Plánované výpadky internetového bankovnictví


Úroveň
Odznak +2
Pro ty, kdo nekontrolují IB každý den - dnes se tam objevila tato zpráva:

"V sobotu 2. 3. a neděli 3. 3. vždy od 21:00 do 9:00 bude probíhat údržba našich systémů.
V tuto dobu nebude možné se přihlásit do internetového bankovnictví, mobilní aplikace a platit kartou přes internet.
Omlouváme se za případné komplikace. Vaše Hello bank!"

Odpovědi: 39

Odznak +1
Patřím k těm kdo nekontrolují IB každý den pokud nemám k tomu důvod a tak jsem se tam na tu zprávu chtěl podívat, ale nic tam nikde takového nevidím. Kde konkrétně je ta zpráva v tom IB schovaná? Nebo, že by tu údržbu prováděli pouze u některých klientů a tak to nedávali do IB všem. :?
Úroveň
Odznak +2
Neni to v IB, ale na prihlasovaci strane.
Úroveň
Odznak +2
Na úvodní stránce, jak se zadává přihlašovací jméno a heslo - je to těsně pod tím, napsané červeným písmem.
Odznak +1
Ano, je to na přihlašovací stránce. Nějak jsem to přehlédnul.
Myslím, že tyto informace by mohli klientům rozesílat i e-mailem, tak jak to dělají některé jiné banky, ale to bychom po HB chtěli asi trochu příliš.
Úroveň
Odznak +1
No pěkně. Do IB obvykle taky moc nelezu, v mobilní aplikaci ani zmínka, takže nechodit sem na fórum, budu se o víkendu v noci divit, že mi nefunguje karta, což může přinést spoustu veselých situací. Nutnost odstávky chápu, neinformování uživatelů předem mi přijde minimálně nešťastné.
Jak jsem včera HB chválil za nečekané zrychlení splátek KK (v pondělí zadáno, v úterý připsáno, jinde standard, tady malý zázrak), tak tohle je zase pěkná amatérština. :(
Úroveň
Odznak +2
To, že přestanou fungovat karty (i když jenom na internetu), je natolik vážná věc, že si zaslouží poslat klientům banky SMS zprávu. Sám jsem v IB dost často a tak jsem tuto informaci věděl, ale pro někoho může být velmi nepříjemné, že HB kartou náhle nezaplatí ...
Úroveň
Odznak +2
Proto jsem taky založila tohle téma. Nechci tím nijak suplovat to, co by měla dělat banka, třeba to časem dělat začnou a pak tohle téma už nebude zapotřebí. Zatím tady kdokoliv, kdo si kdekoliv všimne oznámení o plánovaném výpadku služeb banky, může dát vědět ostatním. Neděláme to pro banku nebo místo banky, ale pro nás - tady je šance, že si toho všimne i ten, kdo nechodí do IB každý den nebo kdo to na přihlašovací stránce IB přehlédne (viz vlazy - klidně se to může stát komukoliv, na přihlašovací stránku taky obvykle moc nekoukám, jen tam automaticky odkliknu přihlášení a přitom obvykle myslím na něco jiného, nepročítám celý text na té stránce pokaždé, když tam jdu). Kdo do tohoto tématu už přispěl nebo si nahoře v prvním příspěvku zaškrtne "Sledovat téma", dostane automaticky na e-mail notifikační zprávu pokaždé, když tu něco přibude. Takže když sem někdo přidá oznámení o další plánované odstávce, dostaneme o tom na e-mail notifikaci ;)
Úroveň
Odznak
Souhlasím, že pokud nejde jenom IB, tak to není tak hrozné, jako že nejdou ani platby. To už by se mělo hlásit klientům aktivně!
Úroveň
Odznak +2
To, že maminka1 založila tohle téma je sice pěkné, ale těm, co se nedívají ani na stránky HB ani na forum to stejně nepomůže ...
Odznak +1
Hlavně by se nad tím mohli zamyslet v bance. Myslím, že rozeslat e-mail s informaci o tom, že bude probíhat nějaká údržba bankovních systému a co při tom nebude funkční snad není pro banku žáden nepřekonatelný problém. Takových lidí kteří nechodí do IB každý den a nebo používají většinou mobilní aplikaci kde ta informace o údržbě není bude asi dost. Také ne každý čte toto fórum a tak možná v sobotu a neděli se tu objeví diskuze na téma proč nejde se přihlásil do mobilní aplikace nebo proč nefungují internetové platby kartou.
Úroveň
Odznak +2
Nojo, bohužel databázi s e-maily všech klientů HB, abych jim to mohla rozeslat, vážně nemám :8. Kdo jste registrovaný na Finexpertu, můžete to dát vědět i tam, víc jako komunita udělat nemůžeme. Ale jak se říká: "I kdyby tato naše snaha pomohla byť jen jedinému dalšímu človíčkovi, neťukali jsme tu do klávesnice nadarmo ;) :P."
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:

Nojo, bohužel databázi s e-maily všech klientů HB, abych jim to mohla rozeslat, vážně nemám :8. Kdo jste registrovaný na Finexpertu, můžete to dát vědět i tam, víc jako komunita udělat nemůžeme. Ale jak se říká: "I kdyby tato naše snaha pomohla byť jen jedinému dalšímu človíčkovi, neťukali jsme tu do klávesnice nadarmo ;) :P."


Předal jsem zprávu na Finexpert.
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme všem za vaše reakce.

Pokud je s předstihem plánovaná technická odstávka internetového bankovnictví a mobilní aplikace, informujeme naše klienty 2 – 3 dny předem přímo na naší internetové stránce kde se přihlašují do svého Hello bankingu i na Facebooku, obvykle je to jeden den předem. Jestli je něco „ad hoc“, našim klientům předáváme zprávu hned, jak se ji dozvíme.

Váš podnět rozesílat oznámení i emailem na naše klienty jsme zvažovali, ale s ohledem na počet našich klientů a těch, které by obsah tohoto emailu skutečně zajímal, jsme se rozhodli od tohoto nápadu upustit. Považovali bychom to za přílišné „spamování“ těch, kteří svůj Hello banking nesledují denně (z našich statistik víme, že je jich většina).

Určitě pro naše klienty, kteří využívají mobilní aplikaci připravujeme zprávu o plánované odstávce a budeme ji pro vás mít od letošního dubna.
I za tento podnět vám děkujeme.
Úroveň
Odznak +2
Mně se "líbí", že banka rozhoduje za klienty, co chtějí a co ne (emaily o odstávce nechtějí). Když neplánuji zadat platbu, tak se o odstávce nedovím (Facebook nemám). Korektní přístup banky bych viděl v tom, aby v nastavení každý klient měl možnost si zvolit, zda chce zasílat tyto informativní emaily. Rozhodně mají větší užitek než oznámení, že na Valentýna cosi dostanu na pobočce...
Odznak +1
jujec napsal/-a:

Když neplánuji zadat platbu, tak se o odstávce nedovím (Facebook nemám). Korektní přístup banky bych viděl v tom, aby v nastavení každý klient měl možnost si zvolit, zda chce zasílat tyto informativní emaily.

Podobně je to i u mne a nějaký Facebook také nemám a nepoužívám. Souhlasím s tím, že by bylo dobré kdyby v IB bylo nějaké nastavení s možnosti zvolit si zda chci být e-mailem informovaný o plánovaných výpadcích IB nebo ne. Bylo by to tak lepší než pouhá informace na přihlašovací stránce a výmluva na přílišné „spamování“.
Úroveň
Odznak +4
K plánovanému víkendovému výpadku internetových plateb 3DS – jak jste si již všimli, od tohoto úterý na našich internetových stránkách kde se klienti přihlašují do svého Hello bankingu máme uveden nejdelší časový možný scénář, kdy nebude možné využívat službu 3DS.

