Nefunkční online žádost o kreditku



Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 64

Úroveň
Odznak +2
Nebo je to tím, že se odesílatel prostě nenamáhá to telefonní číslo uvádět.

Nicméně zpět k původnímu tématu: banka by neměla vycházet ze svých případných zkušeností z jiných zemí a měla by brát v úvahu katastrofální úroveň poštovních služeb u nás a snažit se řešit komunikaci s klienty co nejvíce jinými kanály. Například jsem si jistá, že spousta dodatků ke konverzi E-ON poslaných obyčejnou poštou se ztratí - jak potom budou klienti dokazovat, že to skutečně poslali a že dodrželi ten termín, do kdy se to mělo poslat?
Odznak +1
To u nás neznám - možná že to je jen pro lidi, co mají ty nové zákaznické karty.Toho co neznáme nebo o tom možná ani nevíme je často docela dost. Ta služba "Výdej balíků na kód" by měla být asi pro každého.V Praze už dokonce pošta nedoručuje ani obyčejné zásilky, pokud jsou o trochu větší než klasická malá obálka (v mém konkrétním případě to byla obálka A4 s asi 20 listy papíru) - asi se s tím pošťákům nechce tahat nebo by se jim to všechno nevešlo do kabely a museli by jít na otočku několikrát, tak prostě nechají ve schránce lístek "zásilku pro její větší objem není možné narvat do schránky" a člověk zase musí na poštuTo už až tak velký problém s poštou mají Pražáci? Tak to by asi pošta za těchto podmínek ani neměla vybírat peníze za zásilky adresované do Prahy. Já naštěstí u mne na vesnici s doručováním pošty problém nemám. Pokud je nějaká zásilka trochu větší, že se nevejde do schránky tak doručovatelka mi zazvoní u dveří a tu zásilku mi předá osobně.

Možná to ale zatím zavedli jen v menších městech."Vyzvednutí na kód je umožněno na všech poštách." Citace z výše odkazované stránky ČP.

Nebo je to tím, že se odesílatel prostě nenamáhá to telefonní číslo uvádět.A nebo také i tím, že za zadání tel. čísla je nějaký příplatek (nevím to jistě) a odesílateli se za to nechce připlácet.banka by neměla vycházet ze svých případných zkušeností z jiných zemíTo určitě by neměla. Pokud působí v Česku tak by se měla přizpůsobit českým podmínkám a vycházet z českých zkušenosti. Mám ale dojem, že HB vycházi z toho co je pro tuto banku jednodušší a co by bylo lepší a jednodušší pro klienty to jich příliš nezajímá.
Úroveň
Odznak +2
To u nás neznám - možná že to je jen pro lidi, co mají ty nové zákaznické karty.Toho co neznáme nebo o tom možná ani nevíme je často docela dost. Ta služba "Výdej balíků na kód" by měla být asi pro každého.
Tak už je mi to jasné, proč to neznám. Funguje to jen pro vnitrostátní balíky a ty já prakticky nedostávám - po zkušenostech s poštou cokoliv jde, pro to si dojedu sama, případně si to nechám doručit na nějaké to vyzvedávací místo v Zásilkovně nebo Doručence apod., takže Česká pošta mi doručuje výhradně balíky ze zahraničních eshopů, kde se tomu nemůžu nijak vyhnout.
Úroveň
Odznak +1
Tak Českou poštu bychom měli probranou, připojuju se se stejnými zkušenostmi, raději se jí vyhnout.

