E.ON kreditní karta - oznámení o ukončení spolupráce


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 267

Úroveň
Ad 1) Doufám, že to bude jako součást onoho dodatku, mám s podobnými přísliby špatnou zkušenost.

Ad 3) Je nutné blokovat i nálepky, které jsou již v designu Hellobank? Když zablokuji ty staré nálepky, budu mít možnost si nechat vydat opět až 3 nálepky zdarma?
EDIT: Čtu znovu a nějak jsem přehlédl, že se mění číslo úvěrového účtu, takže odpověď již tuším.

Ad 4) Z formulace "věříme, že v roce 2019 se nám podaří některé věci opravdu vylepšit" jsem usoudil, že se asi v brzké době nic moc nezmění nebo se mýlím?

maminka1 napsal/-a:

měla bych nesmělý návrh: uživatelům z té druhé skupiny připište na účet jednorázový mimořádný bonus ve výši 600,- Kč


Dobrý pokus :D ale obávám se, že neprojde. Já, jakožto majitel té starší karty, jsem pro odpuštění poplatku všem do konce roku 2020 :cool:
Úroveň
Odznak +1
Terko, pochvala, stručně, jasně a výstižně. Jen mně stejně jako mamince1 vrtá v hlavě ta nutnost deaktivace nálepek klientem. Deaktivace trvalá/dočasná a kdy? Nedeaktivují se nálepky automaticky s deaktivací karty k 1. 2. 2019? U nových nálepek bude možná změna PINu uživatelem?
Úroveň
Odznak +1
Také mě mrzí tento přístup, protože 31.12.2019 není totéž co 31.12.2020. Když něco slíbím a z nějakého důvodu to nemohu dodržet (i když ne moji vinou, stejně mám máslo na hlavě) tak se snažím vyjít vstříc. V tomto kontextu mi přijde nemožnost přejít na Alza KK nebo Euronics (Datart) KK úplně jako nooo řekněme velká nevstřícnost. Jednoho napadne, v čem je problém?! Škoda to je, noo..
Úroveň
Odznak +2
ROlda napsal/-a:

Také mě mrzí tento přístup, protože 31.12.2019 není totéž co 31.12.2020. Když něco slíbím a z nějakého důvodu to nemohu dodržet (i když ne moji vinou, stejně mám máslo na hlavě) tak se snažím vyjít vstříc. V tomto kontextu mi přijde nemožnost přejít na Alza KK nebo Euronics (Datart) KK úplně jako nooo řekněme velká nevstřícnost. Jednoho napadne, v čem je problém?! Škoda to je, noo..


Možná je problém i v tom, že u těch cobrandových karet by banka už nemohla dát to vedení do konce roku 2019 (2020?) zdarma.
Úroveň
Odznak +1
Tomu SNAD mamko sama nevěříš. :-D
A dopis už mám v ruce. Doporučeně fakt nepřišel (takže s lhůtou jsou v pohodě).
Úroveň
Odznak +2
A ještě jedna poznámka: předpokládám, že dopisy s výpovědí přijdou doporučeně (já zatím nic nedostala, tak to nemohu potvrdit). Když někdo dopis nepřevezme (ať už záměrně nebo z důvodu nepřítomnosti), činí úložní doba na poště 14 dní a teprve s posledním dnem úložní doby se má z hlediska počítání lhůt za to, že byla zásilka doručena. Pak se ale už nestihne ta výpovědní lhůta 2 měsíce k 31. 1. 2019.

EDIT: Tak dle ROldy o příspěvek výš prý doporučeně nechodí. Pokud dopisy neposíláte doporučeně, zaděláváte si na veliké právní problémy, protože Vám může kdokoliv popřít, že nějaký dopis vůbec dostal.
Úroveň
Odznak +2
No, to si nejsem jist - viz všeobecné podmínky:
2.13. Rámcovou smlouvu a Produktovou smlouvu můžeme ukončit některým z těchto způsobů:
a) výpovědí z naší strany s výpovědní dobou 2 měsíců od data jejího odeslání, kdy k ukončení dojde uplynutím výpovědní doby.

Je jedno, jestli byla výpověď doručena; pokud banka prokáže, že byla odeslána, tak výpověď platí.
Úroveň
Odznak +2
Další dotaz: teď jsem se dívala na stránky Alzy a tam se stále píše, že poplatek za vedení karty je 29,- Kč, při papírovém výpisu 39,- Kč.
https://www.alza.cz/alza-karta-plna-vyhod-art14788.htm
Platí to stále nebo si zelený skřet neumí aktualizovat stránky podle nových podmínek HB?
Úroveň
Odznak +1
Původně jsem myslel, že druhý bezpoplatkový termín do 31. 12. 2019 je překlepen a všichni mají termín 31. 12. 2020, než jsem se podíval na výše mou uvedený příslib banky pro mě. Také jsem přesvědčen, že by bylo nefér skupině s termínem do 31. 12. 2020 dát bezpoplatkové období jen do 31. 12. 2019.
Úroveň
Odznak +2
Tak už mi výpověď také dorazila a skutečně nechodí doporučeně, ale jak vysvětlil jujec výše, podle všeobecných podmínek je to tak v pořádku.

