Budoucí platby


Úroveň
  • Průzkumník
  • 5 odpovědí
Zdravím, může mi někdo objasnit, proč se zobrazují budoucí platby pouze v intervalu nastávajících 14 dní? Zadal jsem platbu následující měsíc a tato platba nikde není vidět. Přesto však existuje, již jsem to testoval a pokud zadám platbu např. za 15 dní, objeví se až zítra. Toto je podle mě zcela neakceptovatelné chování, pokud např. udělám chybu v platbě, musím čekat, třeba i několik dnů, než se objeví a bude ji možné opravit nebo zrušit. Zatím jsem s bankou spokojen, ale toto mi přijde jako hodně velký problém. Nebo snad dělám někde chybu?

Odpovědi: 33

Úroveň
Odznak +2
Zkusil jsem si zadat platbu do jiné banky, odloženou o cca 3 týdny v několika z mých jiných bank a všude tuto platbu jako plánovanou vidím.
Skutečně by mně zajímalo, proč má HB takové omezení na 14 dní a pokládám to za významnou chybu. Co na to banka ?
Odznak +1
Prozatím jsem ještě žádnou platbu se splatnosti až za více jak 14 dnů nepotřeboval zadávat, ale pokud se takové platby nikde v IB nezobrazují, tak jak píše Eddie, tak je to docela dost velký nedostatek nebo možná chyba. Zajímá mne jakou výmluvu si na to banka najde, pokud vůbec se ohledně toho někdo z banky k tomu vyjádři. Takových různých nedostatků je v IB HB více a vypadá to, že tuto banku to příliš nezajímá a asi nehodlá s tím nic dělat.
Úroveň
Odznak +1
Hoši, 14 dní je standardní nastavení filtru. Pod seznamem naplánovaných transakcí máte tlačítko "NEPROBĚHLÉ PLATBY" přes které se dostanete do seznamu nezpracovaných transakcí. Do tohoto seznamu se můžete dostat přímo přes hlavní menu "PŘEHLEDY" - "Nezpracované transakce" resp. vlevo je menu s položkou "Nezpracované transakce" pokud jste v historii transakcí či v seznamu výpisů. V seznamu nezpracovaných transakcí můžete pomocí tlačítka "FILTROVAT" přestavit default filtr dle své libosti, samozřejmě také na jiný rozsah dat Od-Do.

Tato funkcionalita je v IB od začátku, jak se Vám to podařilo tuto funkcionalitu ještě neobjevit? To tlačítko a položka menu bije do očí. :) Možná by Hello ale měla investovat čas a napsat nějaký zevrubný manuál - to je věc která by měla být standardně k dispozici a aktuálně chybí.

Ale hlavně že tady byly hned řeči o velkém nedostatku, významné chybě a výmluvách banky. :D
Úroveň
Díky, proto jsem se ptal, jestli dělám někde chybu. V IB po nastavení filtru již platby vidět jsou, ale toto nastavení není v mobilní aplikaci, tam se mi filtr na budoucí platby nalézt nepodařilo.
Úroveň
Odznak +1
Eddie napsal/-a:

Díky, proto jsem se ptal, jestli dělám někde chybu. V IB po nastavení filtru již platby vidět jsou, ale toto nastavení není v mobilní aplikaci, tam se mi filtr na budoucí platby nalézt nepodařilo.



Ano, tady je mobilní aplikace ochuzená a jistě je to námět na vylepšení. Samotné filtrování i dle data je tam implementováno v historii transakcí, takže s copy/paste a trochou úsilí úprav by to šlo jistě udělat i pro nezpracované transakce. Takže až z Hello vypadne alespoň něco z toho na čem pracují, můžete se jim to snažit natlačit do fronty... :)
Úroveň
Odznak +1
Děkujeme The Tiger za vysvětlení ohledně budoucích plateb. V mobilní aplikaci zobrazujeme opravdu jen těch 14, v internetovém bankovnictví se to dá jednoduše změnit právě pomocí od…do, jak bylo popsáno výše. Při stavění naší aplikace jsme chtěli hlavně zajistit rychlý přístup k nejpoužívanějším funkcím.