Co ale to pojištění k nové Hello kreditce? Nechci ho, prý jde po schválení dodatečně zrušit telefonicky, aby se nemusela předělávat žádost a znovu absolvovat poštovní kolečko. Máte někdo zkušenost, je to pravda? Nejde to případně jednoduše zrušit přímo z IB?
Úroveň
Odznak +2
S tím zkušenost nemám, já už si při žádosti o kreditku rovnou na infolince dohodla, že pojištění nechci a oni mi rovnou poslali papíry "bez". V IB mám v detailech k úvěrovému účtu kolonku "Soubor pojištění - bez pojištění" - nejde na ni kliknout, ale jde tam najet myší a objeví se nápis, že když mám zájem dodatečně pojištění sjednat, mám zavolat na infolinku. Takže zrušit i (znovu)sjednat to přes infolinku určitě jde, jen se obávám, že i když to takhle zrušíte hned, zaúčtují vám minimálně poplatek za první měsíc.
Ještě mě napadlo: zkuste se jich zeptat na infolince (nebo by Terka mohla odpovědět přímo tady), jestli by jim nestačilo, že byste v těch papírech před odesláním zpět přeškrtnul tu část o pojištění a pod to vlastní rukou dopsal, že si nepřejete pojištění sjednávat + datum + podpis.
Úroveň
Odznak +1
Díky, tak uvidíme. Platit bych neměl nic, dokud nebudu úvěr čerpat, jedná se o nějaká procenta z dlužné částky.
Úroveň
Odznak
Milivoj, pokud jde o Pojištění schopnosti splácet označené jako Master, tak to buď v klidu. Nebude ti účtované žádné pojistné, pokud vždy využiješ bezúročné období, tedy vždy splatíš celý dluh kreditky do 25. dalšího měsíce. Sám jsem zřizoval kreditku na pobočce Euronics a pojištění Master tam bylo předvolenou možností s tím, že zrušit ho mohu dodatečně. Nakonec jsem ho ale vůbec nerušil, protože i když ho mám, tak zkrátka není pojistné za co platit a nikdy mi účtované nebylo. Dle podmínek je totiž účtované jen z částky, kterou bys splácel postupně, tedy té neuhrazené v bezúročném období. Neboli když nebudeš platit žádný úrok, tak ani žádné pojistné z pojištění Master.
Úroveň
Odznak +1
Milivoj, pokud jde o Pojištění schopnosti splácet označené jako Master, tak to buď v klidu. Nebude ti účtované žádné pojistné, pokud vždy využiješ bezúročné období, tedy vždy splatíš celý dluh kreditky do 25. dalšího měsíce. Sám jsem zřizoval kreditku na pobočce Euronics a pojištění Master tam bylo předvolenou možností s tím, že zrušit ho mohu dodatečně. Nakonec jsem ho ale vůbec nerušil, protože i když ho mám, tak zkrátka není pojistné za co platit a nikdy mi účtované nebylo. Dle podmínek je totiž účtované jen z částky, kterou bys splácel postupně, tedy té neuhrazené v bezúročném období. Neboli když nebudeš platit žádný úrok, tak ani žádné pojistné z pojištění Master.

Díky! To je přesně to, co jsem chtěl slyšet! 🙂
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme za sdílení Vaší zkušenosti s námi na komunitě.

Pokud klient zažádá o Hello kreditku přes naše internetové stránky – vždy se k nám jeho žádost dostane, jak jste uvedl, přes kontaktní formulář. Díky tomu se s klientem telefonicky spojí náš – váš osobní bankéř a po telefonu společně projdou další kroky potřebné k vyřízení a dokončení žádosti.

Není pravda, že nám online proces žádosti o Hello kreditku nefunguje.
Nikde neuvádíme (na našich internetových stránkách, v Hello bankingu nebo informativním emailu pro klienta), že se jedná o online pořízení Hello kreditky a za nás je takhle nastavený proces v pořádku. Jestli jste tuto informaci někde zahlédl, budeme rádi pokud nám napíšete kde, podíváme se na to. Případně mi můžete poslat i prt-scr na emailovou adresu tereza@hellobank.cz

Vážíme si Vašeho podnětu ke zveřejnění vzorových smluv pro klienty na naše internetové stránky. Dříve jsme je takhle zveřejněné měli, byli jsme dokonce pilotní firmou a velmi to oceňovali jak klienti, tak spotřebitelské organizace. Považujeme to za maximálně transparentní a vstřícný krok ke klientům a proto již nyní s kolegy řešíme zveřejnění vzorových smluv našim klientům na internetové stránky Hello bank!

