Nefunkční online žádost o kreditku


Úroveň
Odznak
  • Průzkumník
  • 22 odpovědí
Tak jsem si zažádal o kreditku. Podle internetového bankovnictví záležitost na minutu, není tomu úplně tak.
Online žádost je jenom kontaktní formulář, bankéř mě oslovil po telefonu. Nevidím v tom zásadní problém, vše mi vysvětlil, dotazy zodpověděl, žádost založil. Jen to není tak úplně online, jak inzerováno.
Smlouvu k podpisu dostanu dostanu poštou, dopředu nastudovat si ji můžu i na internetu, dobrá. Čemu nerozumím, proč ji není možné online i podepsat, jako tomu bylo při zakládání spořicího účtu. V bankovnictví tuto možnost vidím, byla mi nabídnuta i v informačním mailu, nicméně je nefunkční.
To samé požadované podklady (osobní doklady, potvrzení příjmu). Když pominu, že je má banka k dispozici a nerozumím úplně, proč je posílat znovu, proč je to, proboha, možné jenom poštou, nebo na pobočce? Opět, online možnost zaslání podkladů k dispozici je, "jen" nefunguje. Nebylo by lepší ji tedy kompletně znepřístupnit a hlavně, nenabízet tuto možnost v informačním mailu?
Ještě jsem produkty ani pořádně nevyzkoušel, ale už jsem z amatérštiny banky poměrně znechucený. Může mi to, prosím, někdo zodpovědný vysvětlit? :)

Odpovědi: 64

Úroveň
Odznak +2
Amatérštinou bych to nenazval, spíše nepružností. Nezapomínejme, že část IB spojená s kreditními kartami je stará, "přibastlená" ze starého Cetelemu a zjevně to propojení je nedostatečné - asi nevidí na ty dříve nahrané doklady. No, snad se té větší pružnosti dožijeme ...
Úroveň
Odznak
jisy napsal/-a:

Amatérštinou bych to nenazval, spíše nepružností. Nezapomínejme, že část IB spojená s kreditními kartami je stará, "přibastlená" ze starého Cetelemu a zjevně to propojení je nedostatečné - asi nevidí na ty dříve nahrané doklady. No, snad se té větší pružnosti dožijeme ...



To, dejme tomu, chápu. I že musím poslat podklady papírovou poštou, pokud se s nimi nechci vléct na jednu z celých tří poboček. Ale přijde mi minimálně úsměvné, když mi banka sama nabízí, ať je pošlu online, volby dostupné jsou, jenom, jaksi, nefungují. Že nefunguje ani to, co na první pohled funguje, totiž že mi při zakládání spořicího účtu sice přidali titul před jméno, ale za se zatajili děti, které jsem poctivě vyplnil, je už jenom taková třešinka.

No, uvidíme. Snad alespoň převody to zatím vypadá, že fungují, a to i docela rychle, jinak jsem z celkového dojmu spíš rozpačitý. Moje chyba, měl jsem si nejdřív pořádně pročíst místní fórum. :)
Odznak +1
Z tohoto fóra se toho dá o HB dovědět docela dost, ale některé věcí člověk zjistí teprve až se stane klientem a začne tuto banku aktivně používat.
Úroveň
Odznak +1
Jestli rozumím situaci, vyplněná smlouva bankou je elektronicky dostupná v IB?
Úroveň
Odznak
Vidím přednastavený, ale neaktivní kreditní účet. Čeká na podpis. V Mých žádostech u něj vidím možnost podepsat a vložit dokumenty, stejně jako při zakládání spořicího účtu, s tím rozdílem, ze tentokrát ani jeden z odkazů nefunguje. V Mých dokumentech vidím seznam dokladů, které mám doložit, a který ke mně zřejmě putuje i papírovou poštou. Mimochodem, trochu jiný, nez po mně chtěl bankéř na telefonu.
Kromě toho mi přišel mail s infem o předschválení a návodem, jak žádost podepsat a doložit doklady online, kdybych tomu dával přednost před dopisováním si přes Českou poštu. Což bych i dával, jenomže to by to muselo jít, ze ano.
Úroveň
Odznak +1
V tomto okamžiku tedy máte všechny požadované dokumenty pro odeslání on-line?
Úroveň
Odznak
Jistě, vzhledem k tomu, že jsem ty samé už jednou posílal při zakládání spořicího účtu. Jenom nevím u Potvrzení o příjmu, jestli je požadovaný průměrný roční příjem, aktuální příjem, čistý, hrubý, to snad poznám až podle zaslaného formuláře.
Úroveň
Odznak +1
Až budeš mít vše v elektronické formě zkus doklady poslat po přihlášení do IB přes Napište nám - vyplnit Vaše zpráva, zvolit Čeho s dotaz týka a připojit přílohy - ODESLAT. V nejhorším případě budou chtít doklady poslat ještě papírově.
Úroveň
Odznak
I to je možnost, díky za tip, ale dneska by měla snad dorazit obálka, tak to holt vezmu "oficiální" cestou, nijak na schválení nepospíchám.
Úroveň
Odznak +1
Proti gustu žádný dišputát.

