Hello! Zkrácení doby připsání vaší platby na váš kreditní účet

  • 18 prosinec 2018
  • 56 odpovědí
  • 3577 Zhlédnutí

Úroveň
Odznak +4
Hello!

Víme, že je pro vás prioritou číslo jedna zrychlení doby připsání platby na váš kreditní účet. Právě proto jsme spustili pilotní fázi „zrychleného zpracování vašich příchozích transakcí na úvěrové produkty“ do 21. 12. 2018, pak si na chvíli odskočíme dát kapra, rozbalit dárky, přecpat se vánočním cukrovím… :8

Na začátku ledna pilot vyhodnotíme, a pokud bude vše pozitivní, budeme pokračovat dál.



JAK TO NYNÍ FUNGUJE?


Pokud už používáte pro splácení úvěrových produktů naše Hello bank! bankovní číslo 9019013355 / 3050 tak VÝHODOU je, že vaše platba bude připsána rychleji na váš kreditní účet, a to v režimu D+0 nebo D+1 od okamžiku, kdy ji zadáte v bance, ze které splátku odesíláte. Zda bude platba nakonec realizována v ten samý den nebo do druhého dne, záleží na nastavení odchozích plateb v systému u odesílající banky.

Nyní se jedná o pilotní fázi do 21. 12. 2018 proto všem našim klientům ještě doporučujeme, aby s úhradou své splátky počítali v režimu D+2-3.




Děkujeme a přejeme hezký předvánoční čas.
ŠKYT.
Vaše Hello bank!

Odpovědi: 56

Úroveň
Odznak
Terko, nějak jsem z toho zmaten... Když splácím z mého Hellobank účtu, tak do 21.12 proběhne tentokrát splátka ihned? Nebo D+0 tj. stejný den ale později? A po 21.12. už to bude zase připsáno až po pár dnech?
Úroveň
Odznak +4
Terko, nějak jsem z toho zmaten... Když splácím z mého Hellobank účtu, tak do 21.12 proběhne tentokrát splátka ihned? Nebo D+0 tj. stejný den ale později? A po 21.12. už to bude zase připsáno až po pár dnech?

Marku, děkujeme Vám za dotaz.

Pokud splácíte úvěrový produkt z Hello účtu na tento splátkový účet Hello bank! 9019013355 / 3050 (pod správně uvedeným VS) Vaše splátka bude připsána v režimu D+0.
Je to srozumitelnější?

Ano, nyní se jedná o testovací (pilotní) fázi, kterou pozastavíme 21. 12. 2018 a pokud vyhodnotíme tento pilot dobře, během měsíce ledna budeme pokračovat dál. Ale to vám sem napíšeme.
Je to skvělá zpráva! Určitě pokračujte. 🙂 Rychlejší připisování má nesporné praktické výhody, přinejmenším umožňuje operativnější práci s kreditní kartou.
Úroveň
Odznak +1
Mufe, když jsem na zkrácení upozorňoval dle zkušeností fóristů před 2 dny, tak to jsi si mého příspěvku ani nevšiml, ale když to napíše se zpožděním Terka, to by ses p... (doplňte si každý co chcete, třeba přetrhnul). 🙂
Úroveň
Odznak +2
Ano, všiml jsem si jak rychlejšího připisování mých plateb bance (u mne v rámci banky), tak i rychlejšího zobrazení provedených nákupů. To je skvělé.
Na druhé straně se dnes objevily poněkud zkreslené popisy obchodních míst, kde jsem platil - viz ukázka:
"TS BOHEMIA A S OSTRAVA MARIACZECZ". To do dneška nebylo !
Prosím o nahlášení vývojovému oddělení.
Mufe, když jsem na zkrácení upozorňoval dle zkušeností fóristů před 2 dny, tak to jsi si mého příspěvku ani nevšiml, ale když to napíše se zpožděním Terka, to by ses p... (doplňte si každý co chcete, třeba přetrhnul). :)
Mirku, samozřejmě jsem zaregistroval tvůj příspěvek zde, stejně jako předtím příspěvky diskutujících na fóru Finexpert (sleduji obojí průběžně). Dnešní zprávu Terky chápu jako oficiální sdělení banky, potvrzující změnu zpracování, takže tím je významná, ale hlavně jsem chtěl dát zpětnou vazbu, aby banka v rychlejším připisování plateb pokračovala. Pokud je to pilotní fáze, tak se bude zřejmě vyhodnocovat, a jak jinak banka pozná, že je to úspěšný počin, než z reakcí klientů. Ujisťuji tě, že nemám vůbec potřebu podbízet se Terce, třebaže je velmi sympatická... 😃
Úroveň
Odznak +1
jisy: místa a částky sedí, jen nesedí popisy obchodníků?
Úroveň
Odznak +2
MirekM: Ano - hodnotím to jako drobnou chybu v přenosu AN řetězce.
Úroveň
Odznak +2
Ještě jeden příklad:
- špatně z dneška: "SLEVOMAT.CZ PRAHA 1 CZECZ"
- takto to asi bylo včera: "SLEVOMAT.CZ PRAHA1; CZE" (vydedukováno z názvu jiných obch. míst)
... obě varianty před zaúčtováním
- po zaúčtování se zřejmě název obch. místa mění na "SLEVOMAT.CZ" (alespoň tak to je u zaúčtovaných plateb)
Úroveň
Odznak +2
Všechny ty chyby v názvu obchodníka jsou vlastně rozšířením správného názvu o text "CZECZ" a po zaúčtování jsou už správně. Týká se GOLD kreditní karty i kreditní nálepky.
Úroveň
Odznak +4
Všechny ty chyby v názvu obchodníka jsou vlastně rozšířením správného názvu o text "CZECZ" a po zaúčtování jsou už správně. Týká se GOLD kreditní karty i kreditní nálepky.