Pojištění si u nás klient volí sám.
Klient si při sjednání Hello kreditky vyplňuje kontaktní formulář na jehož základě je kontaktován osobním bankéřem a následně si dohodne parametry platební karty. Sám si tedy zvolí zda chce pojištění nebo ne. V současné době přes internetové bankovnictví nelze sjednávat a rušit pojištění, ale určitě je možné poslat nám svůj zájem o pojištění přes Hello banking / kontaktní formulář. Pojištění schopnosti splácet je hrazeno procentuálně z pravidelné měsíční splátky. Pokud klient nemá předpis splátky (tzn. využívá bezúročné období), žádné pojistné neplatí.

Nyní zaslání prosté kopie podepsané smlouvy klientem prostřednictvím svého internetového bankovnictví není dostačující. V tuto chvíli to není možné ani podle našich všeobecných obchodních podmínek. I během letošního roku budeme pracovat na zlepšení procesu zaslání smluv a ostatních dokladů / dokumentů k Hello kreditce. Až budeme mít bližší informace, rádi vám napíšeme sem.

Děkujeme za Váš zájem a cenné podněty k našim službám.
Úroveň
Odznak +1
Dobrý den Terko, především vám děkuju za odpověď, vážím si jí. Dovolte jen, abych shrnul své poznatky a co mě vedlo k mým domněnkám, které rozporujete:

1) Vyplnil jsem kontaktní formulář na webu, na jeho základě mě telefonicky kontaktoval bankéř, pan Kryštof L. Spolu jsme se dohodli a vystavili žádost o KK, po kontrole v registrech mi bylo sděleno, že je předběžně schválená. Ověření dokladů a podpis dokumentů je možné buď na pobočce, nebo poštou, mám čekat obálku s instrukcemi. Na pojištění jsem se, přiznávám, neptal, nenapadlo mě to, a bankéř se o něm nezmínil. Nicméně, obecně s jednáním spokojenost, nemůžu říct křivého slova.

2) Obdržel jsem e-mail ("Vaše žádost o úvěrový produkt byla předběžně schválena") následujícího znění, na jehož základě jsem vydedukoval, že existuje ještě možnost dodání podkladů online. Tedy, ani ne tak vydedukoval, jako je to tam napsáno! (cituji):

Vážený pane Xyz,
s potěšením Vám oznamujeme, že jsme Vaši žádost o Hello půjčku předběžně schválili! Zbývá jen doložit požadované doklady a podepsat smlouvu podle návodu v tomto e-mailu.

JAK ŽÁDOST DOKONČIT?

1. Vytiskněte si smlouvu a podepiště ji. Poslali jsme Vám ji poštou a najdete ji i ve svém internetovém bankovnictví.
2. Okopírujte nebo vyfoťte z obou stran svůj občanský průkaz a druhý doklad totožnosti a připojte je společně s dokladem o výši příjmu a posledním výpisem z bankovního účtu ke smlouvě.
3. Všechno vložte do obálky a pošlete nám na tuto adresu:
Hello bank!
Nová Karolína park, 28.řijna 3348/65
702 00 Moravská Ostrava a Přívoz

A to je všechno!
Pak bude řada na nás - jakmile vše zkontrolujeme a bude-li to v pořádku, pošleme požadovanou částku na Váš bankovní účet. Průběžný stav žádosti přitom můžete sledovat přímo ve svém internetovém bankovnictví.

ROZHODLI JSTE SE NAKONEC DOKONČIT ŽÁDOST ONLINE?

Dobře, na poštu tedy zapomeňte a místo toho postupujte dle níže uvedených pokynů:

1. Nejprve se přihlaste do svého internetového bankovnictví.

2. Postupujte podle pokynů z úvodní obrazovky a postupně nahrajte požadované dokumenty a smlouvu podepište SMS podpisem.

Vaše aktuální přihlašovací jméno do internetového bankovnictví je:
XXXXXXXXXX
ve svém profilu si ho můžete klidně kdykoli změnit.

