E.ON kreditní karta - oznámení o ukončení spolupráce


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 267

Úroveň
Odznak +1
Včera ráno jsme požádali přes IB o výpisy do 28. 1., jak jsem již psal. Výpisy dorazily dnes odpoledne e-mailem, mně zazipovaný, manželce zararovaný.

Terko, to opravdu v bance nikdo neví, který den přestane fungovat stará E.ON karta?
Úroveň
Odznak
MirekM napsal/-a:

...mně zazipovaný, manželce zararovaný...



Nechci vypadat jako vyrývač, ale opravdu by mě zajímal stav IT oddělení banky. Tohle přece není normální, tohle musí dělat automat (systém) a ne aby to ručně pakoval nějaký zaměstnanec banky či kdo.
Úroveň
Odznak +1
Očekávám odpověď banky v duchu: vzhledem k malému počtu klientů s E.ON kartou (dle banky jen několik desítek), by bylo zautomatizování procesu oproti ručnímu pakování nesrovnatelně nákladnější. :)
Úroveň
Odznak
Opravdu si myslíš/věříš, že nás s E.ON kartou bylo/je jen pár desítek? Jasně, různé kreditky mají různé výhody (žranice na letišti zdarma pro 4 lidi nepochybně neumožní jakákoliv KK), ale "eonka" patřila mezi nejvýhodnější produkty na českém bankovním trhu (vedení zdarma, 1% zpět, 2% ze záloh v prospěch E.ON zpět).

Možná ale opravdu jsme jen statistickou chybou a většina lidí spokojeně platí a platí a platí... a nepřemýšlí o tom, že by možná nemuseli :-)
Úroveň
Odznak +1
Nemyslím/nevěřím tomu ani omylem.

O informační strategii bank dle mých dlouholetých zkušeností s většinou bank na českém trhu jsem již zde na fóru psal.
Úroveň
Odznak +1
Dnes dopoledne nevyměněná nálepka HB (nikoliv stará Cetelem) ještě byla funkční.
Úroveň
Odznak +1
MirekM napsal/-a:

Terko, to opravdu v bance nikdo neví, který den přestane fungovat stará E.ON karta?


Dovolím si popotáhnot nezodpovězený dotaz bankou.
Úroveň
Odznak +2
MirekM napsal/-a:

Dnes dopoledne nevyměněná nálepka HB (nikoliv stará Cetelem) ještě byla funkční.


Já si bohužel vyměnila novou HB a starou Cetelem si nechala, protože má snadněji zapamatovatelný PIN (škoda, že banka nereagovala na naše dotazy v jiném vlákně ohledně toho, jestli už aspoň výhledově pracují na možnosti změnit si v bankomatu PIN u nálepek :().
Tak doufám, že ponechají funkční i ty nejstarší nálepky ještě z doby Cetelemu. Jak to je vůbec při automatické výměně nálepky z důvodu exspirace? Zůstává její číslo i PIN nebo ne? (I když v případě automatické výměny staré Cetelem za novou HB se téměř určitě obojí změní.)
Co se týká ukončení fungování starých E-ON KK, mám takový pocit (vzhledem k tomu, jak probíhá celý proces konverze), že to není někde předem v systému nastaveno a nikde tedy neběží "odpalovací odpočet", ale prostě někdo přijde a až usoudí, že nastal správný čas, ručně zmáčkne červené tlačítko - doufám, že ten někdo nepracuje přes víkend a ještě pár dní to nechá fungovat.
Úroveň
Odznak +2
EmPe1 napsal/-a:

"eonka" patřila mezi nejvýhodnější produkty na českém bankovním trhu...
Možná ale opravdu jsme jen statistickou chybou a většina lidí spokojeně platí a platí a platí... a nepřemýšlí o tom, že by možná nemuseli :-)


