Náměty ke službám Hello bank

Zdravím a mám pár dotazů na Hello bank. Jsem poměrně nový klient a se službami jsme velice spokojen, včetně skvělého běžného účtu s úrokem 0,60% a dnes také i spořícího účtu 1%.

Přesto mám pár námětů, dotazů k vylepšení. Budu to psát v bodech.

1) Limit transakcí pro Internetové bankovnictví - bezpečnost

Limit pro převody v internetovém bankovnictví jde změnit přímo v té službě, které se to týká. Což nepovažuji za zcela bezpečné a navíc změna limitu nevyžaduje potvrzení heslem a SMS zprávou na mobilní telefon.

Jako řešení navrhuji vylepšit mobilní aplikaci, aby tam přibyla funkce, která umožní do určitého limitu třeba dočasně navýšit limit a trvalé navýšení limitu by bylo možné pouze na pobočce nebo přes tiskopis s úředně ověřeným podpisem. ( podobně jako při změně telef. čísla pro autorizač. SMS, zaslání hesla apod.)

Pokud limit změním v Internetbankingu pro Internetbanking a navíc bez ověření, tak tam pomalu žádný transakční limit být nemusí.

2) Nová přihlašovací metoda - Internetové bankovnictví

Uvažuje Hello bank, kdy se klient do Internetového bankovnictví přihlašuje pomocí uživatelského jména, hesla a sms na mobil i s další možností, třeba pomocí mobilní aplikace, jak to již mají i jiné banky. ( přihlášení je bezpečnější, než klasické SMS zasílané na dotykové telefony) 

Buď samostatná aplikace pro přihlášení ( př: KB klíč u KB) nebo implementaci v mobilní aplikaci Hello bank.

Podobně autorizaci plateb tzv. 3D Secure by určitě chtělo časem také bezpečnější způsobem potvrzení, než klasické SMS na mobilní telefon.

3) Historie transakcí a výpisy v PDF

Chci se zeptat, jaké je doba, po kterou jsou zobrazeny záznamy v historie transakcí internetového bankovnictví k zobrazení?

Jak je to u uložených výpisů ve formátu PDF?

Bylo by možné, vzhledem k tomu, že Hello bank nemá tolik klientům posílit technickou infrastrkturu a mít tyto údaje zcela neomezené?

4) Okamžité platby

Kdy zhruba se plánuje spuštění okamžitých plateb?

5) Notifikace o platbě kartou

Určitě by chtělo zapracovat, aby po platbě kartou ( při karetní blokaci) bylo možné nastavit SMS/emailovou notifikaci o transakci, včetně na více telefonních čísel či emailových adres. Dnes je toto standartem prakticky u všech bank.

Ideální je třeba i notifikaci při změně PIN v bankomatu, zablokování platební karty, zablokování internetového bankovnictví apod.

6) Blokace platebních karet a sledování podezřelých transakcí

Chci se prosím zeptat,  jak je u vaší banky zajištěno v případě ztráty / odcizení platební karty blokace těchto služeb. Vím, že mimo pracovní dobu klientského centra funguje tzv. externí call centrum, který tyto záležitosti řeší i pro jiné banky. 

Jak je to v případě, že je zjištěna podezřelá a nestandartní transkace př: časový nesoulad použití karty či použití v exotické zemi, provedení bezkont. plateb ve velmi krátkém časovém úseku - možnost zneužití apod.

Je schopno toto externí call centrum tyto problémy řešit i o víkendu a v nočních hodnách, kdy nefunguje klienstká linka Hello bank? 

7) Bezkontaktní placení  

Velice si cením, že Hello bank, dle směrnice EP si vybrala možnost, že po 5 bezkontaktních plateb do částky 500 Kč zasebou, si nastavení karty od Hello bank vyžádá PIN a tím dojde k ověření klienta zadáním PIN a vložení karty.  ( podobně má toto třeba KB a.s.) Jiné banky jedou na souhrnný limit.

Neuvažujete o přidání dalších funkcí, jako je třeba možnost blokace bezkontaktních plateb, zahraniční transakce, použití magnetického proužku,. platby s převodem měny DCC a třeba bankomaty s poplatek. Toto je ideální k použití v zahraničí.

Viz. mBank - https://www.mesec.cz/galerie/nastaveni-platebnich-karet-mbank/#5

Jinak předem děkuji za odpověď z banky a případné reakce diskutujících.

