Hello kreditka – jaká by podle vás měla být?

Hello! Milá komunito,

zajímá nás váš názor na parametry kreditních karet. Jaká by podle vás měla být Hello kreditka, aby se stala vaší TOP užívanou a oblíbenou kartou nejen ve městě. Rádi bychom pochopili ty klíčové důvody a podmínky pro výběr kreditní karty a co na ni říkáte právě vy.

Víte, že…

stačí platit Hello kreditkou a my vám každý měsíc pošleme na účet až 150,- Kč nebo máte od nás měsíčně jeden výběr z bankomatu zdarma pro částky nad 1 000,- Kč? Víme, že toto nové nastavení odměn s platností od 1. 1. 2020, je téma, které vás opravdu zajímavá proto „hurá do něj.“ 🙂

 

Jaké další speciální odměny na partnerských kartách s námi získáváte?

Abyste ještě více ušetřili…

ALZA karta, snížený poplatek za vedení úvěrového účtu a ZDARMA výběry z Hello  bankomatů.

DATART/EURONICS karta, odměna 5 % za vaše nákupy v Euronicsu / Datartu (až 5000,- Kč za rok).

Mototechna karta – AAA Auto, odměna 4 % na nákup pohonných hmot (až 500,- Kč měsíčně).

 

Jaká je Hello kreditka očima našich klientů?

Opravdu nás těší, že se s vámi můžeme podělit o pár názorů našich klientů, kteří nám o Hello kreditce napsali: 

„Jen tak dál, kurz v zahraničí na kreditce je super.“

„K pořízení kreditní karty od Hello bank! Mě oslovila Vaše nabídka benefitů.“

Líbí se mi příznivý směnný kurz při platbách mimo ČR.”

„Hezký marketing - sponzorování projektu Rekola mě k Vám přivedlo. Doporučuju přidat do budoucnosti mikroinvestování/mikrospoření u plateb (neříkám, že to musí být na kreditce, ale na platební kartě by se to hodilo) - znamená to, že u každé platby se zaokrouhlí částka na desítky nebo stovky nahoru, platby se následně spoří do obálky/trezoru/spořícího účtu a když platba dosáhne 1000,- Kč investuje se třeba - pokud zákazník chce - do bezpečných podílových fondu, vím, že hodně předbíhám, ale budoucnost bankovních produktů je i ve zvyšování finanční gramotnosti účastníků trhu (viz. Česká Spořitelna), a mám pocit, že tento druh spoření má zatím jenom mBank a Equa.“

 

2020 AKTUÁLNĚ, jak si vede Hello kreditka ve srovnání s bankovním trhem?

V měsíci lednu jsme pro vás připravili srovnání Hello kreditky s bankovním trhem z pohledu plateb i výběrů v zahraničí, nastavení odměn, délky bezúročného období apod. Díky těmto skvělým benefitům je vaše Hello kreditka stále v TOP 3:

 

- jako jediná na trhu používá pro platby i výběry v zahraničí kurzy Mastercard. Díky tomu se jedná o nejvýhodnější kreditku na trhu pro platby i výběry v zahraničí, zpravidla máte o 2-3 % výhodnější kurz než u ostatních bank.

 

- jako jedna z mála nabízí výběry z vlastních Hello bankomatů zcela ZDARMA.

- jako jedna z mála stále vrací 1 % ze všech vašich nákupů doma i zahraničí (max. 150,- Kč/měs.) nebo navíc 1 výběr zdarma z ostatních bankomatů kdekoliv na světě.

 

nabízí jedno z nejdelších bezúročných období - až 55 dní.

 pokud úvěrový účet nepoužíváte, nic neplatíte (měsíční poplatek).

 

Zajímá nás...

Jaký je váš hlavní důvod – proč používáte Hello kreditku? Proč jste si ji vybrali?

 

Jaká by podle vás měla být Hello kreditka z pohledu nastavení?

Jaké TOP 3 další odměny byste na ní uvítali?

Jsou nějaká další vaše kritéria, které by měla mít, abyste ji nadále rádi a aktivně užívali?

