Bezkontaktní výběry z bankomatu

Kdysi se tu v tomto fóru diskutovalo o bezkontaktních výběrech z bankomatů ale nemohu to už najit a tak zakládám novou diskluzi na toto téma. Zkoušel jsem vybírat bezkontaktně debetní kartou z bankomatu MMB (Bankomaty jiných bank jsem v poslední době nezkoušel.), ale bohužel nejde to. Bankomat vypisuje "Litujeme bezkontaktní karu se nepodařilo načíst. Přilořte kartu znovu, nebo ji vložte běžným způsobem". Opakované přikládání karty nepomáhá. Vybrat proto jde pouze zasunutím karty do bankomatu. Bezkontaktní výběr kartou z Equa bank jde normálně bez problémů. Zajímalo by mne proč kartou HB nejde vybírat bezkontasktně z bankomatu. To má HB nějak záměrně blokované bezkontaktní výběry z bankomatů?

P.S. Podíval jsem se na obrázek - tak v Monetě si vzpomínám, že jsem s jedním bankomatem bojoval, kvůli jejich špatnému SW.

 

Opravy příspěvků nefungují !! Už podruhé se mi stalo, že oprava smazala můj opravovaný příspěvek... 😞

 

 

Obecně jsem s vybíráním problém neměl - určitě ne v ČS a AirB.

 

Vzpomínám si, že kdysi asi před více jak rokem jsem ty bezkontaktní výběry kartou HB zkoušel i v bankomatech jiných bank a nikde to nešlo a i zde ve fóru to někteří potvrdili, že jim to také s kartami HB nejde. Je to proto dlouhodobý problém se kterým HB asi bohužel nehodlá nic dělat. Připadá mi to tak jako by ty bezkontaktní výběry byly na kartách HB nějak blokované když kartami jiných bank to jde asi bez problémů.

jisy: Pokud jde o úpravy příspěvků tak v tomto fóru to nefunguje tak jak by mělo. Text příspěvku je před úpravou třeba nejdříve zkopírovat pak kliknout na úpravit příspěvek a kopií vložít do prázdného pole a až pak upravovat. Jinak to asi nejde. V tomto fóru je toho docela dost co nefunguje tak jak by mělo, ale v HB to bohužel nikoho netrápí a tak s tím nic nedělají a nebo nemají nikoho kdo by to byl schopen opravit. Někdy před rokem se toto fórum vyměnilo za nové, ale připadá mi to, že to byl přechod tzv. z deště pod okap a že to původní (staré) fórum i když bylo nic moc tak po stránce funkčnosti na tom bylo trochu lépe.

Bohužel musím souhlasit.

Jinak, výběry zkusím prověřit a dám vědět.

P.S.:  Tu kopii musím dělat pomocí CTRL+C a CTRL+V, jinak mi to kopírování pro opravu neprojde ...

jisy: Ano, nejjednodušší způsob jak něco zkopírovat a pak to jinam vložit je asi pomocí CTRL+C a CTRL+V. Předtím se ale kopírovaný text musí vybrat. Jde to i tak, že se na označený text najede a klikne pravým tlačítkem myší a pak v nabídce která se otevře klikne na Kopírovat a vloží se to tím CTRL+V.

Vlazy: dnes jsem DK HB úspěšně provedl 2 bezkontaktní výběry z bankomatů AirBank a ČSOB. Bankomat ČS jsem nezkoušel, v minulosti vždy s kartou HB fungoval. Další bankomaty v OC Haná Olomouc neumožňují bezkontaktní výběry.

Vidím to tak, že se Tvoje karta nějak poškodila - zkus ji reklamovat. Jak už jsem psal výše, problémy jsem v minulosti měl pouze s 1 bankomatem od Monety a tam byl vadný systém, což banka časem spravila a všude jinde moje DK HB fungovala vždy bez problémů.

jisy: A v čem by to poškození karty mělo být když kontaktně mi s ní jde vybírat normálně bez problémů a bezkontaktní platby také fungují bezproblémově?

vlazy: Tak to potom netuším. Ještě se zeptám: jak starou tu kartu máš? I když - mně fungovala stejně dobře stará karta i nová, kterou mám cca 2 měsíce ...

Ještě 1 rozdíl - při výběru musím mít často přiloženou kartu déle, než na terminálu, aby se "chytla", i to je ale různé na různých strojích.

