Jak fungují převody u Hello bank!?

  • 26 prosinec 2018
  • 42 odpovědí
  • 3487 Zhlédnutí


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 42

Odznak +1
Tak dnes 29.12.2018 jsem si ráno převedl peníze ze SÚ na BÚ protože jsem je na BÚ potřeboval kvůli plánované platbě kartou. Peníze se mi hned po zadání příkazu v IB zobrazily na BÚ, ale u této transakce mám uvedený datum splatnosti až 31.12.2018. Byl jsem zvědavý jestli tyto peníze budou hned ještě dnes disponibilní a půjde je použít pro platbu kartou. Platba kartou dnes dopoledne prošla bez problémů. Je to sice v pořádku tak jak jsem si to představoval, že by to mělo být, ale vidím dost velký nesmysl v tom dní zaúčtování. Platba která podle toho jak se mi to zobrazuje v IB teprve bude údajně až pozítří zaúčtována byla již dnes k dispozici pro platbu kartou. Ty platby jsou z mého pohledu dost hodně podivně a nelogicky zobrazované v IB čímž je to docela dost hodně matoucí. Už se pomalu v tom začínám neorientovat co a jak HB s těmi převody provádí.
Myslím, že je nutné být trochu myšlenkově flexibilnější, být schopen opustit zaběhnutá schémata uvažování. Situace s převody je trochu neobvyklá, ale naprosto pochopitelná. Stále řešíme stejnou otázku, odpověď už mezitím dobře známe. Bankovní den je v HB vždy pouze pracovní den. Nejbližší pracovní den je 31.12. Bankovní den 31.12. začal v HB 28.12. v 18 hodin. Je důležité pochopit, že bankovní den nemusí odpovídat kalendářnímu dni. Je věcí banky, jak si pravidla nastaví. Platba byla provedena 29.12. (sobota), zaúčtována bude 31.12. (pondělí). Protože bankovní den 31.12. byl v HB už v pátek večer, v sobotu i neděli, byl převod realizován a peníze jsou k dispozici pro výběr.
Odznak +1
Odpověď dobře znají ti co nad tím uvažují hodně pokřivenou logikou HB která je ve skutečnosti zcela nelogická. Já se ale nad vším snažím uvažovat logicky nakolik to jde, ale v případě HB jakákoliv logika nepřichází v úvahu. Připadá mi to tak jako by cílem HB bylo záměrné matení klientů tak aby tou jejích pokřivenou logikou možná mohli zakrývat nějaké podivné bankovní machinace. Souhlasím, že je věci banky jak si pravidla nastaví. HB si ale ty pravidla nastavila hodně podivně, tak aby ne každý klient který v bankovnictví není perfektně znalý a snaží se na vše dívat s logikou se v tom jen těžko vyznal.
Úroveň
Odznak +1
Pokud jsou již peníze k dispozici pro výběr z bankomatu, měly by být snad již zaúčtovány?!
Ale ony zaúčtovány přece jsou. K budoucímu datu, které už ovšem nastalo. Cožpak není krásné, že konečně někde platí, že včera znamená zítra? :)
(A Mirek už chápe, proč jsem mohl jako příznivec HB přát vše dobré do roku 2009. Čas je velmi relativní.)
Odznak +1
Ono to asi nemá příliš význam dále řešit, protože logiku HB asi ne každý jen tak jednoduše pochopí. To se asi ani příliš pochopit nedá.
Úroveň
Rozhodující je vždy datum zaúčtování, takže v konkrétním
případě se úrok musí počítat za všechny dny do 26.12. Účetně jsou stále peníze na původním účtu.


