"Light" verze IB


Úroveň
Odznak +1
Moc bych se přimlouval za nějakou "light" verzi IB. Takovou, co bude fungovat na čemkoliv, ať už půjde o historický počítač v kavárně někde na druhém konci světa, nebo jakýkoliv mobil s internetovým prohlížečem.
Já sám mám BlackBerry, takže jakékoliv aplikace pro Android i iOS mě míjejí (a obecně ani nejsem aplikacím moc nakloněn, považuji to za bezpečnostní riziko nechat si zasílat SMS na telefon, ze kterého přístupuji do IB a kde nějaký mallware je schopen je odchytit a autorizovat transakce, které opravdu autorizovat nechci), takže využívám zejména Operu mini. Přimlouval bych se za takovou verzi IB, která v tomto (a jakémkoliv jiném) prohlížeči bude fungovat.
Bohužel mám zkušenost, že naprostá většina bank jde směrem ke stále "tlustším" klientům, se kterými má problém i běžné PC či notebook, kdy mezi jednotlivými kliky je i několikasekundová prodleva.
This topic has been closed for comments

Odpovědi: 4

Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Patriku za Vaše příspěvky na komunitě,
rozumíme tomu co nám píšete... bohužel, ve Vašem případě to jinak nepůjde - než přes prohlížeč a zároveň přijímat SMS.
Pokud klienti dodržují „desatero bezpečnosti“ viz www.bezpecnebanky.cz , o kterých jsme si mj. psali u tématu:Jaké máte zkušenosti s používáním mobilních zařízení při správě vašich financí?, není důvod mít obavu.

Díky našemu responsibilnímu designu si můžete ze svého mobilu pohodlně ovládat internetové bankovnictví.
Jak to bude do budoucna na BlackBerry v případě Opera Mini, to v tento okamžik říct nedokážeme. Lehkou verzi internetového bankovnictví zatím v plánu nemáme, ale uvidíme Patriku co nám nejbližší budoucnost přinese.

Ještě jednou děkujeme za všechny Vaše podněty v diskuzích.
Přejeme krásný den.
Úroveň
Odznak +1
Počkat, tak se míchá dohromady několik věcí.
1. autorizace pomocí SMS - proti té nic nemám, aktuálně asi nejuniverzálnější způsob autorizace, který má nejméně omezení. Jsou sice alternativy, jako podepisovací program na PC (jako má vedle SMS volitelně FIO), certifikát (jako má jako doplněk k autorizaci přes SMS Komerční banka), klíč jako aplikace v mobilu (jako má Unicredit - to je úplně největší hrůza), RSA token (jako má Sberbank - to není úplně nejhorší varianta a někdy se může hodit, třeba v zahraničí, kde nemá váš operátor roaming - a že jsem už v takových zemích byl, naposledy na jihu Afriky) nebo nějaká podepisovací kalkulačka ať už v kombinaci s platební kartou nebo samostatně (aktuálně mě napadá VR Bank Zittau, nevím, jestli ještě používá LBBW, dříve používala eBanka).
Já, z různých důvodů, používám na autorizační SMSky "hloupý" telefon. Kromě bezpečnosti (oddělení zařízení, kde zadávám platby - počítač, BlackBerry) je to i větší spolehlivost (u telefonu, který na jedno nabití vydrží týden se spíše mohu spolehnout na to, že, když to budu potřebovat, tak nebude vybitý), ale to je čistě moje rozhodnutí. Zkrátka mi nepřijde úplně bezpečné mít vše v jednom telefonu, tedy aplikaci na zadání platby a zároveň tam chodí autorizační SMSky, které si nějaký mallware může odchytit a i bez vědomí uživatele přeposlat jinam. Stačí tak kompromitace jednoho zařízení k plnému ovládnutí účtu - jako se tomu stalo třeba v tomto případě - https://finexpert.e15.cz/fio-banka-a-phishing-v-praxi-aktualni-zkusenost (klient si do mobilu nainstaloval "upgrade" bankovní aplikace, což se posléze ukázalo jako podvodná aplikace, která mobilní telefon zcela ovládla a bez vědomí uživatele tak mohl útočník zadávat příkazy, pomocí kterých vyčerpal celý zůstatek na účtu).

2. přílišná HW náročnost IB
Bohužel je to současný trend, místo jednoduché a funkční aplikace (jako má třeba FIO) se jde směrem - houpačky, kolotoče, cukrová vata. IB tak připomíná skoro cirkus, je velmi pomalé a HW náročné. Když se snažím přihlásit do IB Hello, dostanu v Opeře mini tuto hlášku:

Něco se pokazilo. Omlouváme se
Please use the following error id so that we can reference it:
{errorMessageId}}
Later on, you might be redirect to contact form.
Otherwise customer has to click on menu again to open any page.
Sending messages to server from public area has to be limited in requests.
BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod Česká republika Karla Engliše 5, 150 00 Praha 5 IČO: 038 14 742, DIČ:
CZ03814742 ID datové schránky: hznxmz3

a to považuji za chybu. Nevidím nejmenší důvod, proč by čistě funkční aplikace musela být napsána tak, aby byla HW náročná. Jasně, pokud půjde o nějakou zábavnou aplikaci, dá se to pochopit.
Úroveň
Odznak +4
Dobrý den Patriku, děkujeme Vám za bližší vysvětlení, teď už se lépe chápeme. SMS autorizaci platby v našem Hello bankingu používáme, takže tady je to OK. Také rozumíme tomu, že ne každému vyhovují (grafy, animace, kolotoče, :) cukrová vata...), které zlepšují řadě klientům uživatelský zážitek. HW náročnost těchto aplikací je způsobena více faktory (nejen animacemi ) mj. i bezpečnostními prvky.

Máte ve svém BlackBerry možnost vyzkoušet i jiný prohlížeč než Opera Mini? Zkusíte a dáte nám vědět?
Přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +1
To už vůbec, to se ani nedostanu na stránky banky, hned mi vyskočí hláška "s aktuálním nastavením zabezpečení nelze navázat spojení. Obraťte se na poskytovatele služeb". Ale to je v poho, vestavěný prohlížeč je fakt na houby, přece jen, je to už letitý telefon.
Nu což, Hellobank prostě nebude moje dominantní banka, s tím jsem smířen. Ono ani tak nejde o to, jestli mi to funguje na mém oblíbeném prohlížeči (mimo jiné Operu mini používám z důvodu výrazné úspory dat, dle dlouhodobé statistiky v prohlížeči činí úspora 91 % - původní velikost stažených stránek 33,9 GB, účtovaná operátorem 3,3 GB), ale o to, jestli IB funguje kdekoliv (tedy i na zařízení, které není moje a kde nemám možnost ovlivnit co tam bude nainstalováno, třeba v nějaké internetové kavárně v zahraničí), ať už je tam jakýkoliv OS a jakýkoliv prohlížeč. Bohužel tuhle podmínku splňuje čím dál méně bank (aktuálně mě napadá jen FIO a ING), no asi to máte spočítané, že většina zákazníků chce ty kolotoče, já raději jednoduché a přehledné IB, které je za všech okolností funkční. Ono se mnou, jako zákazníkem, byste si moc nepomohli, já nebývám ten, kdo bankám přináší nějaké velké výdělky, naopak, snažím se v našem vzájemném vztahu být ten, kdo na něm vydělává :).