Cetelem se proměnil v Hello bank!


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 128

Úroveň
Odznak +1
Laysen: Díky za info. Ještě se zeptám na kreditku, tam to taky asi nejde, že? Nebo aspoň jsem to nikde v IB nenašla.
Úroveň
Odznak +2
Anita napsal/-a:

Laysen: Díky za info. Ještě se zeptám na kreditku, tam to taky asi nejde, že? Nebo aspoň jsem to nikde v IB nenašla.



U nálepek H! by to nemělo jít u žádného druhu. Je to škoda.
Úroveň
Odznak +1
Anita napsal/-a:

Laysen: Díky za info. Ještě se zeptám na kreditku, tam to taky asi nejde, že? Nebo aspoň jsem to nikde v IB nenašla.


V Cetelemu jsem si PIN na KK změnil, v Hello jsem se po změně ještě nepídil. Již je to nějaký pátek, tuším, že jsem měnil PIN v bankomatu bez poplatku.
Úroveň
Odznak +2
MirekM napsal/-a:

Anita napsal/-a:

Laysen: Díky za info. Ještě se zeptám na kreditku, tam to taky asi nejde, že? Nebo aspoň jsem to nikde v IB nenašla.


V Cetelemu jsem si PIN na KK změnil, v Hello jsem se po změně ještě nepídil. Již je to nějaký pátek, tuším, že jsem měnil PIN v bankomatu bez poplatku.



Mám dojem, že naše trable se týkají nálepky ke KK. Aspoň jsem to pochopil v kontextu minulé otázky na kterou tahle navazuje. U PK i KK jde změnit PIN v ATM, ale u nálepek ne ;-).
Úroveň
Odznak +1
Super, díky, určitě si to změním. Na to jejich si nějak nemůžu zvyknout.
Úroveň
Odznak
Ptám se po třetí. Dne 12.11. jsem provedl platbu z běžného účtu na kreditní účet. Na běžném účtu je platba zaúčtována 13.11. na kreditním účtu je platba zaúčtována 14.11.. Chtěl bych se zeptat z jakého důvodu tyto platby mezi účty u stejné banky nejsou provedeny a zaúčtovány okamžitě po provedení platby ??? U mbank je takovýto převod proveden okamžitě.
Doufám, že se dočkám od Terky odpovědi, mé 2 předchozí dotazy jakoby přehlédla :?
Úroveň
Odznak +1
hero101 napsal/-a:

Ptám se po třetí. Dne 12.11. jsem provedl platbu z běžného účtu na kreditní účet. Na běžném účtu je platba zaúčtována 13.11. na kreditním účtu je platba zaúčtována 14.11.. Chtěl bych se zeptat z jakého důvodu tyto platby mezi účty u stejné banky nejsou provedeny a zaúčtovány okamžitě po provedení platby ??? U mbank je takovýto převod proveden okamžitě.
Doufám, že se dočkám od Terky odpovědi, mé 2 předchozí dotazy jakoby přehlédla :?

hero101 napsal/-a:

Ptám se po třetí. Dne 12.11. jsem provedl platbu z běžného účtu na kreditní účet. Na běžném účtu je platba zaúčtována 13.11. na kreditním účtu je platba zaúčtována 14.11.. Chtěl bych se zeptat z jakého důvodu tyto platby mezi účty u stejné banky nejsou provedeny a zaúčtovány okamžitě po provedení platby ??? U mbank je takovýto převod proveden okamžitě.
Doufám, že se dočkám od Terky odpovědi, mé 2 předchozí dotazy jakoby přehlédla :?



A připsání platby na účet KK pořád ještě neznamená navýšení úvěrového rámce, to je až další den. Platba v rámci Hellobank tedy "jede" stejně dlouze jako z cizí banky (to Hello sama sobě posílá prašule přes clearing u ČNB)? Stěží, jistě pouze zdržuje, to samé se týká zdržení u navyšování disponibilního zůstatku. U jiných bank jsem poznal mezi odesláním platby v rámci banky a navýšením zůstatku KK buďto žádné zdržení anebo max. do dalšího dne, tady je to zdá se 2 až 3 dny.

PS: Přehlédnutí otázek na které asi aktuálně neexistuje pozitivně laděná odpověď je nehezké, ale vzhledem na vyšší četnost těchto stížností tady zdá se spíše běžné :).

