Končící karta a její automatické zablokování ze strany HB


Úroveň
Odznak +2
Řeším teď problém z Alza kartou - platnost do 18/07. Karta je blokovaná a nelze s ní u Alzy zaplatit, infolinka tvrdí, že to je z důvodu, že již byla vystavena nová karta.
Na dotaz, jak tedy dnes na Alze objednat zboží tak, aby bylo s 5% bonusem, infolinka neumí odpovědět, pořád dokola opakuje, že se stará karta zablokovala a má se platit novou (která ovšem ještě nedorazila).
Může mi někdo z HB! vysvětlit, proč je Alza karta měsíc před koncem platnosti blokovaná pro platbu na Alze (v bankomatu prý funguje normálně) a proč, pokud to "jinak nejde", se tedy nová karta neposílá včas dopředu tak, aby klient mohl využít slíbené bonusy?

Odpovědi: 20

Úroveň
Odznak +4
Jujec, jak jsem si psali přes SZ,
na komunitě tyto konkrétní informace k produktům klienta nemáme.
Proto jsem požádala naše kolegy na Infolince, aby Vás kontaktovali.

Přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +2
Tak k tomu všemu mám ještě pár poznámek - děkuji Terce, že dala kontakt. Infolinka volala a vlastně už potřetí (čili časová ztráta celkem přes 30 minut) mi bylo vysvětleno, že je karta zablokovaná. A důvod? Je to tak nastavené v systému....
Stále netuším, proč nemůžu platit svou kartou s expirací 18/07 na internetu; "technické" zdůvodnění chápu, ale nerozumím tomu, proč bylo zvoleno. Domnívám se, že mi karta byla zablokována neoprávněně z důvodu nesmyslně nastaveného systému HB!.

Co se vlastně stalo:
Alza karta vydaná Cetelemem končí na konci července, HB! vydává novou kartu s kompletně jiným číslem. K této nové kartě je nový CSV kód i expirace. V důsledku toho (snad, pokud jsem to dobře pochopil) se nový CSV kód i expirace "propisují" i na starou kartu a staré údaje již neplatí (????). Protože ale novou kartu ještě nemám, neznám tyto údaje.
Nechápu, proč nemůže stará karta fungovat s původními údaji (když už ne do konce měsíce své platnosti, tak) minimálně do aktivace karty nové v IB.

A perlička na závěr - v HB! se hádali a tvrdili, že kartu s mnou udávaným číslem vůbec nemají v systému (myslím tu starou), až byli donuceni otevřít měsíc starý výpis a hele - ta karta tam byla... Prostě banka sama v systému nevidí jí vydanou a ještě měsíc platnou kartu a bude se hádat s klientem, že ji nemá. Dostali ji vyfocenou emailem jako důkaz, že klient nekecá :-)

A jinak odpověď na otázku, jak se dostat při placení k bonusu 5 % z důvodu nelogických kroků systémů banky, stále nikde nezazněla....
Úroveň
Odznak +1
To je nějaké ptákovité vysvětlení ze strany banky a postup při vydávání pokračovací karty.
Normální je vydat pokračovací kartu se stejným číslem a stará se zablokuje až aktivací nové.
Nová karta s jiným číslem se vydává jen při podezření zneužití karty ze strany banky nebo klienta po její blokaci nebo po její ztrátě klientem či odcizení.
Úroveň
Odznak +2
To je nějaké ptákovité vysvětlení ze strany banky a postup při vydávání pokračovací karty.
Normální je vydat pokračovací kartu se stejným číslem a stará se zablokuje až aktivací nové.
Nová karta s jiným číslem se vydává jen při podezření zneužití karty ze strany banky nebo klienta po její blokaci nebo po její ztrátě klientem či odcizení.