Dobrý den, Jisy, děkujeme Vám za doplnění informací a další podnět.
Úroveň
Odznak
Já jsem tedy problém který popisuje jisy (textový řetězec u obchodníků) nezaznamenal. Upřímně nechápu co jisy myslí tím, že "po zaúčtování jsou už texty správně". Vždyť přeci bankovnictví Hello bank platby před zaúčtováním (tedy karetní blokace) v tuto chvíli nikde nezobrazuje, tak jak a kde by je mohl vidět? Já stále vidím (tak jako i minulé měsíce) platby kreditkou až druhý den ráno po jejich zaúčtování.
Co se týče zrychlení připisování splátek kreditky, tak to hodnotím velmi kladně. Zkoušel jsem částečnou splátku ze 2 svých účtů a vždy platí avizované, tedy že zaúčtováno je hned v den připsání na sběrný účet HB, ne až o den později. Stále sice platí, že tuto splátku je v bankovnictví vidět (a zůstatek kreditky se o ní navýší) až druhý den ráno po zaúčtování (tedy stejně jako u zaúčtovaných plateb kartou), stále je to ale dobré zkrácení o den, kdy je splaceno i za méně jak 24 hodin (při zadání pokynu z výchozí banky do určité doby dopoledne, pokud tato banka umí do dané doby zaslat v režimu D+0, což je dnes většina CZ bank, snad jen kromě pomalejších UniCredit či ING).

Tedy chválím tento zkušební provoz rychlejšího přípisu a věřím že po jeho vyhodnocení v něm bude v lednu pokračováno!
Úroveň
Odznak +2
Minarjo napsal:

Já jsem tedy problém který popisuje jisy (textový řetězec u obchodníků) nezaznamenal. Upřímně nechápu co jisy myslí tím, že "po zaúčtování" .....
Právě že nově ( = několik dnů) vidím v IB i nezaúčtované platby svou kreditkou i nálepkou, ale ne v položce "nezpracované transakce" ale v transakční historii - pouze po rozkliknutí je hodnota stavu transakce "nezaúčtováno". Kdy tato změna nastala, přesně nevím, všiml jsem si ji cca před týdnem. No a s tím souvisí i změny názvu obchodníka podle stavu platby ... Platbu vidím v historii asi hned po realizaci - když se vrátím domů z nákupů, tak už tam jsou. Nepoužívám smartphone, tak to víc upřesnit nedokážu.
Úroveň
Odznak
To nechápu: já nezaúčtované operace kartou nevidím nikde, ani v mobilní aplikaci, ani v net bankovnictví. Asi jsi byl vybrán na experimentální ověření nové funkce, nebo jde o chybu a pro tebe byla z nějakého důvodu uvolněna dřív 😉. Kdyby to bylo pro všechny, tak by se o takové zásadní zde často poptávané věci, jako je viditelnost karetních blokací, přeci Terka zmínila. Ale o tom zde ani zmínka, jen o tom dřívějším připisování splátek. Možná to měl být dárek klientům k novému roku, ale u tebe z nějakého důvodu funguje už teď.
Úroveň
Odznak
Dovolím si vrátit se zpět k tématu. I když je ještě dost brzy, rozhodl jsem se to zkusit a kartu splatit ve středu 19.12. Zadal jsem 2 platby. Jednu z mého Hello účtu a druhou z Equa banky.

