Tabulka k získání PIN kódu


Úroveň
Odznak +1
  • Pionýr
  • 516 odpovědí
Nelze zobrazit v IB Tabulku k získání PIN kódu. U KK se tabulka zobrazí, ale na všech položkách místo čísel je písmeno "z". U nálepek ke KK se tabulka nezobrazí vůbec, jen na její pozici se točí "kolečko".

Odpovědi: 29

Úroveň
Odznak +2
U mne vidím "z" jen v případě KK, u DK, DN i KN vidím správně číselné tabulky. Ale jestli skutečně zobrazí správný PIN jsem neprověřoval, protože se mi nechce lézt do úložného prostoru ...
Každopádně opakuji to, co jsem navrhoval už před rokem - aby banka zobrazovala skutečný aktuálně platný PIN - mohlo by to být jištěno SMS kódem ...
Úroveň
Odznak +2
U mne se u nově vydané kreditky a nálepky (obě leden 2019) zobrazí tabulka v pořádku, u starších nálepek (jedna je z 10/2018, druhá ještě z doby Cetelemu) se také jen točí kolečko.
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme za napsání a váš podnět, který v současné době s kolegy řešíme.

Pokud si klienti „kliknou“ na poslat PIN ve svém internetovém bankovnictví, svůj PIN kód obdrží SMS zprávou nebo poštou. Tato funkcionalita je funkční, bohužel nyní se špatně zobrazuje v Hello bankingu.

Děkujeme za vaše přínosné reakce.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.

Hezký den.
Terka
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:

Hello! Děkujeme za napsání a váš podnět, který v současné době s kolegy řešíme.

Pokud si klienti „kliknou“ na poslat PIN ve svém internetovém bankovnictví, svůj PIN kód obdrží SMS zprávou nebo poštou. Tato funkcionalita je funkční, bohužel nyní se špatně zobrazuje v Hello bankingu.

Děkujeme za vaše přínosné reakce.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.

Hezký den.
Terka



Terko, přeji dobrý den,
rád bych připomenul, že stávající varianta zobrazení PINu pomocí tabulky neřeší případy, kdy si klient změní svůj PIN v bankomatu - tedy původní PIN mu už je k ničemu. :(
Úroveň
Odznak +4
jisy napsal/-a:

Terka.HB napsal/-a:

Hello! Děkujeme za napsání a váš podnět, který v současné době s kolegy řešíme.

Pokud si klienti „kliknou“ na poslat PIN ve svém internetovém bankovnictví, svůj PIN kód obdrží SMS zprávou nebo poštou. Tato funkcionalita je funkční, bohužel nyní se špatně zobrazuje v Hello bankingu.

Děkujeme za vaše přínosné reakce.
Za způsobené komplikace se velice omlouváme.

Hezký den.
Terka



Terko, přeji dobrý den,
rád bych připomenul, že stávající varianta zobrazení PINu pomocí tabulky neřeší případy, kdy si klient změní svůj PIN v bankomatu - tedy původní PIN mu už je k ničemu. :(



Hezký den Jisy, děkujeme za Vaši přínosnou reakci.

Pokud si klienti změnou PINu v ATM „zneplatní“ křížovku (nyní „zzz" hláška) ve svém Hello bankingu, obdrží nový PIN kód poštou.
Úroveň
Odznak +2
Terko, to je ale zbytečně komplikované a navíc přesně to, co nechci ! Když si změním PIN, tak proto, abych získal přesně takový, jaký se mi líbí a který si jsem schopen zapamatovat, což se o všech PINech náhodně vybraných bankou rozhodně říci nedá ...
Úroveň
Odznak +4
jisy napsal/-a:

Terko, to je ale zbytečně komplikované a navíc přesně to, co nechci ! Když si změním PIN, tak proto, abych získal přesně takový, jaký se mi líbí a který si jsem schopen zapamatovat, což se o všech PINech náhodně vybraných bankou rozhodně říci nedá ...