 

Hezký víkend

 

 

1 Like

Zkusil bych k těmto návrhům trochu oponovat:

1) Limit transakcí pro IB - bezpečnost

Tím, že se přihlásím do IB ať už přes počítač, nebo přes mobilní aplikaci, už prokazuji pomocí hesla a následné SMS, že jsem oprávněn v IB provádět změny. Navíc je jištěný každý finanční přesun mimo banku. Další potvrzování např. změny limitů bych už vážně považoval za zbytečný opruz ! Sám jsem zastánce spíše omezení v současnosti přebujelých kontrol - třeba zavedením “důvěryhodných příjemců” nebo “důvěryhodných počítačů” - jak to má třeba AirBank.

Navíc autor zjevně “v duchu doby” uvažuje pouze o úpravě appky a opomíjí nemalé procento klasických uživatelů IB přes PC / notebook …

2) Nová přihlašovací metoda - internetové bankovnictví

tady může být problém, že vznikají pořád nová technická řešení smartfonů, takže by se do toho vývojáři mohli časem docela “zamotat” . Jsem spíše příznivcem co nejuniverzálnějších řešení, bez ohledu na platformu.

3) Historie transakcí a výpisy v PDF

Pokud by tomu nebránily nějaké důvody typu změny struktury databáze, nebylo by to špatné …

7) Bezkontaktní placení

MBank je v řadě funkcí k zabezpečení platebních karet velmi progresivní inovátor. Bohužel si použité řešení zatím přísně střeží a má ho pouze v mobilní aplikaci, takže jsem :disappointed: a nemohu ho využít - kvůli tomu si nový mobil kupovat nehodlám …

Jinak ale hlasuji všemi 10 pro to, aby se banky domluvily a funkce jako blokace DCC byly standardním nastavením.

Pánové, máte můj obdiv za vaši ztrátu času a energie na toto téma … 🙂

2 Likes

Nevěřím, že tento dotaz zadal reálný člověk, že to není nějaký PR bot :slight_smile:

Každopádně okamžité platby bych uvítal, včetně okamžitých převodů z BÚ/SÚ na KÚ. Bod 7 mi připadá jako cílená provokace, osobně jsem se setkal s tím, že “po těch 5 bezkontaktních platbách” jsem náhodou po šesté platil někde, kde to neprošlo a kde mi neumožnili pokus opakovat či vrazit KK do štěrbiny a vyťukat PIN. A vyžadovat DCC od Hello banky, která má snad nejlepší převodní kurz z cizích měn, to už je úplně (omlouvám se) na palici :smiley:

… aha, ono z toho původního postu není patrno, zda DCC chce nebo nechce… pokud jsem to pochopil “po svém”, omlouvám se.

Dobrý den,

ano, myslel jsem po vzoru mBank zakázat použití DCC, možnost blokace bezkont. plateb a další možnosti.

DCC není pro klienta nic výhodného, tak by bynky měli tento našvar zakázat, případně dát možnost klientům to aspoň zakázat.

 

1 Like

Dobrý den,
jinak nejsem žádný robot, ale měl jsme řadu dotazů, námětů, tak jsem to napsal v bodech, aby to bylo přehledně.

Bod 7 - není provokace.
Skutečně je to tak, že pokud 5x do 500 Kč zasebou zaplatím, 6. transakce si vyžádá PIN a logicky, pokud je to na terminálu, kde není možné zadat PIN a vložit kartu. Typicky osobně vyzkoušeno automat na kafe a některé automaty na jízdenky, tak platba je zamítnuta a je nutné kartu tzv. odblokovat tam, kde to jde tj. kde lze kartu vložit a zadat PIN.

Podobně má toto Komerční banka a.s., kde je 6. transakcí zasebou bez PIN a 7. transkace si vyžádá PIN. ( osobně vyzkoušeno, počítáno)

Jen připomenu směrnice:

Uvedená povinost je dána v Nařízení 2018/386 (je to RTS ke směrnici PSD2), konkrétně článek 11:

Bezkontaktní platby v místě prodeje
Poskytovatelům platebních služeb je umožněno, aby s výhradou splnění požadavků stanovených v článku 2 neuplatňovali silné ověření klienta, pokud plátce iniciuje bezkontaktní elektronickou platební transakci, za předpokladu, že jsou splněny tyto podmínky:
a) jednotlivá částka bezkontaktní elektronické platební transakce nepřesáhne 50 EUR a
b) kumulativní částka předchozích bezkontaktních elektronických platebních transakcí iniciovaných prostřednictvím platebního prostředku s bezkontaktní funkcí ode dne posledního uplatnění silného ověření klienta nepřesáhne 150 EUR, nebo
c) počet po sobě následujících bezkontaktních elektronických platebních transakcí iniciovaných prostřednictvím platebního prostředku nabízejícího bezkontaktní funkci ode dne posledního uplatnění silného ověření klienta nepřesáhne pět.