Před samotným podpisem smlouvy se nezapomeňte seznámit se Smluvními podmínkami a informacemi ke klasickému a revolvingovém úvěru, které najdete ve svém internetovém bankovnictví v sekci s dokumenty a smlouvami.

A je to!
My potom všechno zkontrolujeme a bude-li to v pořádku, pošleme požadovanou částku na Váš bankovní účet. Průběžný stav žádosti přitom můžete sledovat přímo ve svém internetovém bankovnictví.


3) V IB se mi objevil nový produkt, neaktivní kreditní účet. V sekci Smlouvy k účtu - Žádosti jsem našel ke stažení PDF s dokumenty (obsah zaslané obálky, jak jsem zjistil později) a volby "Podepsat" a "Vložit dokumenty online," které jsem už znal ze zakládání SÚ. Vzhledem k tomu, že mi byla mezi tím KK schválena, je možné, že necituji názvy přesně, už je tam nevidím. Každopádně na odkazy šlo kliknout, byly aktivní, jenom se nic nestalo, resp. otevřela se prázdná stránka. Z toho jsem usoudil, že by online dokončení mělo být možné, ale systém je nefunkční, a založil toto téma.

4) Obálka dorazila, při podepisování mě zarazilo, že je součástí také sjednané pojištění schopnosti splácet, o kterém zatím nepadla ani zmínka. Kontaktoval jsem bankéře s dotazem na online podání a toto pojištění. Dohodli jsme se, že nascanované dokumenty mohu poslat e-mailem přímo jemu, s výjimkou dokumentů k podpisu, ty musím poslat "papírově" a stejnou cestou dostanu zpět i jeden originál s podpisem na straně banky. K otázce pojištění mi bylo sděleno, že buď může smlouvy přepracovat a poslat (poštou) znovu, nebo je možné pojištění následně vypovědět telefonicky.

Tolik k mým "nařčením" ohledně nepodloženého očekávání možnosti schválení online,. které "nikde neinzerujete".

Jenom ještě závěrem taková perlička: Dnes mi byl žádost o KK schválena, mailem jsem se tedy informoval na možnost vypovězení pojištění. A odpověď mi vyrazila dech, resp. mě rozesmála: Mám napsat žádost volnou formou, nascanovat a vytištěnou poslat buď e-mailem, faxem, nebo formou doporučeného dopisu! To jako vážně? Co píšeme dneska za rok, které století? 😃
Úroveň
Odznak
Milivoj, k tomu pojištění: Potíž je v tom, že pojištění spadá pod BNP Paribas Cardif pojišťovnu, dceřinnou společnost Hello bank (HB není pojišťovnou, nemůže tě pojistit ona). Tedy tvou žádost o zrušení či změnu pojištění oni musejí do BNP Paribas Cardif poslat, to je systém pojišťovny mimo tvé internetové bankovnictví atd. Proto to zaslání žádosti poštou nebo jako sken emailem - buď volnou formou, nebo formulář na odstoupení od pojištění je i na webu HB. Oni to pak předají pojišťovně, nebo to můžeš poslat přímo jí ty. Tak je to i u jiných pojistek ke kreditce, které ti bude tato pojišťovna brzy po sjednání kreditky nabízet po telefonu. Typicky pojištění pracovní neschopnosti či smrti - to už pak je plně na BNP Paribas Cardif pojišťovně a rušení či změna se řeší výhradně přímo s ní (vím to osobně, kdy jsem pojistku nabídnutou po telefonu si nechal zaslat, abych věděl detaily, a pak s ní písemně jsem musel vyjádřit nesouhlas adresovaný přímo té pojišťovně, ne HB).
Úroveň
Odznak +1
Milivoji, problém zodpovědného pracovníka za fórum (píšu obecně, ne konkrétní banky) je v tom, že dotyčný mnohdy o bankovnictví ví méně než bankovně zdatný klient fóra. Připomínky z fóra jen předává patřičným oddělením a jejich odpovědi přepíše bez možnosti vlastního názoru zpět na fórum. Cestou k patřičným oddělením a zpět pravděpodobně často vzniká informační šum a dle odpovědí na bankovních fórech mám někdy pocit, že odpověď na patřičném oddělení řešil první referent druhého referenta namísto pracovníka, který je na 100 % v obraze k danému problému. Kdyby se k závažným problémům či dotazům vyjádřil přímo někdo ze zámku, nikoliv jen zodpovědný pracovník fóra opsal odpověď někoho z podzámčí, mělo by fórum jinou úroveň včetně sledovanosti a počtu členů.