Jisy, pokud si klienti změní / nastaví podle sebe PIN kód v bankomatu, aby se jim dobře pamatoval a poté si požádají o znovu zaslání PINu - poštou obdrží svůj zvolený PIN kód v ATM.

Hezký den,
Terka
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:


. . .
Jisy, pokud si klienti změní / nastaví podle sebe PIN kód v bankomatu, aby se jim dobře pamatoval a poté si požádají o znovu zaslání PINu - poštou obdrží svůj zvolený PIN kód v ATM.

Hezký den,
Terka


Tak tohle jsem netušil a není to špatné ... je to někde zveřejněné např. v podmínkách ke kartě ?
Úroveň
Odznak +2
A jak se řeší ten můj případ? Připomenu - starší platební nálepky (kde ani PIN změnit nejde, takže je stále ten původní od banky), ale místo tabulky se v bankovnictví zobrazuje nekonečné kolečko. Když kliknu na "Zaslat SMS s klíčem", přijde mi to celé taky automaticky poštou nebo jen SMS s koordináty , které mi budou bez tabulky k ničemu, a já si o tu tabulku poštou musím zažádat třeba přes infolinku nebo "Napište nám" v IB? Tj. jinými slovy - dokáže nějak banka rozeznat (je to třeba nějaká přesně určená skupina starších nálepek), že se někomu v IB tabulka nezobrazuje i v případě, že PIN není změněný, a posílá mu to taky automaticky poštou?

A mimochodem - u kreditní karty jsem si měnila PIN před 3 měsíci a u debetky před více než rokem, ale v bankovnictví se mi nezobrazují žádné "zzz", jak psala Terka výše, ale stále ty původní tabulky - jak jsem pochopila z výše napsaného, jsou už k ničemu, takže by naopak bylo dobré, kdyby se po změně PIN v ATM automaticky změnily i tabulky v IB na "zzz" (což se alespoň u mě prokazatelně nestalo), aby to člověka zbytečně nemátlo.
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

Terka.HB napsal/-a:


. . .
Jisy, pokud si klienti změní / nastaví podle sebe PIN kód v bankomatu, aby se jim dobře pamatoval a poté si požádají o znovu zaslání PINu - poštou obdrží svůj zvolený PIN kód v ATM.

Hezký den,
Terka


Tak tohle jsem netušil a není to špatné ... je to někde zveřejněné např. v podmínkách ke kartě ?


Terko, a to skutečně banka ten kód posílá normální poštou - nebylo by to jednodušší, levnější a hlavně rychlejší pomocí SMS nebo mailu ?
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

nebylo by to jednodušší, levnější a hlavně rychlejší pomocí SMS nebo mailu ?


Když máš tabulku v IB v pořádku a necháš si poslat ty souřadnice pomocí SMS, nepřijdou ti taky okamžitě, ale až za dva dny (banka to sama píše ve vyskakovacím oknu během zadávámí žádosti o SMS). Takže v případě zapomenutí PIN se ho stejně dřív než za 2 dny nedozvíš. Nevím, proč to nejde poslat obratem, jako v jiných bankách, jestli někdo musí zadat to generování a odeslání SMS ručně nebo proč. Banka to nejspíš zdůvodní bezpečnostními hledisky - kdyby někdo ukradl platební kartu i mobil a sám zažádal o zaslání PIN.
Úroveň
Odznak +2
Maminko1, mně jde hlavně o to, aby banka ty podmínky formulovala jednoznačně, tedy se ptám:

- poštou (v případě změny PINu v bankomatu) přijde přímo ten nový PIN, nebo nové souřadnice ?
- pokud si v IB vyžádám SMS se souřadnicemi, přijdou souřadnice k tomu novému PINu z bankomatu ?

Jsem už trochu starší a mám zjevně pomalejší chápání :) a tak se snažím vše prověřit ...

Doplněk: Když zapomenu PIN v Airbance, tak jeho "osvěžení" je záležitostí max. jednotek minut, včetně přihlášení do IB ...
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:


. . .

A mimochodem - u kreditní karty jsem si měnila PIN před 3 měsíci a u debetky před více než rokem, ale v bankovnictví se mi nezobrazují žádné "zzz", jak psala Terka výše, ale stále ty původní tabulky - jak jsem pochopila z výše napsaného, jsou už k ničemu, takže by naopak bylo dobré, kdyby se po změně PIN v ATM automaticky změnily i tabulky v IB na "zzz" (což se alespoň u mě prokazatelně nestalo), aby to člověka zbytečně nemátlo.


Já jsem si měnil PIN jak u kreditky, tak i u debetky.
V IB u DK vidím v tabulce pořád čísla, na rozdíl od KK, kde jsou samá "z". Proto se domnívám, že ta "z" jsou důsledkem nějaké chyby, nesouvisející s tím, jaký PIN mám.
Vzhledem k tomu, že už jsem smazal pův.SMS se souřadnicemi, požádal jsem o nové SMS a snažím se vše prověřit ...
Úroveň
Odznak +4
jisy napsal/-a:

Maminko1, mně jde hlavně o to, aby banka ty podmínky formulovala jednoznačně, tedy se ptám:

- poštou (v případě změny PINu v bankomatu) přijde přímo ten nový PIN, nebo nové souřadnice ?
- pokud si v IB vyžádám SMS se souřadnicemi, přijdou souřadnice k tomu novému PINu z bankomatu ?

Jsem už trochu starší a mám zjevně pomalejší chápání :) a tak se snažím vše prověřit ...

Doplněk: Když zapomenu PIN v Airbance, tak jeho "osvěžení" je záležitostí max. jednotek minut, včetně přihlášení do IB ...



Jisy, pokud si naši klienti změní PIN v bankomatu, bude jim doručen rovnou nový PIN (ne souřadnice) poštou, v klasické PIN obálce.

V případě, že si klienti změní PIN kód, zneplatní si křížovku a nový PIN jim bude doručen jedině poštou.
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:


. . .

A mimochodem - u kreditní karty jsem si měnila PIN před 3 měsíci a u debetky před více než rokem, ale v bankovnictví se mi nezobrazují žádné "zzz", jak psala Terka výše, ale stále ty původní tabulky - jak jsem pochopila z výše napsaného, jsou už k ničemu, takže by naopak bylo dobré, kdyby se po změně PIN v ATM automaticky změnily i tabulky v IB na "zzz" (což se alespoň u mě prokazatelně nestalo), aby to člověka zbytečně nemátlo.


Já jsem si měnil PIN jak u kreditky, tak i u debetky.
V IB u DK vidím v tabulce pořád čísla, na rozdíl od KK, kde jsou samá "z". Proto se domnívám, že ta "z" jsou důsledkem nějaké chyby, nesouvisející s tím, jaký PIN mám.
Vzhledem k tomu, že už jsem smazal pův.SMS se souřadnicemi, požádal jsem o nové SMS a snažím se vše prověřit ...


Terka.HB napsal/-a:


Pokud si klienti změnou PINu v ATM „zneplatní“ křížovku (nyní „zzz" hláška) ve svém Hello bankingu, obdrží nový PIN kód poštou.


To "zneplatnění" se fakt chová nevypočitatelně jako nějaká chyba. Také bych ráda slyšela (četla :)) od banky vysvětlení.
A ještě připomínám i můj problém - točící se nekonečné kolečko místo tabulky u platebních nálepek - jak se řeší toto?
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Maminko1, mně jde hlavně o to, aby banka ty podmínky formulovala jednoznačně, tedy se ptám:

- poštou (v případě změny PINu v bankomatu) přijde přímo ten nový PIN, nebo nové souřadnice ?
- pokud si v IB vyžádám SMS se souřadnicemi, přijdou souřadnice k tomu novému PINu z bankomatu ?

Jsem už trochu starší a mám zjevně pomalejší chápání :) a tak se snažím vše prověřit ...