V bodě b) je psáno, že kumulativní částka předchozích bezkontaktních elektronických platebních transakcí nepřesáhne 150 EUR ( cca. 4 000 Kč) nebo počet po sobě následujících bezkontaktních elektronických platebních transakcí ode dne posledního uplatnění silného ověření klienta nepřesáhne pět.

Vysvětlení: Jsou banky, co jedou výhradně podle bodu c -tj. 5 transakcí a STOP - zadat PIN a nebo jsou banky - dle bodu b), kde je počet bezkontaktních plateb zasebou neomezený, ale nesmí překročit částku 150 EUR ( cca. 4000 Kč) Je to na výběru, lze to i kombinovat.

Jsme rád, že Hello bank si zvolila bezpečnější variantu, což se dle mého testu nedá u všech bank říci. ( Air Bank)

Přeji hezký den

Doufám, že okamžité platby budou co nejdříve. Už moc bank, které tuto službu nepodporují, nezbývá. Notifikace karteních transakcí také velmi postrádám.

Pokud se jedná o přihlašování do IB, upřednostnil bych možnost volby mezi mobilním klíčem (přes mobilní aplikaci) a SMS. Používal bych rozhodně mobilní aplikaci, ale ponechal bych možnost SMS pro klienty, kteří se přihlašovat přes mobil z různých důvodů nechtějí.

Nové funkce, s nimiž přišla mBank mi připadají spíše jako marketingový tah. Banky neustále upozorňují na problematiku DCC, a to velmi srozumitelným způsobem. Každý o tom může vědět. Když si klient globálně zablokuje DCC, může mu vzniknout problém se zamítáním plateb u některých obchodníků a transakcí na bankomatech. Zablokování magnetického proužku znemožní výběry na některých bankomatech. Jestli klient nerozumí informaci v angličtině na bankomatu, nemá do zahraničí vůbec vyjíždět. Kromě toho banky všeobecně nejsou vstřícné k zavedení možnosti blokovat DCC, protože sami na této službě poskytované pro zahraničí platební karty na svých terminálech a bankomatech vydělávají. To není asi případ HB, ale všechny velké české banky to tak mají.

Připadá mi, že se Češi neustále něčeho bojí a jsou hodně paranoidní. Sleduji zahraniční diskusní fóra k finančním produktům, ale že by se tam objevovaly v takové míře starosti o zabezpečení všeho možného (zasílání karet běžnou poštou, potřeba blokovat proužek, bezkontaktní placení...), to tedy nepozoruji. Nehoruji samozřejmě pro lehkomyslnost, všeobecně známá pravidla bezpečné obskluhy IB, karet atd. je nutné dodržovat.

Před nějakým rokem jsem navrhoval společnostem VISA a MC, aby na žádost klienta vydávali karty bez mg. proužku, co by ochrana před skimmingem - reakce chi chi ha ha ... Po cca roce s tímto řešením vyběhla tuším Volksbank Löbau-Zittau. Tehdy byl problém v nastavení bankomatů, které tuším bez čitelného mg. proužku kartu nevtáhly, i když byl plně funkční čip. Jak je to s bankomaty v současné době po této stránce netuším, nepoužívám z principu kontaktní bankomaty - ochrana před skimmingem a možností nevyjetí karty.

Dodatek: vyjma změny PINu.

Nevím, jak nové bankomaty, ale v mnohých je stále magnetický proužek nezbytný. Někteří klienti mBank, kteří si proužek zablokovali, nemohli pak vybírat. Ale pochopil jsem, že to bylo spíše v zahraničí. Bylo by zajímavé vyzkoušet to v Česku.

