Nefunkční online žádost o kreditku


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 64

Odznak +1
Muf napsal/-a:

Nevím, jestli jsem zařazen do nějakého pilotního projektu, ale před doručením doporučeného dopisu, dostanu email, že mi budou dopis doručovat. Nebo ho dostanu až po neúspěšném doručení, že se pokoušeli a nedoručili.

Tak to je asi tím, že asi máš tu jejích zákaznickou kartu.
Jo, jo, zákaznickou kartu mám.
Úroveň
Odznak +1
Kdyby to někoho zajímalo, tak update. Systémy pokulhávají, ale na lidi si nemůžu stěžovat.

Obálka s dokumenty dorazila a dokonce mi volala paní z HB, jestli je všechno v pořádku a něco nepotřebuju. Mezi tím jsem se už ale domluvil s bankéřem, co se mnou žádost o kreditku vystavoval, že mu veškeré citlivé dokumenty (občanku, řidičák, výpis z účtu, potvrzení o příjmu) pošlu mailem, stalo se. Formuláře k podpisu, bohužel, opravdu musí cestovat papírově, takže jsem na tu poštu nakonec přece jenom musel. Ještě že mám taky zákaznickou kartu, bylo to levnější a hlavně, nemusel jsem se snažit tu adresu vměstnat na podací lístek, místo mě se vztekala paní za přepážkou. ;)

Jo, a ta zpětná obálka opravdu frankovaná nebyla. Stálo mě to dvě piva. :)
Úroveň
Odznak +1
Komu není rady, tomu není pomoci.
Také jsme měli posílat papírově podepsaný Dodatek ke smlouvě k úvěrovému účtu. Po nějakém snažení se mně podařilo přesvědčit banku o zasílání oskenovaného podepsaného dodatku přes IB po přihlášení jak jsem Ti radil, neboť takto zaslaný soubor je jednoznačně v bance identifikovatelný a přiřaditelný k majiteli IB.
Ušetřil bys dvě piva a zbylé skeny (OP, ŘP, ...) by byly zaslány bezpečněji než prostřednictvím e-mailu v nešifrované formě. :)
Úroveň
Odznak +2
Taky nad tou zákaznickou kartou pošty uvažuju, ale zatím mě odrazuje to, že za zmocnění k vyzvedávání zásilek za manžela bych platila 89 Kč za každé 2 roky a on za mě totéž. Někomu to může připadat jako pakatel, ale já i manžel máme oba na toho druhého kartu zmocněnce ještě papírovou asi 15 let starou, vydanou na dobu neurčitou a zdarma - nejsou na tom sice nějaké ty slevy a e-mailové upozornění na zásilky, ale to vzájemné vyzvedávání je pro nás nejdůležitější funkce.
Úroveň
Odznak +2
@MirekM:
Té možnosti zaslat to přes IB jsme tu dosáhli jen jednorázově v akci konverzí E-ON KK, protože jsme tu jednotně (samozřejmě s tebou v čele :cool:) zatlačili na banku a jejich právní oddělení to schválilo.
Jako standardní postup pro zasílání podepsaných dokumentů od jednotivců v individuálních případech ale mají ve svých provozních manuálech pořád ještě papírovou cestu, ale je pokrok, že aspoň ty přílohy už jdou poslat jinak. A pro úplně nového klienta, který žádá jen o kreditku a nemá od předtím BÚ nebo SÚ a tím pádem ani IB dle banky ani jiná cesta, než to poslat podepsané poštou, zatím neexistuje (+ možná ještě osobní doručení na pobočku a přílohy by šly poslat e-mailem - ale proč je v tom případě posílat, když už je stejně ten klient na pobočce, že :8).
Tak mě napadlo, že v případě nějakého úplně nového klienta, co žádá jen o KK, není to zablokování možnosti poslat to vše elektronicky porucha, ale záměrně zablokované ze strany banky, aby se to muselo posílat v papírové podobě. A po doručení do banky to oni stejně vezmou a naskenují a ty originály zahrabou někam hluboko do centrálního archivu, odkud by se musely vyndávat jen v případě nějakých soudních sporů s klientem apod.
Zaslání dokumentů přes IB je úspěch. To se vám povedlo. Snad banka upraví postupy tak, aby se to stalo pravidlem. Když se chce, tak to jde. Účet u Monety jsem založil kompletně přes mobil a vůbec nic se nikam nemuselo posílat. Už jsem psal, že při sjednání partnerské kreditky v Alze mi tam dokumenty s citlivými údaji ztratili a vůbec nikomu to nevadilo.
Zákaznická karta ČP je pro mě dobrá hlavně v tom, že se nemusí vypisovat žádné lístky. Maily o zásilkách jsou také fajn.
Úroveň
Odznak +1
maminka1 napsal/-a:


Tak mě napadlo, že v případě toho nového klienta, co žádá jen o KK, není to zablokování možnosti poslat to vše elektronicky porucha, ale záměrně zablokované ze strany banky, aby se to muselo posílat v papírové podobě.



Není to vlastnost, je to porucha. Online jde požádat o účet i půjčku, jen o kreditku ne, jak mi bylo vysvětleno. A nejsem nový klient, už asi týden mám i spořicí účet, tam to šlo hladce. ;)
Úroveň
Odznak +2
Tady jde BÚ nebo SÚ taky založit kompletně online - ne tedy pouze mobilem, ale jinak je vše včetně elektronického podpisu potvrzeného SMS online. U Kreditky to je asi přísnější, protože to je úvěrový produkt, kde banka "riskuje" svoje peníze, nebo to jen možná nepodporuje ten starý systém z doby Cetelemu, na kterém kreditky běží.
Btw z jednání banky mám poslední dobou dojem, že převedení kreditek na nějaký nový systém pro ně vůbec není priorita, snad jen na zkrácení doby připisování plateb opravdu intenzivně dělají, to ostatní je příliš netlačí. Starý systém je za léta používání vychytaný a poměrně spolehlivý, bohužel morálně už poněkud zastaralý.
Úroveň
Odznak +1
maminka1: Milivoj měl již funkční IB se založeného SÚ, jinak bych mu neradil ... Při zaslání oskenovaného podepsaného papírového formuláře přes IB po přihlášení nic nehrozilo, maximálně by mu napsali, že musí formulář poslat ještě papírovou poštou. :)
Úroveň
Odznak +2
MirekM napsal/-a:

maminka1: Milivoj měl již funkční IB se založeného SÚ, jinak bych mu neradil ... Při zaslání oskenovaného podepsaného papírového formuláře přes IB po přihlášení nic nehrozilo, maximálně by mu napsali, že musí formulář poslat ještě papírovou poštou. :)


To mi předtím nějak uniklo, z předchozího Milivojova příspěvku už je mi to jasné. A když jsem mluvila předtím o novém klientovi, neměla jsem tím na mysli Milivoje, ale skutečně obecně úplně neznámého nového klienta, co nemá IB.
maminka1 napsal/-a:

... z jednání banky mám poslední dobou dojem, že převedení kreditek na nějaký nový systém pro ně vůbec není priorita...


Při placení Alza kartou na Alze se stále objevuje rozhraní s nápisem Cetelem. Je to nějaký stařičký subsystém. Nezměnili dokonce ani grafickou podobu.
Úroveň
Odznak +2
Muf napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:

... z jednání banky mám poslední dobou dojem, že převedení kreditek na nějaký nový systém pro ně vůbec není priorita...


Při placení Alza kartou na Alze se stále objevuje rozhraní s nápisem Cetelem. Je to nějaký stařičký subsystém. Nezměnili dokonce ani grafickou podobu.