 

Jakou roli pro vás při výběru kreditní karty hraje její design?

 

Na základě vaší zkušenosti, doporučili byste Hello kreditku vašim známým nebo kolegům?

 

Napište nám, co vás napadne – oceníme věcnou kritiku a každá milá pochvala nás potěší. 🙂

Děkujeme za vaše názory.

Váš tým Hello spolu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jen doplňující otázka: proč jsou výběry z Hello bankomatů ZDARMA uváděné jako nějaký speciální benefit u Alza kreditek? Pokud vím, tak všechny výběry z Hello bankomatů (ne že by těch bankomatů bylo zatím nějak moc) všemi debetkami i kreditkami HB jsou bez ohledu na jejich výši i počet vždycky zdarma.

Pro pořádek shrnutí dle nových sazebníků platných od letošního března: z CIZÍCH (včetně zahraničních) bankomatů jsou první 3 výběry debetkou zdarma, každý další za 30 Kč. Výběry kreditkou jsou za 80 Kč (případně 1 výběr nad 1000 Kč zdarma, pokud je to nastavené jako benefit ke kreditce). Z VLASTNÍCH bankomatů je vždy všechno zdarma.

Jeden z důvodů proč ještě používám Hello kreditku je alespoň ještě ta 1% vratka ze všech nákupů, ale nad tím nízkým limitem 150 Kč byste mohli ještě popřemýšlet a zkusit ho alespoň mírně zvednout na 200 - 300 Kč. To snížení z 500 Kč bylo drastické. Dalším důvodem i když mě se to zatím nikdy bohužel netýkalo (bylo by fajn, takto "obšťastnit" všechny zákazníky) jsou cílené nabídky, kdy některým Vašim klientům posíláte nabídky typu: Když utratíte 5 000 Kč v období x - x, dostanete poukaz do kauflandu v hodnotě 500 Kč apod. Zajímal by mě klíč, dle kterého tyto klienty oslovujete. Přijde mi krajně nespravedlivé, že někdo dostal už třeba 2-3 tyto nabídky a někdo nic. Dálší důvod jsou Vaše soutěže, uvítal bych nějakou další ;-)

 

Po zrušení 5% vratky postrádám smysl např. Alza karty. Očekával bych, že s obchodníkem dokážete vyjednat nějakou novou spolupráci. Když už ně přímo % zpět z nákupu, tak třeba voucher v určité hodnotě (tak aby měli jistotu, že ty peníze se nechají zase u nich - podpoří tím další nákupy). Vyhodnocovalo by se to třeba čtvrtletně, ať to není pro banku taková zátěž. Za každý nákup v hodnotě 1 000 - 2 000 Kč, třeba 100 Kč voucher, za útratu v hodnotě 2000 - 5000 Kč, třeba 400 Kč voucher apod. Čtvrtletně by se to sečetlo a poté byste poslali emailem souhrnně slevový kód na další nákup). Popřípadě to nějak navázat na Alzáky (které se dají získat za doporučení zboží)...

 

Co se týče dalších "TOP 3" odměn, tak si vypůjčím třeba nápad od konkurence, která kdysi zvýhodňovala 5%, pak 3%, teď už bohužel jen 1% vratky z určitých kategorií zboží. Tzn. třeba každý měsíc, bystě vyhlásili nějakou kategorii zboží, kterou byste odměňovali větší vratkou než 1% a pro tuto kategotii by byl nastaven ještě vlastní limit vratky (třeba 200 - 300 Kč).

Třeba jeden měsíc potraviny, další měsíc restaurace, pak dovolené apod. 

Design karty pro mě nehraje vůbec žádnou roli, důležité jsou přímo benefity kreditky.