Je třeba zas ale pochválit odvahu komunikovat víc veřejně v komunitě a ne pouze skrytě a individuálně, to se zas nevidí u všech bank.
Úroveň
Odznak +1
Laysen3: Kdyby Anita se zeptala místo "Ještě se zeptám na kreditku ..." Ještě se zeptám na nálepku ke KK ..., neodpovídal bych na změnu PINu ke KK. :)
Úroveň
Odznak +2
TheTiger napsal/-a:

hero101 napsal/-a:

Ptám se po třetí. Dne 12.11. jsem provedl platbu z běžného účtu na kreditní účet. Na běžném účtu je platba zaúčtována 13.11. na kreditním účtu je platba zaúčtována 14.11.. Chtěl bych se zeptat z jakého důvodu tyto platby mezi účty u stejné banky nejsou provedeny a zaúčtovány okamžitě po provedení platby ??? U mbank je takovýto převod proveden okamžitě.
Doufám, že se dočkám od Terky odpovědi, mé 2 předchozí dotazy jakoby přehlédla :?

hero101 napsal/-a:

Ptám se po třetí. Dne 12.11. jsem provedl platbu z běžného účtu na kreditní účet. Na běžném účtu je platba zaúčtována 13.11. na kreditním účtu je platba zaúčtována 14.11.. Chtěl bych se zeptat z jakého důvodu tyto platby mezi účty u stejné banky nejsou provedeny a zaúčtovány okamžitě po provedení platby ??? U mbank je takovýto převod proveden okamžitě.
Doufám, že se dočkám od Terky odpovědi, mé 2 předchozí dotazy jakoby přehlédla :?



A připsání platby na účet KK pořád ještě neznamená navýšení úvěrového rámce, to je až další den. Platba v rámci Hellobank tedy "jede" stejně dlouze jako z cizí banky (to Hello sama sobě posílá prašule přes clearing u ČNB)? Stěží, jistě pouze zdržuje, to samé se týká zdržení u navyšování disponibilního zůstatku. U jiných bank jsem poznal mezi odesláním platby v rámci banky a navýšením zůstatku KK buďto žádné zdržení anebo max. do dalšího dne, tady je to zdá se 2 až 3 dny.

PS: Přehlédnutí otázek na které asi aktuálně neexistuje pozitivně laděná odpověď je nehezké, ale vzhledem na vyšší četnost těchto stížností tady zdá se spíše běžné :).

Je třeba zas ale pochválit odvahu komunikovat víc veřejně v komunitě a ne pouze skrytě a individuálně, to se zas nevidí u všech bank.


Podle toho, co jsem vysledoval z používání "nového" systému HB! a z vlastních znalostí opírající se o jiné banky, tak situace je následující:
  • H! zprovoznila nové uživatelské rozhraní - tedy InternetBanking
  • H! zároveň zprovoznila nový core banking systém pro běžné a spořící účty
  • core banking systém pro kreditky se nijak nezměnil
  • proces párování plateb na kreditky se nijak nezměnil
Totiž...
  • jistě jste si všimli, že informace o novém účtu pro splátku KK se objevila až po několika týdnech od startu H!
  • navíc, stále se jedná o jediný účet pro všechny KK
  • změnit implementaci zpracování jednoho (dvou - KB + ČS) seznamu transakcí jednou denně na nepřetržité zpracovávání jednotlivých transakcí on-line je setsakramentsky náročné
  • že mají teď nejméně dva core systémy se dá poznat například z rozsahu a struktury informací o BÚ vs. KK, ale nejmarkantnější je to u přehledu transakcí - BÚ online, KK offline

A důvody? Osobně vidím nejméně dva. Čas a peníze. Jestli jsou i další, to se asi nedozvíme.

Mimochodem, všiml jste si tlačítka "Splátka" u účtu ke KK? Je super. Když na něj totiž kliknu, předvyplní se mi příkaz z mého BÚ minimální předepsanou částkou, číslo splácecího účtu a správný variabilní symbol. Stačí jen odeslat, zadat potvrzovací SMS a je vystaráno. A to se mi líbí. Jednoduchá funkce v IB a kolik času ušetří.
Tak.
Úroveň
Odznak +1
Té možnosti "splátka" v IB jsem si všimla, tedy po pravdě jsem ji přímo hledala, protože moje kreditka RB ji má. Je to super a ušetří to čas.