Zaujala mě tam jedna věta: "Zároveň Vás však prosíme, aby k tomuto datu (myšleno 31. 1. 2019) byly uhrazeny veškeré závazky vůči nám spojené s používáním E-ON kreditní karty."
Tím je myšlen celý dluh nebo jen povinná minimální splátka? Protože se určitě najdou někteří držitelé karty, kteří mají vyčepaný celý úvěrový rámec a splácejí jen minimální splátku. Bude těmto lidem případně nějak umožněno převést si dluh na novou KK?
A skutečně musí být vše uhrazeno k 31. 1. 2019? Protože výpis za leden přijde až začátkem února a před koncem ledna ještě celkový dluh nebudeme znát (vzhledem k tomu, že tam ještě nebudou započítané bonusy z plateb za leden).
Úroveň
Odznak +2
No, řekl bych, že výpovědí smlouvy končí veškerý smluvní vztah, tzn. po jeho skončení musí být vše vyrovnané. Smlouva o revolvingovém úvěru skončí na konci ledna, dlužník tedy nemá v ruce k 1. 2. smlouvu, která by ho opravňovala dlužit....
Úroveň
Myslím, že výpověď je nyní pouze formalita a důležitější bude ten dodatek v lednu.
Úroveň
Odznak +2
No, pokud se ale rozhodnete dodatek nepodepsat, není ten dodatek vůbec relevantní....
Úroveň
Samozřejmě, reaguji pouze na situaci, kterou popisuje maminka1, tedy, že nechci vypovídat.
Úroveň
Odznak +2
Na stránkách E-ON se objevilo toto:

"Vážení zákazníci,

děkujeme Vám za využívání E.ON Karty. Bohužel Vás musíme informovat o ukončení naší spolupráce se společností BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod Česká republika (Hello bank!) ve věci vydávání a podporování produktu E.ON Karta.

Nové karty již nebude možné získat, stávající držitelé mohou čerpat výhody až do 31.1.2019. V případě jakýchkoliv dotazů se prosím obracejte přímo na Hello bank! na telefonním čísle 257 080 080 nebo e-mailem na info@hellobank.cz.

Nezapomeňte, že pokud jste svoji E.ON Kartu používali pro platby společnosti E.ON, bude potřeba, abyste nám zavolali na čísle 800 77 33 22 a oznámili nám nový způsob placení svých plateb.

Děkujeme"
Úroveň
Co hodláte udělat v případě, že klient mám klasickou kreditní kartu Hello Bank a zároveň kreditní kartu EON?? Prosím zvažte v těchto případech přechod na "ALZA kreditní kartu" anebo na "DATART kreditní kartu". Děkuji moc.
Úroveň
Nerikejte mi, ze banka nema interni proces na prevod klienta z jednoho typu rusene kreditni karty (E.ON) na jakykoliv jiny (KK Hello, ALZA, EURONICS/DATART, ...).

To neni o tom, ze by to v bance neumeli, i kdyby to meli nove nastavit, to je o tom, ze proste nechteji (prihravat ovecky jinemu cobrandu). Nicmene rozhodnuti, ze klient bud prejde na KK Hello anebo skonci je z klientskeho pohledu rozhodne spatne a kdybyste se nad tim v bance aspon trochu zamysleli, tak byste tem vasim zakaznikum, kteri o to vyslovne zadaji, meli vyjit vstric.
Úroveň
Odznak +2
Možná se už připravuje rušení dalších cobrandů ...
Úroveň
Odznak +1
Banko, opět nevím, jestli se mám smát nebo plakat. Dle fóristů na Finexpertu dostávají výpovědi E.ON karty i ti, co o ni zažádali a nedostali, tedy nikdy ji neměli.
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme všem za vaše podněty v této diskuzi a rovnou k vašim nejčastějším dotazům:

1. Je nutné uhradit veškeré závazky na E.ON kartě do 31. 1. 2019?

Pokud klienti využijí konverze na Hello kreditku - jejich veškeré závazky z E.ON karty budou převedeny na jejich novou Hello kreditku.

Klienti, kteří přechodu na Hello kreditku nevyužijí - dle výpisu za leden 2019, který obdrží na začátku února 2019 uhradí své závazky do konce měsíce února, do 28. 2. 2019.

2. Deaktivací E.ON karty se platební nálepka také zablokuje v Hello bankingu?

Platební nálepka se zablokuje současně s deaktivací E.ON karty k 31. 1. 2019 všem klientům, kteří nevyužijí přechodu na Hello kreditku.

V opačném případě (tedy "přechodem" na Hello kreditku) je nutné původní Cetelem i Hello bank! nálepku deaktivovat ve svém internetovém bankovnictví a nově (až s novým číslem úvěrového účtu) si zažádat až o 3 platební nálepky zdarma.