Hello kreditku používám a jsem s ní spokojen. Hlavní důvod, proč ji mám, je skutečnost, že je to kreditní karta. Potřebuji tento typ platebního nástroje za účelem garance objednávaných služeb. Druhý důvod jsou skvělé směnné kurzy. Třetí byl bonus. Hello kreditku používám, protože mám zkušenost, že v případě problematické transakc, banka bude můj problém řešit lépe než jiné banky (vycházím ze zkušenosti). Dalšim důvodem je pojištění domácí asistence, které HB nabídla jako akční benefit loni na podzim. Kdyby zůstalo toto pojištění trvale, bylo by to dobré.
Bonus ke kartě v aktuální výši pro mě přestal být relevantní. Nikdy jsem neprováděl účelové transakce, nicméně vyšších bonusů jsem dosahoval. Občas jsem kvůli tomu upřednostnil Hello kreditku před jinou kartou. Teď už bonus neřeším.

Uvítal bych rozšíření benefitů např. o vyšší bonus na vybranou kategorii zboží či služeb, pojištění v ceně a volitelná pojištění za poplatek, anebo třeba kombinaci s "kreativním" spořením.

Benefit "bezplatný výběr" z bankomatu není výhodou, když se vybraná částka ihned draze útočí (nechávám stranou výběr přebité karty, to není oficiální vlastnost, stejně jako neplacení poplatku při dorovnání zůstatku).

Současná nabídka partnerských karet mi přijde problematická. Alza karta je prakticky po zrušení 5% slevy nezajímavá (nižší poplatek mi přijde jako výhoda málo), Datart kartu nevyužiji (elektroniku nakupuji jinde) a chodit žádat o Mototechna kartu s jinak velmi dobrým benefitem do bazaru, kde si nekupuji žádné auto, mi přijde nedůstojné.

Možnou cestu ukázala Komerční banka se svou 4U kartou - snížení úroku plus omezené pojištění zdarma. Jejich snížení úroku je ale nedostačující - úvěr s úrokem 14% je stále drahý. Kdyby úrok klesl např. na 7-9%, budu Hello kreditku používat i k úvěrování. Stávající výše úroků je jen pro nešťastníky.

Na designu záleží. Zejména Alza karta vypadá jako předplacená karta pro děti. Platební karta pro dospělé klienty vypadá dle mých představ jinak.

Kreditku by mělo jít plně spravovat on-line. Mělo by být možné ji sjednat od začátku do konce on-line. HB by také měla podporovat Apple Pay a G-Pay.

Dnes odpoledne jsem v tomto vláknu napsal odpověď (v TINI editoru, včetně citace ), který se kompletně ztratil !! Zjistil jsem to teď při nové návštěvě,  ani jsem nebyl odhlášený ... 

Dalo by se pokusit tento příspěvek odněkud vyhrabat ?  Mám pocit, že v tomto novém fóru chyby spíše přibývají než ubývají ! 😓

Chtěl jsem si text předtím zálohovat, ale po zvýraznění textu a pokusu o kopii pravým tlačítkem myši mi to pouze nabídne okénko, kde je: " odkaz" , znak pro "vložit / upravit odkaz" a "CTRL-K" a kopie se nedá realizovat ...

Ztracený příspěvek byl ještě před příspěvkem Gondora, jestli to něčemu pomůže …

Domnívám se, že na trhu jsou karty, které jsou parametrově lepší než kreditka HB! Nebudu je tady vypisovat, ale měsíčně utratím kartou víc než 15 tisíc korun, takže je pro mě výhodnější používat jinou kartu (i když kreditku HB! používám také). Rozdíl mezi kreditkou HB! a kreditkou Alza jsem nepochopil, na konci měsíce dluh vyrovnávám, takže mě poplatek za vedení účtu vlastně nezajímá.

Osobně bych uvítal možnost změny typu karty přes IB (kartu Mototechny bych uplatnil, ale rozhodně tam nepojedu). Pak mi obecně chybí možnost pojištění jiného než splátky, ovšem v ceně karty (a tato cena by ideálně byla nulová, klidně za dodržení nějaké podmínky obratu - koneckonců, dneska je taky nulová, když na konci měsíce nic nedlužím). Je mi ale jasné, že v dnešní době je každá splacená kreditka pro banku praktickyk ztrátová, že se soustředí na klienty, kteří splácí jen minimální splátku, takže realisticky nic moc nejen od HB!, ale i od ostatních bank, už nečekám.

I když jedna věc mě napadla, když už nic jiného - co umožnit zdarma dát na kartu vlastní obrázek? Aspoň tak by to bylo trochu zajímavé.