Jinak stejně jako ostatní jsem si všimla, že když pošlu peníze na KK, trvá to fakt dlouho. Myslela jsem, že to teď z účtu u Hello bude lepší, ale trvá to taky. Takže prostě musím dostatečně dopředu myslet na to, abych tam měla dost peněz.

Každopádně díky, že jste to tady vysvětlili. Sice se tím věc nezlepší, ale vždycky je lepší vědět co se děje.
Úroveň
Odznak +1
Děkujeme @Pfosser za vysvětlení :).
Ano, v současné době je to tak, že máme 2 systémy. Jeden pro debetní svět (běžný účet a spořící účet) a druhý pro kreditní svět. V rámci debetního světa jsou transakce připisovány na účty v režimu D+1, s tím, že pokud je platba poslána z účtu u jiné banky např. v 10h ráno, tak je na běžný účet u Hello bank! připsána ještě týž den. Platby mezi běžným a spořícím účtem jsou připisovány ihned.
Pokud jde o připisování plateb na revolvingový účet, tak tam to je bohužel opravdu v režimu D + 2 – 3 dny. O jeden den se může celý proces zkrátit, pokud klient pošle platbu ze svého běžného účtu u Hello bank! Jde o to, že uhrazená splátka je připsána na sběrném účtu nejpozději do 24 hodin od jejího odeslání, následně pak systém třídí všechny přijaté úhrady a přiřazuje je na úvěrové účty dle variabilních symbolů. Tento proces pak může trvat další pracovní den. Víme, že to není ideální, ale v současné době to bohužel z technických důvodů nelze zrychlit, ale určitě to máme do budoucna v plánu.
Přejeme pěkný prodloužený víkend.
Úroveň
Odznak +1
Díky za vysvětlení. Ještě bych doplnila, že se mi líbí upozornění přes e-mail, že na moji kreditku dorazila splátka.
Úroveň
Odznak +1
Nedela prirazovani splatek KK dle var. symbolu u vas rucne brigadnik s pracovni dobou 2 hodiny denne? Kdyby to prirazovani delala vypocetni technika, bylo by prirazovani temer okamzite jako v jinych bankach. :(
Úroveň
Odznak +2
MirekM napsal/-a:

Nedela prirazovani splatek KK dle var. symbolu u vas rucne brigadnik s pracovni dobou 2 hodiny denne? Kdyby to prirazovani delala vypocetni technika, bylo by prirazovani temer okamzite jako v jinych bankach. :(



Ano, dle mého jen výmluva, aby banka mohla případně inkasovat z poplatku za pozdní splátku. Kdyby jste to sem nenapsali, tak myslím, že většina zkušených lidí by to poslalo až v den splátky, protože předpoklad je, že z banky do banky (stejné do stejné) to jde okamžitým převodem a připsáním.
Úroveň
Odznak +2
Laysen3 napsal/-a:

MirekM napsal/-a:

Nedela prirazovani splatek KK dle var. symbolu u vas rucne brigadnik s pracovni dobou 2 hodiny denne? Kdyby to prirazovani delala vypocetni technika, bylo by prirazovani temer okamzite jako v jinych bankach. :(



Ano, dle mého jen výmluva, aby banka mohla případně inkasovat z poplatku za pozdní splátku. Kdyby jste to sem nenapsali, tak myslím, že většina zkušených lidí by to poslalo až v den splátky, protože předpoklad je, že z banky do banky (stejné do stejné) to jde okamžitým převodem a připsáním.

Jo jo a je to student. Protože minule mi notifikační mail přišel v sobotu a tentokrát, kdy to vychází na dnešek, mi notifikační mail nepřišel, protože mají studenti svátek. Tak to je jasný! ;)

Teď vážně. Peníze jsem z BÚ odeslal 15. 11. a na výpisu KK je příjem splátky zaúčtován též 15. 11., tedy tady není vidět žádná snaha o "přivýdělek". Kdy přesně se splátka projevila na disponibilním zůstatku KK nevím. Dnes, tedy 17. 11. ráno tam ale je a to odpovídá D+2. Nicméně příště se budu snažit to více sledovat.
Úroveň
Odznak +2
Pfosser napsal/-a:

Laysen3 napsal/-a:

MirekM napsal/-a:

Nedela prirazovani splatek KK dle var. symbolu u vas rucne brigadnik s pracovni dobou 2 hodiny denne? Kdyby to prirazovani delala vypocetni technika, bylo by prirazovani temer okamzite jako v jinych bankach. :(



Ano, dle mého jen výmluva, aby banka mohla případně inkasovat z poplatku za pozdní splátku. Kdyby jste to sem nenapsali, tak myslím, že většina zkušených lidí by to poslalo až v den splátky, protože předpoklad je, že z banky do banky (stejné do stejné) to jde okamžitým převodem a připsáním.