PS: za poštovné jsi mohl mít jedno či více piv. :)
Úroveň
Odznak
No to je taky pravda, že bude součástí zásilky odpovědní obálka pán říkal, ale jestli bude ofrankovaná, o tom se nezmínil. Jako že bych v jednadvacátém století musel někam na poštu, případně shánět známku, jo? Maximálně přibrzdit někde u schránky jsem ochoten, a to se mi ještě rozkládá v hlavě, že vlastně není úplně moudré citlivé dokumenty, jako třeba scan občanky, posílat obyčejnou poštou...
Úroveň
Odznak +2
MirekM napsal/-a:

Proti gustu žádný dišputát.

PS: za poštovné jsi mohl mít jedno či více piv. :)


Když už to musí mít HB papírově, tak by v té své obálce mohla posílat tu odpovědní obálku už předplacenou, tj. s nápisem "Poštovné hradí příjemce" v pravém horním rohu.

Milivoj napsal/-a:

... a to se mi ještě rozkládá v hlavě, že vlastně není úplně moudré citlivé dokumenty, jako třeba scan občanky, posílat obyčejnou poštou...


V tom případě pozor, kdybyste to chtěl posílat doporučeně, někdo psal na Finexpertu, že takhle něco do HB posílal a ono se mu to vrátilo po 14 dnech zpět s tím, že "adresát v úložní době zásilku nevyzvedl".
Úroveň
Odznak
maminka1 napsal/-a:


V tom případě pozor, kdybyste to chtěl posílat doporučeně, někdo psal na Finexpertu, že takhle něco do HB posílal a ono se mu to vrátilo po 14 dnech zpět s tím, že "adresát v úložní době zásilku nevyzvedl".



No nene, tomu se snad ani nemůžu smát. Ne že by mě to teda překvapovalo, po tom, co tady čtu. :D

Jenom mi řekněte, prosím vás, vy takovému podniku opravdu svěřujete svoje peníze, případně si od něj půjčujete, nebo je to tady jenom taková banda internetových trollů? Mě skoro nějak přechází chuť. Ale zase je to takové napínavé. ;)
Úroveň
Odznak +2
V tomhle případě to ale klidně může být vina pošty - mně už se to stalo několikrát, že mi nepřišla doporučená zásilka, nikdo mi nedal ani lístek do schránky, že si ji mám vyzvednout na poště atd. - a pošta to po 14 dnech vrátila odesílateli právě s hláškou "adresát v úložní době zásilku nevyzvedl". Jak jsem si to asi mohla vyzvednout, když jsem ani netušila, že mi něco mělo přijít? Když nějakou zásilku předem čekám, pro jistotu každý druhý den volám na poštu, jestli tam pro mě něco nemají, ale když zásilku nečekám, tak ... :(

V poslední době mi připadá, že pošta postoupila na další level a už nejenže nedoručuje adresátům zásilky, ale už ani lístky do schránek s upozorněním, že si mají přijít zásilku na poštu vyzvednout sami. Předpokládám, že další level poštovních služeb bude něco v tom smyslu, že dají adresátovi za tučný poplatek pouze vědět, že se mu někdo něco chystá poslat, tak ať si to jede adresát pro jistotu vyzvednout přímo k odesílateli. :D
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:

V tomhle případě to ale klidně může být vina pošty - mně už se to stalo několikrát, že mi nepřišla doporučená zásilka, nikdo mi nedal ani lístek do schránky, že si ji mám vyzvednout na poště atd. - a pošta to po 14 dnech vrátila odesílateli právě s hláškou "adresát v úložní době zásilku nevyzvedl". Jak jsem si to asi mohla vyzvednout, když jsem ani netušila, že mi něco mělo přijít? Když nějakou zásilku předem čekám, pro jistotu každý druhý den volám na poštu, jestli tam pro mě něco nemají, ale když zásilku nečekám, tak ... :(

V poslední době mi připadá, že pošta postoupila na další level a už nejenže nedoručuje adresátům zásilky, ale už ani lístky do schránek s upozorněním, že si mají přijít zásilku na poštu vyzvednout sami. Předpokládám, že další level poštovních služeb bude něco v tom smyslu, že dají adresátovi za tučný poplatek pouze vědět, že se mu někdo něco chystá poslat, tak ať si to jede adresát pro jistotu vyzvednout přímo k odesílateli. :D