Přejeme všem hezký víkend !
Úroveň
Odznak +2
Lenka.HB, TheTiger :
Tak to se kaji, že jsem na to nepřišel ...:$
Na svou omluvu: jednak tak dlouho odložené platby běžně nepoužívám (a z HB zatím vůbec ne), jednak si myslím, že tato funkcionalita je z mého pohledu docela důmyslně ukryta. Ale hlavně jsem to zatím nepotřeboval ...

Ještě doplněk:
možná by pomohlo nahradit text "Nemáte žádné nezpracované transakce" textem "V daném termínu nemáte žádné nezpracované transakce" . Ten stávající text mě fakt popletl.
Úroveň
Odznak +2
Tento týden jsem dal příkaz k úhradě na pondělí 15. dubna ze svého spořicího účtu. Tak nějak jsem čekal, že v pátek po 18. hodině bude platba zaúčtovaná s pondělním datem, jak bylo zvykem. A ono nic, svítí mi v "Naplánovaných transakcích" jako "neprovedená odchozí úhrada" a také v sekci "Nezpracované transakce". Tak nevím, provede se, nebo se neprovede? Nebo je tam nějaká chyba? Netušíte někdo? Peníze na účtu pochopitelně mám.
Odznak +1
Nevím to určitě, protože odchozí platby příliš nesleduji jak odcházejí. Myslím, že budoucí platby zadané dříve mi odcházely z účtu až přesně v den splatnosti, ale pokud byla platba zadaná den před splatnosti nebo možná až po 18:00 tak odešla z účtu ještě tentýž den s datumem následujícího dne kdy byla splatnost. Možná to je ale trochu jinak protože si to přesně nepamatuji.
U HB je třeba asi u všeho vždy počítat s tím, že se to nemusí provést tak jak by to člověk očekával nebo jak se to provádí v jiných bankách. HB má asi na vše bohužel svoje vlastní způsoby provádění které nejsou vždy zcela logické.
Úroveň
Odznak +2
A neměla by se platba správně provést až v to pondělí 15.4. ? Možná že HB svou dřívější nestandardnost opravila - počkej do pondělí a uvidíš.
Úroveň
Odznak +2
Jo, díky, já počkám. Ale platby, co jsem zadával dneska s pondělním datem, se už provedly. Uvidíme, jak to bude vypadat v pondělí.
Odznak +1
jisy napsal/-a:

A neměla by se platba správně provést až v to pondělí 15.4. ?

Podle mne by měla když má na pondělí nastavený den splatnosti.


jujec napsal/-a:

Jo, díky, já počkám. Ale platby, co jsem zadával dneska s pondělním datem, se už provedly. Uvidíme, jak to bude vypadat v pondělí.