Nejspíš to s tím souviset nebude, ale pokud si dobře pamatuju, tak vlazy má obyčejnou debetku k běžnému účtu (kreditku u HB nemá) a jisy má embosovanou zlatou kreditku (kterou kdysi získal ve speciální akci). Třeba má HB nastavené možnosti bezkontaktních výběrů pro různé typy karet různě. Chtělo by to vyjádření někoho, kdo vybírá z různých cizích bankomatů HB debetkou, zda mu to jde bezkontaktně nebo ne. Nebo vyjádření někoho z HB.

jisy: Jak starou tu kartu mám to si už nepamatuji, ale je s platností do 11/21 z čehož by se dalo usuzovat, že bude stará asi 2 - 3 roky. Je to asi moje první karta od začátku co jsem klientem HB. To, že karta u bankomatu musí být přiložená asi déle než na terminalu bych spíše nepovažoval za příčinu mých problémů s bezkontaktním výběrem z bankomatu. Z toho obrázku který jsem tu dal vyplývá, že bankomat rozpoznál, že byla přiložená karta, ale nedokázal ji načíst. Kdyby bankomat vůbec nepoznal, že tam je přiložená nějaká karta tak by se nemohlo nic dít a ani by bankomat nemohl zobrazit tu informaci o nepovedeném načtení.

maminka1: Ano, pamatuješ si dobře, že v HB mám obyčejnou deberku, což uvádím i v mým prvním příspěvku, že "Zkoušel jsem vybírat bezkontaktně debetní kartou z bankomatu". To, že možná má HB nastavené možnosti bezkontaktních výběrů pro různé typy karet nebo třeba i pro různé klienty různě by možná mohla být příčina proč mi nejde kartou vybírat z bankomatu. Ano, chtělo by to vyjádřeni k tomu někoho z HB, ale to bychom po této bance cxhtěli příliš mnoho aby to někdo zjišťoval a pak se tu ohledně toho vyjádřoval. Možná je to nějaké HB bankovní tajemství které asi nikdo z této banky nebude ochoten prozradit.

maminko1, já mám víc karet - i tu debetní od HB, a na výběry z bankomatů používám výhradně debetky (až na řídké výjimky, jako kdysi kreditka od Monety, kterou se mohlo vybírat bez sankcí, ba přímo naopak) 😃

 

vlazy: mohla by to být i nějaká vadná serie čipů - kdysi se s tím potýkala i Equa (viz vlákno na Finexpertu). Já bych to s tou reklamací u HB zkusil ...

 Jinak já jsem měl kartu do 10/20, HB vydává debetky na 3 roky. Nově tedy mám 10/23.

Včera jsem zkusil bezkontaktní výběr z bankomatu Air bank a výsledek je vidět na obrázku tj., že "Vaše karta nebo nálepka si s bankomatem nerozumí". Ani po opakovaném znovupřikládání karty nenašli společnou řeč. Kontaktní výběšr vložením karty proběhl bez problémů. Zajímalo by mne jaký důvod má HB k tomu aby blokovala bezkontaktní výběry z bankomatů jejích kartami, ale to nám asi nikdo z HB nebude ochoten prozradit. Bohužel je třeba brát v úvahu, že poskytování kvalitních a dobře funkčních služeb není v zájmu této banky.

vlazy: já bych v tom neviděla žádný záměr ze strany banky, spíš to vypadá na technický problém, jak už tady psal jisy. Ten problém se může týkat jen tvé karty nebo celé konkrétní série karet nebo komunikace s konkrétním typem bezkontaktní čtečky, která je v daných bankomatech (nevím, kolik různých bankomatů různých bank jsi vyzkoušel). Takže to zkus reklamovat a obrň se trpělivostí, jinou možnost celkem nemáš, protože opakované stížnosti na různých fórech ti už víc nepomohou. Zaměstnanci banky si to tady přečetli, takže o tom vědí, ale nepřečeňovala bych tvůj význam v tom, že by se zrovna konkrétně tobě snažili záměrně škodit a nějak ti na dálku poničili kartu nebo zablokovali bezkontaktní výběry a přitom kontaktní ti nechali fungovat. Sice tuto banku hodně často na různých fórech kritizuješ, ale to já a řada dalších taky a nevšimla jsem si, že by mi někdo z HB chtěl záměrně škodit. Zaměstnanci banky nejsou hloupí, takže si v řadě případů oprávněnost kritiky uvědomují, ale pokud chtějí zůstat zaměstnanci i nadále, musí se vyjadřovat loajálně k bance (případně hrát mrtvé brouky). Taky jsem svého času měla určité technické problémy a trvalo několik měsíců, než to v bance vyřešili, ale neviděla bych to ani na neschopnost jejich IT oddělení, vážně se v rámci svých možností snažili a nakonec to i opravili. Je to prostě hodně nízkonákladová banka a její pracovníci (nejen) v IT oddělení rozhodně nejsou placeni nějak královsky, takže v práci odvedou jen tolik práce, za kolik jim banka zaplatí. Proč by se snažili zadarmo a v přesčasech? Vedení banky prostě není ochotno zaplatit žádné velké peníze na to, aby i třeba krátkodobě zaměstnali armádu špičkových programátorů, kteří by zprovoznili NFC a okamžité platby a opravili všechny stávající problémy během pár dní. A navíc v dnešní době na trhu práce ani není možnost takové programátory jen tak ze dne na den najít.