Takže se podle tebe úročí několik dní i peníze, které už byly utraceny?
Viz test Vlazyho, převod sú-bú-platba kartou.
Jestliže je platba zaúčtována ke dni 27.12., což je z právního hlediska rozhodující, tak na účtě jsou prostředky formálně do 27.12. a úrok by měl být počítán dle obchodních podmínek do 26.12. Pokud jsou peníze mezitím převedeny na jiný účet, na kterém je ihned provedena úhrada kartou, nemůže být tato úhrada kartou zaúčtována dříve než 27.12. bez ohledu na skutečný den karetní transakce. Blokace figuruje v systému podle kalendářního data. ÚČETNĚ se na druhém účtě objeví peníze až 27.12. Není možné je úročit na druhém účtě dřív. Peníze jsou tedy formálně utraceny později, než ve skutečnosti jsou. Připadá vám to podivné proto, že u jiných českých bank by se vnitrobankovní platba zadaná 22.12. reálně provedla a zaúčtovala buď hned 22.12., anebo reálně provedla a zaúčtovala až 27.12. HB je výjimečná neobvyklým pojetím bankovního dne v systému zpracování, což tak moc vadí vlazymu a celou dobu to tady řeší. Ve výpisu bude platba zaúčtovaná 27.12 a datum 22.12 nikde figurovat nebude, platba kartou bude zaúčtována 27.12 nebo později. Je třeba rozlišovat reálný (disponibilní) zůstatek a účetní zůstatek. Pro lepší pochopení příklad s karetní transakcí: Kreditkou provedete platbu na konci měsíce. Blokace bude ve stávajícím měsíci, zaúčtování v dalším. Do zůstatku, z kterého by se pak měl po uplynutí bezúročného období počítat úrok, se ta platba nezapočte, započte se až do dalšího období. Stejně se bude počítat vratka.
Odznak +1
Připadá vám to podivné proto, že u jiných českých bank by se vnitrobankovní platba zadaná 22.12. reálně provedla a zaúčtovala buď hned 22.12.,Takto se to provádí v bankách které používám nebo které jsem měl možnost vyzkoušet a je to tak i logické. Člověk je zvyknutý z jiných bank na něco jiného než to co nám tu zavedla HB. Podivné to je když to některým klientům HB není hned na první pohled zřejmé.HB je výjimečná neobvyklým pojetím bankovního dne v systému zpracování, což tak moc vadí vlazymu a celou dobu to tady řeší.Myslím, že nejsem sám komu to vadí, ale asi jediný který se kvůli tomu zde ozval a založil ohledně toho diskuzí. Vidím, že se některým asi příliš nelíbí, že jsem si to dovolil řešit, ale myslím, že od toho tu je toto fórum aby se tu řešilo to co někoho zajímá a není mu zcela zřejmé.
Úroveň
Odznak +2
Na HB je toho podivné víc - například do registru SOLUS exportovala do kolonky "dlužná částka na konci měsíce" součet debetních operací na kreditce (a vůbec je nezajímalo, že aktuální dluh nemůže být větší než úvěrový rámec, pokud tedy člověk splácí vše řádně a včas)....
Odznak +1
Připadá mi to, že HB přišla do Česka podnikat s možná ne příliš solidními úmysly oblbovat nás tu nějakými podivnými postupy. Možná si myslí, že my Češi si toho nevšimneme a budeme jim to brát jako něco zcela normálního. HB mi právě mj. kvůli těm převodům jak je provádí a v IB zobrazují připadá být bankou která se příliš dobře nehodí jako hlavní banka pro běžné bankovní operace. Kdo chce mít dobrý přehled o transakcích na svých účtech tak pro toho HB asi příliš vhodná nebude. Mnohé lidí HB přilákala na kreditku a úrok na spořícím účtu, ale bohužel nic víc zajímavého těmto lidém příliš nedokázali nabídnout.
Myslím, že nejsem sám komu to vadí, ale asi jediný který se kvůli tomu zde ozval a založil ohledně toho diskuzí. Vidím, že se některým asi příliš nelíbí, že jsem si to dovolil řešit, ale myslím, že od toho tu je toto fórum aby se tu řešilo to co někoho zajímá a není mu zcela zřejmé.
Každý zde může diskutovat o čemkoliv a je to naprosto v pořádku. Jsem si jistý, že to vůbec nikomu nevadí. Téma způsobu provádění plateb je důležité.