[quote="jujec, post:8, topic:13209"] Rozdíl mezi kreditkou HB! a kreditkou Alza jsem nepochopil, na konci měsíce dluh vyrovnávám, takže mě poplatek za vedení účtu vlastně nezajímá. [/quote]

V tomto případě tam skutečně po zrušení speciální slevy na Alza produkty žádný rozdíl není a při včasném splacení člověka ani nemusí zajímat, že na Alza kreditce  je vyšší úroková míra (a RPSN) než na základní HB KK. A v tom je právě ten háček. Je docela dobře možné, že Alza kreditek je mezi lidmi zdaleka největší množství (v porovnání se základní kreditkou a ostatními cobrandovými). Už léta ji v Alze nabízejí (nebo dokonce jeden čas i automaticky posílali všem, co si tam vzali zboží na splátky od tehdy ještě Cetelemu) a mám pocit, že právě mezi takovými uživateli banka "nasbírala" velkou část klientů, kteří se ve finanční oblasti tak dobře neorientují a nesplácejí kreditku v bezúročném období, natož ještě před koncem měsíce. O této "nezdokumentované funkci" se tito lidé ani nemají jak dozvědět - na finanční fóra ani sem nechodí a banka sama jim to iniciativně nikde polopaticky nepíše tak, aby to z toho pochopili - píše jen, že "když nebudete kreditku v daném měsíci používat, nebudete platit žádný poplatek" - z toho by to nevydedukovala ani Sybila. Navíc na Alza kreditkách je defaultně nastavená jako odměna výběr (nyní už jediný 😌) z bankomatu zdarma a nejsem si jistá, zda tam lze změnit na výběry od obchodníků (ale nejspíš ano - to by nám tu mohl potvrdit nějaký její vlastník). Každopádně spousta jejích vlastníků se o to ani nezajímá a neví, že to udělat jde. Hodně mě překvapilo, že dle sdělení banky má 65 % majitelů kreditek nastavenou jako odměnu výběr z bankomatu a jen 35 % obchodníky. Viz zde:

Odměny

Už jenom ten poměr o něčem dost vypovídá (já bych to tipovala minimálně naopak, ale nejspíš přeceňuju finanční gramotnost obecného lidu). Pochybuji o tom, že tato část klientely by kreditky splácela celé v bezúročném období (natož před tvorbou vyúčtování) a najednou je vyšší úroková míra na Alza KK velice zajímavou veličinou. Nevím, kolikrát měsíčně průměrný uživatel kreditkou z bankomatu vybírá, ale sestřelit to na jeden jediný výběr je dost drsné (kdyby byl vlastní HB bankomat, kde to jde zdarma, aspoň v každém větším městě, tak dejme tomu, ale takhle?). Na místě banky bych alespoň jako projev dobré vůle zrušila měsíční poplatek za vedení úvěrového účtu (činí 50 korun, pro porovnání - výběr z cizího bankomatu činí 80 korun) - případně bych ho zrušila aspoň těm, co celou kreditku splatí v bezúročném období (ať nemusíme každý měsíc střečkovat s tím, kdy zaplatit a jestli nám banka přičte platbu o den dříve nebo později, aby se to do konce měsíce stihlo). Docela by mě zajímal údaj, kolik majitelů konvertovaných E-ON KK, kteří to tento měsíc mají poprvé s poplatkem za vedení, to zaplatilo ještě před tvorbou vyúčtování, ale obávám se, že banka nám tento údaj neposkytne 😎.

Děkujeme všem za vaše podněty a komentáře k tématu!

Odměna ve výši 1 % ze všech nákupů s limitem 150 Kč/měsíc je v současné době jednou z nejštědřejších odměn za nákupy mezi bankami, neb:

·         není vázána na další produkt např. na Penzijní připojištění, běžný účet a spořicí účet.

·         není omezena pouze na vybranou kategorii zboží či na kanály platby – internet, kamenný obchod, zahraničí / ČR.

·         je vyplácena v plné výši zpět na úvěrový účet automaticky bez nutnosti si odměnu čerpat z bodového systému banky.