Možná je to skutečně tak, že aktivní menšina (jejíž zástupci jsou na různých fórech nejvíce slyšet) používá kreditky tak, aby z nich měla zisk, tj. splácí je v bezúročném období a čerpá různé bonusy.
Pasivní většina si pořizuje kreditky proto, že nemá peníze, takže z kreditky vycucne na běžné provozní výdaje vše až do výše úvěrového rámce a pak splácí jen povinnou měsíční minimální splátku a k tomu úroky.
Tristní úroveň finanční gramotnosti té pasivní většiny je vidět i na tom, že ani nevědí, jaký je rozdíl mezi debetní a kreditní platební kartou a jakémukoliv "plastu" prostě říkají kreditka. K tomu ještě přispívají různé články v médiích typu: "nepořizujte si kreditku, je to nevýhodné, banka vás oškube..." - ale to přece vůbec není pravda, pokud člověk umí s kreditkou zacházet, vždycky na tom vydělá. A takové ty třešničky na dortu, jako je přebíjení karet, nekolikanásobné protočení úvěrového rámce KK během 1 měsíce nebo nabíjení dobíjecích karet zná už skutečně jen hrstka lidí, pro které je to víceméně koníček a nebo zaměstnání.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Klienti svou E-ON kartu budou moci používat do 11. 2. nebo 13. 2. 2019.
Termín souvisí s datem kdy byla provedena konverze z E-ON karty na naši
Hello kreditku.
Přeji pěkný den a rád bych se zeptal těch z Vás, kteří jste obdrželi výpis za leden v elektronické podobě, jakou přesně formou jste o něj požádali?

Já jsem někde (tuším na finexpertu) zaregistroval, že je o výpis transakcí, které po konverzi kreditní karty zmizely v IB, třeba požádat. Přihlásil jsem se tedy do IB, začal psát zprávu, ale v průběhu tohoto psaní jsem si chtěl ověřit, že výpis opravdu v IB není. Překlikl jsem se tedy do seznamu výpisů a tam jsem si všiml odkazu na archivní výpisy. Zkusil jsem na něj kliknout v domnění, že se dostanu do jejich seznamu. (Takhle nějak to tuším fungovalo při přechodu z Citi do RB.) Jenže v HB je to jinak, takže jsem se dostal do formuláře ŽÁDOST O ARCHIVNÍ VÝPIS, který vypadal velice podobně jako ten, v němž jsem psal původní žádost o výpis, jen tam už byly některé kolonky předvyplněny. Svou žádost jsem tedy odeslal jako žádost o archivní výpis. A to asi byla chyba.

Protože mám v IB nastaveno, že výpisy chci elektronicky, nenapadlo mě, že by mi je někdo chtěl posílat v papírové podobě. Jenže den po podání žádosti mi přišel mail, v němž se píše, že "... na adresu zasíláme dotisk Vašeho výpisu za měsíc leden 2019..." Možné dopady mi ale došly až se zpožděním, takže teď jsem zvědav, jestli za tento papírový výpis po mně bude HB chtít 30 Kč či nikoli. Není to ten případ, který tu byl o pár příspěvků dříve zmíněn, a sice že by mi banka poslala výpis o své vůli, na druhou stranu bych řekl, že to není ani měsíční výpis, který je zmíněn v sazebníku.

Můžete mi tedy prosím sdělit, jestli je tu někdo, kdo v souvislosti s lednovým výpisem použil žádost o archivní výpis a jak to případně vidí s tím poplatkem za výpis? Třicet korun mě nezabije, ale zamrzí ;)
Úroveň
Odznak +2
@hal823:
O pár příspěvků výše tu Terka psala, že tento chybějící výpis pošle banka všem automaticky poštou někdy po 8. 2. Kdo ho chce i v elektronické podobě, musí si o něj požádat - všichni jsme to tady dělali v IB přes "Napište nám", nikoliv přes archivní výpisy a do textu zprávy napsali, že žádáme o zaslání výpisu v elektronické podobě - přišlo to e-mailem 2. den po odeslání žádosti.
Co se týká těch poplatků, v sazebníku je položka "Poplatek za odeslání mimořádného výpisu z účtu" - zdarma. Nerozlišuje se tam, jestli je to poštou nebo elektronicky.
maminka1 napsal/-a:


O pár příspěvků výše tu Terka psala, že tento chybějící výpis pošle banka všem automaticky poštou někdy po 8. 2.


No jo, jenže já jsem si o něj požádal :) což může vést na jiné interní procesy v bance.

maminka1 napsal/-a:


Co se týká těch poplatků, v sazebníku je položka "Poplatek za odeslání mimořádného výpisu z účtu" - zdarma. Nerozlišuje se tam, jestli je to poštou nebo elektronicky.


Tuto položku sazebníku jsem sice zaregistroval, ale poněkud mě zmátlo, že má jít o výpis "z účtu", zatímco v jiných položkách se vyskytuje "úvěrový účet". Ale je fakt, že kontext, v němž je položka uvedena, nahrává Vašemu výkladu.