Připadá mi to, že HB přišla do Česka podnikat s možná ne příliš solidními úmysly oblbovat nás tu nějakými podivnými postupy.
HB má určitě solidní úmysly a hodně jí záleží na tom, jak jí klienti vnímají. Průběžně pracuje na tom, aby nabízela co nejlepší služby. Bohužel ale stále nepřekonala dědictví úvěrové společnosti. Teprve se plnohodnotnou bankou stává. Určitou roli také může hrát dosavadní struktura klientů, kteří byli velmi nenároční (např. většina majitelů kreditek měla nastavený jako benefit výběr z bankomatů zdarma a karty spláceli prostřednictvím složenek na poště). Pro mě zatím také HB nemůže fungovat jako hlavní banka, neposkytuje to, co potřebuji. Jako vedlejší banka doplňující širší portfolio je ale dobrá.
Úroveň
Odznak +1
Mufe, připomínáš mně zednu (mRadního) v raných dobách mBanky, také byl velký fanda a obhajovatel banky než po nějakém roce prozřel. Pak byl ještě nějakou kratší dobu fanda fio banky, ale i tam prozřel a pochopil, že ...
Odznak +1
Jsem si jistý, že to vůbec nikomu nevadí.Já bych si tím až tolik jistý nebyl, ale myslím si, že nemá smysl se ohledně toho hádat.HB má určitě solidní úmysly a hodně jí záleží na tom, jak jí klienti vnímají.Ani tím bych si až tak jednoznačně jistý nebyl. Jaké úmysly skutečně má tato banka a na čem jim záleží nebo nezáleží to se my obyčejní klienti HB asi jen těžko dozvíme. To ví asi pouze vedení této banky kde a jak ji vedou.Bohužel ale stále nepřekonala dědictví úvěrové společnosti. Teprve se plnohodnotnou bankou stává.Mám dojem, že Cetelem se přeměnila na banku asi trochu předčasně bez toho aniž by byli na to dostatečně dobře připraveni.(např. většina majitelů kreditek měla nastavený jako benefit výběr z bankomatů zdarma a karty spláceli prostřednictvím složenek na poště).A to vážně byli nebo jsou takoví co kreditku splácí poštovní poukázkou na poště? Myslím, že takoví co jako jedinou možnost zasílání peněz považuji pouze poštovní poukázku placenou na poště možná ani žádnou kartu včetně kreditky nemají a nechtějí.Pro mě zatím také HB nemůže fungovat jako hlavní banka, neposkytuje to, co potřebuji. Jako vedlejší banka doplňující širší portfolio je ale dobrá.To ano, ale to ještě neznamená, že by taková banka nemusela fungovat solidně. I když HB neposkytuje některé bankovní služby o které by klienti měli zájem, tak to co poskytuji by snad mohli poskytovat tak aby s tím byli klienti spokojeni.
Úroveň
A to vážně byli nebo jsou takoví co kreditku splácí poštovní poukázkou na poště? Myslím, že takoví co jako jedinou možnost zasílání peněz považuji pouze poštovní poukázku placenou na poště možná ani žádnou kartu včetně kreditky nemají a nechtějí.


Dyť to někde Terka psala. Zdůvodňovala tím složenky na výpisech, které
tam akorát překážejí.
Pochybuji, že jsou zde individua co si z IB vytisknou složenku a jdou zaplatit na poštu.
Odznak +1
Dyť to někde Terka psala. Zdůvodňovala tím složenky na výpisech, které
tam akorát překážejí.
Možná psala, ale bohužel nemám přečtené úplně celé toto fórum abych věděl kde co kdo psal.Pochybuji, že jsou zde individua co si z IB vytisknou složenku a jdou zaplatit na poštu.Také to pochybují. To pošta přijímá i vytisknuté poštovní poukázky a ne pouze vyplněné ty jejích?
Terka to uvedla už před delší dobou. Většina majitelů kreditek je splácela složenkami a jako benefit měla nastavené výběry z bankomatu, nikoliv vratku. Uvědomte si, že původní klienti přicházeli především jako zákazníci využívající velmi drobné spotřební půjčky. Možná už je aktuálně situace jiná.

Odpovědět