 

Tato hranice je zároveň dostačující pro 98,7 % klientů, kteří platí s Hello kreditkou a mají nastavenou odměnu za nákupy, neboť utratí méně než 15.000,- Kč měsíčně (průměrný klient s nastavenou odměnou za nákupy však čerpá přibližně polovinu z limitu). Zbývající klienti byli převážně klienti, kteří využívali kreditní kartu nestandardními způsoby čerpání (některé byly na fóru zmiňovány). Není tedy nutné výši odměny zvyšovat.

Kromě výše uvedených výhod klient dostává mj. navíc: kartu s nejlepším směnným kurzem na trhu (MasterCard bez přirážky) a kartu s nejdelším bezúročným obdobím na trhu (až 55 dní). 

Co se týče cílených nabídek, ty jsou vždy vybírány na základě specifických kritérií dle rozhodnutí banky nebo na základě dohody mezi obchodním partnerem a bankou, např. ve formě jednorázového odměny za první nákup při zřízení kreditní karty. Stejně tak je věcí našeho obchodního partnera, zda chce nabídnout některou další výhodu či naopak některou jím poskytovanou výhodu omezit.

Znáte ještě další výhodu, díky které máte svou Hello kreditku rádi stejně jako my? 🙂

·     

   

 

 

Určitě je pravda, že podmínky vyplácení bonusu jsou u HB ve srovnání s jinými bankami velmi vstřícné. Zaujal mě ale údaj, že 98,7% klientů utratí prostřednictvím karty méně než 15 tis. měsíčně. Lze z toho odvodit některé charakteristiky klientské báze. Ale také, jak nereprezentativní jsou názory mnohých diskutujících na fórech. Škytání je nakonec dobrá cesta. :-) Nemá tedy příliš smysl uvažovat o žádných speciálních benefitech. Je třeba hledat jednoduchá řešení pro relativně nenáročného klienta, která se týkají běžných životních situací...

Bance:

U kreditky HB mě drží:

1. 1 % vratka za jakékoliv nákupy (hranice 150 Kč nie je boh vie čo).

2. Dobrý kurz v zahraničí.

3. Možnost neplacení poplatku za rezervaci úvěrových zdrojů a dalších desátků úplným splacením nebo přebitím karty do generování výpisu.

4. Občas nějaké lízátko navíc.

Co bych změnil:

1. Potisk a popis klasicky na ležato s rozumným vzorem - opakovaně mně obchodnící tvrdili, že to přece není platební karta!

2. Odpustil bych 50 Kč poplatek, pokud bude KK zcela splacena v bezúročném období.

3. Zavedl bych více limitů - placení v kamenných obchodech, výběry z bankomatů, MO-TO platby ...

4. Umožnil bych změnit PIN na nálepkách ke KK i když s nástupem placení mobilem asi nálepky půjdou výhledově do muzea

 

Mamce1: ptala ses, kdo z bývalých E-ONistů přeplatilza leden KK. Hlásím se do seznamu.

1 Like

I když mé komentáře ke kreditce můžou na první pohled vypadat, že na ní vidím jen samá negativa a nenechám na ní nit suchou, není to pravda. Pouze jsem především o těch negativech psala, protože pozitiva (která plně uznávám a kvůli kterým tuto kreditku i používám) tu dostatečně vychválila jménem banky Terka, kdežto o negativech (také jménem banky) decentně mlčí, což je zcela logické. Dokonce patřím i k té většinové skupině, která nevyčerpá z odměn u obchodníků ani celý stopadesátikorunový limit, protože kartu používám především k platbách v kamenných obchodech. O to víc mě mrzí, že poplatek za vedení karty mi "sežere" minimálně třetinu až polovinu připsaných odměn. Ale jak psala Terka, tyhle odměny jsou nyní jedny z nejvýhodnějších na našem bankovním trhu a s tím se prostě musíme smířit a brát, co je, nebo jít o (bankovní) dům dál. Taky si tu můžeme zakritizovat a doufat, že se třeba jednou něco aspoň maličko díky tomu změní. Od toho tu snad mimo jiné toto fórum je.