Doplněk: Když zapomenu PIN v Airbance, tak jeho "osvěžení" je záležitostí max. jednotek minut, včetně přihlášení do IB ...



Jisy, pokud si naši klienti změní PIN v bankomatu, bude jim doručen rovnou nový PIN (ne souřadnice) poštou, v klasické PIN obálce.

V případě, že si klienti změní PIN kód, zneplatní si křížovku a nový PIN jim bude doručen jedině poštou.



Terko, výborně.
A teď se dostáváme k tomu, co jsem navrhoval - v případě že si změním PIN v bankomatu a zapomenu ho, mám jedinou šanci jak se ho dozvědět - požádat o zaslání PINu přes IB a čekat, až dorazí poštou, což banka slibuje za 2 dny. Kdežto kdyby to banka dokázala jako konkurence (AB) zobrazit v Internetbankingu, trvalo by to řádově jednotky minut, počítaje v to i ověření tazatele kontrolní SMS.
Pokud ten PIN potřebuji třeba v zahraničí, ale i doma - dvoudenní čekací doba není zrovna operativní ...

Doplněk: A to už nemluvím o tom, že zobrazení PINu v IB mám u konkurence zadarmo, kdežto u HB ...
Úroveň
Odznak +2
V zahraničí má člověk prostě smůlu, protože PIN přijde poštou domů na adresu trvalého bydliště - a jak psala Terka, bude to v klasické PIN obálce, tedy pravděpodobně do vlastních rukou adresáta, takže to za něj nemůže převzít a otevřít ani jiný člen rodiny, který by PIN potom mohl případně do toho zahraničí majiteli karty zavolat nebo přeposlat pomocí SMS (při dlouhodobějším pobytu by se to vyplatilo). Je to klasický problém se zabezpečením. Ani pro ty, co mají nezměněný PIN a tabulku v IB stále funkční, to neznamená výhodu, protože SMS se souřadnicemi k dekódování posílá banka také až za 2 dny (asi aby to nebylo těm, co to dostávají poštou, líto :8) - ale aspoň ta SMS přijde i do toho zahraničí. Toto se nezmění, dokud banka nepředělá internetové a mobilní bankovnictví tak, aby v něm bylo možné PIN zobrazit prakticky v reálném čase. A to na pořadu dne teď rozhodně není.

V této souvislosti bych chtěla znovu apelovat na banku, aby umožnila měnit PIN i na platebních nálepkách, aby si ho člověk mohl změnit na něco, co tak snadno nezapomene.

Dodatek k doplňku ;): Teď jsem koukala do sazebníku k revolvingovým úvěrům a poplatek za opětovné zaslání PIN je zdarma.
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:


. . .
Dodatek k doplňku ;): Teď jsem koukala do sazebníku k revolvingovým úvěrům a poplatek za opětovné zaslání PIN je zdarma.


Ale poplatek za opětovné zaslání PIN pro debetní kartu je za 100 Kč :( ...
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:


. . .
Dodatek k doplňku ;): Teď jsem koukala do sazebníku k revolvingovým úvěrům a poplatek za opětovné zaslání PIN je zdarma.


Ale poplatek za opětovné zaslání PIN pro debetní kartu je za 100 Kč :( ...


Docela by mě potom zajímalo, jak by se banka postavila k situaci, když by někdo chtěl poslat ten PIN k debetní kartě pomocí SMS (dle sazebníku je to zdarma), i když by mu nefungovala tabulka v IB. To, že to banka vinou nějaké interní chyby nedokáže, není vina klienta a banka by v tomto případě neměla ten poplatek za zaslání PIN poštou účtovat.
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:

jisy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:


. . .
Dodatek k doplňku ;): Teď jsem koukala do sazebníku k revolvingovým úvěrům a poplatek za opětovné zaslání PIN je zdarma.


Ale poplatek za opětovné zaslání PIN pro debetní kartu je za 100 Kč :( ...