Také dávám přednost bezkontaktnímu výběru, ale moje nejbližší bankomaty to neumožňují.

pedrysek7: "možnost blokace bezkont. plateb" Já si myslím, že by stačilo dát možnost zakázat platby bez PINu, např. snížením bezPINového limitu na 0 Kč tak aby při každé bezkontaktní platbě bylo vyžadované zadání PINu, podobně jak je to v bankomatech s možností bezkontaktního použití. Ono nejde ani tak o tu bezkontaktní platbu, ale především o PIN. Pamatují si dobu kdy bezkontaktní karty začínaly a kdy lidí vymýšleli různé způsoby jak kartu poškodit tak aby nebyla schopná bezkontaktního placení a zdůvodňovalo se to bezpečnosti.

MirekM: "nepoužívám z principu kontaktní bankomaty" Nevím jaka je současná situace s bezkontaktním použitím karet HB v bankomatech, protože tuto banku alespoň prozatím nepoužívám i když klientem stále jsem. Pamatuji si ale, že kdysi se tu ve fóru diskutovalo, že karty HB bezkontaktně v bankomatech nefungují.

Hello! 

Pedrysek7 děkujeme za váš zájem. Těší nás, že jste naším spokojeným klientem a děkujeme za vaše názory i náměty, kterých si velmi vážíme.

1) Limit se nastavují pouze v internetovém bankovnictví Hello banking. Máme zvlášť limit pro internetové bankovnictví a pro mobilní aplikaci. Přihlášení do internetového bankovnictví probíhá přes dva faktory (přihlašovací údaje + kód z SMS) a při navýšení limitu se tato operace znovu autorizuje pomocí kódu z SMS. Snižování limitu se pomocí kódu z SMS nemusí autorizovat, jelikož se z hlediska bezpečnosti jedná o méně rizikovou operaci.

2) Do budoucna bychom rádi přidali možnost přihlášení do internetového bankovnictví přes mobilní aplikaci. Konkrétní časový plán však zatím nemáme. Na potvrzování plateb 3D Secure pracujeme.

3) Historie transakcí se dá filtrovat až 2roky zpětně. Výpisy se zobrazují za poslední rok. Starší výpisy se archivují a můžete o ně zažádat přímo ve svém internetovém bankovnictví – sekce Výpisy, tlačítkem Archivní Výpisy. Budete přesměrován do kontaktního formuláře.

4) V současné době ke službě okamžitých plateb pro vás nemáme žádné bližší zprávy. Jakmile je budeme mít, rádi napíšeme sem.

5) Také bychom rádi přidali notifikace při platbě kartou v budoucnu, ale konkrétní časový plán však zatím neznáme.

6) Blokaci karty a/nebo platební nálepy je možno provést buď v mobilním či internetovém bankovnictví, a nebo zavoláním na naši Infolinku. Mimo pracovní dobu našeho call centra je na Infolince možné pouze blokovat kartu či platební nálepku. S dalšími doplňující dotazy či ověřením transakcí vám rádi pomůžeme během pracovní doby. V historii transakcí jsou však všechny platby a výběry vidět okamžitě. Jako banka máme nastavena pravidla tak, abychom dokázali předejít finanční ztrátě klienta. Do procesu zapojujeme monitorovací nástroj, který v detailu zkoumá transakční historii držitele – veškeré informace o podezřelých transakcích (alerty) jsou pravidelně vyhodnocovány.

 7) Vzhledem ke skutečnosti, že správci platebních terminálů a příjemci transakcí (acquireři) v ČR stále nejsou na tuto změnu technicky připraveni, bylo z naší strany rozhodnuto o pozastavení a posunutí její trvalé implementace.

Bezkontaktní platby jsou samozřejmě s našimi kartami podporované, o jejich blokaci neuvažujeme. Pokud se klient rozhodne takové platby neprovádět, má možnost provést platbu u obchodního místa kontaktně a zadat PIN.

Zahraniční transakce rovněž nejsou nijak omezeny, můžeme je ovšem jako banka přistoupit k zablokování transakcí na daném obchodním místě, u kterého se prokázalo, že se jedná buď o podvodníka, nebo u něj například došlo k úniku dat.

Platby za použití magnetického proužku nejsou u našich karet povoleny na terminálech, které jsou vybaveny čtečkou čipů.

Služba DCC je poskytována přímo bankami, které spravují daný bankomat – my, jako vydavatel karty, nemůžeme tuto službu jakkoliv omezit či zablokovat. Klient má možnost si tuto službu buď zvolit, či odmítnout.

 

Děkujeme všem za zapojení do diskuze a další podněty pro nás.

Hezký víííkend🙂

 

1 Like

Bezkontaktní platby jsou samozřejmě s našimi kartami podporované, o jejich blokaci neuvažujeme. Pokud se klient rozhodne takové platby neprovádět, má možnost provést platbu u obchodního místa kontaktně a zadat PIN.