Platba z Hello účtu odešla 19.12. Dle výpisu u kreditního účtu byla zaúčtována 19.12 v 0:00 !!! (nesmysl) - kdy se tam opravdu připsala nevím. Díval jsem se 19.12. večer, ještě tam nebyla, 20.12. dopoledne byla již zaregistrována na kreditním účtu jako "včera v 0:00"

Platbu z Equa jsem zadával také 19.12. odpoledne, díky platbě z jiné banky předpokládám, že do Hello dorazila během druhého dne tj. 20.12. To už jsem sledoval podrobněji. Do konce 20.12. ještě na kreditním účtě nebyla. Díval jsem se i asi 5 minut po půlnoci dnes tj. 21.12 a stále nic.
Teď už je platba na účtě a je tam údaj zase "včera 0:00" ??!!

Takže závěr: V rámci pilotního provozu Hello banka připsala platby tak, že platba v rámci Hello bank se na účtu reálně objevila D+1, ale zaúčtovaná zase zpětně o jeden den tj uvádí se tam datum D+0 a čas dokonce ještě předtím, než jsem dal příkaz k úhradě (0:00) a já to dával odpoledne!!!

Zaúčtování platby z jiné banky proběhlo vlastně úplně stejně, jen tam byl 1 den zdržení díky převodu peněz z jiné banky tj. než dorazily do Hello.

Vadí mi na tom 2 věci. Stále se peníze na účtu ve skutečnosti objeví později, než je banka pak zaúčtuje. Tj. platba z Equa se objevila až někdy 21.12 mezi 0:05 a asi 11:30 (to byly dva časy, kdy jsem se díval na účet.) ale ve výpise se ukazuje "včera 0:00". Byl bych raději, kdyby souhlasil čas zaúčtování s časem, kdy se peníze skutečně na účtu objevili. Tam je totiž zase cca den rozdíl...

Druhá věc je, že když mi první platbu v rámci Hello zaúčtovali na kreditním účtu k 19.12 v 0:00 tak je to dost nesmylně ještě dříve, než jsem peníze odeslal. Takže co banka myslí tím časem "0:00". Tak se označuje začátek dne tj 19.12 a peníze jsou tak zaúčtovány o půlnoci z 18.12. na 19.12. Kdyby tím mysleli až konec dne, muselo by tam být 24:00. Pak by to dávalo větší smysl, i když reálně se peníze objevili až 20.12. Nebo jestli je tím myšlen žádný čas jen prostě někdy včera, tak bych tam ten matoucí čas nezobrazoval vůbec...

