů nezaúčtované.

Běžná transakce kartou, kterou obchodník (její banka) nakonec nezaúčtuje (třeba kvůli přerušení spojení během procesu platby), vytvoří sice blokaci (a sníží disponibilní zůstatek na účtu), která ale když není X dní zaúčtována, tak banka (jakákoliv) jí po těchto X dnech smaže (typicky 14 dní až měsíc, dle typu transakce). Totéž logicky musí fungovat u vrácených plateb kartou, když nejsou určitou dobu zaúčtovány. Bohužel já mám několik nezaúčtovaných vratek třeba z prvních dnů ledna, které nebyly smazány doposud, ani za 35 dní, a dle fóra Finexpert nejsem sám (jde tedy o problém obecný, nejen u mě). Celou dobu přitom zvyšují tyto nezaúčtované vratky disponibilní zůstatek. Chtělo by to tedy buď vrácené platby kartou až do zaúčtování nepočítat do disponibilního zůstatku a nezobrazovat je v historii (tak to dělá většina bank), nebo když už jsou zobrazeny a započítány hned před zaúčtováním, tak je zkrátka po nejdéle 30 dnech smazat (z historie i disponibilního zůstatku). V současné situaci je disponibilní zůstatek "nafukován" o každou vrácenou a nakonec nezaúčtovanou platbu.

Navíc jak jsem zde již nedávno psal. Nezaúčtované vratky se v SB chybně zobrazují červeně se znaménkem "-" jako by to byly debetní položky. V IB se všechny vratky (zaúčtované i nezaúčtované) zobrazují správně zeleně bez znaménka "-".

Ale, ale to už je relativně "detail", protože jde jen o špatné zobrazení v historii (barvou a znaménkem, jen ve Smartbankingu), které nezpůsobuje špatný výpočet disponibilního zůstatku kreditky. Záležitost s nemazáním nezaúčtovaných vratek je horší, protože trvale deformuje (nadhodnocuje) disponibilní zůstatek ve Smartbankingu i internetovém bankovnictví, dokud to nebude opraveno a nad 14 dní staré nezaúčtované položky (záporné blokace i kladné vratky) nebudou ideálně automaticky po X dnech (14-30 dní) smazány, tak jak to funguje v jiných bankách.

1 Like

Konečně problém zvojených nezaúčtovaných vratek na KK odstraněn (26. 2. 2021), doufám, že trvale, ne jenom jednorázově.

Kdyby nápravu banka zvládla za týden či dva (problém se táhne od začátku tohoto roku), vyslovil bych bance pochvalu před nastoupeným fórem. Vzhledem k téměř 2 měsíčnímu řešení problému se zdržuji hlasování.

1 Like

Jáj, tak se připojuju, tahle diskuse mi zatím unikla. V půlce února jsem dorovnal, jako obvykle, zůstatek KK na nulu. Pro jistotu jsem tam ještě před týdnem koukal, u HB jeden nikdy neví, zůstatek čistá 0. No a dneska najednou dlužím pět tisíc!

Tak to jsem zvědavej na výpis, čekám poplatek za rezervaci zdrojů a nějaký ten úrok. To už ale vůbec není sranda! Ta totální neschopnost IT HB byla zatím tak nějak roztomilá, ale tady jde o peníze. Které tam samozřejmě byly, jak na SS, tak BÚ, nebyl by problém splatit včas, jenom vědět o tom, že něco dlužím!

Tak to ne, to je konečná. Ať je to neschopnost, nebo záměr, ten produkt je prostě nepoužitelný a čas se s tou bandou amatérů rozloučit. Bodejť by se tomu jejich ajťákovi s duší fotografa závěrka kousnout chtěla, za tohle!

(Nemyslím si, že je to jenom jeho vína, ale člověku se uleví, když,může nadávat konkrétní tváří, i když tak asi ten medailonek zamýšlený nebyl.)

A je to tam! 50 rezervace zdrojů, 160 kreditní úrok, tenhle měsíc jsem tedy v mínusu. Tak dík. 😎

Jasně, moje blbost, že si nekontroluju každou z desítek transakcí, a za chyby se platí, ale dost smutný, že je to vůbec potřeba.

Zkus reklamovat, žes byl uveden v omyl ;)

Edit: I když raději nedráždit hada bosou nohou

1 Like

Asi tak. Beru to tak, že jsem nebyl dost ostražitý, moje chyba. :)

Teď to pro změnu vypadá, že se zůstatek neaktualizuje vůbec, resp. nefungují/nezobrazují se ani převody v rámci banky, co byly poslední dobou v řádu hodin. Tak to asi dělají na nějakém vylepšení... ;)

Beru zpět, platba "z venku" dorazila a připsaná je více méně obratem. Tak to jenom nekomunikují interní systémy, nic nového.

milivoji, včera jsi psal, že je to v této bance konečná ... 🙂

milivoji, problém zdvojených vratek dle dnešního příspěvku na Finexperti u GBiTů v HB pokračuje.

Psal. Ale předpokládám, že dluh budou chtít taky zaplatit, ne že prásknu dveřma a co jsme si, to jsme si. ;)