Nefunkční převody

Potřebovasl bych převést peníze ze svého Hello spoření na Hello účet, ale bohuželů nejde to. V mobilní aplikaci se při pokusu zadat příkaz zobrazuje "Internal server error" a v IB "Omlouváme se, došlo k chybě. Zkuste to prosím znovu.". Zkoušel jsem to několikrát opakovaně, ale vždy se stejným výsledkem. Peněz na uskutečnění převodu mám na Hello spoření dost. Je sice dobře, že se banka omlouvá, ale to je mi nic platné když mi bezdůvodně blokuje peníze které bych potřeboval převést. Začal jsem po delší době zase trochu využívat HB, ale je vidět, že s takovými nefunkčními službami asi budu muset peníze pokud to nějak půjde přesunout jinam ke konkurenci kde mi je nebudou blokovat a na HB se vykašlat.

A oba pokusy jsi dělal na smartfonu ?  Já jsem teď zkusil převod v IB na PC a úplně OK.

 

Zkoušel jsem to několikrát opakopvaně jak v mobilu tak na PC v IB a pořád je to stejné. Před chvíli jsem to zkusil ještě jednou, ale je to bohužel stále stejné a nejde to.

Operační systém? Prohlížeč?  Na internet, resp. do jiného IB se dostaneš v pořádku ?

 

Na mobilu mám OS Android a v PC Windovs 10. Prohlížeč používám Firefox. S IB a mobilními aplikacemi jiných bank nemám problémy.

Tak potom nevím, asi se na to budou muset podívat ajťáci v HB.

 

Dnes dopoledne jsem neměl čas se tím zabývat a když se na to dívám nyní tak je to pořád stejné a peníze stále nemohu převádět. Očekával jsem, že se k tomu zde někdo z banky vyjádři, ale asi nejsem dostatečně důležitým klientem HB aby se někdo tím byl ochoten zabývat. Banku to nepáli, že jejích klient nemůže disponovat s penězmi které mu zcela bezdůvodně zablokovali a tak proč by to hasili. Snad to není nějaký záměr aby mi tím takto dali najevo, že pro HB nejsem pohodlným klientem a nemají o mne zájem. Kdybych měl HB jako jedinou banku tak by mi tím způsobili docela vážný problém. Mám ale peníze i v jiných bankách a proto jsem je musel použít odtamtud.

A nemáš možnost se připojit na jiném počítači (resp. z jiné IP adresy) ?  Je dost divné, že nikdo jiný se s problémem nehlásí ... Používáš antivir ?

 

Na jiném počítači a z jiné IP adresy nemám možnost se přihlásit. To by snad na to vliv nemělo mít. Mělo by to fungovat snad téměř všude. Antivir používám, ale nikdy mi nic takového nezpůsoboval. Já se na počítači do IB a v mobilu do aplikace normálně a bez problémů přihlásím, ale když chci zadat příkaz tak to vždy zkončí tím co uvádím v prvním příspěvku a příkaz se neprovede. Zkoušel jsem zadávat i jiné různé částky, ale pořád je to stejné. Nevím, ale spíše bych to viděl na nějaký problém na straně banky, ale ta se k tomu bohužel nechce vyjádřit.

Hello! Je nám líto, že máte technické potíže s platebními příkazy prostřednictvím svého internetového a mobilního bankovnictví. Příčin “proč” se tomu tak děje, může být opravdu více. Proto v takovém případě klientům doporučujeme vyzkoušet přeinstalovat svou mobilní aplikaci a pokud by přeci jen nadále tech. potíže přetrvávaly, požádáme Vás o kontaktování naší Infolinky (257 080 080) nebo nám můžete napsat e-mail na: info@hellobank.cz či soukromou zprávu přes Facebook Hello bank!, kde Vám kolegové po řádné identifikaci klienta, velmi rádi poradí. Děkujeme a věříme, že se brzy vše vyřeší.  

Nemyslel jsem to tak, že by mohl antivir dělat nějakou paseku - spíše naopak, že může ochránit před nějakým škodlivým kódem.

Měl jsem před lety případ, že jsem se zničeho nic nemohl dostat na jednu stránku (tuzemskou, žádný darknet ...) a nic nepomáhalo, ale když jsem se s tabletem připojil z jiné IP adresy, tak jsem se na ni dostal. Po konzultacích jsem to vyhodnotil jako nějakou hackerskou činnost ...

To jenom na vysvětlenou, evidentně to není Tvůj případ.