maminka1: Nevím jestli je to záměr ze strany banky nebo ne, ale je to problém který HB asi příliš nezajímá. Předpokládám, že asi nejsem s tím sám, protože pokud si dobře pamatuji tak když se tu o tom kdysi někdy loni diskutovalo tak se tam někteří klienti ozvali, že jim ty bezkontaktní výběry také nefunguji. Bohužel tato diskuze už tu není (alesúpoň ji tu nikde nemohu najit) a asi byla jako pro HB nepohodlná nenápadně odcenzurovaná (odstráněná) při te změně původního fóra na to současné. Ano, mohl by to možnmá být problém komunikace s konkrétním typem bezkontaktní čtečky, která je v daných bankomatech, ale proč HB karty nenastavuje tak aby byly schopné komunikovat s každou bezkontaktní čtečkou která je v bankomatech když to u jiných bak jde asi většinou bez problémů? Prozatím jsem vyzkoušel bankomat MMB a Air bank a příliš se mi nechce obcházet bankomaty a zkoušet to všudy možně když ještě ne každý bankomat má bezkontaktní čtečku. Reklamovat se mi to příliš nechce, protože jednak mi to až tolik nevadí když vybírat jde alespoň kontaktně vložením karty a pak pokud by se k té reklamaci HB stavěla tak jako k mému nedavnému problému s blokaci mých peněz spočívající v nemožnosti jejích převádění tak by to bylo asi na delší dobu s nejistým výsledkem. Zaměstnanci banky si to tu možná přečetli a ví o tom, ale bohužel nikdo z ních není schopen se k tomu jakkoliv vyjádřit čímž dávají najevo, že jich to asi vůbec nezajímá a to co banku přímo tzv. nepálí tak asi nehodlá jakkokliv hasit. Ano HB často kritizuji, ale nedokážu chválit jen tak něco co podle mne je kritikyhodné. Zaměstnanci banky to mají asi často těžké když se musí chovat v moha věcech podle hesla "Koho chleba jíš toho píseň zpívej." pokud chtějí být i nadále v této bance zaměstnaní.

vlazy: ale ti zaměstnanci se k tomu těžko mohou nějak vyjadřovat, pokud nemají v ruce právě tvou kartu. Nevím, proč se tak bráníš té reklamaci - vždyť ta karta je výrobek jako kterýkoli jiný - třeba mixer nebo lednička. A mixer nebo ledničku bys nereklamoval, pokud by tam nefungovala nějaká funkcionalita ?

 

jisy: Proč by se někdo ze zaměstnanců k tomu nemohl vyjádřit? Ti přece by snad měli vědět co a jak na kartách HB je nastavené a jestli ta nemožnost použití pro bezkontaktní výběry z bankomatů může být tím. Snad se nejedná o nic tajného co by nám banka nerada sdělovala. To bych měl podle tebe kvůli tomu do banky tu mojí kartu zaslat aby si ji mohli ohmatat a vyzkoušet jestli to co tu píšu o její nefunkčnosti při bezkontaktních výběrech z bankomatů je skutečně pravda a nevymýšlím si to? Reklamaci se nebráním, ale příliš se mi do toho nechce, tak jak jsem už to tu zdůvodnil a není to pro mne až takový problém který by mne nějak výrazně omezoval např. tím, že by mi úplně znemožnil vybírat peníze z bankomatů.

vlazy, myslím, že se točíme tak trochu v kruhu. Ty předpokládáš, že je to nějakým nastavením Tvé karty od banky, já si zas myslím, že je to nějaký náhodný bug na té konkretní (fyzické) kartě, kterou jsi od banky dostal. Když ti banka pošle jinou kartu a s ní už bude vše fungovat jak má, bude vše v pořádku. Možná se mýlím, ale jinou situaci nepředpokládám.  Musíš ovšem podat reklamaci. . .

Ten plast není samozřejmě výrobkem HB ...