Jo jo a je to student. Protože minule mi notifikační mail přišel v sobotu a tentokrát, kdy to vychází na dnešek, mi notifikační mail nepřišel, protože mají studenti svátek. Tak to je jasný! ;)

Teď vážně. Peníze jsem z BÚ odeslal 15. 11. a na výpisu KK je příjem splátky zaúčtován též 15. 11., tedy tady není vidět žádná snaha o "přivýdělek". Kdy přesně se splátka projevila na disponibilním zůstatku KK nevím. Dnes, tedy 17. 11. ráno tam ale je a to odpovídá D+2. Nicméně příště se budu snažit to více sledovat.



Takže chápu dobře, že splátka sice přijde ten den co to člověk pošle, ale zůstatek na KK se navýší až o dva dny později? To je mi pěkný bordel z východního Německa velebnosti :-P.
Úroveň
Odznak +2
Laysen3 napsal/-a:

Takže chápu dobře, že splátka sice přijde ten den co to člověk pošle, ale zůstatek na KK se navýší až o dva dny později? To je mi pěkný bordel z východního Německa velebnosti :-P.

Nikoliv, je to přesně naopak. Splátka byla přijata, řekněme 17. 11., ale datum transakce byl 15. 11.
Tedy stejně, jako když se na debetce objeví platba kartou v den, kdy byla ve skutečnosti provedena, ale zaúčtována je o pár dnů později, až dorazí data od zpracovatele.

Přiznávám, že u KK je to ještě trošku jinak, ale důsledky popíšu. Transakce splátky karty je "antidatována" a díky tomu dvoudenní zpoždění nezpůsobí ani vyšší úrok z dlužné částky, ani penále či poplatky v případě, že splátku provedete v den splatnosti.
Jediné, co je pro klienta nepříjemné, je to, že se splátka projeví na disponibilním zůstatku KK s tím dvoudenním zpožděním. Tady ovšem musím na obhajobu banky říct, že to je stav, který se nikterak přechodem na značku H! nezměnil a ani žádnou takovouto změnu banka neavizovala! Zlobíte se tedy naprosto zbytečně jen na to, že banka nesplnila některá vaše očekávání, nikoliv na to, že by banka neposkytovala službu v kvalitě, kterou slíbila.

Nicméně!
Ano, H! spuštěním nových služeb nasadila laťku komfortu výše, než nakolik splňují její dosavadní produkty a pokud dalším krokem nebude dorovnání komfortu stávajících služeb na úroveň přinejmenším stejnou, musí očekávat odliv svých stávajících klientů!

Tak.

DISCLAIMER: usuzuji jen podle dosavadního chování banky za posledních 15 let a především v posledních dnech, z vlastního pozorování a zkušeností z jiných bank. Skutečnou implementaci v H! neznám a proto co píšu, berte s rezervou.
Úroveň
Odznak +2
Pfosser napsal/-a:

Ano, H! spuštěním nových služeb nasadila laťku komfortu výše, než nakolik splňují její dosavadní produkty a pokud dalším krokem nebude dorovnání komfortu stávajících služeb na úroveň přinejmenším stejnou, musí očekávat odliv svých stávajících klientů!



Pod tohle se můžu jedině podepsat. Vlastně jen tím, že se stal Cetelem bankou, nastavuje jinou laťku automaticky. Tudíž by se měli teď sakra snažit, aby neztratili klienty kvůli "blbostem", které jsou jinde bez problémů funkční a nebo běžným standardem.
Úroveň
Odznak
15.12. 2017 jsem zaplatil splátku na mou kreditní kartu a dnes 18.12. 2017 pořád není splátka provedena ani se nezměnil zůstatek mé kreditní karty !!!!! Takže asi máte nějakou protekci nebo jste zaměstnanec hellobank !!!
Úroveň
Odznak
15.12. 2017 jsem zaplatil splátku na mou kreditní kartu a dnes 18.12. 2017 pořád není splátka provedena ani se nezměnil zůstatek mé kreditní karty !!!!! Takže asi máte nějakou protekci nebo jste zaměstnanec hellobank !!!

