Okamžité platby

Od ledna 2020 slibujete okamžité platby.

Zvládnete do konce roku 2020?

Nebo spíš 2022.

 

Duplicitní k https://spolu.hellobank.cz/t/okamzite-platby/13476

Nicméně bez reakce

To vím, že je  téma duplicitní.

Předpokládal jsem, že když bude aktuální téma, tak třeba zjistí že je o okamžité platby překvapivě zájem.

Že to nezajíma pouze jednoho nebo 2 klienty.

Nic prostě nic, žádná reakce z banky.

Holt těžká dřina v bance.

Pro změnu teď nefunguje přihlášení do bankovnictví.

Okamžité platby jsou potřeba, dokonce nejmenší české banky s omezeným počtem klientů je zavádějí, protože si to uvědomují. Také postrádám Apple Pay a Google Pay.

Co bych chtěl, není k dispozici, ale mohl jsem mít, co vůbec nechci. Dnes mi volalo externí call centrum a pracovnice nabízela pojištění, které naprosto nemohu upotřebit. Rizika mám totiž řešena komplexně jiným způsobem. Pracovnice vůbec nemohla pochopit, že to tak může být, opakovala, že bych si mohl v případě problému přijít na hezké peníze. Komunikovala se mnou jako s joudou, který přinesl prázdné lahve do výkupu. Dědictví úvěrovky se těžko překonává...

2 Likes

Možná nastává svítání ve Francii.

Dnes jsem posílám odpoledne 2 platby obě do jiné banky. (Chtěl jsem poslat už dopoledne, ale jaksi se nešlo přihlásit)

A obě došly, takže okamžité ne.  Ale nějaké zrychlené.

Takže by si mohly vrhnout na upravení e-mailových notifikací a konečně normální banka.

To byly bohužel ještě jen standardní úhrady, které prošly přes clearingové centrum ČNB před uzavřením účetního dne. Ale je samozřejmě hezké, že tam HB peníze odeslala včas. Mám opravdu radost, když se HB daří, řada věcí se pozitivně posunula, ale trvá to moc dlouho.

Tak to napíšu, aby to to tady a ve Francii pochopily.

Dokuď nebudou okamžité platby, tak nebudu Hellobank naplno používat.

Určitě žabožrouti řeknou (vo co de, jeden klient)

Ale to není jeden klient a určitě takových klientů je dost, aby se to projevilo v hospodářských výsledcích.

Přiznám se že mě to, že okamžité platby testují od ledna 2020 (máme prosinec 2020) irituje tolik, že uvažuji o zrušení účtů.

Všechny normální banky je mají, tak nevím co tady rok testují.

Pseudobanka Hello

google translator

Je vais donc l'écrire pour qu'ils puissent le comprendre ici et en France.

Tant qu'il n'y aura pas de paiements immédiats, je n'utiliserai pas Hellobank au maximum.

Certainement les mangeurs de grenouille disent (vo co de, un client)

Mais ce n'est pas un seul client et il y en a certainement suffisamment pour se refléter dans les résultats économiques.

J'avoue que le fait que les paiements immédiats aient été testés depuis janvier 2020 (nous avons décembre 2020) m'irrite tellement que j'envisage de fermer les comptes.

Toutes les banques normales en ont, donc je ne sais pas ce qu'elles testent ici cette année.

Pseudobank Hellobank

Zbynek: Předpokládám, že to tady a ve Francii i tak nepochopi. Alespoň ne tak aby s tím byli ochotní něco dělat. Nějaké vyhrožování s touto bankou asi nic nepohne. Klientů kteří HB používají naplno nebo alespoň částečně je asi dost a to jim stačí a v hospodářských výsledcích se to asi nijak výrazně neprojevi.

Odpověď banky na dotaz uživatele na facebooku ohledně zavedení okamžitých plateb ze dne 6. 1. 2021:

"... mrzí nás to, ale v tomto roce neplánujeme okamžité platby zavést."

Takže možná někdy v průběhu roku 2022 😢

1 Like

To se snad ani nechce věřit. Vypadá to, že HB začíná ztrácet dech...

Banka bez okamžitých plateb je hlavním důvodem, proč nechci u HB BÚ. Je již dostatek konkurence, která okamžité platby bez poplatku nabízí včetně BÚ. Naopak u bank, které neplánují výhledově okamžité platby jsem existující BÚ zrušil.

Myslím, že je to správný přístup. Bohužel jak psaly výše, tako "banka" naprosto ignoruje jakékoliv přání.

Pro ní je segment běžného účtu a spořícího naprosto okrajový. Chce půjčovat a to je pro ní gro.

Pokuď by jí dozor ČNB skřípl, tak potom by skončila.

Pokračování z facebooku:

Dotaz: "kdyz jsem se na to ptal na infolince, tak mi bylo receno, ze okamzite platby testujete a budete spoustet kazdou chvili, tak jak je to?"

Odpověď (11. 1. 2021): "Dobrý den, rádi bychom vysvětlili informaci, kterou jste obdržel na CC. Ta se zřejmě týkala převodů z revolvingového účtu. Dříve tyto platby byly na účet příjemce připisovány až s dvou denním zpožděním. Od konce listopadu došlo ke změně, které předcházelo zmiňované testování. Převody z revolvingového účtu jsou nyní připisovány na účet příjemce v rámci hodin, stejně jako je tomu u převodů z debetního účtu na účty u jiných bank. Pokud jste měl na mysli opravdu okamžité platby, kdy je platba na účet příjemce připsána do 10 sekund, tak tyto platby bohužel zatím nemáme v plánu zavést. Pěkné pondělí, Lenka"

2 Likes

Možná trochu na obranu HB bych zmínil, že okamžité platby jsou v nedohlednu, ale v poslední době alespoň fungují převody v řádu hodin v rámci pracovního dne, případně do dne následujícího při pozdějším zadání. Jeden by řekl, že dneska už samozřejmost, ale v případě HB nevídaný úspěch a se skřípěním zubů tak pro mě zůstává BÚ použitelný.

BÚ ale i SÚ jsou v HB samozřejmě použitelné, ale pouze za předpokladu, že se tato banka nerozhodne jen tak z asi legrace někomu zablokovat a znemožnit převody což se mi už stalo. Okamžité platby jsou ve většině bank v Česku už asi samozřejmosti a mnozí lidí to za samozřejmost berou a tak pro nich banka která okamžité platby nenabízí a navíc je odmítá do budoucna zavést asi příliš použitelná nebude. Je to něco podobného tak jako by některá banka v současné době ještě neposkytovala internetové bankovnictví a ani by ho neplánovala zavést.

Pravda, četl jsem na Finexpertu. Že fungují D+0 převody mně neznamená, že fungují všem. Abych to s tou chválou HB zase nepřehnal...

Internetové bankovnictví je dobrý příklad, pro mě je stopka i absence použitelné mobilní aplikace. Třeba u Expobank funguje jenom jako mobilní klíč, takže nezájem, za mě tím pádem BÚ prakticky nepoužitelný. Jasně, můžu lézt do IB z mobilu přes prohlížeč, ale přijde mi to jako drbat se levou rukou za pravým uchem. Záměrně píšu "pro mě," znám odpor některých místních k používání mobilu jako nástroje ke správě financí, naprosto chápu vaše rozhořčení nad nemožností potvrzovat internetové platby jinak než z appky a netřeba tedy opakovat, ale nemyslím si, že bych byl zase až taková výjimka.