Změna smluvních podmínek KK - výluka Curve

Tak pročítám nové smluvní podmínky ke KK, platné od září a pobavila mě výluka plateb přes Curve z bezúročného období. To je nějaký sofistikovaný humor, nebo jak to mám chápat?

Že se v případě dobití Revolutu podle banky nejedná o platbu, ale převod prostředků, to, dejme tomu, ještě nějak chápu, ale platba přes Curve je přece internetová platba jako každá jiná, opravdu nevidím žádný důvod chovat se k ní nějak nestandardně. Navíc už ani jinak neplatím a, konec konců, ještě nedávno tu byla Curve doporučovaná jako alternativa k léta slibované možnosti platby přes Apple Pay/ Google Pay, kterou HB jako jedna z posledních nepodporuje a zjevně nikdy ani podporovat nebude.

Mno, nemyslím, že je to krok správným směrem, ale kdo chce kam, že ano. :)

2 Likes

Já jsem nepochopil poslednost bank dávat Curve (či Twisto) do výluk - vždyť jim může být jedno, že jsou peníze použity v nějaké platební metodě, své peníze za použití karty od provozovatele dané metody dostanou stejně jako od obchodníka. Za chvíli nám začnou dávat výluky třeba na hypermarkety, tam taky utrácíme dost peněz....

3 Likes

Někdy letos začátkem roku banka známila, že vyvíjí vlastní aplikaci na NFC platby, kterou chce zprovoznit do konce tohoto roku. Možná je za tou blokací Curve snaha, aby lidi pak přešli na na tu jejich aplikaci, když už do ní tolik investovali. Je ovšem otázka, jestli se jim to povede zprovoznit v dostatečné kvalitě a v dohledné době. Už na tom dělají pěkně dlouho a to dle mé zkušenosti nic dobrého nevěstí (viz např. vlastní překombinované a nespolehlivé aplikace jiných bank, které postupem času raději odpískali). Je škoda, že se nepoučili od ostatních, že tudy cesta nevede, a musí si nabít čumáček osobně, za spoustu peněz a za cenu nepohodlí a zdržení pro klienty.

Mně nezajímá jejich aplikace, nebudu si instalovat další, když už pro všechny ostatní banky používám standardní Google Pay. Takže by mi vlastně i bylo docela jedno, jestli někdy placení NFC rozchodí, dokud karty HB fungují přes Curve, kterou platím téměř výhradně, jenom střídám podkladové karty. Jestli ji ale zaříznou, pro mě jediné řešení je holt přestat HK používat, nevidím důvod, proč se drbat levou rukou za pravým uchem.

V těch nových výlukách z bezúročného období mě zaujaly ještě další věci - např. se to nevztahuje na pojištění - jak tomu rozumět? To jako když zaplatím povinné ručení nebo pojištění domácnosti HB kreditkou přes platebí bránu dané pojišťovny, bude mi to okamžitě úročeno? Nebo když si někdo sjedná v rámci smlouvy na kreditku u HB připojištění neschopnbosti splácet úvěr, bude mu poplatek za toto pojištění ihned úročen?

Podobně je to s výlukou na poplatky - to bude banka okamžitě úročit ten poplatek 50 Kč za rezervaci úvěrových zdrojů nebo za zaslání papírového výpisu poštou?

Platby u obchodníka Česká pošta - takže už bezúročně nezaplatím kreditkou balík - dobírku z eshopu, kterou mi pošťák donese? Hlavně, že se pošta konečně rozhoupala k tomu, že přijímá za balíky platby nejen cash, ale i kartou.

3 Likes

Doba je zlá a někdo tu banku podržet musí. Já to ale nebudu. Bezúročně teoreticky nepůjde zaplatit skoro nic a jak paralelně probíhají diskuse, že to stejně neva, protože odměny už nejsou skoro žádné a aby se neplatily úroky a poplatek, stačí dluh vymazat ke konci měsíce… tak bych na to ve druhém případě nespoléhal. Podle všeho je to spíš chyba, než záměr a opravit ji mohou ze dne na den kdykoliv. Spoléhat na neschopnost IT oddělení donekonečna nepůjde. :slight_smile:

Připojuji se k mamince1, rád bych věděl, co si představit pod výlukami:

Poplatky.
Úroky.
Pojištení. (karty nebo jakékoliv?)

Platby u obchodníka Ceská pošta (napr. transakce s MCC 9402). (tedy nelze "beztrestně-bezúročně" zaplatit na poště odeslání balíku kreditkou?)

