Hello! Máte svou bankovní aplikaci párovanou se svým internetovým bankovnictvím?


Úroveň
Odznak +4
Hello! Drazí členové komunity,

rádi bychom vás přivítali nad nově otevřenou diskuzí párování aplikace se svým internetovým bankovnictvím.

Hello bank! mobilní aplikaci dnes párovat nemusíte, stačí si ji jen stáhnout, nainstalovat a po přihlášení funguje vše podobně jako v Hello bankingu. S nově příchozí legislativou PSD2 (Payment Services Directive2) se mění spousta věcí a párování mobilní aplikace s internetovým bankovnictvím bude čím dál tím častější.

Jak tyto změny vidíte vy?



Zajímá nás:

1. Jak vnímáte zabezpečení, pokud aplikace je a pokud není párovaná s internetovým bankovnictvím?

2. Víte proč se aplikace páruje s internetovým bankovnictvím? Nebo vám to přijde zbytečné?

3. Kdy naposledy jste aplikaci párovali a proč?



Těšíme se na vaše reakce.

Přejeme hezký týden! :)

Odpovědi: 7

Úroveň
Odznak +2
Aplikaci nemám a ani mít nebudu.
Úroveň
Odznak +4
jujec napsal/-a:

Aplikaci nemám a ani mít nebudu.

Děkujeme jujec za reakci. Proč nebudete mít aplikaci?
Úroveň
Odznak +2
Protože ji k životu nepotřebuji. Navíc požadavky banky - dotazy - proč a za co utrácím SVÉ peníze (napřed telefonicky, pak emaily) s požadavky na doložení ÚTRAT mě obtěžují (pochopil bych dokladování vkladů, kdybych pral špinavé peníze a měl podezřelé PŘÍCHOZÍ platby, ale proč mám dokládat VÝDAJE? Snad si můžu za peníze, které na můj účet přijdou z jiného mého účtu, kupovat co chci), takže banku dávám k ledu a předpokládám v budoucnu její minimální využití.
Úroveň
Já jsem osobně aplikaci z telefonu smazal. Apka i web jsou neskutečně molochoidní reklamní portály na produkty banky, řešené ve stylu "kolotoče, střelnice a cukorová vata" a práce s nimi vyžaduje poměrně velké sebezapření.

Apka Hellobank byla nejobjemější z pěti bankovnctví, která jsem kdy používal. A místa nazbyt v úložišti nemám (na paměťovou kartu samozřejmě přesunout nejde - trošku odbytá práce vývojářů). Web je zase pro změnu tak datově náročný (zejména proto, že vedle potřebných údajů tahá , s odpuštěním, kraviny), že pokud jste náhodou na horším připojení než 3G (tedy pokud jste někde mimo zuřící civilizaci, ale i třeba jen v Metru, a běží tam jen GPRS/EDGE) tak se web vůbec v časovém limitu mobilu či tabletu nenačte.

Shrnuto - se slzou v oku vzpomínám na cetelemí zjednodušený web pro mobilní zařízení, který běžel rychle a svižně i v případě, že bylo třeba něco zaplatit a člověk zrovna seděl na pařezu v lese.
Úroveň
Odznak +2
Osobně chápu mobilní bankovnictví, stejně jako internetové bankovnictví, jako "ksicht" pro backend - tedy bankovní systém poskytující služby. Vzhledem k tomu, že takovéto uspořádání prosazuji i v jiných oblastech už dlouhou řadu let, jsem rád, že dorazilo konečně i do bankovnictví.
Takže za mě: Ano, očekávám, že banka mi pro obsluhu mých produktů u ní nabídne různé nástroje (pobočky, web, mobilní appku, plechovou hubu, ...). V případě mobilní aplikace se nabízí, že by přeci mohla umět obsluhovat stejné typy produktů u různých bank, proč ne. Potom je ono "párování" na místě. Jde o autorizaci samotného obslužného kanálu. Říkám tím bance: tato aplikace v tomto telefonu může obsluhovat mé produkt u vás.
Tím ovšem nijak nenahrazuji autorizaci jednotlivých operací, které s produkty prostřednictvím autorizovaného kanálu provádím. Na druhou stranu si ale dokážu představit, že operace neovlivňující zůstatek budu moci "autorizovat" samotným kanálem. Tedy například pro zobrazení zůstatku nebude nutné se do aplikace přihlásit. Například.
Úroveň
Odznak +2
... napadá mě ale jiná věc. Pro banku možná důležitá :). V čase PSD2 bude možné pro obsluhu účtů použít různé aplikace. Co mě tedy přinutí používat zrovna aplikaci HB!? Nestane se investice do Appky časem zbytečná? Pokud mě banka nebude nutit negativně (zatížení přístupu z jiné aplikace poplatky), zbývá jen pozitivní motivace. Budu sám chtít použít její aplikaci. Proč? Nabídne "něco navíc"? Komfort? Kvality?
Tady chci apelovat na bankovní produkťáky. Poslouchejte, co si členové komunity píšou o současné appce: příliš velká, těžkopádáná, stahuje moc dat, má stále spoustu chyb, ... :? to nevypadá dobře
Úroveň
Odznak +4
ViR napsal/-a:

Já jsem osobně aplikaci z telefonu smazal. Apka i web jsou neskutečně molochoidní reklamní portály na produkty banky, řešené ve stylu "kolotoče, střelnice a cukorová vata" a práce s nimi vyžaduje poměrně velké sebezapření.

Apka Hellobank byla nejobjemější z pěti bankovnctví, která jsem kdy používal. A místa nazbyt v úložišti nemám (na paměťovou kartu samozřejmě přesunout nejde - trošku odbytá práce vývojářů). Web je zase pro změnu tak datově náročný (zejména proto, že vedle potřebných údajů tahá , s odpuštěním, kraviny), že pokud jste náhodou na horším připojení než 3G (tedy pokud jste někde mimo zuřící civilizaci, ale i třeba jen v Metru, a běží tam jen GPRS/EDGE) tak se web vůbec v časovém limitu mobilu či tabletu nenačte.

Shrnuto - se slzou v oku vzpomínám na cetelemí zjednodušený web pro mobilní zařízení, který běžel rychle a svižně i v případě, že bylo třeba něco zaplatit a člověk zrovna seděl na pařezu v lese.

Děkujeme Vám za názory ViR,
Hello bank! mobilní aplikace patří podle velikosti staženého stažení pro iOS k těm menším a na Androidu k těm větším, nikde ale výrazně nevyčníváme. Podívali jsme se na pár bankovních aplikací a udělali menší srovnání:



Přesunutí Hb! aplikace na SD kartu je explicitně zakázáno z bezpečnostních důvodů. Souhlasíme s Vámi, že co se týče rychlosti načítání webových stránek Hello bank! v mobilních zařízeních, náš web skutečně není nejrychlejší a proto na tom nyní pracujeme, jde o jednu z priorit. Mobilní web již není nutný, protože klientům přinášíme responzivní web i bankovnictví. Žádné funkce tam nejsou omezené. Pokud si klient přeje rychlost a jen ty nejnutnější funkce, určitě můžeme doporučit používat aplikaci.

Pokud budete mít další dotazy, napište nám.
Přejeme krásný den.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)