Normálně to tak funguje, ale při přechodu z karty Cetelem na kartu HB najeli na novou číselnou řadu. Při další výměně karty z HB na HB by už k téhle situaci nemělo dojít a číslo by mělo být zachované.
Ono s platbami alzí kartou na Alze jsou vůbec dost často problémy - viz třeba tady:
https://spolu.hellobank.cz/nejcastejsi-dotazy-16/caste-problemy-pri-platbe-alza-kreditkou-na-alze-9274
A vypadá to, že jde o problémy v systémech Alzy, nikoliv HB. Teď by si měl ještě dát jujec pozor, jestli mu Alza nesnížila o neprošlou platbu celkový úvěrový rámec (viz odkaz výše). Vypadá to, že s tou starou kartou nikde jinde problémy až do konce její platnosti nebudou - kromě právě té Alzy, kde už mají v systému zavedenou tu novou kartu.
S Alza kartou jsou neustále problémy. Jednak byly výpadky v systému HB (mimochodem stále v něm figuruje text se jménem Cetelem, mluví se o Cetelem kartě), kdy systém banky zablokoval částku, ale neproplatil jí, současně Alza dostala zprávu, že transakce byla zamítnutá, takže ve výsledku platba za zboží se slevou 5% nebyla realizovaná a zboží Alzou nebylo uvolněno. To už bylo vyřešeno, všechno funguje. Dále zásadně dlouhodobě selhává komunikace mezi Alzou a HB, kdy ani jedna strana není schopna bezprostředně reagovat na problém, nejprve odkazuje klienta k druhému subjektu, musí se dlouho vysvětlovat a vycházet z dřívějších zkušeností, aby se klient vůbec dobral pozitivního výsledku.

Cetelem se transformoval na banku poměrně rychle, což je dobře pro nás, můžeme už využívat více produktů, ale zjevně řada věcí nebyla dobře připravena. Různé výpadky systému, neobvyklosti jeho fungování, popisované problémy s výpisy a novou kartou atd. Alternativně mohla HB počkat, jako třeba ING. Česká ING také připravuje zásadní rozšíření služeb, změní se v univerzální banku, budou nabízet běžné účty, karty, půjčky, ale s přípravou nespěchají - spuštění je teď plánováno nejdříve na polovinu příštího roku. Za sebe mohu říci, že jsem raději, že Cetelem se změnil v HB co nejdříve, i když to s sebou nese negativní důsledky. Je s tím nutné počítat. Ale občas mě to štve, to musím přiznat.
Úroveň
Odznak +2
Ono v posledních letech jsou problémy s Alzou jako takovou - hlavně s dodržováním termínů dodání, neuznáváním reklamací a špatnou komunikací se zákazníky. Tady je docela zajímavé počtení:
https://obchody.heureka.cz/alza-cz/recenze/
A vyždycky se dá najít jiný prodejce, co stejné zboží nabídne za stejnou nebo i nižší cenu a s bezproblémovou dodávkou a servisem. I když uznávám, že ta 5% sleva navíc na Alza KK může hrát při rozhodování roli. Já se na Alze už dvakrát spálila - vždy objednávka zboží, které bylo papírově skladem, platba předem, garantovali dodávku do 2. dne, pak dodávku několikrát odsunuli, nakonec nedodali vůbec a objednávka byla zrušená a pak mi týdny až měsíce nebyli schopní vrátit peníze. V tom druhém případě to bylo něco přes 20 tisíc korun a od té doby se Alze vyhýbám obloukem.
Ale to jen tak, aby řeč nestála 😉. Tohle patří spíš jinam než na fórum HB.
Úroveň
Odznak +2
Wow, stalo se vám už někdy na fóru HB něco takového?

Úroveň
Odznak +2
Tak komedie pokračuje:

Dobrý den,

Vaši situaci jsme znovu prověřili.

Dne 3.7.2018 jsme Vám zaslali SMS s informací o automatické obnově stávajícího plastiku k Hello kreditu XXXXXXX.

Z důvodu, že v systémech je již nové číslo kreditní karty, využití původní karty je omezené a není možné provádět online nákupy.

V této situaci Vám doporučujeme počkat, až obdržíte novou kreditní kartu a nákup provést již s novými údaji. Doručení trvá cca týden.

Bonus 5% z Alza nákupu není nijak časově omezen a platí na jakýkoli nákup kdykoli.

Dovoluji si Vás informovat, že bonus 5% je limitován a ročně můžete obdržet odměnu v celkové výši 15.000 Kč.

Novou kreditní kartu byste již měl mít u sebe. V opačném případě Vám dorazí v nejbližších dnech.

Věříme, že výše uvedené přijmete s pochopením.