Jinak souhlasím v naprosté většině s tím, co psali ostatní. Jenom co se týká odměn, nechala bych to co nejjednodušší (různé sazby odměn a různé limity pro různé druhy zboží nebo typy plateb by v tom dělaly dle mého jen zmatky a naprogramování do systémů banky i naše kontrola správné výše připsaných bonusů by byla daleko složitější). Něco jiného je možnost nastavení různých limitů pro platby v obchodech, výběry z bankomatů a internetové platby - tam jsem jednoznačně pro jejich zavedení (nejlépe by to mělo být rovnou v mobilní aplikaci).

Ještě k designu karty - řešilo se to už nespočetněkrát na starém fóru. Ta orientace na výšku je jistě originální a na první pohled zaujme, ale někdy může působit problémy (viz Mirkův předchozí příspěvek). A znovu po dlouhé době připomínám, že některým z nás by se líbilo, kdyby karty byly embosované (v tom případě by samozřejmě orientace na výšku nebyla možná). Na starém fóru nám někdo odpovědný z banky tehdy vysvětloval, že výroba i náklady na vedení embosovaných i neembosovaných karet jsou prakticky stejné a že většině lidí je jedno, jakou kartu mají. Když jim je to ale jedno, bylo by jim stejně tak jedno, kdyby měli embosovanou, takže kvůli té menšině, kterým to jedno není, by banka mohla vydávat pouze embosované karty a problém by byl jednou provždy vyřešen (ještě jsem neslyšela, že by si někdo stěžoval, že má embosovanou kartu a chtěl by neembosovanou - tedy kromě případů, kdy banky chtěly za embos. vyšší měsíční poplatky než za neembos.). Ale jak tu už bylo také napsáno, s postupným přechodem na placení mobilem, náramky apod. bude nakonec stejně jedno, jaký design i reliéf písma ta původní karta nahraná v nějaké platební aplikaci měla. Stejně tak zmizí i platební nálepky. Ale nebude to hned (zejména v nějakých exotických zemích apod. - tam budou ještě dlouho vyžadovat plast se zcela konzervativním vzhledem).

maminko1, ty kreditku nesplácíš před koncem měsíce ? Pak bys žádné ztráty na odměnách neměla …

[quote="jisy, post:15, topic:13209"] maminko1, ty kreditku nesplácíš před koncem měsíce ? Pak bys žádné ztráty na odměnách neměla … [/quote]

Ale jo, splácím (resp. tenhle měsíc jsem poprvé splatila bývalou E-ON), ale člověk na to musí myslet, nervovat se, jestli peníze banka zaúčtuje včas, musí kartu přebíjet, když ji chce používat i ty poslední dny v měsíci, a HB může tuto funkci kdykoliv zaříznout.

OT poznámka: jak to, že tobě to tu citaci udělalo pěkně s klikatelným jménem a obrázkem a mně to tam píše ty čísla, lomítka, uvozovky atd.?

U Hello kreditky mi chybí možnost obnovení limitu pro bezkontaktní platby přes aplikaci nebo přes internetové bankovnictví tak jak to má Revolut včetně sledování kolik už mám z limitu pro bezkontaktní platby vyčerpáno.

1) Vybral jsem si text, který jsem chtěl citovat.

2) Zvolil "Odpovědět", okénko pro odpověď bylo s editorem TINY. Tuto odpověď jsem hodil do koše a znovu zvolil "Odpovědět".

3) Teď už se objevil ten "klasický" editor, vložil jsem citaci a bylo ...

Ještě doplňuji, že vybrat text pro druhou citaci jsem pochopitelně musel znova. Ale to nové fórum je skutečně otrava, nic nefunguje jak má, připomíná mě to luštění křížovky …
Minule jsem kvůli svým pokusům přišel (ale až v době mé nepřítomnosti u obrazovky) o celý svůj příspěvek … - viz výše. :frowning:

Kvalita fóra odpovídá počtu členů a hlavně přispívatelů do fóra. Mimo několika skalních zde moc jiných tváři nevidím.

1 Like