Tak to je asi "pražský" level, u nás na Moravě alespoň ty lístky do schránky ještě vhazují ... ;)
Úroveň
Odznak +2
Jinak asi největší nebezpečí v zasílání aktivovaných karet spočívá asi v tom, že Hello bank na základě mezinárodních zkušeností přeceňuje spolehlivost doručení přes Českou poštu - a nemusí to být jen chyba pošťáka, jsou i vybírači schránek, ...
Úroveň
Odznak +2
Ano, Česká pošta je skutečně přírodní jev, jehož spolehlivost HB optimisticky příliš přeceňuje. Před Vánoci jsem objednávala přes internet 3 věci, z toho pošta ztratila všechny tři - bohužel všechny tři se musely zaplatit předem (na tu nejdražší z Anglie jsem požádala o chargeback, protože pošta ji údajně vrátila odesílateli, ale ten se k vrácení našich peněz nijak nemá). V Praze prý je situace skutečně nejhorší, nemají lidi, auta... Na vesnici všichni svoji paní doručovatelku znají a kdyby si troufla zásilky nedoručovat, tak by si na ni došlápli, ale ve městě je všechno anonymní, nikdo neodpovídá za nic :(.
Odznak +1
jisy napsal/-a:

Tak to je asi "pražský" level, u nás na Moravě alespoň ty lístky do schránky ještě vhazují ... ;)

Tak to mohu potvrdit. Mne doručovatelka vždy spolehlivě doporučené zásilky doručí až domu a balíky mi pošta přiveze autem. Pouze pokud nejsem zrovna doma tak mi vhodí do schránky lístek s informaci, že zásilka bude připravená k vyzvednutí na poště a k tomu mne ještě o tom informujou e-mailem.
Posílal jsem balík do Prahy a připlatil jsem za doručení do ruky, ale samozřejmě si to musel adresát zajít vyzvednout na poštu i když o tom balíku věděl a tvrdí, že celou dobu byl doma.
Úroveň
Odznak +2
Volala jsem na centrální infolinku pošty kvůli těm ztraceným balíkům a paní mě uklidňovala, že se toho ztrácí ve skutečnosti jen málo. Pak se ale dozvěděla, že bydlím v Praze a začala mě litovat, protože téměř všechny ztráty, zašantročené, nedoručené a vykradené balíky jsou právě tam. Mají zoufalý nedostatek lidí, tak jako řidiče rozvozů a do třídírny berou kdejakého brigádníka nebo i bezdomovce a podle toho to pak vypadá.
A vykradači schránek to mají také ve velkých anonymních městech snazší, na vesnici by si jich brzo někdo všimnul.
Milivoj napsal/-a:


Jenom mi řekněte, prosím vás, vy takovému podniku opravdu svěřujete svoje peníze, případně si od něj půjčujete, nebo je to tady jenom taková banda internetových trollů? Mě skoro nějak přechází chuť. Ale zase je to takové napínavé. ;)


1. KK od HB používají pro platby v cizích měnách kurz asociace, na českém trhu je to výjimečné, také je možné získat vratky bez omezení kategorie obchodníka, na patnerských kartách byly donedávna zajímavé další výhody.
2. SÚ nabízí solidní úrok, úročen je i BÚ.
3. Existuje tato komunita, která dává prostor klientům (kteří se zajímají o bankovnictví) v určité omezené míře banku spoluvytvářet.

Potvrzuji problémy s poštou v Praze. Dokonce jsem zjistil, že je jistější poslat zásilku do Prahy z obce mimo Prahu, než z Prahy. Zvýší se tak pravděpodobnost, že bude doručena.
Já ale bydlím mimo Prahu. Nevím, jestli jsem zařazen do nějakého pilotního projektu, ale před doručením doporučeného dopisu, dostanu email, že mi budou dopis doručovat. Nebo ho dostanu až po neúspěšném doručení, že se pokoušeli a nedoručili. Navíc ještě vždy hází lístek do schránky. Nedoporučená pošta ale občas končí místo ve schránce na zahradě, v popelnici (máme vlastní) nebo u sousedů.
Úroveň
Odznak +2
maminka1: Tak na Moravě nejsou jen vesnice, i když pro Prahu je takové Brno jen předměstím Vídně ... ;)
Brno je město? :)
Úroveň
Odznak +2
Zkus to říct někde pod Špilasem ... :)
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

maminka1: Tak na Moravě nejsou jen vesnice, i když pro Prahu je takové Brno jen předměstím Vídně ... ;)


Já to slyšela tak, že Brno je prý nějaká osvětlená zatáčka s šalinó na cestě do Vídně ;):P (Jinak podotýkám, že taky nejsem rodilá pražandule.)
Já jsem v Brně nějakou dobu žil, nedám na něho dopustit... :)

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)