hero101 napsal/-a:

Pfosser napsal/-a:

Laysen3 napsal/-a:

MirekM napsal/-a:

Nedela prirazovani splatek KK dle var. symbolu u vas rucne brigadnik s pracovni dobou 2 hodiny denne? Kdyby to prirazovani delala vypocetni technika, bylo by prirazovani temer okamzite jako v jinych bankach. :(



Ano, dle mého jen výmluva, aby banka mohla případně inkasovat z poplatku za pozdní splátku. Kdyby jste to sem nenapsali, tak myslím, že většina zkušených lidí by to poslalo až v den splátky, protože předpoklad je, že z banky do banky (stejné do stejné) to jde okamžitým převodem a připsáním.

Jo jo a je to student. Protože minule mi notifikační mail přišel v sobotu a tentokrát, kdy to vychází na dnešek, mi notifikační mail nepřišel, protože mají studenti svátek. Tak to je jasný! ;)

Teď vážně. Peníze jsem z BÚ odeslal 15. 11. a na výpisu KK je příjem splátky zaúčtován též 15. 11., tedy tady není vidět žádná snaha o "přivýdělek". Kdy přesně se splátka projevila na disponibilním zůstatku KK nevím. Dnes, tedy 17. 11. ráno tam ale je a to odpovídá D+2. Nicméně příště se budu snažit to více sledovat.

Úroveň
Odznak +2
hero101 napsal/-a:

15.12. 2017 jsem zaplatil splátku na mou kreditní kartu a dnes 18.12. 2017 pořád není splátka provedena ani se nezměnil zůstatek mé kreditní karty !!!!! Takže asi máte nějakou protekci nebo jste zaměstnanec hellobank !!!

Bohužel Váš případ s tím mým není srovnatelný. Podle toho, co píšete odhaduji, že splátka proběhla z účtu v jiné bance. Takže peníze se na sběrném účtu objevily teprve v pondělí (měl jste v cestě víkend, kdy neprobíhá mezibankovní clearing ČNB) a tudíž ke zpracování dojde asi až v noci z pondělí na úterý. Řekl bych, že dneska už bude viditelná nějaká změna.
Úroveň
Odznak +2
Hello banka slibuje připsání splátky do 3 pracovních dnů. V mém případě (splátka šla z Equa banky) to mohu potvrdit - splátka byla připsána 3.prac. den ráno, což vzhledem k tomu, že do Hello peníze přišly druhý prac.den, zas tak pomalé není.
Úroveň
Odznak +2
Ještě k hero101.
Shodou okolností jsem si v ten pátek 15. 12. posílal peníze z mBank na běžný účet HelloBank! a přišly na účet až v pondělí 18. 12. ráno.
A k té protekci ;) i kdybych znal generálního ředitele české HelloBank!, tak mi to nepomůže. Účtování transakcí a párování plateb dnes provádí informační systémy typu "backend", tedy takové, které běží na pozadí, bez zásahu uživatele. Ani zaměstnanci v tom nemají žádnou výhodu. Nemá smysl vytvářet nějaké "prioritní" procesy, určitě ne pro zaměstnance. Kdyby takový proces existoval, jako první ho budou mít korporátní klienti, kterým banka spravuje stamilionové majetky.
Úroveň
Odznak
Chtěl bych se zeptat kdy budou převody mezi běžným účtem a úvěrovým účtem prováděny okamžitě jako je to např. u mbank a kdy budou konečně zobrazeny nezúčtované (popř. neprovedené) transakce ??? U těch nezaúčtovaných transakcí to opravdu nechápu, když u Cetelemu se zobrazovaly okamžitě po provedení transakce ? Uplynuly další tři měsíce a žádného pokroku ve výše uvedeném jsme se nedočkali.
Úroveň
Odznak
Terka opět jak je jejím dobrým zvykem přehlédla můj dotaz, takže se ptám znovu kdy budou převody mezi běžným účtem a úvěrovým účtem prováděny okamžitě jako je to např. u mbank a kdy budou konečně zobrazeny nezúčtované (popř. neprovedené) transakce ??? U těch nezaúčtovaných transakcí to opravdu nechápu, když u Cetelemu se zobrazovaly okamžitě po provedení transakce ? Uplynuly další tři měsíce a žádného pokroku ve výše uvedeném jsme se nedočkali.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)