Předpoklad je takový, že služba 3DS bude dostupná mnohem dříve, ale je lepší se připravit i na horší scénář, kdyby se údržba protáhla. Platby, které nevyžadují 3DS budou autorizovány.

Předem se omlouváme všem za způsobené komplikace.
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:


Váš podnět rozesílat oznámení i emailem na naše klienty jsme zvažovali, ale s ohledem na počet našich klientů a těch, které by obsah tohoto emailu skutečně zajímal, jsme se rozhodli od tohoto nápadu upustit. Považovali bychom to za přílišné „spamování“ těch, kteří svůj Hello banking nesledují denně...


Naopak - ti, co sledují svůj IB denně nebo chodí sem na fórum, mají šanci se o odstávce včas dozvědět. Ti, co to denně nesledují, nemají šanci se to včas předem dozvědět a v případě, že zrovna v době odstávky chtějí platit, čeká je nepříjemné překvapení. Snad těch odstávek neplánujete dopředu zase tolik, abyste ty e-maily nemohli rozesílat. Já za sebe bych e-mail s předem oznámenou odstávkou nepovažovala za spam, na rozdíl od e-mailů s valentýnskými dárky nebo různými soutěžemi, jak psal jujec výše - tady by vážně stačilo informovat o tom na facebooku.

Spíš by se banka měla zamyslet nad tím, jak informovat lidi, kteří nemají facebook, nemají e-mail a nepoužívají IB, ale kartu mají a platí s ní mimo jiné i na internetu. Věřím, že takových lidí moc nebude, ale někteří dlouholetí klienti ještě z dob Cetelemu by do téhle kategorie mohli spadat. Tady bych to viděla na zasílání informativních SMS o odstávce na telefonní číslo, které slouží k autorizaci plateb.
Úroveň
Odznak +1
S platbami kartou asi ne, ale jinak by taky dost pomohlo, kdyby se v případě plánované odstávky objevila v mobilním bankovnictví, resp. při neúspěšném pokusu o přihlášení, patřičná informace. Místo univerzálního "něco je špatně, zkuste to později" píší slušné podniky v tom případě něco ve smyslu "sorryjako, ladíme." ;)
Minule jsem se takhle trefil zrovna do ranní odstávky, teprve po několika "zkusit později" mě napadlo podívat se sem na fórum, a tady až jsem se dočetl, že je odstávka a oznámení visí už od předchozího večera na hlavní stránce IB, přece. :)
Odznak +1
maminka1 napsal/-a:

tady by vážně stačilo informovat o tom na facebooku.

Tak o tom si myslím, že by to vážně asi nestačilo. I když asi hodně lidí mají facebook tak si myslím, že tak jako já ho nemá každý. Kromě mne se v této diskuzi ozval i jujec, že facebook také nemá a předpokládám, že nás takových bude více. Navíc asi ne každý z těch co facebook mají ho kontroluje několikrát denně aby zjistil jestli tam náhodou někdo (např. HB) nedal nějakou pro něho zajímavou nebo důležitou informaci. Já si kvůli HB rozhodně facebook nemám v úmyslu zakládat.

Ono těch různých způsobů jak klienty informovat o plánovaných výpadcích IB může být více např. e-mailem, SMSkou, facebookem, dopisem, zprávou v IB a každému může z toho vyhovovat něco jiného. Můžeme se tu o tom dohadovat co z toho je lepší, ale jednoznačně se asi všichni na něčem neshodneme. Mne by nejlépe vyhovoval e-mail a myslím si, že je to běžný a nejvíce používaný způsob v bankách.
Úroveň
Odznak +2
vlazy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:

tady by vážně stačilo informovat o tom na facebooku.