A už vůbec nerozumím, proč je tam uvedeno: "Kreditní transakce (napr. odmeny za bezhotovostní platby zboží nebo služeb u obchodníku, storna platebních transakcí, vrácené platby z úspešných reklamací, pripsaných na Úverový úcet).". To jako se bude úročit to 1% z plateb (do 15k)?

Terko, bylo by možné to osvětlit?

2 Likes

Terko, z vašeho e-mailu jsem nepochopil, jestli výluky z bezúročného období naběhnou od 1. 8. nebo až od 23. 9.?

I po změně ve výlukách bude plati nepsané parvidlo - pokud splatím KK do konce měsíce, mohu páchat během měsíce jakékjoliv transakce a nebudu platit žádné úroky  a poplatek "za vedení karty" 50 Kč?

Terko, předpokládám, že k datu naběhnutí výluk (Curve) budu moci vaši KK připojit do g-pay nebo a-pay. Nebo budu muset vytáhnou z hromádky fyzicky nepoužívaných karet KK či nálepku ke KK a platit místo s telefonem těmito nástroji?

Ještě je tu jedna možnost pro altruisty, kteří chtějí podpořit bankovní sektor - používat dál Curve, nesplácet to nejlépe ani v bezúročném období a podporovat banku masivní platbou úroků a poplatků 😉🙃

1 Like

Hello! Děkujeme za Vaše dotazy k úpravě smluvní dokumentace platné k 23. 9. 2020.

Jak jsme naše zákazníky informovali, úpravou smluvní dokumentace jsme např. zpřesnili, na které transakce Hello kreditkou se nevztahuje bezúročné obdobívzejde v platnost k 23. 9. Zjednodušeně řečeno jsou to převody peněz do virtuálních peněženek a platebních aplikací. Např. u Curve karty se jedná o speciální typ transakce tzv. “funding transaction”, kdy předmětem této operace je převod finančních prostředků, tedy nejedná se o běžný nákup přes POS nebo výběr z ATM.

Vyjmenované typy transakcí jsou ty, pro které platí jiné režimy (úročené okamžitě – finanční transakce, nebo vůbec) než pro transakce obchod a služby. Bezúročné období pro transakce v obchodech a službách je specifické – jedná se o transakce, kterým se vypočítá úrok, pokud nedojde ke splnění podmínky zaplacení celé částky do určitého data. Co se týká plateb pojištění, které si klient sjednává mimo Hello bank! (povinné ručení, pojištění nemovitosti, pojištění domácnosti apod.) a platbu pojistného provede platební kartou, pak tato transakce je chápána jako platba za služby a tudíž standardně patří do tohoto režimu.

Platba dobírky, odeslání balíku apod. jsou opět platby za zboží, případně za službu doručení. To, co nezahrneme do bezúročného období, jsou pouze finanční transakce – přeposílání finančních prostředků – obdoba vkladu a výběru hotovosti.  

Hezké odpoledne všem.

 

Terko, rád bych slyšel i odpovědi na mé dvě nezodpovezené otázky.

Mamca1 - tráva nebo reakce na výhru? :slight_smile:

Terko, díky za osvětlení.

Ale stejně bych se chtěl konkrétně zeptat na následující případy:

  • dobití telefonu (lidmi, kteří nemají paušál), např. 200, 500, 1000Kč. Je to vlastně předplacená služba (=telefonování)
  • dobití účtu u herních společností (např. Steam společnosti Valve), ze kterého následně hráči kupují konkrétní hry. Něco podobného má asi Amazon i další firmy.

Platí pro výše uvedené platby bezúročné období?

A jak jsem se ptal, nerozumím, proč v tom výčtu HB uvádí “plusové obraty” jako odměna na nákupy (1%), bylo by možno osvětlit?

Díky.

1 Like

Ty podmínky jsou tak zmatené a nejednoznačné, že to nemůže banka myslet vážně.

2 Likes

Otázka zní, jestli od Curve dostane HB totéž jako přímo od obchodníka. Před nějakým měsícím jsem se na to ptal Terky, bylo mně sděleno, že je to bankovní tajemství. :-)

Zdravím,

dovolím si NESOUHLASIT s tím co jste napsala neboť sice platba za dobírku či odeslání balíku je platba za zboží či služby, ALE je to platba u ČESKÉ POŠTY !!! A v souhrnu podmínek je jasně napsáno:

• Platby u obchodníka Česká pošta (např. transakce s MCC 9402).

MCC (Merchant Category Code) 9402 jsou platby za poštovní známky, ale před tím je napsáno  např., tj. příklad nějaké platby z řady plateb což  NEznamená že je to POUZE u této platby (to by tam muselo být napsáno Platby u obchodníka Česká pošta s typem transakce 9402)

Takže buď je vaše  informace nepravdivá nebo jsou nepravdivé informace v Souhrnu.

