Hello Pay - buďte první kdo se dozví víc


Úroveň
Odznak +4
Pěkný den všem!

Říká se, že pozitivní příklady táhnou a když revoluce, tak pořádná! :8

Zkuste si na moment představit, že můžete pohodlně on-line platit z jednoho místa své účty i nákupy, a to z více svých účtů u různých bank. Představa je to krásná a vůbec není sci-fi! :)

Bylo by něco takového pro vás atraktivní?

Zatím bez slibů,
ALE Hello bank! by spolu s vámi chtěla vytvořit novou platební metodu vycházející z příležitostí, která souvisí s probíhající změnou v bankovních službách s nově přicházející direktivou EU v oblasti platebního styku tzv. PSD2 (Payment Services Directive2). Ve stručnosti jde o to, že budete moct z jednoho místa ovládat všechny svoje účty - posílat své peníze, koukat na zůstatky apod. a při platbě svých nákupů si už nebudete muset převádět finanční prostředky na jeden účet.

Jak se vám taková představa líbí? Oslovuje vás?

Jak by podle vás taková služba měla vypadat a fungovat při využití pokročilých technologií? Kde byste ji očekávali?

Máte více svých účtů u různých bank?
Dokážete si představit je agregovat na jedno místo?

Pro účely plateb na e-shopech používáte raději svůj mobilní telefon, tablet nebo desktop?

Jak to máte vy?




Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše názory a zkušenosti.
Jsou pro nás moc důležité. ŠKYT.
Vaše Hello bank!

Odpovědi: 23

Úroveň
Odznak +2
Mám účty u více bank a vyhovuje mi to tak. Nechci je integrovat do jednoho portálu, vidím v tom bezpečnostní riziko. Radši si pamatuju spoustu loginů a hesel.
Jinak do banky chodím prakticky pořád jen přes počítač, výjimečně přes mobil. Mobilní aplikaci jsem si nenainstaloval, protože v případě ztráty mobilu má zloděj informaci o tom, kde mám účet, což se dá snadněji zneužít, než když tu informaci nemá...
Úroveň
Odznak +4
jujec napsal/-a:

Mám účty u více bank a vyhovuje mi to tak. Nechci je integrovat do jednoho portálu, vidím v tom bezpečnostní riziko. Radši si pamatuju spoustu loginů a hesel.
Jinak do banky chodím prakticky pořád jen přes počítač, výjimečně přes mobil. Mobilní aplikaci jsem si nenainstaloval, protože v případě ztráty mobilu má zloděj informaci o tom, kde mám účet, což se dá snadněji zneužít, než když tu informaci nemá...



jujec, děkujeme za reakci,

součástí PSD2 je nejen zjednodušení práce s účty, ale zároveň větší bezpečnost, tzv. SCA (Strong Customer Authentication).
V praxi to znamená, že bude např. potřeba zadat nejen přihlašovací jméno a heslo, ale nově i následně potvrdit pomocí SMS kódu či aplikací, kterou si nastavíte jako autorizační v bankovnictví.
Bude se vztahovat i na Hello Pay tzn. větší zabezpečení bude platit už při přihlášení a také pro provádění Vašich plateb.


Je něco, co by Vás přesvědčilo agregovat své účty na jedno místo, a to i z pohledu bezpečnosti?
Je skvělé, že se Hello bank snaží pracovat na inovacích, ale osobně bych upřednostnil, kdyby nejprve zapracovala na základních náležitostech elektronického bankovnictví a dalších služeb. Mám na mysli například zobrazování nezaúčtovaných transakcí, širší možnosti změny nastavení a sjednání produktů v elektronickém bankovnictví, zrychlení převodů z běžného na úvěrový účet, vyhledávání v historii apod. Bylo by dobře, kdyby se zlepšilo fungování systémů banky, se kterými se klienti setkávají. Pokud jde o další produkty, třeba zavedení možnosti měnit typ kreditní karty. A konečně třeba, aby názvy účtů uváděné při převodech do jiných bank obsahovaly správnou diakritiku, případně byly úplně bez ní.
Překvapilo mě, že Hello bank uvažuje o něčem jako Hello pay, protože dosud se držela hodně při zemi.
Mám produkty u více bank, byl bych ochoten uvažovat o jejich agregaci, respektive soustředení ovládání do jednoho místa. Určitě by to bylo praktické. Pokud bude Hello pay, především musí dobře fungovat. Spolehlivost je základní vlastnost, stejně jako přehlednost a praktičnost.
Nezapomínejme také, že PSD2 neznamená, že bude možné ovládat z jedné banky všechny produkty cizí banky, pouze některé, i obyčejné převody budou mít přinejmenším v nejbližší době určitá omezení.
Velmi se mi líbí nové internetové a mobilní bankovnictví České spořitelny George, ještě nejsou spuštěné všechny funkce, které nabízí, ale to je podle mě správná cesta. Možná v kombinaci s něčím jako Google Pay by to mohlo znamenat pro uživatele opravdu přínos.
Jinak pro správu financí používám stejně desktop i mobilní telefon.
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:

Je něco, co by Vás přesvědčilo agregovat své účty na jedno místo, a to i z pohledu bezpečnosti?