Tak o tom si myslím, že by to vážně asi nestačilo.


vlazy: špatně jsme se pochopili - celá ta moje věta zní :
...na rozdíl od e-mailů s valentýnskými dárky nebo různými soutěžemi, jak psal jujec výše - tady by vážně stačilo informovat o tom na facebooku.

Tím jsem myslela, že o těch soutěžích a podobných blbůstkách by stačilo informovat na facebooku, rozhodně jsem tím nemyslela plánované odstávky IB (mimochodem, já facebook taky nepoužívám - když už ho nutně na něco potřebuji, "vypůjčím" si jeden fake bezejmenný účet, ke kterému znám heslo) - prohlížet si facebookové stránky různých institucí (včetně bank) jde i bez toho, že by člověk musel mít vlastní FB účet a být tam přihlášený - jen bez toho nemůže sám přidávat komentáře.
Také nemám Facebook. Měl jsem, ale vypnul jsem ho. Mně by nejvíce vyhovovala zpráva ve formě push oznámení mobilní aplikace. Jinak si myslím, že je praxe různá. Některé banky oznamují výpadek jen na přihlašovací stránce, jiné posílají zprávu do internetového bankovnictví. Ani vlastně nevím, která banka posílá email.
Úroveň
Odznak +2
Muf napsal/-a:

Mně by nejvíce vyhovovala zpráva ve formě push oznámení mobilní aplikace.


Mně taky, ale zase je spousta lidí, kteří mobilní aplikaci nepoužívají - buď proto, že nemají chytrý telefon, nebo proto, že ho sice mají, ale z důvodu bezpečnosti si na něj mobilní aplikaci nechtějí dát.
Úroveň
Odznak +2
Email posílá třeba Equabank
Odznak +1
maminka1 napsal/-a:

vlazy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:

tady by vážně stačilo informovat o tom na facebooku.

Tak o tom si myslím, že by to vážně asi nestačilo.


vlazy: špatně jsme se pochopili - celá ta moje věta zní :
...na rozdíl od e-mailů s valentýnskými dárky nebo různými soutěžemi, jak psal jujec výše - tady by vážně stačilo informovat o tom na facebooku.

Tím jsem myslela, že o těch soutěžích a podobných blbůstkách by stačilo informovat na facebooku, rozhodně jsem tím nemyslela plánované odstávky IB

Tak to v tomto případě jsem to opravdu špatně pochopil a proto se za to omlouvám.


Muf napsal/-a:

Mně by nejvíce vyhovovala zpráva ve formě push oznámení mobilní aplikace.

Tak to nevím jak to myslíš. To by asi ta aplikace musela být pořád zapnutá a na mobilu by také musel být stále zapnutý internet aby si aplikace mohla stáhnout to push oznámení. To by se mi příliš nelíbilo mit to pouze kvůli nějakému oznámení na mobilu zapnuté. Každý máme asi trochu jiné zvyklosti a každému může vyhovovat něco jiného.
Muf napsal/-a:

Ani vlastně nevím, která banka posílá email.

Je to tak jak píše jujec Equa bank a pokud si dobře pamatuji tak to byla i mBank, ale tam už dáno nejsem klientem.
Předpokládám, že snad každý aktivní uživatel internetu má svůj e-mail a ten si alespoň občas kontroluje i když nějaké výjimky samozřejmě můžou být. Nevím, ale bez e-mailu v současnosti možná ani nejde bez problémů založit v bance účet.
Úroveň
Odznak +2
vlazy napsal/-a:

To by asi ta aplikace musela být pořád zapnutá a na mobilu by také musel být stále zapnutý internet aby si aplikace mohla stáhnout to push oznámení.


Aplikace by pořád zapnutá být nemusela, umí to i ve vypnutém stavu - je to podobné, jako když ti mobil dá automaticky zprávu, že jsou k dispozici ke stažení aktualizace pro aplikace, které máš na něm nainstalované. Zrovna tak internet, resp. placená mobilní data mít zapnutá nemusíš - stačí, když se dostaneš do blízkosti nějaké wifiny.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)