Stejné je to s Kreditními transakcemi - tam není bezúročné období a podle toho jak je to napsáno, HB penalizuje uživatele za zaslání peněž na kartový účet a to za každoukreditní transakci

S pozdravem

No, za sebe to vidím takto:

- není to ekonomické rozhodnutí ale politické, takže řešit zde nějaké argumety je IMHO ztráta času

- textací to až příliš připomíná RB, skoro copy / paste, stejně nesmyslně je tam Richee jako u RB

- Českou poštu chápu jako reakci na protáčení dobírek, samozřejmě to pak dopadne stejně jako u RB že je pošta ve výlukách a podobně všude jinde, kam se tito "protáčeči" vrhnou

- Curve chápu i nechápu. Na jedné straně banka samozřejmě chce, aby lidi používali její kartu, byť peníze jí stále tečou. Ovšem jako ironii chápu, že Curve byla doporučována díky neschopnosti zprovoznit Apple pay / Google pay. Z tohoto pohledu mi to přijde jako gól do vlastní brány

 

Ovšem nalijme si čistého vína - Hello bank je stále bývalý Cetelem se svými uvěry a jeho cílovka asi neřeší Apple pay, Google pay maximálně občas. Vidím v obchodech, kdo platí mobily - vážně si myslíte, že toto je cílovka Hello banky?  To bylo vidět i z předchozí komunikace ohledně omezení bonusů - zákazník Hello bank se zkrátka chová jinak, utrácí jinak, má jiné potřeby. Takže všechny tyto kroky jen čistí portfolio od těch, kteří tam "nepatří" a šli sem z důvodu zvědavosti, vychytralosti apod. 

Pokud by banka chtěla být otevřená (co Vy na to @Terko?) , tak přestane psát nic neříkající sterilní komentáře, když už má fórum, a napíše otevřeně jak to je. Ale to by asi zase nebylo politicky korektní...

 

3 Likes

Tipuji stejně - v případě platby kartou platím u reálného obchodníka, v případě Curve platím u Curve obchodníka - dostávám tedy interchange fee, pro Mastercard Consumer Credit 0,3 % - https://www.mastercard.co.uk/en-gb/about-mastercard/what-we-do/interchange.html

V mnohém souhlasím s Bubocz a ostatními a navážu na to.
Je evidentní, že Hello bank pro ten seznam výluk použila to, co má ve svém seznamu Raiffeisenbank, shodnost je až příliš nápadná. To není kritika, ostatně proč se neinspirovat u konkurence, kde něco už funguje. Problém ale je ten, že zatímco RB tento seznam výluk má v dokumentu pro ODMĚNY za platby kreditkou, tak Hello bank to teď použila pro ÚROČENÍ. A to je pořádný rozdíl: u RB klient při platbě u obchodníka ze seznamu výluk nic nezíská na odměně, ale ani nic neztratí. Bohužel u HB současný návrh podmínek znamená v některých případech úrokovou ztrátu :(. Navíc v řadě případů (třeba ty poplatky, pojištění související s kreditkou a další kreditní transakce na vrub karty…) dává výluka smysl u odměn (že za tato inkasa poplatků a pojištění z kreditky odměna není), nikoliv ale u úročení. Tam je to přeci nesmysl aby částka inkasa za služby banky/přidružené pojišťovny z kreditky měla vliv na úrok.
Ohledně České pošty: mít poštu ve výlukách chápu u odměn, tak to nemá ostatně jen zmiňovaná RB, ale poštu a odměny z transakcí na ní omezují kvůli větším transakcím i další banky. Ale mít ji ve výlukách úročení? Fakt nelze rozlišit, zda jsem na terminálu na pobočce pošty platil dobírku za balík, nebo za nějakou finanční transakci, buď bude pošta vyloučená celá, nebo ne (a nebo jen od určité částky za měsíc, jak to má třeba ve Světě odměn ČSOB).
Ohledně Curve: u RB už fungují mobilní platby Google/Apple psát pay, takže výluka Curve tolik nebolí. Zde to ale nechápu, minimálně do zavedení těchto mobilních plateb měla Hello bank Curve ponechat.

A ještě důležitý dotaz na závěr: v těch výlukách se všude píše o výluce z bezúročného období. Budou mít ale nové výluky vliv na odměny za platby, tedy to 1%, max. 150 Kč měsíčně? To se v oficiálním dokumentu nedozvíme, protože pro poskytování odměn z kreditek Hello bank (pokud je mi známo) samostatný dokument s podmínkami tak jako výše zmíněná konkurence nemá. To by chtělo osvětlit aspoň zde.

2 Likes