Bezpečnost plateb

Zdravím!

U jedné společnosti mám nastavenou ročnou obnovu předplatného pomocí Hello kreditky. Tahle společnost pořád uplatňuje platby kartou, které končila platnost v lednu 2019. Po obnově karty číslo karty zůstalo setjné, ale platnost i CVV kód na zadní straně karty je jiné. Nechápu jak může banka akceptovat internetovou platbu pomoci karty, která už pomlau 2 roky neplatí. Banka se mi odvoláva na nejakou směrnici MasterCard, ale dle mého to je věc banky, banka z bezpečnostních důvodu by neměla akceptovat platby už dva roky neplatnou kartou. 

Jak to vidíte vy, je to v pořádku?

Nejraději bych na banku podal stížnost u karetní asociace, ale nevím jestli to vůbec má smysl. 

 

Toto se před delším časem řešilo v jedné diskusi na Finexpert. Nepamatuji si podrobnosti, ani nemám čas a sílu to dohledávat. V případě předplatného, ale existuje legální možnost součinnosti mezi obchodníkem, karetní asociací a bankou, kdy v případě zachování čísla platební karty dojde k aktualizaci zbývajících údajů. Je to právně v pořádku a dochází k tomu.

1 Like

Možná je to legální a právně v pořádku, ale když se na to dívá logicky tak by to v pořádku být asi nemělo. Kartou které skončila platnost by logicky platil už nemělo jít včetně plateb na internetu a to i v případě výměny za novou kde číslo karty zůstává stejné a mění se pouze její platnost a CVV. Jak banka pozná jestli se jedná o platbu za předplatné něčeho nebo o nějakou jinou platbu? Je vidět, že v bankovnictví se asi ne vždy uvažuje příliš logicky.

Hello! Děkujeme za Váš dotaz a také za dobrou odpověď člena naší zákaznické komunity, Mufa.

V tomto případě plníme mandát Mastercardu a na bezpečnost platebních transakcí zavedené pravidlo nemá žádný vliv. Naši zákazníci, kteří rádi využívají těchto služeb (nastavení opakovaných plateb) by se v okamžiku skončení platnosti své platební karty snadno dostali do nepříjemné situace (neuhrazené předplatné atp.), a díky zavedenému opatření tomu předcházíme.

Pokud se klient rozhodne, že již nechce v této službě nadále pokračovat – v prvním kroku je nutné kontaktovat obchodní místo. Z naší praxe víme, že ne vždy i přes žádost klienta obchodní místo službu předplatného ukončí. Proto se v takovém případě naši zákazníci mohou obrátit na nás (jako vydavatele platebních karet) a my jim rádi pomůžeme s vyřízením reklamačního řízení.  

 

Děkuju za každou odpověď.

Z mého pohledu to uplně v pořádku neni. Terko, píšete, že vaši zákazníci, kteří využívají opakované platby by se dostali do problému kdyby tuhle službu banka neměla. Dle mého názoru to je větší problém, že platba s neplatnou kartou proběhne už dva roky po platnosti karty. Dle toho co píšete, moji uplně první kartou, kterou jsem registroval u obchodníka i po deseti letech bude akceptovaná opakovaná platba? Neni to zvláštní? Proč pak banka dělá výměny karet po třech letech když to takhle funguje? Já jsem taky zákazníkem Hello bank a pro mě se tahle vlastnost karty vůbec nelíbí. Takže bych byl rád kdyby má karta fungovala tak, jak to má, to znamená, že pokud karte končila platnost, tak je moji povinnosti tu kartu obnovit u obchodníka. Neočekávam od Mastercard ani od banky aby se odvolával na nejaký mandát a vykonával něco namísto mě. Samozřejmě, pokud bych o takové vlastnosti byl informován by situace byla jiná, ale v obálce s novou kartou nebyla žádná taková informace.

Jako zákazník banky nechci nic reklamovat u obchodníka, který opakovanou platbu vykonal. Očekávam, že spíš banka umožní mně deaktivovat takovou nesmyslnou vlastnot karty. Takže jako zákazník Vás touto cestou žádám o poskytování možnosti pro zákazníka tuhle vlastnost karty vypnout přes internetové bankovnictví. Proč o takové vlastnosti karty musí zákazník dozvědet pouze když to sám detekuje a je pořádně překvapen? Já jsem ten mandát uzavřený mezi Hello bank! a MasterCard nikdy nevidel a neschválil, takže úkolem poskytovatele bankovních služeb je řádně informovat své zákazníky a poskytovat transparetní, flexibilní služby kde zákazník má možnost rozhodovat. Asi Hello bank! fakt neni pro lidi a fakt nemyslí na lidi. Vaše marketingové heslá jsou pouze prázdne fráze.

 

 

1 Like