Hello spoření aktuálně

 

Hello! Milá komunito,

rádi bychom se vás dnes zeptali na vaši klientskou zkušenost se spořicími účty. Jaké parametry by podle vás měl mít ten nejlepší spořicí účet? Chceme pochopit, co je ten váš klíčový důvod pro jeho výběr a co na Hello spoření říkáte vy.

Víte, že… 

my v Hello bank! opravdu myslíme na lidi a při tvorbě Hello spoření tomu nebylo jinak. Jsme transparentní a féroví, a proto všem našim klientům nabízíme stejnou úrokovou sazbu 1,5 % ročně pro vklady do 300 000,- Kč. Navíc zdarma, bez podmínek a s možností čerpat vaše peníze na cokoli, kdykoli a posílat je na jaký účet si přejete. Jsme tu pro všechny drobné střadatele, kteří chtějí mít své úspory kdykoli k dispozici (24/7). Je neuvěřitelné, že naši báječnou sazbu 1,5 % pro všechny máme již déle než rok, od listopadu 2018, a patříme tak k nejstabilnějším nabídkám na trhu. Hello spoření si můžete založit opravdu snadno a  online a jeho vedení vás nestojí ani „kačku“ navíc. To dá rozum. 🙂

 

Jaké je Hello spoření očima našich klientů?

Zákazníci si na Hello spoření nejvíce pochvalují transparentní podmínky, bez různých zvýhodnění a dalších od, do, pokud, bez… atd.

„Hello spoření je jednoduchý produkt pro každého." "Hello spoření lze sjednat od začátku do konce online, bez papírování.“

Naopak zákazníkům nejčastěji vadí za stropování úročení 1,5 % na 300.000,- Kč.

 

„Pokud už jsem existujícím klientem, zřízení Hello spoření by mělo být na pár kliků.“

 

2020 AKTUÁLNĚ, jak si vede Hello spoření ve srovnání s bankovním trhem?

Abychom byli v obraze, pravidelně pro vás sledujeme vývoj bankovních produktů na trhu a jsme rádi, že se držíme na předních příčkách.

Díky tomu, že některé věci naše Hello spoření prostě NEMÁ, jako zbytečné poplatky a podmínky.

Více se dozvíte na: MĚŠEC.CZ    FINPARADA.CZ

 

ZAJÍMÁ NÁS, aby uměl právě to, co potřebujete…

Jaký je váš hlavní důvod – proč jste si založil/-a Hello spoření?

Jaká další kritéria / parametry nastavení by podle vás měl mít spořicí účet?

Je něco dalšího, co byste na něm uvítali?

Na základě vaší zkušenosti, doporučili byste Hello spoření vašim známým nebo kolegům?

 

Budeme rádi, když nám napíšete svou klientskou zkušenost, jak se vám užívá a jaké bylo pořízení účtu Hello spoření přímo do sekce HELLO PODPORA.

Napište nám co vás napadne – oceníme věcnou kritiku a každá milá pochvala nás potěší. 🙂

 

Děkujeme za vaše názory.

Váš tým Hello spolu.

 

 

 

 

 

 

 

Hello spoření jsem si zakládal v době, kdy mělo konkurenceschopný úrok.  Dneska je tam úrok sice slušný, ale konkutence má lepší nabídky, není tedy důvod jedním příkazem vše poslat jinam, což jsem udělal.

K dalším položeným otázkám - nepochopil jsem nikdy, proč banky rozlišují běžný a spořicí účet, když neúčtují poplatky za převody mezi nimi. Podle mě je toto rozdělení dnes už překonané, některé banky (konkurence) nabízí stejné úroky na běžném i spořicím účtu. Takto má člověk v bance (optimálně) dva účty což zatěžuje i bankovní systémy (vedení účtu, archivace atd). Takže bych spíš dneska sloučil účty do jednoho, případně bych nechal aspoň kartu ke spořicímu účtu, aby se nemuselo pořád převádět mezi účty, když chce člověk platit kartou.

Jinak bych HB! spoření opravdu s klidným svědomím doporučit nemohl, a to kvůli nez zcela vyhovujícímu IB a délce převodů (absence okamžitých plateb). Ale obecně tam není nic vyloženě špatného, jen jsou prostě jinde produkty lepší či příjemnější.

1 Like

Také souhlasím, že dneska rozlišování na spořící a běžný účet je skoro přežitek. Výběr kdykoliv, platby zdarma apod…u obou, tak proč jinak pojmenovávat.
Ohledně karty ke spořícímu účtu apod. to je na každém, raději mám větší peníze někde bokem, kde šance na zneužití je trochu menší, než se ztratím kartu nebo tak. To raději udělám ten převod. Nicméně pro mě ideální řešení útrácet peníze banky a pak to srovnat (Kreditní karta).

jinak co bych očekával od spořícího účtu, asi jako snad každý, aby zhodnocoval mé úspory. čili co nejvyšší procenta.

Rozdělení financí na běžný a spořicí účet s debetní kartou jen k tomu běžnému může naopak vyhovovat některým paranoidnějším jedincům, kteří si na běžném účtu udržují téměř nulu a přepošlou si tam potřebnou částku až těsně před placením kartou (i když nevím, jak to řeší, pokud tam mají i nějaké trvalé příkazy, nedej bože souhlasy s inkasem na proměnlivou výši částky). Zde je ovšem nevýhoda HB, že ne vždy okamžité přeposlání peněz mezi BÚ a SÚ funguje (časté výpadky bankovnictví, převod mezi účty se někdy uskuteční hned, ale není na to spolehnutí pokaždé, problémy se zasíláním autorizačních SMS apod.)

Je to sice trochu OT, ale vážně by mě potěšilo, kdyby banka konečně odbourala ten časový rámec až D+2 při posílání peněz na úvěrový účet ke kreditní kartě. Pro začátek by stačilo aspoň v rámci své vlastní banky, třeba právě při převodu ze spořicího účtu téhož majitele na jeho konečný úvěrový účet (nejen na ten hromadný sběrný) - a nemusela by to být ani okamžitá platba, stačilo by garantovat třeba D+0 při zadání příkazu do 14 hodin.

Pokud jde o maximální výši úročené částky na SÚ 300 tisíc, připadá mi to dostatečné, protože HB se orientuje spíš na méně majetnější klientelu, kterou částečně zdědila ještě z dob Cetelemu. Kdo má peněz více, tak volí jiné prostředky k jejich zhodnocování, než je držet na spořicích účtech českých bank. Navíc je bezpečnější své úspory diverzifikovat, ne všechno držet u jediné finanční instituce, byť by měla v daném okamžiku nejvyšší zhodnocení.

Co se týká garantovaného úročení bez nutnosti splňovat další podmínky (určitý počet plateb kartou, nějaký minimální obrat na účtu apod.), to beru jako jednu z největších výhod tohoto produktu. Ne každý se zajímá o finanční oblast a nemá znalosti, náladu nebo čas si zjišťovat, v jaké bance mají zrovna nejvýhodnější úrok a jaké podmínky musí k jeho dosažení splnit. Také se každému nechce co pár měsíců zakládat nové účty u nových bank, studovat jejich podmínky a převádět své peníze z banky do banky, jako když kočka nosí koťata. A pak zase ty samé účty rušit, aby si je za půl roku nebo za rok zase zřídil a byl tím pádem braný jako nový klient. Naopak někoho zase právě toto baví a já mu to samozřejmě neberu :slight_smile:, někdo o tom i píše články a živí se tím.

A poslední poznámka: už nějak banka vyřešila problém s ověřováním totožnosti žadatele o založení nového účtu online? Řešilo se to ještě na starém fóru - nějaký student si chtěl založit spořičí účet, ale neměl ještě žádný jiný, ze kterého by mohl poslat tu potvrzující platbu 1 Kč. Tenkrát měl jedinou možnost zajít osobně na pobočku a založit si to tam, což mu nevyhovovalo. Jde to dneska už i nějak jinak? Např. poslat poštou úředně ověřené kopie dvou osobních dokladů apod.

Každý by měl v rámci svých možností spořit, a část prostředků odkládat v podobě peněz. Nejdůležitější kritérium je pro mě úrok. Jinak mi docela vyhovuje oddělený spořící účet, na němž se mi nepletou běžné transakce a provozní zůstatek s úsporami. Na SÚ poskytovaném HB se mi líbí jednoduché podmínky stejné pro všechny. Úrok zdaleka nedosahuje úrovně inflace, ale ve srovnání s konkurečními nabídkami není špatný. Jinak ale využívám SÚ jen částečně, většinu úspor mám v investicích.

Důležitý je úrok, ten by měl být slušný. Nic víc není třeba řešit. Ostatní je nadstavba. Když už, tak ale...

Spoření je užitečné, ale pro lidi s průměrnými příjmy znamená nutnost přemýšlet nad výdaji, případně si něco odříct. Proto bych uvítal, kdyby existovaly kreativnější spořící produkty, které baví a motivují dávat peníže stranou. Například nové spořící cíle mBank. Úrok nic moc, ale systém různých cílů a různých metod spoření motivuje ke spoření. Podobně, byť méně sofistikovaně fungují obálky v AirBank. Už jsem v minulosti uváděl, že se mi líbí impulzivní spoření na jedno kliknutí v aplikaci, podobně spoření s postupně narůstající prémií, spoření s výherní loterií apod.