V tom nejsou sami - když platím Raiffeisen kartou v KFC a chci 10% slevu, pořád tam musejí zadávat "sleva CitiBank". :D
(OT poznámka: včera po obědě jsem posílala splátku na kreditku v Raiffeisence a dneska ráno tam už byla připsaná a zaúčtovaná.)
Úroveň
Odznak +1
Nezoufejte, když jdu do KFC a uplatňuji on-line slevu 10 % na KK RB, volají na odpovědného pracovníka s povolením slevy "sleva na Citi" a na kase mají také ještě položku sleva Citi. :)

Obdobně se zdařilo v novém IB ING zasílat po přihlášení do IB výpovědi ING konta přes položku "Zaslat soubory bance k ověření". Ve starém IB byla na zaslání výpovědi přímo položka, v novém zmizela. Když jsem volal na infolinku jak mám ING konto vypovědět, sdělili mně e-mail, na který mám oskenovanou podepsanou výpověď poslat. Po přečtení výše uvedeného postupu na Finexpertu jsem ale poslal výpověď přes IB viz výše a první pracovní den byl účet zrušen aniž by banka nějak remcala a nutila mně výpověď zaslat přes bankou sdělený e-mail či dokonce papírově.
Suma sumárum: pokud něco pošlu bance po přihlášení do IB, je jí jasné, že jsem to poslal osobně, nikoliv někdo jiný. :)
Úroveň
Odznak +1
mamainka1: Tak nevím, kdo komu na dálku čte myšlenky (KFC) ... :8
Úroveň
Odznak +1
MirekM napsal/-a:

Při zaslání oskenovaného podepsaného papírového formuláře přes IB po přihlášení nic nehrozilo, maximálně by mu napsali, že musí formulář poslat ještě papírovou poštou. :)



Formuláře jistě ne, ale posílat oscanované osobní doklady někam na blind bez předchozí domluvy se mi nechtělo. Uznávám, byla to zřejmě dobrá rada, ale čas mě netlačí a o padesát korun nezchudnu. Tak příště.

Když už jsme ale u těch rad - součástí žádosti o úvěr je i sjednání pojištění schopnosti splácet. Když jsem se ohradil, že o něj nemám zájem, tak prý že buď přepracovat smlouvu (a další obálkové kolečko), nebo ho po schválení zrušit telefonicky. Není nějaká třetí cesta, vypovědět to přes IB, třeba?
Úroveň
Odznak +1
Právě naopak, uživatelem nešifrovaný e-mail nemusí být po celou přenosovou cestu šifrovaný např. mezi poštovními servery. Komunikace s bankou probíhá šifrovaným kanálem (https), tedy i přenos souborů pomocí IB probíhá šifrovaně a soubory skončí v bankovním systému, z kterého je pracovník banky předává na odpovídající oddělení banky.
Odznak +1
maminka1 napsal/-a:

Taky nad tou zákaznickou kartou pošty uvažuju, ale zatím mě odrazuje to, že za zmocnění k vyzvedávání zásilek za manžela bych platila 89 Kč za každé 2 roky a on za mě totéž.

Nevím to, ale jakou souvislost má to zmocnění s tou zákaznickou kartou?

Muf napsal/-a:

Zaslání dokumentů přes IB je úspěch. To se vám povedlo. Snad banka upraví postupy tak, aby se to stalo pravidlem. Když se chce, tak to jde.

Ano, když se chce a je k tomu dobrá vůle tak najednou jdou mnohé věcí které předtím nešly. Předloni jsem měnil občanku kvůli konci platností té původní. Banka Creditas púo mne ale vyžadovala abych s novou občankou přišel na pobočku aby si ji mohli okopírovat. Protože to na pobočku mám trochu daleko tak jsem to odmítnul. Banka mi začala vyhrožovat zrušení účtů pokud na tu pobočku nepřijdu. Když jsem ale kvůli tomu byl ochoten přijít o účty v této bance tak najednou souhlasili se zasláním naskenované nové občanky přes IB nebo e-mailem, ale to si už nepamatuji. Některé záležitosti nejen v bankách je třeba si vyhádat a trvat na svým, ale někdy bohužel ani to nepomůže.
Úroveň
Odznak +2
vlazy napsal/-a:

maminka1 napsal/-a:

Taky nad tou zákaznickou kartou pošty uvažuju, ale zatím mě odrazuje to, že za zmocnění k vyzvedávání zásilek za manžela bych platila 89 Kč za každé 2 roky a on za mě totéž.

Nevím to, ale jakou souvislost má to zmocnění s tou zákaznickou kartou?