Bylo by vhodné to pro ostrý provoz nějak upravit. Každopádně peníze přišly o něco rychleji, to oceňuji.
Úroveň
Odznak
@Marek:
Je to jednoduché: čas 0:00 znamená, že pro danou transakci nebyl čas určen a znamená to zaúčtování "kdykoliv v daném dni". Takový nulový čas není výsadou HB, to využívají u transakcí bez specifikace času i jiné banky (například Fio u příchozích plateb na obchodní účet eBrokera). U příchozích splátek to tak je v HB snad odjakživa, čas se používá jen u zaúčtovaných plateb kartou. Pro úroky atd. není čas rozhodující, rozhoduje den. Neboli: ty nuly s klidem ignoruj, všímej si jen datumu zaúčtování.
Připsání splátek: zkrácení o den skutečně nastalo. Příchozí splátka je na účtu kreditky zaúčtována přesně v den, kdy na ten sběrný Hello účet dorazí (dřív to bylo až o den později). Pokud bys platbu z Equa zadával dopoledne (cut-off time uzavření plateb odeslaných daný den je u většiny bank mezi 10 a 12h dopolední), tak by na Hello sběrný účet (ostatně jako na kterýkoliv český účet) dorazila tentýž den a byla by zaúčtována i v HB tentýž. Ty jsi platbu z cizí banky zadal odpoledne, tedy určitě až po čase pro odeslání tentýž den, takže odešla logicky druhý.
Dále: je třeba rozlišovat zaúčtování platby (je jedno zda příchozí splátky nebo platby kartou) a její zobrazení v internetovém bankovnictví či mobilní aplikaci. Bankovnictví Hello bank vždy zaúčtované operace na kreditními účtu zobrazuje až druhý den ráno, v noci je tam z odděleného systému kreditek propisuje. Vidět tam jsou zpravidla už kolem 5h ranní, nejdéle kolem 8-9h. Až tehdy to vidíš v zaúčtovaných transakcích a až tehdy se navýší dostupný úvěrový limit o výši splátky. Proto i v sobotu ráno se může zůstatek navýšit, pokud v pátek byla zaúčtována splátka. Je ale podstatné, že zaúčtování je rychlejší-protože pro případné účtování úroků je klíčové datum zaúčtování (nyní o den dřív), ne datum zobrazení stavu v bankovnictví (další den ráno).
Úroveň
Odznak
Psal jsem jen, co se mi na tom nelíbí. Je sice pěkné, že 0:00 znamená kdykoli, ale pak je lepší ten čas nezobrazovat vůbec... Co se týká zaúčtování, ano vím, že peníze z Hello do Hello dorazily 19.12 nebo z Equa banky 20.12. To je jasné a i bez pilotního provozu tomu tak bude. Jde ale o to, kdy to zaúčtují a hlavně kdy jsou peníze reálně na mém účtu tj. mám je k dispozici. A tam bych si minimálně představoval , že okamžik zaúčtování a připsání bude stejný.

Navíc žijeme v roce 2018, takže bych očekával, že platby proběhnou v podstatě online. Minimálně v rámci banky (když bohužel máme stále pomalý systém mezibankovních plateb, kde to zatím online neběhá...). Zavádět systém že zaúčtuji D+0, ale připíšu to ve skutečnosti D+1 i v rámci banky mi nepřijde dobré, i když chápu, že to je vylepšení oproti dnešku :D
Jsou banky, kde platba v rámci banky je provedena během mžiku (třeba mbank) a banky, kde jednou čekám x minut a jindy x hodin (Equa) nebo dokonce dní (Hello mezi účtem a kreditkou - naštěstí ne mezi účty). Už jen to zpoždění u Equa je pro mne celkem nepoužitelné a odrazující (taky mám Equa jen kvůli spořáku..)
Takže díky za vysvětlení, ale o to mi nešlo. Banka by se měla snažit fungování uzpůsobit představám a potřebám klientů a ne klienti chápat, proč je to jinak, a zkoumat jak fungují procesy v bance 😃 Tím samozřejmě ale netvrdím, že má představa plně odpovídá představám věšiny klientů. Jen jsem sdělil svůj názor, co se mi na tom i v aktuálním pilotním provozu nelíbí...
Úroveň
Odznak +2
To nechápu: já nezaúčtované operace kartou nevidím nikde, ani v mobilní aplikaci, ani v net bankovnictví. Asi jsi byl vybrán na experimentální ověření nové funkce, nebo jde o chybu a pro tebe byla z nějakého důvodu uvolněna dřív 😉. Kdyby to bylo pro všechny, tak by se o takové zásadní zde často poptávané věci, jako je viditelnost karetních blokací, přeci Terka zmínila. Ale o tom zde ani zmínka, jen o tom dřívějším připisování splátek. Možná to měl být dárek klientům k novému roku, ale u tebe z nějakého důvodu funguje už teď.
Tak já nemohu vyloučit, že jsem byl vybrán na testování této funkcionality, ale nikdo mne o tom explicitně neinformoval. :8
Jak to tedy u mne funguje:
Jakoukoliv platbu u obchodníka (alespoň od těch, kde nakupuji) vidím hned po příjezdu domů na mém PC, když rozkliknu historii na obdélníku "Hello kredit" v mém IB a vidím tam i poslední nákupy (zatím asi bývají všechny online).
Když rozkliknu některou platbu, vidím v řádku "stav transakce" stav "nezaúčtováno" - to platí pro běžný den, včerejšek a někdy i ještě 1 den zpět (typicky Globus večer). Další řádky jsou stejné jako u běžných zaučtovaných plateb. U těch nezaúčtovaných se teď vyskytují drobné chyby v textu - viz výše.
Do stavu "zaúčtováno" se platby běžně dostávají po dvou dnech.