Nějakou kreativitu, jak píše Muf, naopak rozhodně nechci, spíše mě to obtěžuje. Rozhodně mi stačí běžné schéma:
BÚ (placení příkazů, výběry z bankomatu) + SÚ (spoření bez různých “obálek” a podobných nesmyslů, pokud možno s co nejvyšším úrokem :slight_smile: ) + kreditka (s bonusem, bez měs. poplatku, na placení v obchodech a e-shopech).

Zazněly tady výtky k IB u Hello banky, podle mých zkušeností ale na tom HB není tak špatně - dnes bych ji řadil do horní třetiny. Pamětníci, co zažili třeba Mbanku a její (tehdy) nové bankovnictví, vědí své. A třeba Unicredit banka, ČSOB, atd atp. …

Co by rozhodně měla HB doladit, je propojení běžného a kreditního účtu - ta prodleva, než se úhrada připíše na kreditní účet, by rozhodně být neměla !

2 Likes

Tak jsem nechtěně smazal část (začátek) mého příspěvku, ale znovu se mi ho nechce tvořit … Nemožnost oprav svého příspěvku mi vážně vadí … :frowning:

1 Like

Já bych si představoval třeba dva spořící produkty: Jeden jednoduchý a jeden kreativní… :slight_smile:

Myslíš tou kreativitou třeba to, co předvádí ING Bank? 😆

Tedy tu akci 2% na 6 měsíců, každý měsíc z nové částky 100k? A po 6 měsících pravidelného zvyšování zvážit okamžik, kdy vše kvůlu poklesu celkové úrokové míry vše poslat jinam?

Nabídka ING je příklad toho, jak by spoření vypadat nemělo. To jsem samozřejmě neměl na mysli. Přístup české ING dlouhodobě nechápu. Podstata mého návrhu spočívá v poznatku, že spoření není u mnoha lidí otázkou racionálního posouzení, takže motivace přes emoce u nich může mít pozitivní efekt.

   Spořící účet v podání HB je normální produkt jako jinde. (Bohudík, mBank bych opravdu nevytahoval.) Moment. by stačilo mít o (jednu) desetinu vyšší úrok a byl by pro tisíce lidí násobně atraktivnější. Sám ho nemám, ale stejnou sazbu bych mohl mít v dalších 3 bankách (AirBank, Moneta a Richee). Ne, nevlastním všechny (znalí poznají, kter-ý/é z té trojky ano). A s minimem snahy lze mít jinde více.. (V podstatě jediným kritériem je úrok a vymýšlet obálky a další kudrlinky je zcela zbytečné).
   Kruciální pro banku musí být, přimět uživatele mít ji jako banku hlavní (či aspoň na bedně, v případě exotů s mnoha účty). Ono dost možná i je, ale zda se to daří - to je jiná.

 

1 Like

Proti současnému konceptu Spořícího účtu HB nemám námitek, horní limit 300 000 Kč je asi dostatečný, i když bych se nebránil navýšení např. na 500 000 Kč. V době svého založení patřil s 1,5% mezi špičku. Od té doby je tu ovšem možnost aktuálního zhodnocení 1,6-1,7%, o zmatečných projektech ING a dalších se 2-3 % nemluvě. Proto bych osobně navrhoval drobné zvýšení o 0,2-0,3 %. V současné době mi SU slouží víceméně jen jako "překladiště" prostředků pro následný jednoduchý přesun na Kreditní účet.

Pokud je tedy ve vašem zájmu zvýšit přísun prostředků od klientů na spořící účty, tak jednoznačně mírným zvýšením úrokové sazby. Nejrůznější hry na obálky, krátkodobé akce zvýšeného úročení nebo nabalování stále nových typů spořících účtů s dodatky "+ nebo max" dle mého k ničemu nevedou a bance se jejich příprava nevyplatí.