Jak mě můžete přesvědčit používat něco, co nepotřebuju a nevidím v tom žádnou výhodu?
Úroveň
Odznak +2
Vidím to velice podobně jako Muf a jujec.
Na jednu stranu je sice pěkné, že Hello banka se snaží být "in" a vymýšlí nové aplikace, které zaujmou možná 10 až 20 % jejich klientů - a to jsem velký optimista, ale rozhodně bych upřednostnil, kdyby napřed dodělala své "vady a nedodělky" -
například zobrazování nezaúčtovaných transakcí, širší možnosti změny nastavení a sjednání produktů v elektronickém bankovnictví, zrychlení převodů z běžného na úvěrový účet, vyhledávání v historii atd atp (tady jsem z lenosti zkopíroval text od Mufa, přiznávám mu copyright :) ), a v neposlední řadě to problematické pojmenování bankovních výpisů ;) .

Mám účty u více bank, mám a chci je mít oddělené kvůli bezpečnosti. I když "multiúčet" bude mít jištění přes SMS nebo jinak, pořád je to jedno přihl.jméno a heslo, na rozdíl od více různých, které si musím pamatovat a tím si trénovat paměť :) . Více účtů mám právě proto, že to tak chci - jinak bych to dokázal "zagregovat" sám.

Platby na e-shopech provádím, jako ostatně všechny platby, převážně na PC, naprosto výjimečně jsem několikrát použil tablet. Smartphon ze zásadních důvodů nepoužívám.

Na závěr bych si dovolil parafrázovat jeden známý citát - Odstranění nedodělků je "Malý krok pro banku, ale velký krok pro její klienty." :):)

Ještě doplněk: není tato iniciativa snahou utéci od rozdělané práce, která se nedaří ? Na tohle by mandaye byly ?
Úroveň
Odznak +2
Vidím to velice podobně jako Muf a jujec.
Na jednu stranu je sice pěkné, že Hello banka se snaží být "in" a vymýšlí nové aplikace, které zaujmou možná 10 až 20 % jejich klientů - a to jsem velký optimista, ale rozhodně bych upřednostnil, kdyby napřed dodělala své "vady a nedodělky" -
například zobrazování nezaúčtovaných transakcí, širší možnosti změny nastavení a sjednání produktů v elektronickém bankovnictví, zrychlení převodů z běžného na úvěrový účet, vyhledávání v historii atd atp (tady jsem z lenosti zkopíroval text od Mufa, přiznávám mu copyright :) ), a v neposlední řadě to problematické pojmenování bankovních výpisů ;) .

Mám účty u více bank, mám a chci je mít oddělené kvůli bezpečnosti. I když "multiúčet" bude mít jištění přes SMS nebo jinak, pořád je to jedno přihl.jméno a heslo, na rozdíl od více různých, které si musím pamatovat a tím si trénovat paměť :) . Více účtů mám právě proto, že to tak chci - jinak bych to dokázal "zagregovat" sám.

Platby na e-shopech provádím, jako ostatně všechny platby, převážně na PC, naprosto výjimečně jsem několikrát použil tablet. Smartphon ze zásadních důvodů nepoužívám.

Na závěr bych si dovolil parafrázovat jeden známý citát - Odstranění nedodělků je "Malý krok pro banku, ale velký krok pro její klienty." :):)

Ještě doplněk: není tato iniciativa snahou utéci od rozdělané práce, která se nedaří ? Na tohle by mandaye byly ?

