Jaká je vaše zkušenost s online žádostí o půjčku?

Hello!

Půjčit si dnes není žádná věda , své peníze na účtu můžete mít i do 24 hodin od podpisu. U nás můžete mít celé sjednání 100 % online a nemusíte opustit pohodlí svého domova. J Možné je to samozřejmě i na pobočce a po telefonu.

V červenci 2018 jsme se vás rádi zeptali, jaký je váš názor na …
• Jakým způsobem byste chtěli půjčku uzavřít?
 Na pobočce, online, telefonicky + případně podpis smlouvy poštou? Proč právě tímto způsobem?

• Pořídili jste si někdy půjčku online? Pokud ano, jaká byla vaše
zkušenost?

• Proběhlo všechno bez problémů? Bylo něco, co vás v tomto
procesu zarazilo?

• Jaké výhody podle vás má zřídit si půjčku online oproti jiným způsobům sjednání (na pobočce, po telefonu apod.)?

Hello půjčka vám do budoucna přinese tyto hlavní benefity:

• Kompletní sjednání online
• Odkudkoli a kdykoli si zamanete :slight_smile:
• Rychlost vyřízení do 9 minut
• Dozvíte se navrženou cenu půjčky jen pro vás!

Co si o těchto výhodách myslíte vy? Jak vás zaujaly?
Je pro vás v pořízení půjčky online čas 9, 10 a 15 minut zásadní rozdíl?
Co by hlavně mělo být o Hello půjčce na našich webových stránkách řečeno?

Vaše podněty k online žádosti o půjčku jsou pro nás důležité. Tak pokud vás cokoli dalšího k tomuto tématu ještě napadne, budeme opravdu rádi, když nám napíšete.

Jako první nám odpověděl jujec:

„Předně jsem nepochopil, proč banky neumí předem sdělit, jestli klient dostane půjčku, nebo ne. Proč na webu banky není formulář, kam naťukám všechny své závazky a banka mi hned on-line nesdělí, zda mám pro ni dostatečnou bonitu? Proč se to musí schvalovat za x minut někde nějakým procesem. Teda chápu, že se musí prověřit rejstřík, jestli jsem nezatloukl nějaký dluh, ale pokud jsem si jistý, že jsem uvedl vše správně, web mě pustí dál, tak bych pak neočekával zamítnutí (leda že by některá z bank posílala do rejstříky nesmysly, jako HB!..) . Ale zpět k dotazům: on-line uzavření mi přijde pohodlné a optimální. Vše si vyplním sám. Už jsem totiž zaznamenal případy, kdy mi v bance vyplňovali do formulářů jiná (menší) čísla než byla skutečnost - prý “aby to prošlo”. Já jsem říkal, že se nenechám zavřít za úvěrový podvod a trval jsem na tom, aby uvedli v žádosti pravdu. Asi byste se divili, jak moc klientští pracovníci pod vidinou splnění kvót podvádějí zaměstnavatele… Ano, on-li jsem si půjčku pořídil kdysi u ČS, za pár minut byly peníze na účtu. Je mi jedno, jestli výsledek bude do x minut, myslím si, že na tom HB! nikoho neutáhne (jako že bych si vybral banku pro půjčku kvůli tomu, že to schválí o x minut rychleji, to fakt ne). Důležité je, aby to bylo v rozumné době (třeba do hodiny). I když třeba Revolut garantoval, že mi ověří identitu do 10 minut, tam to musel vyhodnocovat člověk (kontrola zaslaných ID dokumentů se selfie obličejem), a zvládli to za 3 minuty; půjčka je podle mě závislá jen na odezvě rejstříku, což je také záležitost několika sekund.“

maminka1:

 Pokud už bych sjednávala půjčku z domova nebo z práce, nějakých ± 10 minut by mi bylo jedno - prostě bych si mezitím šla uvařit kafe, pracovala nebo tak něco J (chápu, že dělník u pásu nebo pokladní v supermarketu asi na kafe jít nemůže, ale ten ani nemá čas a příležitost v pracovní době sjednávat online půjčky). Jiná situace je při sjednávání půjčky při koupi nějakého zboží na přepážce v kamenném obchodě - tam by mě vážně nebavilo někde sedět a koukat do stropu (protože ani to kafe tam většinou člověku nenabídnou), natož kdyby za mnou ve frontě byli další lidé čekající na sjednání a schválení půjčky.“

Muf:

„Už jsem půjčku online využil u jiné banky. Schválili ji během několika hodin, ale nikam jsem nemusel, všechno se vyřídilo pohodlně na dálku. Vlastně jsem si proto tu banku vybral, i když bych jinde možná dostal ještě o něco lepší úrok. Rozhodně je lepší vyřizovat půjčku online než na pobočce.
Konkrétně s HB mám špatnou zkušenost, když jsem sjednával Alza kartu. Na pobočce Alzy mi ztratili část podkladů, dodnes nevím, kde citlivé údaje vlastně skončily. Nic mi k tomu neřekli, jen ať přinesu dokument znovu. Online by to snad to Ostravy v pořádku dorazilo. Schválení do 10 minut nepotřebuji, zase tak moc dynamický život mít nemusím. Při eventuálním neschválení by ale bylo dobré uvést alespoň obecný úvod.“

Jujec:

„Řečeno je toho hodně, mně spíš jde o to, aby klient věděl dopředu, zda má smysl žádat, tzn. si někde předem vypočítat bonitu, aby na půjčku dosáhl. Je super, že máte všude předschválené úvěrové produkty, ale pak Vám je nedají, protože neuznají příjem z pronájmu… Zbytečná náklad pro banku a zápis do rejstříku pro klienta.“

Muf:

„Výhoda online půjčky je snadné pořízení, úspora času a prostředků (třeba na dopravu, parkování), možnost si v klidu vše promyslet bez toho, aby pracovník banky klienta přesvědčoval, pozitivní je i omezení okruhu lidí, kteří se na vlastním zpracování podílí (webové rozhraní - úvěrové oddělení), takže se minimalizují potenciální komplikace a zdržení při zpracování.

Nevýhodu rychlé online půjčky vidím hlavně v impulzivním jednání klienta - pořídí si půjčku dřív, než si opravdu rozmyslí, že ji potřebuje a chce. Někteří klienti také nemusí správně pochopit podmínky půjčky, zbytečně se to pak obrací proti bance, je hodně důležité nabídnout co nejsrozumitelnější informace.“

Jisy:

„Online uzavření (žádost) o půjčku má své nesporné výhody. Jak už psal Jujec, mám pod kontrolou všechny moje vkládané údaje - nikdo se mi je nesnaží upravovat (ani v dobré míře pomoci). Chápu to podobně, jako když v obchodech upřednostňuji samoobslužné pokladny … Dalšími výhodami jsou rychlost a to, že nikam nemusím jezdit. Co se týká rychlosti, myslím si, že by mi stačil příslib třeba do hodiny, na minuty bych zase až tak nehrál. Osobní zkušenost s online půjčkou nemám. Banka (kterákoliv) by měla mít na svých stránkách zveřejněné orientační podmínky pro žádost - třeba jaké uznává příjmy - aby si žadatel mohl sám rozmyslet, zdá má cenu o půjčku vůbec žádat.
Je pro vás v pořízení půjčky online čas 9, 10 a 15 minut zásadní rozdíl? Vůbec žádný!“

Pfosser:

„On-line půjčku jsem sjednával již několikrát a tak se mohu podělit o své zkušenosti.
1/ Způsob uzavření je čistě osobní. Mám-li v bance osobního bankéře, se kterým se rád setkám, neváhám a domluvím si schůzku. V typicky on-line bance, kde na pobočce nikdy nevíte, na koho narazíte, raději volím cestu přes internetové bankovnictví - tváří se vždy stejně.
A co je nejhorší… po telefonu. Dodnes si pamatuji, jak mi zavolali z jedné banky ráno, když jsem šel na vlak do práce. Řekl jsem hned, že se mi to nehodí, že jsem na nádraží a reakce telefonisty byla, ať mu sdělím datum narození, aby si ověřil že se jedná skutečně o mě… a to bylo ještě to nejmenší!
2/ Ano, již několik. Zkušenosti vesměs pozitivní. Jen v jednom případě mě překvapil postup kroků při vyřizování a také jsem nakonec do té nabídky nešel.
3/ Obecně mám vždycky problém s vyplňováním různých částek - čistý příjem / splátky / ostatní náklady apod. Jakožto OSVČ se vždy potýkám s tím, že netuším, jak která banka interperetuje například operativní leasing vozidla pořízený na FOP, když uplatňuji náklady paušálem. Co je čistý příjem rodiny, když to je naprosto odlišná částka od té, která je uvedena v daňovém přiznání apod.
Konkrétně jsem potom u jedné banky narazil na podivný proces. Podbízeli se stále, že si mohu sloučit úvěry do jediného. Mám u nich dva úvěry s různými sazbami z různé doby. Tak jsem to zkusil. Najednou po mě chtěli doklady, které vůbec nechtěli při předchozím schvalování, dokonce to spadlo na ruční schvalování, chtěli dokládat další věci a to stále bez toho, že by mi řekli, jaká bude cena nového úvěru. Poté, co mě ujistili, že nemusím nakonec nabídku přijmout, všechno, co chtěli jsem jim doložil. Jaké bylo mé překvapení, když mi nabídli nakonec úrokovou sazbu ještě vyšší, než byla ta vyšší ze dvou stávajících. V první chvíli jsem si myslel, že mě mají za debila. Po vychladnutí mi došlo, že problém je spíše na jejich straně - nedotažený proces. To je ta nabídka, kterou jsem skutečně nakonec nepřijal.
4/ Obrovskou výhodou je, že mohu žádat v době, kdy to já potřebuji a ne kdy má čas někdo na druhé straně. Mohu si v klidu dát dokupy veškeré podklady. Mám čas se rozmyslet, jestli nabízené podmínky skutečně chci přijmout. Nikdo na mě netlačí a nenutí mě k rychlému rohodnutí. Mám soukromí, resp. mohu mít, pokud chci.


Benefity jsou v podstatě normální a běžné. Co se týká času, nehraje roli jestli je to 9, 10 nebo 15 minut. Řekl bych, že pokud je to cokoli do hodiny, je to rychle.
Znamená to ovšem, že rozhodovat bude skoringový algoritmus. Doufám, že bude umět v případě hraničního skóre ponechat rozhodování na risk, který si třeba vyžádá dopřesnění, vysvětlení, doložení dokladů. Něco jako: “Litujeme, ale Vaši žádost nebylo možné posoudit automaticky. Ozve se Vám náš odborný pracovník, se kterým projdete žádost a vysníte si nejasné body. Který čas Vám vyhovuje pro tento telefonát? Otevřené otázky a doklady, které budete pro telefonát potřebovat jsme Vám zaslali na Váš kontaktní e-mail.”
V informacích k úvěru by mělo být hlavně vysvětlení, co očekáváte ve které položce žádosti. Včetně nějakých příkladů.
Určitě je vhodné, aby ve vysvětlivkách byl odstavec pro zaměstnance a pro OSVČ, tam kde to hraje roli. Možná i jiná verze dotazníku pro OSVČ? Netuším. Ale nabídnout jako volbu zdroje příjmu OSVČ a vzápětí chtít telefon na mzdovou účtárnu je stejné ignorantství, jako chtít v adrese vyplnit “Město”.
No, nechám se příjemně překvapit, co nám to tedy připravíte za lahůdku.“:slightly_smiling_face:

Super,mám u vás kreditní kartu ze které si můžu kdykoli vybrat 100000Kč za 25% úroku. Pokud si chci sjednat pújčku za méně procent úroku,je mi zamítnuta. Milá banko,doplatím těch 8 tisíc co vám ještě dlužím a už mě nikdy neuvidíte !!!

