Asi se zase něco pokazilo

3. 5. 2019

jujec, vytvořil téma:

Nenašel jsem kanál, kam bych napsal, že mi něco v IB nefunguje správně, tak jsem založil toto téma. Aktuálně mám v HB! záporný zůstatek, na kreditkách jsem v mínusu. Včera jsem byl v plusu, kartami jsem platil naposledy 30. dubna, tyto platby jsou stále nezaúčtované (čekal bych zaúčtování nejpozději včera), v historii nic není vidět. Zřejmě nějaká chyba (ale ani když bych platby z 30. 4. odečetl 2x, nedostanu se na číslo, které IB ukazuje).

Pro založení takového tématu/dotazu je nejvhodnější kategorie fóra HELLO PODPORA.

Přímo v naší – vaší PODPOŘE vám rádi poradí díky své zkušenosti členi komunity nebo někdo od nás z banky.

Jaké byly vaše reakce na Jujece téma?

Bylo něco dalšího, co vám nezafungovalo hned, tak jak jste očekávali?

Co dál jste nám napsali?

Eddie:

„Jsem na tom stejně, na obou kreditkách jsem v mínusu. Prý mají zase technické problémy. Nevím, ale tohle se mi u jiných bank nikdy nestalo. Přestává mě to s Hellobank bavit, protože tohle je trochu amatérské chování. Sranda je, že i na infolince vidí to stejné, co já v aplikaci a nejsou schopni říct skutečný stav účtu.“

Milivoj:

„Poslušně hlásím, že u mě taky. Já teda nejsem v mínusu, ale dluh zhruba (nikoliv ovšem přesně) dvojnásobný, než bych čekal.“

Minarjo:

„Ano, dnes se zopakovala ta samá chyba, která zde byla cca před 2-3 měsíci po tehdejším nasazení nové verze SW. Tedy zdvojení dosud nezaúčtovaných karetních blokací pro účely výpočtu zůstatku, i u mě to způsobilo záporný zůstatek a tedy nemožnost karty i nálepky do opravy chyby využívat.
Snad bude stejně jako tehdy opraveno už během dnešního odpoledne.“

MirekM:

„Tak manželka má 30. 4. 3 platby (1x Billa a 2x Rossmann) v součtu cca přes 700 Kč zaúčtovány 2x. U mě 30. 4. 2x zaúčtovaný Albert něco přes 50 Kč. Naštěstí jsme nevyčerpali úvěrový rámec, takže platby probíhají dále. Také mně poprvé nesedí na korunu odměny za platby kartami.“

maminka1:

„Taky mám pár plateb z 30. 4. zaúčtovaných v historii i v disponibilním zůstatku KK dvakrát. Dnes jsem udělala jednu větší internetovou platbu KK a zatím ji vidím jako nezaúčtovanou a je odečtená jen jednou. Jsem zvědavá, jestli to přes víkend stihnou opravit nebo se mi to v pondělí zaúčtuje a odečte dvakrát. V tom případě by mi to dost nepěkně pocuchalo disponibilní zůstatek na úvěrovém účtu.“

Muf:

„Už je to spraveno, duplicitní platby zpět připsány.“

MirekM:

„Očekával jsem, že budou duplicitní platby smazány místo připsány v kladné hodnotě …

minarjo:

„Přiznám se, že tu diskusi ohledně duplicitních odměn nechápu, vždyť ty byly zaúčtovány už dva dny před zde diskutovaným problémem. Ohledně výše odměn: asi nikdo z nás nemá věšteckou kouli, aby už teď viděl na poslední pracovní den května, kdy jsou odměny za platby zaúčtované (nikoliv realizované) od posledního pracovního dne předchozího měsíce (tedy od 30.4.) do předposledního pracovního dne aktuálního měsíce (tedy do 30.5.) vypočítány a v noci na následující den pak připsány, že? Současná chyba se týkala plateb kreditkou REALIZOVANÝCH 30.4. a 1.5., které byly zaúčtovány dne 2.5. (což se v IB projevilo v noci na 3.5.) chybně 2x. Rozhodně se to tedy nijak nemohlo projevit na výši odměny připsané 30.4., ale až v té květnové se tato duplicita může (ale nemusí) projevit.
Pravidlo, které zde popisuji (že se berou vždy až platby zaúčtované a berou se jakoby o pracovní den zpět vůči měsíci) zde už popisovala kdysi Terka a je to vidět i z výpisů kreditky. Například platby zaúčtované teď 30.4. (tedy v reálu provedené o 1-3 pracovní dny před tímto datem) jsou ve výpisu až za připsanou odměnou za duben (která je tedy nezohledňuje), tedy budou se týkat odměny květnové.
A pokud se diskuse týkala samotné účetní operace připsání odměny (jako jejího možného zdvojení), tak to nemohlo nastat už proto, že odměna byla připsána 30.4. (na zůstatku se to projevilo v noci na 1.5.), kdy chyba ještě v systému nebyla. Chyba v systému, která nám zaúčtované platby kartou zdvojila, nastala v noci z 2.5. na 3.5. při započítání plateb zaúčtovaných 2.5., tj. až o 2 dny později.
Ale jak to bude s výší odměny květnové (zda se na ní tato zdvojená zaúčtování projeví jejím umělým navýšením nebo ne), to uvidíme až téměř za měsíc.“

minarjo:

@Milivoj:
Mě už dnes kolem 18h omluvná SMS s vysvětlením, že zdvojené platby byly rychle opraveny, přišla. To tedy v pořádku, jen aby se to opět na zlomu měsíce, tak jako teď a cca 2 měsíce zpět, zase neopakovalo.“

Marek:

„Právě jsem provedl platbu kartou pro “TMOBILE.CZ PRAHA 4 CZECZ” ve výpise transakční historie je však logo OBI.“ J

Terka.HB:

„Marku, děkujeme vám za upozornění. Opraveno, po vymazání “cache” by se logo OBI již nemělo zobrazovat v přehledu těchto transakcí.“

minarjo:

„Bohužel musím oznámit, že již několikrát zopakovaná účetní chyba Hello bank, že položky zaúčtované na kreditce některý určitý den jsou zaúčtovány 2x, se opět projevila! Jelikož to je během posledních několika měsíců už minimálně potřetí, co to mě (a asi i mnoho dalších) postihlo, už začínám být pomalu nervózní, kdy konečně si účetní systém dá HB do pořádku. Tentokrát nedošlo ke zdvojení plateb zkraje měsíce, jako při minulých dvou problémech. Mně byly zdvojeny platby provedené kreditkou dne 9.7. a zaúčtované včera 10.7. Jelikož si příjmy/výdaje eviduji v mobilní aplikaci, vím vždy přesně, kolik na kreditce mám mít zůstatek - no a dnes ráno zjištěn zůstatek o 513,60 Kč nižší, což přesně odpovídá sumě plateb 9.7. kreditkou (přesněji tedy nálepkou) realizovaných a včera zaúčtovaných! Samosebou jsem to napsal už i přímo bance (přes soukromou FB zprávu). Sem to píšu proto, aby si i ostatní zůstatek raději zkontrolovali, pokud jim včera bylo něco zaúčtováno (v transakcích to je samosebou vidět jen 1x, ale dle zůstatku to jako v minulosti zkrátka byla strženo 2x).“

MirekM:

„Terko, nějak se vám částečně polámalo IB na PC a úplně IB na mobilu.“

mito:

„U mně je to stejné, nevidím běžný ani spořící účet, nejde rozkliknout historie, nejdou spustit výpisy. U mobilní aplikace hlásí chybu “Data connection error, process cannot be processed”. a vůbec se nespustí.“

Terka.HB:

Moc se omlouváme všem dotčeným klientům za krátkodobý výpadek mobilního bankovnictví, vše je nyní již funkční. Pokud by technický problém u někoho z vás přetrvával, prosím napište nám.“

Tak od rána nemůžu kartou HB! zaplatit na internetu (počet pokusů - asi 5 nebo 6).

Vyplním normálně údaje o kartě, pak mi přijde SMS a místo okénka, kam bych zadal kód ze SMS, se objeví jen text "

Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request POST /pareq/7c2cca4e45E126D1BF915F67F4FD890E4FEAE003B945584D/3ds/767A7A472F49792F596E7A697843724C586E384673773D3D3334/vereqauthid=323351464F726F76716F506579563861636F5462757344673D3DE83C0D7CEC.