Tento příspěvek vkládám podruhé - po opravě se ztratil !!
Úroveň
Odznak +2
Pánové přede mnou to popsali tak zevrubně a dokonale, že nemám téměř co dodat. Snad bych jenom vypíchla, že z nedodělků bych se primárně zaměřila na sjednocení obou systémů banky (BÚ a KK), aby se "kabelkový" přenos dat mohl odebrat na zasloužený odpočinek. Tím by se zároveň vyřešilo i (ne)zobrazování nezaúčtovaných transakcí na úvěrových účtech. Když máte dům, do kterého zatéká střechou a bortí se tam podlahy, tak nebudete uvažovat nad tím, že si k němu přistavíte zimní zahradu. Byla by sice krásná a efektní, ale využívala by ji jen malá část obyvatel domu, naopak spousta z nich by se raději z bortícího se domu odstěhovala někam jinam, kde sice zimní zahradu nemají, ale dá se tam komfortně a bezpečně bydlet.
Jak už psal jisy a další, tuhle novou agregační funkcionalitu by nejspíš využívala jen malá část klientů, řada z nás nechce své účty agregovat z nejrůznějších důvodů (hlavně z bezpečnostních, někteří i proto, že by to bylo pro ně moc komplikované - teď mám na mysli ty klienty, kteří si nedokáží ani zprovoznit elektronické bankovnictví a splátky chodí platit každý měsíc s papírovou složenkou na poštu) a sebelíbivější aplikace by nás nepřesvědčila změnit svůj názor. Navíc se po zkušenostech se zaváděním novinek nebo s opravami chyb u této banky obávám, v jakém stavu by banka tuto aplikaci byla schopná vypustit do ostrého provozu. Někdo tady nedávno napsal, že mu elektronické bankovnictví HB připadá jako jedna velká beta verze, která se testuje za ostrého provozu na běžných zákaznících. Je to samozřejmě nadsazené, ale proklientsky orientovaná moderní banka by ani neměla připustit, aby někoho z jejích zákazníků takováhle myšlenka vůbec mohla napadnout.
Jinak odpovědi na Terčiny otázky jsou:
- účtů mám víc u více bank a nehodlám je agregovat
- pro účely plateb na e-shopech a správu účtů používám v drtivé většině desktop, tablet nemám (přijde mi to pro mě zbytečné), mobilní bankovnictví používám spíš jen na kontrolu zůstatků a jako vyjímečné nouzové řešení, když nemám k dispozici desktop
Úroveň
Odznak +1
Je to zajímavý nápad. Nejotravnější je opisovat SecureCode z smsky, když nakupujete na e-shopu. Určitě to jde vyřešit moderněji (otisk prstů atd.)
Základem vidím, jak už jsem mnohokrát psal Google pay/Apple pay. Pro přehledy účtu bych raději podpořil spolupráci s již nějakou ověřenou aplikací třeba Spendee. Nakonec to ušetří náklady a čas pro všechny.
Úroveň
Odznak +1
Co se týče nedokonalostí ve stávajícím IB a systémech Hellobank zmíněných v dosavadních reakcích a dalších možnostech jak stávající stav vylepšit je to samozřejmě pravda, ale o tom není toto vlákno.
Pokud bude bezpečnost u takového sjednocovacího systému vyřešena na rozumné úrovni a přineslo by mi to integraci za celou EU/eurozónu, pak takováto integrace je z mého pohledu jistě zajímavá.
Obávám se, že hlavní překážkou zavedení sjednocovacího systému jsou zatím především banky. Podívejte se, jak pomalu probíhá impletementace PSD2 v ČR nebo kolik bank se dosud připojilo k platformě Google Pay.
Pokud má podobný systém být úspěšný, musí umožňovat skutečně plnohodnotnou práci s účty/platebními nástroji jiných bank. Zjistit zůstatek nebo zadat prostý příkaz k úhradě nestačí.
Úroveň
Odznak +2
Bankovní systémy se navzájem liší natolik významně, že vzájemné propojování není vůbec snadné a hlavně levné.
Úplně stačí jako příklad nové IB Hello Bank a staré na zpracování kreditek Cetelem ...
A každá banka zvažuje, jestli se jí ty náklady vyplatí ...
A pak je také otázka, jestli banky chtějí ulehčit přístup konkurence k datům svého klienta.
Odznak
Děkujeme všem za vaše reakce,

rozumíme vašim obavám z pohledu bezpečnosti, jedná se o novou věc a na finance je člověk opatrnější.

Zmínili jste Google Pay a s tím se PSD2 nedá úplně srovnávat. PSD2 je na rozdíl od Google Pay mandatorní požadavek a všechny banky u nás na něj musí reagovat, což sebou nese velkou časovou náročnost.
Aplikace Spendee a jí podobné je právě jeden z těch důvodů proč tu PSD2 je. Vznikají nové a nové aplikace a je tedy třeba nastavit určitý standard, aby nedocházelo k podvodům a neoprávněným únikům klientských dat.