3. Je možná konverze na partnerskou kartu např. Euronics nebo Alza?

Klienti si mohou zažádat o partnerské kreditní karty u našich obchodních partnerů, ale z E.ON karty nabízíme klientům konverzi na Hello kreditku.

4. Při konverzi na Hello kreditku - zdarma měsíční rezervace úvěrových zdrojů do konce roku 2020 nebo jiný bonus?

Garance neúčtování poplatku se vztahovala a vztahuje pouze k revolvingovému úvěru E.ON karty. Vzhledem k tomu, že jsme se po dohodě s naším obchodním partnerem (E.ON Energie, a.s.) dohodli na ukončení podpory E.ON karty a tyto karty jsme vypověděli, po ukončení produktu k 31. 1. 2019 není platná ani garance. Tuhle garanci také nelze přenést na jiný produkt. Proto jsme se rozhodli neúčtovat měsíční poplatek za rezervaci úvěrových zdrojů do 31. 12. 2019 všem klientům, kteří svou „E.ON kartu“ jednoduše převedou na Hello kreditku prostřednictvím dodatku, který vám všem držitelům stávajících E.ON karet zašleme začátkem ledna 2019. Je zcela na vás, zda nabídky využijete.

Přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +2
Ještě jeden dotaz zde (za)padl: když měl někdo E-ON KK i Hello kreditku, bude mít po přechodu dvě Hello kreditky (jednu zdarma a druhou za poplatek) nebo se mu jen navýší úvěrový rámec na původní Hello kreditce? A jak by to v tomto případě bylo s poplatkem?
Úroveň
V dodatku je:
Banka garantuje klientovi, který si uzavře smlouvu o revolvingovém spotřebitelském úvěru s vydáním kreditní karty E-ON, bezplatné vedení a správu úvěrového účtu po dobu od 1. 10. 2016 do 31.12.2020. Banka si vyhrazuje právo toto zvýhodnění prodloužit.

Takže to musí platit i na ten podepsaný dodatek.


aby to na něj neplatilo nesměl by to být dodatek nebo by tam muselo být uvedeno.

bezplatné vedení a správu TOHOTO úvěrového účtu po dobu od 1. 10. 2016 do 31.12.2020.

Pokud je to napsáno takto obecně, tak se bere to co je výhodnější pro zákazníka, ale to by banka měla vědět.
Úroveň
Odznak +1
Banka to zajisté ví (již jsem do toho před nějakým dnem také šťoural), ale na venek to přizná až se najde nějaký zdatný právník a začne kolem kauzy dělat pořádné dusno.
Úroveň
Odznak
@Kolo:
Ale ze zpráv Terky je přeci jasné, že úvěrový vztah k E.ON kartě k 31.1.2019 komplet zaniká, když zaniká tento produkt jako takový. Tedy končí celá smlouva (ruší se i číslo úvěrového účtu), logicky i se svými všemi dodatky. Ti co využijí přechodu na klasickou Hello kreditku budou mít smlouvu novou (i nové číslo úvěrového účtu, nové číslo kreditky atd., žádná vazba na zaniklou E.ON), jen proces schvalování bude urychlený převzetím limitu z rušené E.ON. Nechci banku nijak hájit, ale přijde mi jasné, že když produkt jako takový celý zaniká, tak zaniká se vším všudy, tedy i tou garancí, která je jasně vázána na jméno tohoto produktu (zanikne produkt "E.ON kreditní karta", zaniká i garance k němu vyjednaná s tímto partnerem). A byla myslím dobrá vůle banky, že i pro klasickou kreditku nabízí možnost vést jí za 0 Kč jako pozůstatek po E.ON do konce roku 2019.

@všichni:
K možnosti přechodu na KK Euronics/Datart či Alza: zde je to myslím nemožné hlavně proto, že tyto typy kreditek přímo pobočky Hello bank prostě nevydávají. Vydávají je jen tyto obchodní sítě, a to výhradně v rámci prvního nákupu na tuto kartu. Těžko tedy lze chtít, aby tento zaběhlý princip prošel a aby vydání proběhlo přímo bankou, a to bez prvního nákupu u daného partnera. Píšu to jako držitel KK Euronics, u které sám vím, že jinde než v této síti elektra a bez prvního nákupu na ní aspoň za 2000 Kč současně se žádostí na prodejně by mi ji nevydali.
Souhlasím s Minarjo. Pokud je garance na cenu produktu, nikoliv na trvání smlouvy o produktu, nelze přece zachování ceny vymáhat. To by bylo možné pouze v případě, že by původní smlouva zůstala v platnosti a její obsah byl upraven ve formě dodatku. Garantovala banka trvání smlouvy?

Vydávání partnerských karet znamená pravděpodobně finanční profit pro partnery, kteří klienta bance “přivedou” a uzavřou s ním smlouvu. Je otázka, zda dokonce neexistují určité smluvní překážky pro zacházení s partnerskou kartou ze strany banky. Ale to by se měla vyjádřit banka.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)