Dobrý den, 

posuzování žádosti společně s klienty je komplexní, vždy je zohledňováno více faktorů (nikoliv jen příjmy a výdaje klienta) a dodržování zásad zodpovědného úvěrování patří mezi naše základní principy. 

Při sjednávání klademe velký důraz nejen na zodpovědný přístup při poskytování úvěrů, na informovanost našich klientů o nabízených finančních službách, ale soustavně sledujeme kvalitu úvěrového portfolia.

V případě, že je ohrožena klientova schopnost splácet úvěr a situace to umožní, usilujeme o nalezení společného a pro klienta nejvýhodnějšího řešení.

Ve Vašem případě, kdy již máte svou Hello kreditku s limitem 100 tis. Kč, může být problémem skutečnost ohledně kalkulované splátky tohoto limitu, který je 5 % z limitu (5000,-Kč). Pokud si žádáte o novou půjčku, může to být společně s dalšími výdaji domácnosti hlavním faktorem pro neschválení Vaší půjčky.

 

Nejjednodušší řešení je v těchto případech konsolidace závazků, kdy se při poskytnutí nové půjčky bere v úvahu současné splacení Vaší kreditky, příp. dalších závazků v jiných bankách dle úvěrových registrů. Je též žádoucí, aby se nová půjčka nastavila s delší splatností tak, aby splátka byla co nejmenší. V případě, že si budete přát doplatit závazek dříve, můžete tak učinit mimořádnou splátkou či úplným splacením.

 

Pokud budete chtít, napište mi přes soukromou zprávu Vaše celé jméno a emailovou adresu. Předám kolegům a vše rádi ještě jednou prověříme.

 

Banky mají různá kritéria pro posuzování poskytnutí úvěrových produktů, zejména jak velkou úvěrovou angažovanost vzhledem k příjmům jsou ochotny akceptovat, jaké parametry sledují v historii klienta apod. Mám zkušenost, že mi jedna banka žádost o úvěr zamítla, zatímco druhá ho vzápětí ochotně poskytla v dvojnásobné výši...

Pokud banka zamítne klientovi žádost o úvěr z důvodu toho, že u ní má další úvěrový produkt, považuju to za velmi neseriozní jednání. Banka by měla říct "když u nás snížíte úvěrový rámec na kreditce/zrušíte kreditku, tak Vám půjčku dáme", a být schopná připravit příslušnou smlouvu o úvěru obsahující řešení kreditky....

Dobrý den,nejsem blbej a Vaše banka taky ne,protože dobře ví, že tou půjčkou s mnohem menším úrokem bych splatil tu s tím lichvářským úrokem a to se vám milá banko nevyplatí :-D Alespoň kdybyste přiznali pravdu,ale to by Vás mohli taky vyhodit z práce,že ?

Tady se nejspíš zase vyřádil byrokratický šiml - kdybyste k žádosti použil formulář "konsolidace závazků" místo "žádost o půjčku", tak by Vám banka pravděpodobně vyhověla, jako bonus by se s Vámi dohodla na nové výši úvěrového rámce na kreditce a ve výsledku byste dostal přesně to, co chcete. To by se ovšem musel najít nějaký ochotný a informovaný zaměstnanec banky, který by Vám to takhle poradil (i když Terka to ve své odpovědi tak nějak zaobaleně také naznačila).

Dobrý den, informace byla obecného charakteru dle pravidel našeho – vašeho fóra Hello spolu. Standardně se vždy snažíme vyjít vstříc potřebám klienta bez ohledu na to, o jaký produkt si žádal a najít nejvhodnější řešení.

Proto, abychom zjistili o co se jednalo, zda byly vyčerpány všechny možnosti řešení dané situace, potřebujeme znát Vaši identifikaci klienta, kterou mi můžete poslat přes soukromou zprávu. 

 

Bohužel,pokud Vám chci napsat SZ web oznamuje : Tomuto uživateli nemůžete poslat soukromou zprávu. :smiley: