Karta HB si bezkontaktně s bankomatem nerozumi


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 53

Odznak +1
Pokud se HB nebude chovat podobně jako jiné banky v Česku a jak je v Česku zvykem (karty s potiskem na šířku, převody v rámci HB do 23:59 s datem zaúčtování tentýž den atp.) tak tuto banku ostatní možná nebudou brát příliš vážně. :)
Úroveň
Odznak +2
maminka1: Ono je také třeba HB tyto problémy hlásit. Případ bankomatu Monety na začátku tohoto tématu byl vyřešen v důsledku mé stížnosti. (A týkalo se to jen 1 bankomatu ve městě, další - alespoň ty, které jsem zkoušel - fungovaly). Když nikdo problémy nehlásí, tak má banka za to, že je vše v pořádku ...
Úroveň
Odznak +2
Nejen HB!, ale i dalsi mensi banky jsou casto prehlizeny. Prekvapuje me to treba i u J&T bank, ta je docela velka.
Úroveň
Odznak +2
Aby si novináři nové banky všimli, je asi třeba utrousit nějaké to "všimné" ... :)
Úroveň
Odznak +2
Spis je to jejich neprofesionalita a lenost. Koneckoncu, i v dotaznicich ruznych agentur nejsou uvedeny vsechny banky.
Pokračování výzkumu:
Dnes jsem ještě zkusil vybrat bezkontaktně z bankomatu RB - nelze, debetní karta HB "NEROZPOZNÁNA".
Ze stejných bankomatů, kde karta HB selhala (ČSOB, Moneta, AirBank, RB), jsem zkusil bezkontaktně vybrat kartami RB a UCB - úspěšně. Karty bez problémů rozpoznány, výběr možný.
(Není nutné výběr dokončit, hned po přiložení je jasné, jestli karta byla načtena.)
Nezkoušel jsem bankomat KB a UCB.
Mám DK od vzniku HB, ale vlazy nevybral z karty také a zakládal účet celkem nedávno, takže odpadá možné vysvětlení, že je problém jen u starších karet (jako jsme řešili nálepky Cetelem v Kauflandu).
Úroveň
Odznak +2
Také přidám svou trošku do mlýna:
S DK HelloBank jsem bezkontaktně při dnešním testu úspěšně vybral pouze z bankomatu ČS.
Kartu bezkontaktně nerozpoznaly bankomaty AirBank (více), ČSOB (více),Moneta (2) Fio (2) a RB.
Nenašel jsem žádný bezkontaktní bankomat od KB ani od UnicreditBank.
S bankomaty Fio mám zatím problémy - kartu FIO (!!) mi vzal zatím jen jeden, a to po dlouhém přemlouvání - přiložit jsem ji musel těsně na čidlo a tam ji držet snad celou minutu ... Cizí kartu jsem zkoušel jen HB a tu ani náhodou ...
Všechny testy dnes v Holomóci městě .

Ještě jedno vysvětlení: bankomat Monety z odpovědi o cca 5 výše nebral kartu HB vůbec - ani kontaktně.
Úroveň
Odznak +2
Vzpomínám si, že tak před půl rokem mi naopak bankomat AB bez problémů rozpoznal starou platební nálepku Cetelem a nabídl mi na ni výběr peněz - nezkoušela jsem to dotáhnout až do konce, tak nevím, jestli by to ty peníze skutečně vydalo, ale nálepku to v pohodě rozpoznalo. Zkusila jsem tam i změnit PIN, ale napsalo to hlášku, že tato funkce není podporována. S novou nálepkou HB jsem to nezkoušela.
Odznak +1
Muf napsal/-a:

Mám DK od vzniku HB, ale vlazy nevybral z karty také a zakládal účet celkem nedávno, takže odpadá možné vysvětlení, že je problém jen u starších karet

Já jsem klientem HB od druhé poloviny listopadu 2018. Také mne napadlo, že ten problém s bezkontaktním výběrem by možná mohl nějak souviset se staršími kartami, ale asi to tím nebude.


jisy napsal/-a:

bankomat Monety z odpovědi o cca 5 výše nebral kartu HB vůbec - ani kontaktně.

Tak to mi připadá, že je to už trochu příliš když to nejde ani kontaktně. Napadá mne jestli HB nezačíná zavádět vlastni bankomaty proto, že možná nejsou schopni zajistit bezproblémovou funkčnost svých karet v bankomatech jiných bank.
Mít vlastní platební karty klade určité nároky na infrastrukturu a zajištění provozu, které zvláště pro malé banky není jednoduché zvládnout. Proto si je některé z nich zajišťují externě. V minulosti to byla Fio banka, dodnes to je Sberbank, Oberbank, WSPK a VR-NOPF. Využívají karet ČSOB, design je ale ve stylu jednotlivých bank, vydavatel se na první pohled vůbec nepozná. Jsou standardně embosované. Možná měla jít HB stejnou cestou. Předešlo by se tak mnoha problémům (fungování karet, zabezpečení, nastavování).
Úroveň
Odznak +2
vlazy napsal/-a:

Muf napsal/-a:

Mám DK od vzniku HB, ale vlazy nevybral z karty také a zakládal účet celkem nedávno, takže odpadá možné vysvětlení, že je problém jen u starších karet

Já jsem klientem HB od druhé poloviny listopadu 2018. Také mne napadlo, že ten problém s bezkontaktním výběrem by možná mohl nějak souviset se staršími kartami, ale asi to tím nebude.

jisy napsal/-a:

bankomat Monety z odpovědi o cca 5 výše nebral kartu HB vůbec - ani kontaktně.

Tak to mi připadá, že je to už trochu příliš když to nejde ani kontaktně. Napadá mne jestli HB nezačíná zavádět vlastni bankomaty proto, že možná nejsou schopni zajistit bezproblémovou funkčnost svých karet v bankomatech jiných bank.


Ad bankomat Moneta: Jak jsem psal výše a předtím i na začátku vlákna - to byl problém jednoho konkretního bankomatu a to proto, že servisáci do něho zapomněli nahrát aktualizovaný software. Po reklamaci tak učinili a už je to s kontaktním výběrem v pořádku.
Všechny tyto problémy se točí kolem toho, že nové karty mají často jiné čipy (inovace nebo jiný výrobce) a někdo to ostatním bankám nenahlásí / nedá podklady / cizí banka se na aktualizaci vykašle a nebo ji má v plánu na příští desetiletí ... Někdo by to asi v HB měl hlídat, ale je také možné, že to někdo u konkurence sabotuje v rámci konkurenčního boje ...
Takže to trochu souvisí i se stářím karet, protože starší čipy už asi bankomaty znají i od jiných bank.
To je i případ nových karet Diners Club, které jsou teprve od loňského podzimu s čipem a funkcí bezkontaktního placení. Skoro nikde s nimi nelze platit a vybírat, protože terminály a bankomaty nejsou aktualizované.
Úroveň
Odznak
měl jsem podobný problém, ale naopak "kontaktní" kdysi s kartou od Equa. Vydali nové karty od MasterCard s novým kontaktním čipem a kromě bankomatů to většina terminálů nebrala. Jelikož byli staré. Společnost zareagovala velmi rychle, vydala holt sadu karet s opět starými čipy a bylo po problému. Holt někdy vývoj je zbytečně rychlý :-) než na něj zbytek světa zareaguje. :-)
Pokrokem argumentoval v minulosti představitel HB, když zdůvodňoval, proč nejsou platební karty banky embosované. Jednou budou prý všechny karty na světě neembosované... :)
Úroveň
Odznak +2
Muf napsal/-a:

Mít vlastní platební karty klade určité nároky na infrastrukturu a zajištění provozu, které zvláště pro malé banky není jednoduché zvládnout. Proto si je některé z nich zajišťují externě. V minulosti to byla Fio banka, dodnes to je Sberbank, Oberbank, WSPK a VR-NOPF. Využívají karet ČSOB, design je ale ve stylu jednotlivých bank, vydavatel se na první pohled vůbec nepozná. Jsou standardně embosované. Možná měla jít HB stejnou cestou. Předešlo by se tak mnoha problémům (fungování karet, zabezpečení, nastavování).


Trochu bych to upřesnil:
Fio karta vydávaná ČSOB měla na zadní straně malé logo ČSOB a prohlášení, že vlastníkem karty je ČSOB.
ČSOB nepovolovala Fio bance měnit na těchto kartách PIN, i když na vlastních kartách ČSOB byla změna PINu možná. A mám pocit, že těch blokací nastavení bylo víc ...
Děkuji za upřesnění. Tedy pro přesnost a úplnost. :) Na zadní straně je stále informace o tom, že vydavatelem je ČSOB. Placení funguje kontaktně i bezkontaktně. PIN už měnit lze. Není ale možné vkládat peníze. Sberbank nemá debetní karty bezkontaktní, jen kreditní. A WSPK má na kartách originální design ČSOB...
Úroveň
Odznak +2
Muf napsal/-a:

Děkuji za upřesnění. Tedy pro přesnost a úplnost. :) Na zadní straně je stále informace o tom, že vydavatelem je ČSOB. Placení funguje kontaktně i bezkontaktně. PIN už měnit lze. Není ale možné vkládat peníze. Sberbank nemá debetní karty bezkontaktní, jen kreditní. A WSPK má na kartách originální design ČSOB...


Tak tomu nerozumím: Dnešní karty FIO (také mám jednu), vydávané FIO, nemají o ČSOB žádnou zmínku.
Změnit PIN lze - pokud se pamatuji, tak od počátku vlastních karet.
U těch dalších bank jsem nikdy nebyl, tak jsem to nekomentoval.
Upřesnění bylo myšleno tak, že cizí vydávající banka může tu menší banku tak trochu "dusit" a nepovolovat ji třeba ty nastavení, které pro vlastní klienty povoluje.
Dnes si FIO vydává karty sama a dokonce má vlastní kartové centrum, podobně jako třeba ČS, což vůbec není samozřejmé. Znamená to, že její karty mohou sloužit jako záloha ke kartám jiných bank, protože zpracování transakcí je oddělené.
Chtěl jsem upřesnit, jak vypadají a chovají se ty outsourcované karty ČSOB. A hlavně že nejsou zase tak moc ochuzené na funkcích. Jinak řečeno, to "dušení" je realita, ale není to zase tak hrozné.
Úroveň
Odznak +2
Muf napsal/-a:

Mít vlastní platební karty klade určité nároky na infrastrukturu a zajištění provozu, které zvláště pro malé banky není jednoduché zvládnout. Proto si je některé z nich zajišťují externě.


V okamžiku vzniku HB by tohle řešení bylo asi poněkud složité, protože pod sebe přijala všechny tehdy existující kreditní karty i platební nálepky Cetelemu včetně jejich cobrandových variant. Už takhle způsobuje komplikace a zpoždění v připisování plateb to, že má dva oddělené bankovní systémy (KK a BÚ + SÚ), natož kdyby ještě měla dva systémy platebních karet.
Úroveň
Odznak
Muf napsal/-a:


Ze stejných bankomatů, kde karta HB selhala (ČSOB, Moneta, AirBank, RB), jsem zkusil bezkontaktně vybrat kartami RB a UCB - úspěšně. Karty bez problémů rozpoznány, výběr možný.
(Není nutné výběr dokončit, hned po přiložení je jasné, jestli karta byla načtena.)



To se Mufe pleteš, je nutné výběr dokončit, protože bezkontaktní načtení karty bankomatem není zárukou toho, že výběr bude povolen. Jedem příklad: když jsem kartou Revolut chtěl před pár týdny vybírat z bankomatu tuším RB nebo Air (už nevím jistě, jsou vedle sebe :)), tak sice karta načtena, částka zvolena, ale při zpracování chyba, že nelze transakci dokončit. Kontaktně hned poté to už šlo. Tedy nějaké blokace mohou existovat a fakt bezkontaktní načtení karty bankomatem není zárukou úspěchu výběru.
Úroveň
Odznak
Moje zkušenost s tím, že některé terminály obchodníků neakceptují vše:
V poměrně velké a významné jídelně v centru Prahy poblíž Florence jsem se už několikrát pokoušel zaplatit oběd bezkontaktně platební nálepkou vydanou k Hello kreditce. Vždy to skončilo neúspěchem: nálepka sice nejspíš načtena, ale hned z terminálu lístek s chybovou hláškou, že transakci nelze provést. Následný pokus bezkontaktně přímo Hello kartou už v pohodě. Tedy terminál tohoto významného obchodníka (nechci mu dělat reklamu, zkratka jména jídelny je LJT, jsou tam za poledne pravidelně fronty) evidentně neumí pracovat s Hello nálepkami. Tedy zde řešený Kaufland evidentně nebyl jediný :). Ale toto je naštěstí jediný obchodník z desítek mnou používaných obchodů, kde nálepka nejde.
Odznak +1
minarjo napsal/-a:

To se Mufe pleteš, je nutné výběr dokončit, protože bezkontaktní načtení karty bankomatem není zárukou toho, že výběr bude povolen. Jedem příklad: když jsem kartou Revolut chtěl před pár týdny vybírat z bankomatu tuším RB nebo Air (už nevím jistě, jsou vedle sebe :)), tak sice karta načtena, částka zvolena, ale při zpracování chyba, že nelze transakci dokončit. Kontaktně hned poté to už šlo. Tedy nějaké blokace mohou existovat a fakt bezkontaktní načtení karty bankomatem není zárukou úspěchu výběru.

Nejsem odborník na karty a nevím jak co u karet může fungovat, ale to co píšeš se mi příliš nezdá. Ne, že bych ti nevěřil, ale pokud už bankomat kartu načte a umožní zadat PIN a pak při výběru i částku tak by podle mne bylo logické, že ty peníze umožní i vybrat. Je otázkou o jakou konkrétní chybu se jednalo. Mohlo např. jít o nějaký krátkodobý výpadek spojení bankomatu s bankou kdy nebylo možné ověřit disponibilní zůstatek na účtu a pak bankomat nemohl vědět jestli peníze může vydat. Samozřejmě se mohlo jednat i o něco úplně jiného a nemuselo to být tím, že by použitá karta byla nějak blokována pro bezkontaktní výběr i když ani to nelze vyloučit.

Diskutuje se tu už více jak týden ohledně těch problémů s bezkontaktním použitím karet v bankomatu nebo při placeni, ale HB prozatím bohužel na toto téma mlčí o tom jak je to s jejích kartami. Vypadá to tak jako by to HB vůbec nezajímalo a ať si s tím jejích klienti poradí sami jak chtějí nebo jako by to chtěli zamést tzv. pod koberec aby to nemuseli řešit.
Já jsem většinu výběrů dokončil. Problém s DK od HB byl ten, že kromě bankomatů ČS ji žádné jiné testované vůbec nerozpoznávaly. Hned na začátku se objevilo sdělení, že karta nebyla rozpoznána (u AB, že si nerozumí). Problém při dokončení výběru se týká už další fáze procesu, kdy bankomat navázal spojení a komunikuje s bankou klienta. Pro začátek by bylo dobré, aby bankomaty karty HB při bezkontaktním výběru rozpoznávaly. Kontaktní výběry fungují dobře. Bezkontaktní výběr je ale jednak pohodlnější, především však bezpečnější. Proto to má smysl řešit.
Úroveň
Odznak +1
minarjo napsal/-a:

To se Mufe pleteš, je nutné výběr dokončit, protože bezkontaktní načtení karty bankomatem není zárukou toho, že výběr bude povolen. Jedem příklad: když jsem kartou Revolut chtěl před pár týdny vybírat z bankomatu tuším RB nebo Air (už nevím jistě, jsou vedle sebe :)), tak sice karta načtena, částka zvolena, ale při zpracování chyba, že nelze transakci dokončit. Kontaktně hned poté to už šlo. Tedy nějaké blokace mohou existovat a fakt bezkontaktní načtení karty bankomatem není zárukou úspěchu výběru.


Potvrzuju, stalo se mi s Revolutem totéž, v bankomatu AirBank. Bezkontaktní přihlášení proběhlo, výběr částky taky, ale místo hotovosti jsem se dočkal chybové hlášky. A nebylo to jednou, takže nějaký momentální výpadek bych skoro vyloučil, leda bych měl fakt pech. Od té doby tam kartu raději strkám a žádný problém.
Odznak +1
Dnes jsem kartu HB vyzkoušel bezkontaktně v bankomatech MMB, ČSOB, Air Bank a FIO a samozřejmě tak jak jsem předpokládal ani v jednom to nešlo. HB to ale asi vůbec nezajímá.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)