Plánovaná odstávka

Dnes je avizovaná plánovaná odstávka od 21 hodiny, je těsně po 17 hodině a v IB ani SB nejsou vidět KK, takže nemohu změnit limit pro platby na Internetu a platbu provést. Do psího otvoru ... :-( :-( :-(

To asi jen u někoho, teď jsem se díval do IB a je všechno, jak má být - včetně obou KK.

Dle Finexpertu nejsem sám, komu zmizel kreditní účet včetně KK.

Také jsem se tam díval. Situace asi odpovídá softwarovému stavu IB ....

Mně taky nic nezmizelo. 

Do IB a SB se již přihlásím, ale stále nemám zobrazen kreditní účet a KK. Banko, vo co go?

Manželka stejný stav včera i dnes jako já.

Taky nevidím KK ani v IB, ani v SB.

Něco po 8:30 jsem zaplatilmalou malou částku pomocí nálepky ke KK v kamenném obchodě, ale kreditní účet, KK ani nálepku v IB nebo SB stále nevidím.

Banko nějaká reakce na přihlašovacím okně do IB nebo SB k tomuto pastavu? I dle Finexpertu je nás více.

Já jsem ráno chtěl splatit kreditku a taky tam kreditní účet ani kartu nemám - nabízí mi to místo toho požádat si o nový... Když jsem volal na infolinku banky, sdělili mi, že to postihlo více klientů, že na tom pracují a abych se podíval odpoledne, jestli to už naběhlo. Zatím ale stále nic. Ještěže aspoň účty tam vidím a mohl jsem zadat splátku. Jen doufám, že se na kreditku připiše.

Zavolej na infolinku, ať ti sdělí aktualně vyčerpanou částku, abys mohl před koncem měsíce KK splatit, jak to udělal Zedna1 na Finexpertu.

https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?p=12802996#p12802996

Díky, ale psal jsem, že už jsem zadal splátku, jen doufám že se na " aktuálně neexistující" kreditku připíše 😀 To už jsem pořešil ráno při telefonátu. Já nepotřeboval částku, ale VS a číslo účtu 😂 Platil jsem vždy přes odkaz, takže jsem to nikdy nevyplňoval a proto jsem je neznal. Bylo jednodušší, když už jsem s nimi mluvil, aby mi to poslali, než abych někde hledal ve výpisech.
Každopádně máme tu večer a stále tam kreditku nevidím. Ještěže dnes nemusím nic urgentně platit. Včera bych měl velký problém, platil jsem letenky a musel si přestavit limit na platby přes internet. Naštěstí to ještě fungovalo..

Tak máme středu večer a v mobilní aplikaci na iOS se nepřihlásím vůbec ("Nelze se připojit k serveru, zkuste to, prosím, později.") a na internetu si nezaplatím 😟

Mě už to naběhlo, ale...:

- lednové transakce mi to ukazuje jen za cca druhou polovinu ledna (pak chybí a následují až prosincové)
- všechny lednové transakce, co jsou zobrazeny, to ukazuje jako nezaúčtované
- zůstatek mi naštěstí ale sedí..
A pak jsem zjistil, že mi to ukazuje zasílání výpisů poštou, i když mám mít elektronicky. Jen nevím, zda to myslí vážně a mám si to sám rychle opravit, než mi koncem měsíce výpis zašlou a naúčtují poplatek, nebo to ještě někdo opraví?

Tak včera večer, někdy kolem 21:30 už jsem kartu viděl v SB se správným zůstatkem, takže jsem to dál nekontroloval. Dnes jsem se dočetl o potížích, které měli někteří jiní klienti, tak jsem se ještě pro jistotu podíval na historii transakcí i na nastavení výpisů a vše vypadá dobře. Nicméně, začal jsem vážně přemýšlet, jestli mi spolupráce s HB stojí za takový adrenalin.

Včera večer po objevení kreditního účtu jsem pro jistotu změnil výpisy na elektronické, tedy na původní stav před odstávkou.

Na rozdíl od večerního stavu to nyní vypadá (7:56), že je již historie ve stavu jako před odstávkou, včetně zaúčtování a nezaúčtování položek.

 

mamčo: již se přes nahnilé jablko přihlásíš? Včera měl stejný problém včetně hlášky i jeden fórista na Finexpertu.

Protože nejsem doma, nevím jak v IB, ale v apce už to vypadá v pořádku. Výpisy už mi to ukazuje elektronické a nemusel jsem to měnit. Zbytek, co jsem popisoval je už taky OK. Tak snad už to dali dohromady 

Jako co tohle má být? Žádné potíže jsem nezaznamenal, ale radši jsem zkontroloval nastavení a najednou mám výpisy z hello kreditu poštou?

Tak jsem to dnes zkontrolovala a zdá se, že všechno chodí, sedí zůstatek i historie, zásílání výpisů elektronicky je také v pořádku.

Nevím, jestli je to náhoda, ale posledních pár odstávek bylo pokaždé v době krátce před vystavením měsíčního vyúčtování. Že by to museli dělat ručně? Nebo alespoň ručně kontrolují různá ta dvojitá zaúčtování vratek, případně ručně doúčtovávají sankční úroky některým "exemplárním případům"?

Některé vratky nejsou 2x zaučtované, vratka je správně zaúčtovaná jen 1x, druhá je nezaúčtovaná jako debetní položky v blokacích, tedy zvyšuje zůstatek na kreditním účtu neexistujícími penězi.

Je to problém jen HB a mBank, které nezaúčtované vratky zobrazují a počítají s nimi ohledně zůstatku na účtu v IB a SB. Ostatní banky zobrazují a počítají s vratkami ohledně zůstatku na účtu v IB a SB až jsou vratky zaúčtovány.

Mimo jiné vratky v SB HB se nesmyslně zobrazují červeně se záporným znaménkem, jak by to byly debetní položky, na rozdíl od kreditních položek, které jsou zobrazeny zeleně s kladnou hodnotou.