S pozdravem



Jinými slovy - bez jakéhokoliv varování jsme Vám zablokovali platbu na internetu, to, že máme mezi sebou smlouvu o tom, že Vám poskytujeme kartu na placení, nás nezajímá, prostě to tak máme nastavené. Jo a to, že jste chtěl nakupovat, nás netrápí - prostě si to kupte, až to technicky zvládneme my a hlavně - vůbec nás nezajímá, že je třeba zboží v akci nebo ho potřebujete teď, trhněte si, my to tak máme nastavené....
Evidentně některé procesy v rámci banky by bylo žádoucí změnit... Možná by bylo také lepší, kdyby místo sepsání emailu kompetentní pracovník klientovi raději zatelefonoval a situaci probral. Ty negativní písemné odpovědi vyznívají tak hrozně, ještě chybělo vyjádřit úvodem lítost, že klient musí tyto starosti řešit a v závěru, že má neváhat obrátit se v jiných záležitostech.
Úroveň
Odznak +2
No, oni volají, ale melou furt to samé. Na otázku, proč nová karta nepřijde dřív, než se zablokuje stará, odpovědět neumí (pardon, umí - je to tak nastavené).... Ale rada, ať se odloží nákup (daná až týden po té), je fakt, z mého pohledu, dost arogantní - slušná banka by varovala předem a když ne, tak se omluvila a kompenzovala. Podle HB! musí být klient doma, nesmí odjet na dovolenou, čekat na kartu a 14 dní před tím už nesmí platit tou starou (aniž by mu to kdokoliv předem řekl, to je přece jasné, takto jsou nastavené systémy)... No, ve svých skoro 40 letech nečekám, že mi bude banka určovat, kdy a kam můžu jezdit a kdy si můžu koupit novou televizi...
Mně převystavovala jiná banka kreditní kartu s jiným číslem, myslím to byla asi RB, a v jednu chvíli byly dokonce plně funkční obě karty. Takže jsem bez karty ani chvíli nebyl. To ale HB neudělá, protože má strach, že by klienti přechodně zdvojeného rámce zneužili, proto si také myslím, že jsou ve skutečnosti ty neembosované karty - ochrana před vlastními klienty.
Úroveň
Odznak +2
Ale každá karta je ke stejnému účtu, není žádné zdvojení....
Ano, neuvědomil jsem si, že v HB je úvěrový účet a k němu plast, kterým se z úvěrového účtu čerpá. V RB to funguje jinak. Pak je ale skutečně na místě otázka, proč nemohou být v jednu chvíli vydány k jednomu úvěrovému účtu dva plasty.
Úroveň
Odznak +1

Normální je vydat pokračovací kartu se stejným číslem a stará se zablokuje až aktivací nové. Nová karta s jiným číslem se vydává jen při podezření zneužití karty ze strany banky nebo klienta po její blokaci nebo po její ztrátě klientem či odcizení.


Normálně to tak funguje, ale při přechodu z karty Cetelem na kartu HB najeli na novou číselnou řadu. Při další výměně karty z HB na HB by už k téhle situaci nemělo dojít a číslo by mělo být zachované.

Nechci zakládat nové téma, byť má karta není Alza, ale obyčejná Hello kreditka.

Jiné banky vydávají běžně nové karty i se změněným číslem a bez jakýchkoli výpadků. Např. právě asi před týdnem jsem dostal novou Equa kartu s novým číslem více jak měsíc před vypršením platnosti staré. Což dost oceňuji, protože kdybych jel někam na delší dobu, tak už mám k dispozici novou kartu a nemusím řešit, že mi končí platnost staré... nebo naopak jsem někde na cestách, domu mi už přišla nová karta, ale já používám s klidem ještě starou...

Tak by to mělo podle mě ideálně fungovat. Vč. změny čísla karty. Přijde mi to preventivně bezpečnější dostat nové číslo. Čím delší dobu je používáno to původní, tím roste pravděpodobnost, že se někde "proflákne" minimálně od té doby, co se u Hello používá číslo karty i pro platby na interentu (zrušila se virtuální karta).