Toto jsou mé několikaleté zkušenosti přispěvatele na mFóru, na kterém se za mé působení ve fóru vystřídalo několik "Terek". Informace od odchozích "Terek" nemám, ale předpokládám, že odešli proto, že již nestrávili to, co museli na fóru obhajovat a bojovat v rozporu se svými názory se zdatnými bankovními klienty, které nebyli schopni opíjet předloženými bankovními rohlíky.
Úroveň
Odznak +1
Informace od odchozích "Terek" nemám, ale předpokládám, že odešli proto, že již nestrávili to, co museli na fóru obhajovat a bojovat v rozporu se svými názory se zdatnými bankovními klienty, které nebyli schopni opíjet předloženými bankovními rohlíky.

No tak, jestli byli až dosud zvyklí na klienty, jejichž první cesta s KK vede k bankomatu a minimální splátku platí předtištěnou složenkou, tak se ani nedivím. :)

Jinak pojištění úspěšně zrušeno. Přes webový formulář nascanovaná žádost nešla vložit (s všeříkající hláškou "nepodařilo se, zkuste to znovu"), musel jsem ji poslat mailem, ale zrušeno bylo téměř obratem.

Akorát KK teda zatím nedorazila, to je trochu slabší. Jak dlouho to od schválení žádosti asi trvá?
Úroveň
Odznak +4
Informace od odchozích "Terek" nemám, ale předpokládám, že odešli proto, že již nestrávili to, co museli na fóru obhajovat a bojovat v rozporu se svými názory se zdatnými bankovními klienty, které nebyli schopni opíjet předloženými bankovními rohlíky.

No tak, jestli byli až dosud zvyklí na klienty, jejichž první cesta s KK vede k bankomatu a minimální splátku platí předtištěnou složenkou, tak se ani nedivím. :)

Jinak pojištění úspěšně zrušeno. Přes webový formulář nascanovaná žádost nešla vložit (s všeříkající hláškou "nepodařilo se, zkuste to znovu"), musel jsem ji poslat mailem, ale zrušeno bylo téměř obratem.

Akorát KK teda zatím nedorazila, to je trochu slabší. Jak dlouho to od schválení žádosti asi trvá?



Hello! Děkujeme všem za vaše reakce k tématu a zájem o naše – vaše bankovní služby.

Souhlasíme s Vámi, v informativním e-mailu pro naše klienty druhá část textu „rozhodli jste se nakonec dokončit žádost online“ být nemá. Děkujeme Vám za upozornění a zároveň se omlouváme za chybu, kterou s kolegy již řešíme.

Zcela obecně, naši noví klienti svou Hello kreditku obdrží zhruba do jednoho týdne po dodání všech potřebných dokumentů plus
SMS zprávu se souřadnicemi pro vyluštění PIN kódu. Nová Hello kreditka je odesílána ve stavu neaktivní a jakmile ji obdržíte, svou platební kartu aktivujete např. kontaktní transakcí s PINem, výběrem hotovosti z ATM nebo si můžete zavolat na naši Infolinku, kde Vám rádi poradí jak na to. Bližší infor. k Vaší Hello kreditce máte od nás v soukromé zprávě.

Děkujeme za Váš další podnět ke zrušení pojištění přes kontaktní formulář na našich internetových stránkách, který jsme postoupili dál k řešení našim kolegům.

Jakmile budeme mít pro vás více informací, napíšeme sem.

Odpovědět