 

Terka.HB: To, že je vám líto, že mám technické potíže s platebními příkazy je mi nic platné když ta lítost můj problém neřeší. Vyzkoušel jsem přeinstalovat mobilní aplikaci tak jak mi to bylo doporučené, ale asi zbytečně, protože to můj problém s převody nevyřešilo a i po přeinstalaci apklikace je to pořád stejně nefunkční. Ono to u mne není problém pouze v mobilní aplikaci, ale tak jak jsem psal ty převody mi nefunguji ani v počítači v IB. Psal jsem o tomto problému i v diskuzi na FinExpertu a ozvalo se tam několik lidí s tím, že banka měla nějaký technický problém s tím asi související. Z toho vyplývá, že s tímto problémem nebo něčím podobným asi nejsem sám i když ne každý kdo něco takového zaznamenal se s tím ozval. Z toho všeho bych předpokládal, že s velkou pravděpodobnosti se bude jednat o nějaký problém na straně banky, ale chápu, že nejjednodušší je hledat příčinu na straně klienta než v bankovním systému. Také asi nebude v zájmu banky čestně přiznat, že možná mají nějaký problém který se jim příliš nechce kvůli jednomu bezvýznamnému klientovi který se ohledně toho ozval řešit nebo neví jak to vyřešit. Žádám proto banku aby se tím začala vážně zabývat a problém s nefunkčními převody začala řešit. E-mail ohledně toho jserm do banky zaslal, tak jak jsem byl o to požádany. Nyní je pátek odpoledne a tak se dá předpokládat, že dnes se už asi nikomu v HB nebude chtít tím zabývat a pak 2 nepracovní dny (sobota, neděle) + v útery státní svátek, takže než se tím někdo v HB začne zabývat tak do té doby se na to možná zapomene a to, že někdo má v HB zablokované peníze se kterými nemůže disponovat asi nikoho v bance netrápí.

Omlouvám se za tu kritiku banky a trochu ironie, ale jsem z toho docela dost naštvaný a jinak to neumím vyjádřit.

jisy: Děkují za snahu pomoct vyřešit můj problém s převody, ale bohužel nevedlo to k nějakému řešení. Nyní na tom by asi měla zapracovat banka a snad se to nebudou snažit zamést tzv. pod koberec.

 

Tak jak se dalo předpokládat doposud situace se zablokovanými penězmi v HB není vyřešena. Banka ohledně toho mlčí tak jak by to nikoho v HB nezajímalo, že klient má problém a nemůže disponovat s vlastními penězmi které mu zcela bezdůvodně blokují. Snažím se to řešit už týden, ale banka se tváří tak jako by jich to vůbec nezajímalo. Asi jsem měl pravdu s tím, že se to možná budou snažit zamést tzv. pod koberec což je pro banku nejjednodušší řešení. Byl jsem požádaný o zaslání e-mailu ohledně toho a ten jsem do HB zaslal. Na to mi odepsali, že si potřebují ověřit některé moje údaje a požádali mne o jejích zaslání což jsem učinil. Naposledy mi odepsali v pondělí (asi nějaká automatická odpověď), že můj e-mail v pořádku obdrželi a mému požadavku se budou věnovat co nejdříve. Od té doby z banky žádná odezva a problém stále nevyřešený. Připadá mi to, že v HB nějak hodně podivně chápou pojem co nejdříve. Nevím, co bych si měl o tom všem myslet, ale nic dobrého mne nenapadá. Už nevím co bych měl ještě udělat pro to aby to v HB začali brát vážně a vyřešili to. Možná by pomohla nějaká stížnost na banku u ČNB nebo já nevím kde s tím, že mi tato banka bezdůvodně blokuje peníze a odmítá to řešit. S takovým přístupem k bankovnictví a ke klientům by HB asi měla sbalit kufry a co nejdříve odtáhnout z Česka tam odkud zde přišli.

Tak sláva, už mi ty převody dnes konečně fungují. Tak snad to bude bez problémů funkční i nadále. Je ale velkou ostudou pro HB, že jim to tak dlouho trvalo než se dnes po více jak týdnu to konečně rozhodli opravit a zprovoznit. Bylo by zajímavé jestli by mi HB byla ochotná bez problémů uhradit škodu kdyby mi nějaká vznikla těmi zablokovanými převody.

Jen tak pro zajímavost... Proč to nešlo? Co opravili?

Dnes dopoledne mi kvůli tomu telefonovala paní z HB a informovala mne, že je to už opravené a funkční. Před tím jsem už to zjistil sám když jsem to zkoušel. Jen tak pro zajímavost mi ale neřekla proč to nešlo a co opravili. Ani jsem se ji na to neptal, protože to pro mne až tak důležité není a pochybuji, že by mi to řekla pokud by to věděla a nebo jestli by mi řekla pravdu co konkrétně na tom pokazili a co nyní museli opravit.