Já si nyní musel nechat zablokovat svou starou Cetelemku a požádat o vydání nové karty s novým číslem (mimochodem, psal jsem v této souvislosti ale v trochu jiném kontextu mail na Terku, ale neodpověděla jste mi vůbec, ani kladně ani záporně, ani ať neotravuji 😃...). Po platbě na Aliexpresu (což nevím, zda s tím souviselo) se mi na výpisu objevila neznámá platba kartou někde online z Francie (asi jen 87 Kč naštěstí). Takže reklamace a žádost změnu karty. To že kartu nemohli vydat bez blokace té původní (i když by pro mě stačilo mít vynulován limit pro internetové platby a kartu používat v obchodech dál do vydání nové) chápu a nic jsem proti tomu neměl. Operátorka navíc aktivně nabízela převedení peněz na účet, kdybych je potřeboval v době, kdy nebudu mít kartu. Karta dorazila přesně do týdne (teď v pátek). Dostal jsem ale nějaký zmetek - bez hologramu - respektive na polovině je část hologramu toho pozadí z nápisy mastercard a zbytek jen šedivé nic :D:D:D (že bych to střelil nějakým sběratelům :?:?:D:D:D) Myslím, že bych s tím v 99,9% procentech případů mohl fungovat, dokud by někdo třeba v hotelu nebo půjčovně aut nezačal kartu zkoumat. I tak jsem ale zavolal na infolinku a kartu reklamoval. Odpovědí je vydání nové karty tentokrát už se stejným číslem, nicméně opět zablokovali tu nově vydanou kartu, takže zase aktuálně čekám. Tady už mi ta nutnost blokace trochu uniká...
Úroveň
Odznak +1
Tak musím opravit poslední větu. I když mi slečna/paní na infolince tvrdila, že mi místo té zmetkové karty vydává novou kartu se stejným číslem (a dokonce prý i se stejným PINem), tak jsem se nyní podíval do IB a už tam vidím, že ta moje kreditka má zase úplně jiné číslo... Takže to evidentně udělala špatně respektive jinak, než tvrdila. Pak je otázka, jestli je správná i její informace, že bez blokace staré karty, novou kartu nelze poslat (tj. jestli by to náhodou při vydání karty se stejným číslem opravdu nešlo...).
Úroveň
Odznak +4
Tak musím opravit poslední větu. I když mi slečna/paní na infolince tvrdila, že mi místo té zmetkové karty vydává novou kartu se stejným číslem (a dokonce prý i se stejným PINem), tak jsem se nyní podíval do IB a už tam vidím, že ta moje kreditka má zase úplně jiné číslo... Takže to evidentně udělala špatně respektive jinak, než tvrdila. Pak je otázka, jestli je správná i její informace, že bez blokace staré karty, novou kartu nelze poslat (tj. jestli by to náhodou při vydání karty se stejným číslem opravdu nešlo...).

Hello! Děkujeme Vám za reakci k převydání své platební karty.

Marku, omlouvám se pokud jsem přehlídla email od Vás. Ráda si jej projdu a napíšeme si více přes soukromou zprávu na fóru. :)

Zatím jsme se nesetkali s tím, že by klientovi přišla platební karta se špatným hologramem. Navíc to, co popisujete je popis bezpečnostního prvku na kartě - nového hologramu, který je z půlky jako „šedé nic“.
Vaši novou platební kartu obdržíte se stejným hologramem.
Viz obrázek:


Více Vám zasíláme přes soukromou zprávu, protože se jedná o konkrétní dotaz ke své platební kartě.

Přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +1
Děkuji za odpovědi.
Co se týká hologramu, tak to vypadá, že jsem asi reklamoval zbytečně, protože ten nový hologram bude asi opravdu vypadat tak divně, že mi okamžitě připadal jako "nedodělek" a ani mne nenapadlo, že by to tak mohlo být správně... Asi by bylo dobré, aby o tom dostali informaci na infolince a zbytečně neposílali nové karty, pokud by to náhodou přišlo podivné i někomu jinému :D:D:D

Přišla mi nově ještě jiná karta jiné banky, a také už má nový hologram. Jenže tam to nevypadá tak podivně, protože je tam navíc nápis Debit, takže jsem si u ní hologramu ani nevšiml, dokud neodpověděla Terka a nešel jsem to prozkoumat.

Docela bych navrhoval na hologram doplnit u kreditky nápis credit a bude to hned vypadat normálně :D:D

Tady jsou obrázky:
Z Hello kreditky



Z jiné karty:


tohle jsem musel trochu useknout, zasahovalo tam číslo karty...
Úroveň
Odznak +2
Teď jsem zkontrolovala peněženku a kreditka od RB (měněná loni na podzim) má stejný šedý hologram bez nápisu jako HB. Ostatní karty mám starší, tam jsou hologramy s původním vzhledem, ale předpokládám, že po výměně už budou také po novu.
Úroveň
Odznak +2
Mně je jedno, jaký je tam hologram, hlavně, že karta funguje....
Úroveň
Odznak +1
Mě v podstatě taky, jenom jsem si myslel, že to je nějaký nedodělaný zmetek :D:D:D S tím nápisem mi to tak nepřišlo.

Odpovědět