Docela by mě potom zajímalo, jak by se banka postavila k situaci, když by někdo chtěl poslat ten PIN k debetní kartě pomocí SMS (dle sazebníku je to zdarma), i když by mu nefungovala tabulka v IB. To, že to banka vinou nějaké interní chyby nedokáže, není vina klienta a banka by v tomto případě neměla ten poplatek za zaslání PIN poštou účtovat.


Já to zrovna prověřuji, tak do týdne dám vědět :) . Jinak se domnívám, že mi nejspíš přijdou souřadnice k původnímu PINu ...
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:


. . . .
pokud si naši klienti změní PIN v bankomatu, bude jim doručen rovnou nový PIN (ne souřadnice) poštou, v klasické PIN obálce.
V případě, že si klienti změní PIN kód, zneplatní si křížovku a nový PIN jim bude doručen jedině poštou.


Tak doručování PINu funguje přesně podle informací od Terky:
- po 2 dnech přišly poštou obálky do vlastních rukou s PINy (žádal jsem o PIN ke KK i DK). Protože jsem zrovna nebyl doma, měl jsem smolíka a obálky jsem si vyzvedl až další den na poště.
- SMS se souřadnicemi k DK vůbec nedorazila (byl změněný PIN, tak ani dorazit neměla).

Závěr: doručování zapomenutého PINu funguje správně podle informací z banky. Nicméně je to těžkopádné a pomalé.
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:


- po 2 dnech přišly poštou obálky do vlastních rukou s PINy


Takže je to skutečně tak, že pokud je člověk na delší dobu v zahraničí a zapomene změněný PIN, má prostě smůlu a nemá možnost se ho nijak dozvědět. Banka tedy sice dovoluje v ATM změnit PIN, ale ten, kdo nemá jistotu, že si ten změněný bude pamatovat (např. ten, kdo si z bezpečnostních důvodů mění PIN po určité době opakovaně - znám i takové lidi), by to raději neměl dělat. S tímhle systémem doručování PIN by banka fakt měla něco udělat.
Úroveň
Odznak +2
jisy napsal/-a:


Ale poplatek za opětovné zaslání PIN pro debetní kartu je za 100 Kč :( ...


Pak nám sem dej prosím vědět, jestli Ti to bude banka na konci měsíce ve výpisu účtovat.
Případně by se sem mohl vyjádřit přímo někdo z banky, zda v takovýchto případech poplatek "neodpustí", přestože je uvedený v sazebníku (tj. když z technických důvodů - nefunkčnost tabulky v IB - nejdou zaslat souřadnice k PIN pomocí SMS a banka musí celý PIN posílat poštou do vlastních rukou, protože jiný způsob neumí).
Úroveň
Odznak +1
jisy: co Ti vlastně papírovou poštou došlo k jednotlivým kartám?
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:

jisy napsal/-a:


Ale poplatek za opětovné zaslání PIN pro debetní kartu je za 100 Kč :( ...


Pak nám sem dej prosím vědět, jestli Ti to bude banka na konci měsíce ve výpisu účtovat.
Případně by se sem mohl vyjádřit přímo někdo z banky, zda v takovýchto případech poplatek "neodpustí", přestože je uvedený v sazebníku (tj. když z technických důvodů - nefunkčnost tabulky v IB - nejdou zaslat souřadnice k PIN pomocí SMS a banka musí celý PIN posílat poštou do vlastních rukou, protože jiný způsob neumí).


maminka1: Jestli mi poplatek skutečně naúčtují, to nevím, ale každopádně v historii je mám. OBA !! Tedy za obě karty, i za tu KK, kde jsem to v ceníku nenašel. Co na to banka ?

Doplňuji: Jedná se o soubor "Sdělení informací o poplatcích_revolvingový účet.pdf",který by měl obsahovat všechny poplatky spojené s KK ...

MirekM: Došly mi oba platné PINy, na takové průhledné folii, na jaké běžně chodí PIN v jiných bankách.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)