Asi nemáš jinou možnost než počkat až do zítra aby jsi zjistil jak to s tou tvojí platbou nakonec bude. Ještě bych si tipnul, že by to možná mohlo odejít třeba i dnes po 18:00. Podle toho co o tom píšeš to vypadá, že by to možná mohlo být tak jak jsem to popisoval včera. Dej pak vědět jak to nakonec dopadlo a kdy ta tvoje platba odešla.
Úroveň
Odznak +2
Však Terka tady v minulosti psala, že v HB následující den začíná v předchozí den po 18 hod. - tedy bychom měli mít pravdu i Vlazy i já ....
Úroveň
Odznak +2
Tak po 18. hodině furt nic, furt mi to píše "neprovedená odchozí úhrada". Ale je tam poznámka "zítra 2:00", tak uvidíme. Ale stejně nechápu, že platby zadané o víkendu se už realizovaly a platba ze středy ještě ne.
Odznak +1
jujec:
Pokud jsi tu platbu zadával dříve než v pátek tak by podle mých zjištění jak si to pamatuji, že se to tak u mne asi provádělo ta tvoje platba měla se provést přesně v den splatnosti což je zítra. Pokud jsi zadával platby i o víkendu tak ty se provedly asi hned, protože HB to už považuje asi jako pondělí. Možná ještě to nějak záleží i na tom jestli se jedná o platbu mezi vlastními nebo i jinými účty v rámci HB nebo ne. Je to docela dost zamotané a už se pomalu v tom přestávám orientovat. Bylo by asi zajímavé jaký názor by na takové nelogické a pro klienty nesrozumitelné a matoucí provádění plateb měla ČNB.
Úroveň
Odznak +2
Tak platba zadaná ve středu s pondělním datem se provedla opravdu až v pondělí. Jen je matoucí, že celou dobu visela jako neprovedená, což ve mě evokovalo nějakou chybu, zejména jsem kontroloval, jestli jsem ji nedal z druhého účtu, kde nebyly peníze. Takže je vlastně všechno v pořádku.
Odznak +1
Tak to vypadá, že s tím způsobem provádění plateb jsem měl asi pravdu. Takto to pro klienty kteří neví a ani nepředpokládají jaké machinace s tím prováděním plateb banka dělá může být docela dost matoucí. To, že celou dobu ta platba byla uvedená jako neprovedená bych chápal tak, že se provedla až dnes, tj. v den splatnosti a do té doby čekala na dnešní provedení a byla tak neprovedená. Takto by se měly provádět všechny platby bez ohledu jestli jsou zadané den před splatnosti, po 18:00, o víkendu nebo kdykoliv. Vždy by měl platit den splatnosti zadaný klientem a ne že platbu banka provede tak jak se ji zachce podle nějakých svých pokřivených pravidel.
Úroveň
Odznak +2
No, mě vadí i to, že "budoucí platby" se nazývají "neprovedené". Protože neprovedené může znamenat "problém, měla se provést". Lepší by bylo bylo "budoucí", případně "čekající" atd.
Odznak +1
Ano souhlasím, že lepší by bylo kdyby u těch plateb které čekají na provedení bylo uvedené "budoucí" nebo "čekající", ale to bychom po této amatérské bance chtěli asi příliš mnoho. Pokud by nastal u platby nějaký problém tak bych u ní čekal poznámku např. zamítnutá, nedostatek prostředků atp..
Odznak +1
jisy napsal/-a:

Však Terka tady v minulosti psala, že v HB následující den začíná v předchozí den po 18 hod.

Ano psala tu někde něco takového, ale z toho co tu nyní řešil jujec vyplývá, že to neplatí ve všech případech. V některých ano a v některých ne.
Úroveň
Odznak +2
Třeba už v bance provedli nějakou dílčí úpravu podmínek, aby reagovali na kritiku. Jinak k těm navrhovaným názvům plateb, čekajících na provedení - já bych hlasoval pro "čekající platbu". Zajímalo by mne, jaký termín používají Francouzi, jestli v HB pouze nepřekládají jejich názvy ...
Úroveň
Odznak +2
Jak to tak tady poslední dobou čtu, tak by současného stavu mohlo využít marketingové oddělení banky a spustit novou reklamní kampaň - "Hello Bank - banka plná překvapení." (aneb "Naše banka je jako bonboniéra. Nikdy nevíš, co ochutnáš.") ;):P
Úroveň
Odznak +2
Taky bych uvítal, kdyby nejbližší platba byla nahoře - prostě aby příkazy byly seřazeny podle toho, jak se mají provést. Protože pokud kliknu na naplánované platby, vidím jako první příkaz na 26. 4. a až na konci výpisu příkaz na zítra.
Úroveň
Odznak +2
A vtipné je, že pod výpisem je nápis "Neproběhlé platby", na ten když kliknu, tak se objeví stejný výpis. Neproběhlé ale je něco, co neproběhlo, a rozhodně to neevokuje něco, co proběhnout má. Takže to fakt mate.
Odznak +1
Klienti HB by uvítali aby mnohé věci v této bance byly jinak. Banku to ale asi vůbec nezajímá a prosazují tak svoje často pro klienty nevyhovující nebo nesrozumitelné postupy jako něco ideálního. Nebýt na současnou dobu docela dobrého úroku na spořícím účtu a asi i dobrého kurzu u kreditek tak by tato banka už asi dávno zkrachovala kvůli nedostatku klientů.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)