Reason: Error reading from remote server"

Zkoušel jsem použít i jinou kartu od jiné banky a problém nenastal, tudíž usuzuji na chybu v HB, nikoliv v platební bráně.

Včera se mi v AppStore objevila nová aktualizace na mobilní bankovnictví HB. Prý přidává půjčkovou kalkulačku, kterou já ale nepotřebuju a předchozí verze mi stále funguje korektně. Už jste si tu novou verzi někdo nainstaloval? Funguje bez problémů? Mám starý mobil ještě s iOS 12, tak bych byla nerada za pokusného králíka 🐇

Nainstaloval, funguje bez problémů. Ta předchozí verze mě naopak zlobila.

2 Likes

Tak už jsem taky nainstalovala a zdá se, že chodí.

1 Like

Před chvílí pokus o převod peněz ze spořicího účtu pomocí mobilní aplikace (iPhone) na můj jiný účet - "Internal server error". Zkoušeno několikrát, odhlášení a znovupřihlášení, opět několik pokusů a opět nic. Jak se mám dostat ke svým penězům? (Doufám, že až to banka opraví, tak se mi to tam neodečte xkrát.)

Také mi dnes nějak blbne přihlášování do mobilní aplikace a nejde se přihlásit. Jednou se mi nějakým zázrakem povedlo přihlásit a nyni už to nejde i když jsem to zkoušel několikrát opakovaně. Webové IB jsem nezkoušel. To je v této bance zcela normální, že ne vše jim funguje tak jak by mělo.

Já se normálně přihlásím, dokonce jsem si stáhla i lednové výpisy, jen peníze mi nejdou přeposlat jinam.

Já se taky přes apku nemůžu už od rána přihlásit... 

Tak vypadá to, že to přihlašování do mobilní aplikace už funguje bez problémů. Před chvíli jsem to zkoušel a normálně jsem se několikrát přihlásil.

maminka1: Nezkoušel jsem přeposílání peněz, protože to nyní zrovna nepotřebuji, ale pokud máš s tím problémy a jedná se o něco podobného co jsem s HB řešil loni v listopadu tak to ti to nezávidím. Já jsem se s bankou ohledně toho dohadoval asi 2 týdný než se konečně uráčili a opravili to.

Už to přeposílání funguje. Přihlašování mi fungovalo i předtím.

HB nás učí ve fóru angličtinu?

1 Like

Tak to tu máme znovu. Na mobilu v aplikaci mám toto:

Když se pokusím přihlásit na desktopu do IB, napíše mi to, že se asi něco pokazilo.

Takže předpokládám, že na internetu si platební kartou HB teď nezaplatím, stejně tak si nepřevedu peníze na běžném a spořicím účtu. Dle reakcí ostatních na sociálních sítích poruchy začaly už včera a od té doby se "intenzivně pracuje na nápravě" (toto není ironie, to je citace odpovědi HB z facebooku). Doufám, že se alespoň dá normálně platit kartami v kamenných obchodech, i když v dnešní době bych vážně raději ten internet.

Přesně to samé. Jen s tím rozdílem, že předtím appka v mobilu nešla vůbec spustit. Po dlouhé době se spustila, ale napsalo mi to že je zablokovná, že se mám přihlásit do IB a odblokovat si ji. Jenže do IB se nejde přihlásit. To je tedy slušně řečeno na pytel :-(

 

Ten samý problém, v mobilní aplikaci - "vaše aplikace je zablokována, odblokovat ji můžete ve Vašem internetovém bankovnictví". Do mého internetového bankovnictví na počítači se samozřejmě nejde přihlásit !!!

Proč se to tady vlastně jmenuje "Hello podpora", když jak tak zpětně koukám, nikdo z HB se neobtěžuje cokoliv vysvětlit, potvrdit, omluvit se... prostě svoje klienty nějak podpořit?

2 Likes

Před chvíli jsem se zkusil přihlásit do mobilní aplikace a mám ji normálně funkční. IB jsem nezkoušel.

Pokrokem byla hláška na logovací stránce do IB o nemožnosti části klientů se přihlásit do IB a SB.

EDIT: mně i přes uvedenou hlášku IB a SB fungovalo.

Mně už mobilní aplikace funguje, ještě že jsem si ji podle té původní hlášky mezitím aktivně neodpárovala. IB jsem znovu nezkoušela.