Chyby v mobilní aplikaci

17. 9. 2019
minarjo vytvořil téma:

Hello bank vydala novou verzi Android mobilní aplikace, bohužel je v ní (oproti původní verzi i oproti internetbankingu) hned několik chyb. Já zatím objevil tyto tři, možná někdo z vás najde další:

  1. v menu Účty v detailu pro Kreditní účet je u Typu odměny chybný text “400 Kč za všechny vaše nákupy”. Mělo by tam být “1% za vaše nákupy” či podobně, tak jak tomu je i v internetbankingu. Dle fóra Finexpert se to takto špatně zobrazuje nejen mně, asi překlep.
  2. v menu Karty a nálepky zcela zmizely vlastní definované názvy karet i nálepek i možnost jejich změny ikonou tužky - zůstaly jen unifikované názvy typu Hello kreditka či Hello nálepka. Zmizela tím možnost si textem karty a hlavně nálepky od sebe vzájemně odlišit.
  3. ve stejném menu jako u 2) nelze u kreditních nálepek změnit denní limit plateb. Při pokusu odeslat změnu limitu vyskočí chybová hláška “HTTP 400” a změna se neprovede.
    Podotýkám, že všechny tři chyby byly do aplikace zavlečeny její poslední aktualizací zavádějící SMS přihlášení, předtím to bylo v pořádku. V internetovém bankovnictví všechny 3 body jsou v pořádku i teď. Ale abych jen nehlásil chyby: oceňuji to, že aplikace umí přihlašovací SMS sama načíst a při svolení uživatele i vyplnit, takže tím se to zdržení SMS kódem výrazně minimalizuje.

Jaké další podněty jste nám napsali k nové verzi aplikace?

maminka1:

„Tak se přidávám s chybami v aplikaci pro iPhone - stránka s aplikací se vůbec nevejde na displej telefonu, zhruba čtvrtina vpravo a dole je “oříznutá mimo záběr” a nedá se to posunout ani zmenšit tak, aby se to tam vešlo a aby na to šlo kliknout. Dále vůbec nefunguje stránka “Nastavení” - na nic se tam nedá kliknout. Jen doplňuji, že je to z iPhone 6 plus, iOS 10.3.3. Na stránce s historií plateb je opět pravá část oříznutá, takže částky plateb samozřejmě nejsou vidět - fotku už sem dávat nebudu, to bych se zbytečně opakovala. Přihlašovací SMS se kvůli staršímu iOS samozřejmě automaticky nevyplňuje. Dál jsem to už raději nezkoumala…“

JirkaFK:

„aplikace zřejmě nepočítá s tak úzkým displejem. Testoval jsem na iPhone 8 Plus a na displeji telefonu je vše jak má být. Ale je pravděpodobně dost široký. Přidám jednu podivnost aplikace, která se projevuje při rolování historií transakcí, kdy po určitém počtu transakcí displej se “zadrhne” po krátké chvilce jakoby znova načte a poskočí na správné místo. Osobně mi toto poblikávání a trhavý pohyb je hodně nepříjemný.“

Tomáš.HB:

„Děkujeme za vaši zpětnou vazbu. O nedostatcích a pracujeme na opravě.

Z důvodu rychlého nasazení aplikace pro PSD2 jsme byli nuceni některé uživatelsky méně využívané funkce z aplikace vyřadit. Rádi bychom tyto funkce do aplikace postupně vrátili. Ze stejného důvodu v aplikaci například chybí možnost zaslání dotazu prostřednictvím kontaktního formuláře .“

maminka1:

„Po dnešní aktualizaci mobilní aplikace už to zobrazuje stránku správně. Takže děkuji za nápravu a ke štěstí mi už bude stačit jen to přihlašování pomocí otisku prstu a Apple Pay (i když se obávám, že na mém starém telefonu se starým iOS minimálně Apple Pay stejně fungovat nebude).“ 11. 10. 2019

MirekM:

„Než bude fungovat přihlášení otiskem prstu, nešlo by nějak skrýt zapamatované logovací ID?“

minarjo:

„Předvyplněné uživatelské jméno je v aplikaci přeci proto, že nikdo to nechce jako blb pokaždé znova vyplňovat, to jsou ale otázky! J . Každý už se jistě těší na jednoduchost přihlašování otiskem prstu a předtím než to bude možné, tak vyplňovat celé uživatelské jméno i heslo by byl pěkný opruz! Jen ať to takto HB nechá.

Navíc pokud má někdo nastavené uživatelské jméno, které nechce aby bylo vidět (používá ho třeba ještě jinde), není problém si ho v internetovém bankovnictví změnit za jiné, u kterého to vadit nebude. Lepší než všem přihlášení komplikovat/zdržovat nemožností uživatelské jméno zapamatovat.“

MirekM:

„minarjo: rétore, musíš se za každou cenu všude zviditelňovat dlouhými litániemi?!

Nepsal jsem o nevyplněném jménu. Místo znaků být zobrazil hvězdičky. Když se přihlašuji např. v MHD, nemusí okolí vidět mé přihlašovací jméno.“

maminka1:

„Přijde mi, že v případě krádeže/ztráty telefonu s předvyplněným uživatelským jménem a odpozorování (nebo uhádnutí jednoduchého) hesla je vzhledem k tomu, že SMS kódy chodí na ten samý telefonní přístroj, zabezpečení vstupu do mobilního bankovnictví daleko horší, než bylo před tou změnou. Ale hlavně že předpisům bylo učiněno zadost.

Pro největší paranoiky mám radu: přendejte si SIM kartu s číslem, které máte registrované u HB, do jiného telefonu, než máte jejich mobilní aplikaci - pak vám bude chodit SMS kód tam a vy ho přepíšete do toho prvního přístroje. To by se asi tvůrcům těch předpisů líbilo nejvíc.“

Terka.HB:

„Také díky vaší zpětné vazbě jsme dnes vydali novou verzi Android mobilní aplikace, kde je opraven:*

- TEXT odměny na vaší Hello kreditce

- opraveno nastavení limitů u platebních karet a nálepek

Na ostatních úpravách pracujeme.“

Ahoj Terko (@Terka.HB)
jak to vypadá s opravou třeba bodu 2, to by chtělo vyřešit. Díky :wink:
(v menu Karty a nálepky zcela zmizely vlastní definované názvy karet i nálepek i možnost jejich změny ikonou tužky - zůstaly jen unifikované názvy typu Hello kreditka či Hello nálepka. Zmizela tím možnost si textem karty a hlavně nálepky od sebe vzájemně odlišit.)

HB nás učí matematiku 🤨

Hello! powery, děkujeme Vám za zpětnou vazbu a prt-scr ze svého mobilního bankovnictví. Předali jsme našim kolegům k prověření na technický support. Hezký pátek, Terka