Jediné, co tedy chybí do ideálního stavu je, že není nic vidět ve volbě "Nezpracované transakce" - levý sloupec obrazovky.

Na závěr: Teď jsem si pustil tablet, kde mám staženou appku HB a tam je situace úplně stejná ! Tedy já jsem spokojen a palec nahoru ....
Ad nezaúčtované transakce: Já nezaúčtované transakce také vůbec nevidím. Možná je to tím, že jisy má zlatou kreditku, která je primárně určená pro zaměstnace banky, takže na ní mohou testovat různé funkce.
Úroveň
Odznak
Ano, také si myslím, že to bude tou zlatou kartou, díky které se jisy nevědomky stal testerem zobrazování blokovaných plateb už před zaúčtováním stejně jako zaměstnanci banky :)

@Marek:
Bez ohledu na konkrétní banku musíš rozlišovat běžný bankovní účet (ten je tvůj, platby na něj došlé vidíš hned) a kreditku-tam u většiny bank žádný svůj bankovní účet nemáš, platby posíláš na sběrný účet dané banky (účet ne na tvé, ale na její jméno) a ona to z toho sběrného účtu musí rozúčtovat. Je tedy jasné, že tato varianta je pomalejší. U HB navíc dědictvím z minulosti (úvěrový systém Cetelem oddělený od bankovního systému HB) je to komplikovanější, ale právě toto zrychlení už výrazně pomohlo, když do 24h od zaslání je platba vidět a zůstatek navýšen. Jen doufám, že ten "testovací provoz" bude už někdy během ledna překlopen do běžného provozu.
Úroveň
Odznak
Nemusím, i když jsem to ve svém příspěvku rozlišil, protože to vím. Ale v podstatě nevidím důvod, proč by to měl klient rozlišovat. Jak si to banka zařídí, je její věc 😃 A zautomatizovat jde vše. Ať to pošlu na účet s extra číslem jen pro sebe, nebo ten společný s jedinečným VS...
Úroveň
Odznak
@Marek:
Rozlišovat musíš, protože to rozlišuje zákon, kterým se banky řídí. A jak známo, zákony jsou nadřazeny našim pocitům či přáním. Povinné připsání nejdéle ve lhůtě D+1 je povinné jen u platebních účtů (běžný, spořicí...). U účtů sběrných, majetkových investičních, kreditních atd. tato lhůta neplatí, proto nemají banky zákonný důvod na tato připsání tolik spěchat.
Evidentně se banka snaží na základě zpětných vazeb procesy zlepšovat, přinejmenším některé. Rozhodně nemusela urychlit připsání splátky, když ještě tento proces není plně zautomatizovaný (viz přestávka v připisování z důvodu dovolené, jak výstižně komentoval Mirek na fóru Finexpert), ale udělala to. Z různých důvodů jsou její technické možnosti limitované, ale zase to vynahrazují jíné přednosti. Aktuálně poskytuje jednu z nejvýhodnějších kreditních karet na trhu. Můžeme porovnat s jinými bankami. Při skvělém technickém zázemí gigantické finanční instituce stále nebyl pro všechny klienty plně zprovozněn George ČS, přechod na nový bankovní systém UCB se z jednoho víkendu protáhl na mnoho měsíců a naposledy překvapivé komplikace s elektronickým bankovnictvím zažívají klienti ING. Prostě provozovat banku není jednoduché a musíme počítat s tím, že poskytované služby mají mnohdy zpoždění za představami klientů.
Úroveň
Odznak +1
Tak Terka psala, kam se musí (/3050) peníze poslat, aby to bylo rychlejší, ne odkud. Takže podstatné info je neposílat do RB či KB (ano, tak jsou stále funkční a původní sběrné účty z dob Cetelemu), ale přímo na sběrný HB! A mělo by být jedno, zda se posílá z HB! či odjinud (bohužel).
Úroveň
Odznak +2
Tak nevím, 21. 12. přišly peníze na můj účet ke kreditce (3050) a do dnešního dne tam stále ještě nejsou....

Odpovědět