V každém případě děkuji za vyjádření :)
Úroveň
Odznak +1
hal823: Nechci mít jedovaté řeči, ale za dobu než jsi sepsal své příspěvky, bys těch 30 Kč určitě bez problému vydělat jinou prací ... :)
Úroveň
Odznak +1
Na obou výpisech (řádném i na tom na požádání) mám datum převodu 28. 1. Terka uvedla již dříve, že obě KK budou funkční 14 dnů. Včera uvedla konec platnosti KK E.ON 11. 2. nebo 13. 2. dle data konverze. Kupeckými počty mně vychází konec platnosti mé E.ON karty 11. 2.
Doufám, že po 11. 2. (13. 2.) budou fungovat 2 nevyměněné nálepky (jedna již dříve pořízená k vůli nefunkčnosti původních Cetelem v Kauflandu, tedy již HB a jedna původní Cetelem), u kterých jsem naštěstí po neúspěšném pokusu o výměnu přes IB s 3-tí nálepkou (původní Cetelem) výměnu nespustil.
Úroveň
Odznak +1
Dnes odpoledne (9. 2. 2019) stará nálepka Cetelem ještě funkční.
Úroveň
Odznak +1
Dnes ráno (11. 2. 2019) nevyměněná nálepka HB ještě funkční.

Hodina pravdy s nevyměněnými nálepkami nastane předpokládám zítra (12. 2. 2019) maximálně 14. 2. 2019.

PS: před chvílí mně došel níže uvedený e-mail:

Vážený pane XXX,

Valentýn je sice ve čtvrtek 14. 2., ale Vy můžete slavit celý týden. Užijte si dobré jídlo a pití se svou spřízněnou duší, pozvěte kamarády nebo rovnou celou rodinu.

Ze všech Vašich plateb Hello kreditkou v restauracíchběhem valentýnského týdne Vám vrátíme 10 % zpět - celkem až 500 Kč.

K dispozici máte XX XXX Kč, tak je využijte.

Akce platí od 11. 2. do 17. 2. 2019 na všechny platby, které uhradíte svou Hello kreditkou č.XXXXXX v jakémkoli restauračním zařízení (restaurace, kavárny, bistra apod.) na území České republiky.

Celkovou částku odměny Vám připíšeme na Váš Hello kredit koncem února.

Tak ať vám chutná!

Vaše Hello bank!
Úroveň
Odznak +1
Terko, obratem mně napadl 1. dotaz: musím platit jen kreditkou, nebo mohu zaplatit i nálepkou k Úvěrovému účtu, tedy vlastně ke KK?
Úroveň
Odznak +2
Doplněk k dotazu výše: platí to i pro platby cobrandovými kreditkami, resp. platebními nálepkami k nim?
Úroveň
Odznak +2
Dnes mi přišel poštou Terkou avizovaný papírový výpis k E-ON KK za první část ledna. Takže ho dostanou všichni, i ti, co si vyžádali a dostali už minulý týden elektronický výpis. Chápu, že pro banku je jednodušší to poslat všem a nerozlišovat, ale rozhodně to není ekologičtější.
Úroveň
Odznak +1
MirekM napsal/-a:

Terko, obratem mně napadl 1. dotaz: musím platit jen kreditkou, nebo mohu zaplatit i nálepkou k Úvěrovému účtu, tedy vlastně ke KK?


Už aby Akademie věd, Ústav jazyka českého zrušil "mně", zůstalo jen "mě" a "y" na konci sloves, zůstalo jen "i", jako to mají na Slovensku. :) :) :)
Úroveň
Odznak
Mirku, s "mně" je to jednoduché. Stačí si pamatovat, že pokud je pád dělitelný třemi, píše se "mně", jinak "mě" :-)
Úroveň
Odznak +4
MirekM napsal/-a:

Terko, obratem mně napadl 1. dotaz: musím platit jen kreditkou, nebo mohu zaplatit i nálepkou k Úvěrovému účtu, tedy vlastně ke KK?



Mirku, svou Hello kreditkou i platební nálepkou, která se k Vaší kreditní kartě váže.
Úroveň
Odznak +1
EmPe1 napsal/-a:

Mirku, s "mně" je to jednoduché. Stačí si pamatovat, že pokud je pád dělitelný třemi, píše se "mně", jinak "mě" :-)


Ze školy si pamatuji, že 2. a 4. pád je mě a 3. a 6. je mně, jen když rychle píšu, ne vždy si pády uvědomím, zvláště, když padám sám ... :)
Důležitý je hlavně obsah, formu bych zde považoval za druhotnou. :)
Mně žádný valentýnský email nepřišel. Mám Alza kartu. Tak asi jídlo nebude, zůstane více času na lásku... :8

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)