Čas nám teprve ukáže, jak se bude nový platební nástroj používat v praxi. Nicméně jde nám především o to, aby vám Hello Pay usnadnil život například při platbách na e-shopech.
Už si před nákupem nebudete muset převádět své peníze z jednoho účtu na druhý nebo sledovat zda na svém účtu máte dostatek finančních prostředků.
Díky tomu se vaše platby nejen zjednoduší, ale i zrychlí.

Napadají vás k tomu další otázky?
Pokud ano, hrňte je na nás.
Úroveň
Odznak +4
Co vám Hello Pay přinese?
Především úsporu času a jednoduchost.
Jak už jsme psali, jde o kombinaci vašich financí do jedné platby, a to bez nutnosti si dopředu převádět peníze na jeden účet.

Zajímá vás, jak bude Hello pay služba vypadat a fungovat při využití nejmodernějších technologií? Napište nám své představy a otázky k Hello pay a my vybereme 7 nejaktivnějším z vás, kterým nabídneme možnost si jej rovnou vyzkoušet a otestovat.
Těšíme se na vaše reakce.
Úroveň
Odznak +2
Terko.HB, většinou jsem na diskuzním fóru aktivní, ale v tomto případě mě to zajímá snad ještě míň, než vaše společné běhání... Tuto službu nepotřebuji a nevidím jediný její přínos.
Úroveň
Kdy to bude hotove?
Úroveň
Odznak +1
Líbilo by se kdyby Hello pay nabízelo doplňkové produkty a služby partnerů. Třeba půjčení kola od Rekola nebo cestovní pojištění aj. produkty.
Úroveň
Odznak +2
Olda K. napsal/-a:

Líbilo by se kdyby Hello pay nabízelo doplňkové produkty a služby partnerů. Třeba půjčení kola od Rekola nebo cestovní pojištění aj. produkty.


Něco podobného měla Air Bank ve své mobilní aplikaci. Tuším se to jmenovalo Pošli radost - daly se tím posílat květiny a víno, dále tam byly nějaké nabídky ze Slevomatu. V poslední aktualizaci mobilního bankovnictví to odstranili - patrně o to nebyl zájem. Mimochodem cestovní pojistění v mobilní aplikaci mají už delší dobu.
Úroveň
Odznak +1
Ještě by se mi líbilo kdyby se dalo místo SecureCod platit třeba otiskem prstu nebo pinem
Úroveň
Odznak +4
zlaty napsal/-a:

Kdy to bude hotove?

To Vám ještě nedokážeme říct, aktuálně jsme ve fázi prototypu Hello pay a s implementací je spojená i velká časová náročnost.
Úroveň
Odznak +4
Olda K. napsal/-a:

Líbilo by se kdyby Hello pay nabízelo doplňkové produkty a služby partnerů. Třeba půjčení kola od Rekola nebo cestovní pojištění aj. produkty.

V současné době nepřemýšlíme o tom, že by Hello pay byl dalším naším prodejním kanálem, ale i tak Oldo děkujeme za všechny nápady, zvážíme je.
Úroveň
Odznak
Buď to nechápu, o jakou službu jde, nebo musím žasnout... Agregovat si všechny účty do Hello internetového bankovnictví? To bych musel být asi masochista... Mám účty u mnoha bank, takže můžu porovnávat a IB Hello patří k nejhorším. Takže, i kdybych o to stál, proč bych to dělal???? To spíš bych si Hello agregoval jinam... Pro mou potřebu by bylo lepší, kdyby jste se věnovali vlastnímu IB.

Co se týká agregace obecně, nemám o ní zájem. Stejně tak nemám zájem si v jakémkoli IB nebo online aplikaci evidovat domácí finance. O bezpečnost s přihlašováním se nebojím, ale nevidím důvod, aby mě jakákoli banka šmírovala ještě víc, než to dělá nyní přes účet, karty a jiné služby, co u ní mám. A to je také hlavní motivace všech bank, tohle zavádět, jen to obalí do různých marketingových povídaček, jak to dělají pro klienty.... Přesně to je pro banky největší motivace zavádět agregaci, a to samé je už delší dobu motivuje k různým snahám aplikovat v rámci IB evidenci všech domácích financí. Někteří to ale aspoň dělají na pořádné platformě. Třeba ČS s její "Moje zdravé finance" a novým IB George (které má sice taky hodně počátečních much a nedodělků, ale vypadá z tohoto pohledu zajímavě tj. dost klientů asi opravdu naláká dávat bance více informací a využívat to).
Úroveň
Odznak +2
Naprostý souhlas - i když zase, teoreticky banka, která uvidí, co mám u konkurence, mi může nabídnout lepší podmínky.... I když, buďme realisté....:D:D

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)