3 Likes

Hello spoření jsem si zakládal v době, kdy to byl konkurenceschopný úrok. Ne, že by 1,5 % bylo úplně tragické, ale mám lepší nabídky:

Sberbank - nad 1 milion úrok 1,7 % (na celou částku)

Creditas - 1,6 % bez dalších podmínek (plus 1,5 % na běžném účtu Richee do 300 000 Kč, tedy jako Hello, navíc ale s platební kartou a bezplatnými výběry ze všech bankomatů v tuzemsku i v zahraničí)

Trinity 1,58 % bez podmínek (já mám ještě retenční nabídku 2 % na první milion při celkovém zůstatku minimálně 1,5 milionu)

pak je tu ještě Expobank s 1,6 %, ty ale nemám rád, poté, co jsem vytáhl letenky z toho jejich švindl-bonus-systému mi vypověděli účet

 

Parametry, jaké by měl mít spořící účet? Konkurenceschopná úroková sazba bez dalších podmínek, nulová výpovědní lhůta, žádné poplatky. 

Uvítal bych, kdyby z něj šla okamžitě splatit kreditní karta (bez té 2 denní prodlevy)

3 Likes

Zvýšit úrok minimálně na 1,7 % a také by neškodilo zvednout limit minimálně na 500.000,- Kč. Žádné další opičárny.

3 Likes

Z hlediska klienta je co nejvyšší úrok prioritou. O tom není pochyb. Otázkou ale je, zda banka stojí o úrokové turisty, kteří okamžitě, jak někde jinde zvednou úrok o desetinu procenta, přesunou statisíce pryč. Spíše bych řekl, že banka chce věrné klienty. Další věc, jestli typický klient HB, který neutratí za měsíc více než 15 tisíc a často používá kreditní kartu jako úvěrový produkt, má takové úspory, aby pro něho mělo vůbec smysl řešit rozdíl mezi 1,5 a 1,7%.

1 Like

Mám dojem, že HB se stále ještě nezbavila dědictví z dob Cetelemu a její většinový klient je právě takovýhle. O tom něco vypovídá i to, že 65 % klientů má nastavené jako odměny na kreditce výběr z bankomatu a Terka psala, že 98,7 % z toho zbytku, kteří mají nastavené jako odměny platby u obchodníků, neutratí měsíčně ani těch 15 tisíc korun. Je škoda, že některé věci ze starého fóra jsou už navždy ztracené (možná že pro banku je to naopak dobře :wink:) . Dost se tam o tom nejednou diskutovalo. Banka tedy bude přizpůsobovat svou nabídku i marketingové akce požadavkům, potřebám i úrovni finanční gramotnosti svých většinových klientů. My pravidelní přispěvatelé do tohoto fóra (a řada z nás i na jiná fóra) tu žijeme v přesvědčení, že většina lidí toho ví (skoro) stejně jako my nebo má aspoň motivaci a schopnosti na to, aby si to jinde dohledala. A pak se divíme, že to tak není. Tahle banka nemá ambice stát se nějakým skokanem roku, nositelem technologických novinek, ale asi ani bankou pro úrokové turisty. Takže já jsem ráda, že mám možnost si svobodně vybrat svou banku a z její nabídky si vybírám jen to, co mi připadá pro mě výhodné.

1 Like

No těch 98,7% do 15 tisíc má dnes logiku. Budu-li chtít víc, pořídím další kreditku (manžel/manželka), jsem na 30. A nebo na nákupy něčeho většího (např. elektroniku, bílou techniku) použiju prémiovou kreditku jiné banky, kde sice třeba nedostanu 1% zpět, ale prodlužuje se záruční doba na zakoupené zboží. Případně to "zaplatí" storno poplatky z letenek, ale to jsem nikdy nevyužil, tak to teď přesně nevím. Těch 15.000 prakticky využiju na běžné nákupy, sem-tam nějakou drobnost na internetu.

Hello spoření jsem si založil někdy v listopadu 2018 kvůli úroku a kvůli ůroku jsem loni svoje úspory přesunul jinam ke konkurenci kde je úrok o trochu větší. Tím HB nevyužívám ani pro placení kartou když v ní nemám peníze a není tak čím platit a kreditku mi tato banka odmítla dát. Hello spoření není špatný produkt, ale trochu ho kazí nekonkurenceschopný úrok který má pro mnohé lidí význam. Nevidím nic neuvěřitelného a báječného na tom, že sazbu 1,5% má HB už více než rok hlavně v době kdy ji některé jiné banky už dávno překonaly. Jsem zvědavý jestli tuto údajně báječnou sazbu HB bude držet nadále pokud v budoucnu ČNB začne snížovat úrokové sazby a nebo bude mezi prvními kdo úroky sníži.

1 Like

Tak kdy budete snižovat úroky na spořáku (jako je teď hit)? 😜

1 Like

Hello! 

Myslíme na vás i nyní, stále vám za uložení vašich úspor vyplácíme skvělý úrok 1,5 % ročně do 300 000,- Kč, a to bez dalších a zbytečných podmínek. 

Náš - váš spořák je držák! 🙂