Zablokované kreditky

Přišla mi včera SMS: "Dobrý den, Vás Hello kredit XXXX jsme k dnešnímu dni zablokovali pro další čerpání, abychom předešli možným komplikacím při úhradě Vašich závazků. V případě dotazu...atd"

A opravdu mám obě kreditky zablokované. Volal jsem na infolinku a tam jsem se dozvěděl, že Hello Bank blokuje všechny kreditky, protože v současné době je pro ni rizikové, když klienti používají peníze banky. A že HB nebude jediná banka, která tohle teď dělá. Že možnost používat znovu kreditky bude až od 1.června.

To mě velice překvapilo, nicméně jako vysvětlení jsem to uznal. Jaké ale bylo moje překvapení, když jsem dotazy v okolí zjistil, že jsem jediný, kdo má zablokované kreditky HB.

Jak to tedy je, měla pravdu operátorka na infolince, že HB teď blokuje všechny kreditky, nebo si to vymyslela? A pokud si to vymyslela, proč mám zablokované kreditky já?

Budu velmi rád, když mi s tímhle někdo pomůže.

3 Likes

Dobrý den, děkujeme Vám za dotaz na fóru.

Minulý týden jsme některým našim klientům odeslali přes SMS zprávu informaci, že došlo k dočasné blokaci jejich Hello kreditu tedy i té Vaší, a to do konce měsíce května.

 

Dbáme na zodpovědné úvěrování klientů a chceme tak preventivně předejít možným komplikacím při úhradě Vašich závazků u nás či jinde.

Děkujeme Vám za pochopení a přejeme hezké pondělí,

 

Terka

 

Ne, tak pro tohle opravdu pochopení nemám. Tímhle mě HB neuvěřitelně naštvala (nebudu psát jiné slovo).

Jestli si HB myslí, že nejsem dobrý klient, tak ať mi vypoví smlouvu a kreditku zruší.

Ale na své závazky si s dovolením budu dbát sám.

Můžu něco udělat pro to, abych tohle rozhodnutí HB zvrátil a abychom se vrátili zpět do normálního vztahu klient-banka?

Karel

Mně přijde postup banky zvláštní - pokud si klient plní závazky, tzn. splácí minimální splátku v termínu, je podle mě zablokování karty v rozporu s podmínkami a uzavřenou smlouvou. Škoda, že se banka nemůže vyjádřit konkrétně, čistě ze studijních důvodů by mě fakt zajímalo, proč se takto zachovala.

3 Likes

Pochopitelně žádné dluhy po splatnosti nemám a nikdy jsem neměl. Mě by zajímalo vysvětlení chování banky nejen ze studijních důvodů. Já to prostě beru jako maximální sprosťárnu tohle udělat. Prostě mi ráno přijde SMSka, že mám zablokované karty na měsíc a půl a je to pro mé dobro, banka dbá na zodpovědné chování....

Myslím si, že vysvětlení by zajímalo i jiné klienty banky. Pokud měla banka k tomuto kroku důvod, měla by to jasně postiženému vysvětlit.
V minulosti se mi stala podobná věc u jiné banky - banka mi zablokovala svou DK v zahraničí, bez jakékoliv zprávy a bez následné omluvy. Šlo o Turecko, tedy o žádnou velkou exotiku. Takové kroky vyvolávají u klientů velmi negativní pocity …

Absolutně žádné vysvětlení nemám. Jen tu SMS. Na infolince mi navíc tvrdili, že to HB teď zablokuje všem klientům (což evidentně není pravda).

Žádný důvod mi banka nesdělila, jediné, co vím, je, že to je "...abychom předešli možným komplikacím při úhradě Vašich závazků..."

A teď tady Terka říká, že to je z důvodu, že HB dbá na "...zodpovědné úvěrování klientů..." a chce "...preventivně předejít možným komplikacím při úhradě ... závazků u nás či jinde." Jak moc vážně je to myšleno, to nevím.😡

Terko,

jak mohu KKou nedostát závazkum "jinde" než v bance? Přece mou útratu "jinde" KKou hradí za mě banka a té pak úhradu splácím.

Mirek

 

Mně se to tedy (zatím) nestalo, ale pokud to je tak, jak je psáno výše, je to od Hello bank zejména s ohledem na formu a na dnešní dobu trošičku sviňárna, a to pořádná... Pochopení lze mít pro obezřetnost, ale nikoli pro "chování řeznického psa".

Je to jako když se někdo topí, a místo pomoci mu šlápnete na hlavu...

Terko, vím, že za to Vy osobně (patrně) nemůžete, nicméně popřemýslejte nad tím, jak byste se cítila například v situaci kdy by Vám dal po několikaletém bezproblémovém vztahu partner "kopačky" zasláním SMS... Je to nemravné.

(Že by byl zpět "starý Cetelem" s predátorskými rozhodčími doložkami, a se zesplatněním celého úvěru v případech, kdy se dlužník dostal do problémů a důvěřivě požádal třeba o snížení splátek..???)

1 Like

Tak to je pěkné svinstvo, s prominutím... Já jsem zase v poslední době už dvakrát žádal o kreditku přes formulář v IB, a z banky nulová reakce. Ani mi neodpověděli, že je nezajímám nebo tak něco. Podezřelá banka, a je to vůbec banka? Nebo spíš parta šejdířů?

1 Like

Karty už mám opět aktivní. Ale důvod zablokování opravdu nevím.

Ale kdybys ses vehementně neozval, byly by aktivní až na svatého Dyndy. :slight_smile:

Konec dobrý, všechno dobré... 🙂 Ale že jste se nedozvěděl důvod zablokování, je naprosto v pořádku. Banky z principu nemohou sdělovat tyto informace. Znehodnocovaly by tak své kontrolní procesy.

Dobrý den, stalo se mi to samé, sms s info o zablokování karty. Bez jakého koliv důvodů, vše řádně a v čas placené. Když jsem volala na klientskou linku tak nebyli mi schopni říct proč. Nejlepší bonus byl pak ten že jí odblokovali a za dva dny zas zablokovali. Opravdu skvěle jednání s klientem. Nechápu toto jednání. Hlavně že reklama jsme tu pro lidi. Beru to jako neadekvátní jednání ze strany banky. Nikdy jsem se s tímto chováním ze strany jiných bank nesetkala, když se vše platí řádně a v čas.

Dobrý den, také mám zablokovánou kartu i když platby odchází jak mají... asi budu muset vypovědět smlouvu když banka neplní svůj závazek.

https://www.mesec.cz/clanky/pro-vase-dobro-jsem-vam-zablokovali-kreditku-banky-se-zacaly-branit-hrozicim-dluhum/

Nestalo se mi to a doufám, že ani nestane. Že banka (SW nebo člověk, který to má na starost) při tom svévolném zablokování karty se mrkne do evidence:

- kdy a jak splácím vyčerpaný kredit

- kolik mám na spořicím účtě

Na druhé straně, když banka takhle ve stylu Minority Report odchytí a potrestá budoucí neplatiče (a předejde tak svým ztrátám), mohla by zvýšit ten limit 15.000 Kč, nedávno sražený z 50kKč.