Je vidět, že ohledně těch bezkontaktních platek nebylo zcela pochopené o co jde. Navrhované řešení kontaktní platbou se zadáním PINu mi připadá jako ne příliš vtipný vtip. Tím se vůbec nic nevyřeší, protože nejde tak ani o ten způsob jakým se platba kartou provede, ale především o tu možnost plateb do stanoveného limitu (500 Kč) bez zadávání PINu. Ta možnost bezPINových plateb je bezpečnostní riziko kdy v případě ztráty nebo krádeže může zloděj nebo nepoctivý nálezce s ní klidně platit aniž by musel znát PIN a z cizího účtu tak odčerpat (vykrást) nemalé peníze. Na bezkontaktních platbách není nic špatného, ale není příliš dobré, že jsou bezPINové a to i v případě, že je to pouze do určité částky, protože je lze provádět opakovaně. Stačilo by pouze umožnít blokaci bezPINových plateb nebo možnost snížení limitu pro tyto platby včetně možnosti to snížit i na 0 Kč. Zavedením bezkontaktních karet s možností bezPUINového placení se bohužel dost výrazně snížilo bezpečnost těchto karet.

1 Like

Plně souhlasím. Platit kontaktním způsobem opravdu nic nevyřeší. V případě ztráty, krádeže, může zloděj platit, až 5x bz zadání PIN do částky 499,99 Kč. ( v závilsoti kolik plateb bez PIn od posledního silného ověření proběhlo)

Navrhuji Hello bank zavést možnost blokace bezkontaktních plateb a současně stanovit limit pro bezkontatní platby, třeba v rozmezí třeba 0 - 2 500 Kč, tak by bylo vyhověno zároveň směrnicí EP. Každý by si to nastavil, dle svých potřeb.

Pokud to jde u Air bank, m-Bank a plánuje to i Fio banka, tak není technicky přeci nemožné, aby tato funkce fungovala u Hello bank.

Současně by mě zajímalo, když je, dle zákona stanovena spoluúčast klienta ve výši 50 EUR při neautorizovaných transakcí, jak případy zneužití karty banka řeší.
Jsou u nás banky jako třeba Komerční banka či Air bank, které škodu plně uhradí výždy,( pokud klient kartu v rozumném čase zablokuje) jiné vyžadují spoluúčast nebo individální posouzení na příslušném oddělení banky.

V případě ztráty, krádeže, může zloděj platit, až 5x bz zadání PIN do částky 499,99 Kč. ( v závilsoti kolik plateb bez PIn od posledního silného ověření proběhlo)

Jak víš, že je to 5x nebo jak terminál pozná, že kartou zrovna platí zloděj nebo, že karta je kradená? Pamatuji si, že kdysi někdo na bývalým mFóru psal o pokusu s platbami do 500 Kč a že jich udělal několik desítek za docela velkou celkovou částku a ani jednou to po nim nevyžadovalo PIN a kdyby ten pokus neukončil tak by těch plateb bez PINu možná mohl udělat i mnohem více.

Navrhuji Hello bank zavést možnost blokace bezkontaktních plateb a současně stanovit limit pro bezkontatní platby, třeba v rozmezí třeba 0 - 2 500 Kč, tak by bylo vyhověno zároveň směrnicí EP. Každý by si to nastavil, dle svých potřeb.

Návrh je to asi dobrý, ale od HB se asi nedá nic takového čekat. Navíc nevím jestli ten limit 500 Kč náhodou není pevně stanovený pro Česko a jestli banky mají nějakou možnost ho zvýšovat.

( pokud klient kartu v rozumném čase zablokuje)

Záleží asi na tom co máš na mysli tím rozumným časem. Dovedu si představit, že někdo zjisti ztrátu nebo krádež karty třeba i po delší době např. po týdnu nebo i déle. Ne každý neustále kontroluje jestli má kartu v peněžence nebo tám kde ji ukládá a když s kartou neplatí příliš často tak ztrátu nebo krádež nemusí zjistit dostatečně včas.

Reaguji a odpovídám:

a) Ano, platí od 13.9.2019 směrnice EP, která stanovuje od posledního ověření uživatele tj. zadání PIN  v bankomatu nebo platby kartiou v částce 500 Kč a více provést určitý počet transakcí a paik musí karty požadovat ověření. Všechny banky ji musí dodržovat nově. 