Při žádosti o novou zákaznickou kartu mi na poště řekli, že musím odevzdat tu starou kartu zmocněnce, co je napořád zdarma, a nově si dokupovat každé dva roky k nové zákaznické kartě zmocnění za 89 korun - tak jsem žádost zrušila a nechala si tu starou kartu zmocněnce. Prostě zmocnění teď už po novu nejde udělat samostatně, ale jen jako placený přídavek k nové zákaznické kartě.
Odznak +1
maminka1:
A co tak si tu zákaznickou kartu zkusit objednat např. na https://www.zakaznicka-karta.cz/soukrome-osoby? Tam nevidím žáden dotaz na kartu zmocněnce a tak pošta by ani nemusela vědět, že žadatel o zákaznickou kartu má od pošty i kartu zmocněnce. Je ale otázkou jestli by jim to poštovní systém nenašel podle jména a adresy a tu kartu zmocněnce sám nezrušil. Jinak při té žádosti na poště se přímo dotazovali na tu kartu zmocněnce?
Úroveň
Odznak +2
Dívali se právě do databáze a tam tu starou viděli, takže při online žádosti by ji systém určitě taky "viděl" a stornoval. Celkem se divím, že ty staré nechávají vůbec v platnosti. Párkrát už mi ji chtěli vzít a nabízeli novou, když jsem se s ní prokazovala, ale nedala jsem se. Asi se jim nevyplatí hádat se kvůli tomu s umanutou ženskou :D.
Je fakt, že se s ní prokazuju tak 2 - 3 x do roka (ale pak je to fakt naléhavý případ - třeba manžel v nemocnici a zásilku by jinak vrátili) - a kvůli tomu se mi nevyplatí platit 89 korun.
Odznak +1
maminka1 napsal/-a:

Dívali se právě do databáze a tam tu starou viděli, takže při online žádosti by ji systém určitě taky "viděl" a stornoval.

Tak to je blbé a asi se bohužel s tím nic nedá dělat.
maminka1 napsal/-a:

Celkem se divím, že ty staré nechávají vůbec v platnosti. Párkrát už mi ji chtěli vzít a nabízeli novou, když jsem se s ní prokazovala, ale nedala jsem se.

Možná někdy nastane čas kdy někdo z vedení ČP rozhodné, že ty staré karty zmocněnce definitivně zruší a pak nezbude nic jiného než si vyřídit tu novou a nebo být bez zmocnění. Pokud jsou ty staré karty stále platné tak je dobré si je nechat a bránit se změně na novou s méně výhodnými podmínkami.
maminka1 napsal/-a:

(ale pak je to fakt naléhavý případ - třeba manžel v nemocnici a zásilku by jinak vrátili) - a kvůli tomu se mi nevyplatí platit 89 korun.

Takové případy se myslím dají řešit i tak, že jde požádat poštu aby tu zásilku zaslali adresátovi do nemocnice.
Teď nově stačí většinou pro vyzvednutí balíků speciální kód a neověřuje se, kdo s ním přišel. Pro doporučené dopisy to ale nefunguje.
Úroveň
Odznak +2
To u nás neznám - možná že to je jen pro lidi, co mají ty nové zákaznické karty.
V Praze už dokonce pošta nedoručuje ani obyčejné zásilky, pokud jsou o trochu větší než klasická malá obálka (v mém konkrétním případě to byla obálka A4 s asi 20 listy papíru) - asi se s tím pošťákům nechce tahat nebo by se jim to všechno nevešlo do kabely a museli by jít na otočku několikrát, tak prostě nechají ve schránce lístek "zásilku pro její větší objem není možné narvat do schránky" a člověk zase musí na poštu - v případě obyčejné zásilky to ale aspoň vydají komukoliv, kdo přinese ten lístek, bez ověřování totožnosti.
Je to pro celou republiku a pro všechny klienty, ČP k tomu dokonce vydala tiskovou zprávu. Podmínkou je, že odesílatel uvede při podání zásilky telefonní číslo příjemce. Možná to ale zatím zavedli jen v menších městech.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)