Buď je tam 5. transakcí do 500 Kč a pak PIN nebo více transakcí do 500 Kč, ale částka nesmí překročit 150 EUR.

Osobně zkoušeno a testováno, 5x krát jsem platil třeba po 15 Kč a 6. transakce zamítnuta. Záleží na rozhodnutí banky, ale Hello bank si vybrala bezpečnější variantu.

( taková Mbank se musí směrnicí řídit, ale hodně banky spíše využívá úhrnný limit 150 EUR, než 5. transakcí) 

 

b) Limit je stanoven 500 Kč pro transakci pro Českou republiku, měl se zvýšit, ale nakonec k tomu nedošlo. Banky ho zvýšit nemůžou.

Věc se má úplně jinak. Třeba Airbank má limit, kdy si klient stanoví denní limit bezkontaktních transakcí, kolik je možné denně platit bezkontaktně. Jakmile částka se překročí, nastavení karty platbu zamítne, přijde SMS a je nutné do konce dne zadávat PIN. Samozřejmě, že i Air bank musí dodržovat směrnici EP a vyžádat PIN, pokud souhrn plateb zasebou nepřekročí 150 EUR.

Když to jde jinde, může to jít i u Air bank, samotná blokace bezk. plateb u mBank, UniCreditbank, tak to může jít časem u Hello bank. To si myslím, že není problém. Jen je třeba na tom zapracovat.

c) V obchodních púodmínkách je psáno a to u všech bank, že člověk si má kartu denně kontrolovat a hlídat. Blokovat kartu po týdnu, je hazadr. Pokud kartu si pečlivě schovám doma, tak nehorozí zpravidla krádež a tím i zneužití. Naopak, pokud ji mám v peněžence, tak ztrátu kartu, pokud mi ji někdo odcizí peněženku,  zjistím v krátkém období tj. během několika hodin, maximálně dne a okmažitě kartu blokuji.

Všechny banky mají zajištěnu sluýbu blokace karet 24 hod/ denně. U některých bank jako Hello bank se to však nvyplatí v noci a o víkendu, tak blokování zajišťuje tzv. externí call centrum, které toto dělá zpravdidla pro více menších bank.

Hezký den

 

 

 

 

 

pedrysek7: Vím, že někdy loni vešla v platnost nějaká směrnice EP ale nestudoval jsem ji a nějak blíže jsem se ji nezajímal. Já platím běžně kartami, nyní převažně kartou od Equa bank a PIN to po mne chce pouze při platbách nad 500 Kč. Opravdu ti to 6. transakci zamítlo a nezaplatil jsi ani se zadáním PINu? Pokud jsi měl dost peněz na účtu a dostatečný limit pro platby kartou tak nevidím důvod pro zamítání oplatby.

pedrysek7: Ještě doplním. To s tím, že člověk si má kartu denně kontrolovat a hlídat mi připadá jako nesmysl. Hlídat a kontrolovat kartu by si každý asi měl ve vlastním zájmu, ale ne vždy je to reálné. Dovedu si představit dost situaci kdy to doržet nejde. Např. když člověk leží delší dobu v nemocnici tak to se má každý den uvolnit aby si zašel domů zkontrolovat jestli mu náhodou někdo nevykradl byt i s kartou? Tvrdit, že pokud kartu si pečlivě schovám doma, tak nehorozí zpravidla krádež a tím i zneužití mi připadá jako nesmyslné a hloupé tvrzení. Tolik lidí si totéž myslelo a stejně jim dům nebo byt vykradli. Jsou situace kterým se nedá jen tak jednoduše zabránit. Možná někdo kdo ještě nikdy nebyl okradený nebo neztratil kartu si nedokáže představit, že by zrovna jemu se mohlo něco takového stat, protože si asi myslí, že má všechno pod kontrolou a je ideálním člověkem.

Teď jsem se nad tím zamyslela a trochu jsem znejistěla. Na menší platby používám poměrně často platební nálepku a nevzpomínám si, že by to po mně někdy chtělo PIN. Na nálepky se ten limit 5 plateb nevztahuje? Nebo se to každý den (např. o půlnoci) resetuje? Protože víc než 5 x za den tu nálepku opravdu nepoužívám. Nebo je tam ten limit 150 eur? To by mohlo být ono, protože tak jednou týdně tu nálepku použiju k vyšší platbě a PIN zadávám.