Obnova platební karty po její exspiraci


Úroveň
Odznak +1
Moc krát děkuju :), teď mám pocit, že všichni řešíme stejné věci. Otázkou je jestli má smysl otevírat témy pokud banka to moc neřeší.
Dnes například jsem řešil s infolinkou jednu velice divnou věc. Koncem měsíce mi končí platnost kreditky, podíval jsem se do IB a tam vidím, že mám platnost karty až do ledna 2022. No a co na to řekli? Vše je v pořádku, nový datum máte už z nové karty a nechtěli uznat, že je to chyba. Prostě u staré karty by měla objevit platnost do 01/2019 a novou kartu bych měl videt pod jiným číslem. Pracovníčka infolinky pořád tvrdila, že vše je v pořádku a nechtěla uznat, že je to incident. Já nevím, asi jsem člověk, který má rád pořádek, prostě u staré karty nemůže se objevit platnost nové. Vůbec se nesnaží podchytit takéto chyby a řešit je, smutné.

Terka:

Hello! :)

Po společné dohodě pro lepší přehlednost a dohledatelnost vaší diskuze na fóru, ji přesunujeme sem do nově vytvořeného tématu.

Přejeme hezký den.

Odpovědi: 76

Úroveň
Odznak +2
Jestli je to pokračovací kreditka, tak by číslo mělo být stejné, to je v pořádku. Mění se jen to kontrolní 3-místné číslo z 2.strany a datum expirace. Takže chyba je jen to, že banka vložila nové datum platnosti před aktivací nové kreditky.
Úroveň
Odznak +1
Je to smutné, že také detaily takhle musíme diskutovat, to je základ, že obnovenou kartu musím aktivovat. Kým neni aktívní to znamená, že ještě používam starou kartu. Banka by také nedostatky neměla vůbec dopustit.
Teď další otázka, pokud obdržím novou kartu a ještě ani stará neexpirovala, budu mít dvě aktívní kreditky do konce ledna?
Úroveň
Odznak +1
Mám obavu, že jiný typ kreditky bude mít jiná čísla a jiný úvodní PIN.
Po aktivaci nové by měla stará přestat fungovat, ale někde jsem zachytil, že po aktivaci nové fungovaly obě dvě, banku si již nepamatuji.
Metodou pokus-omyl zjistit a dát vědět na fóru, aby zbytek fóra nemusel experimentovat.
Odznak +1
cool2400 napsal/-a:

Mám pocit, že Hello bank! roloval globální IB, který neni připraven na Český trh. Zákazníkům chybí základní vlastnosti IB na které si zvykli u konkurence.

Mám podobný pocit a myslím, že nejen IB, ale možná i celý bankovní systém.
cool2400 napsal/-a:

Koncem měsíce mi končí platnost kreditky, podíval jsem se do IB a tam vidím, že mám platnost karty až do ledna 2022. No a co na to řekli? Vše je v pořádku, nový datum máte už z nové karty a nechtěli uznat, že je to chyba. Prostě u staré karty by měla objevit platnost do 01/2019 a novou kartu bych měl videt pod jiným číslem. Pracovníčka infolinky pořád tvrdila, že vše je v pořádku a nechtěla uznat, že je to incident.

Připadá mi to tak, že nová karta je už asi ve výrobě nebo zadaná k výrobě a proto je už i vidět v IB i když ji ještě klient nemá.

MirekM:
Také si myslím, že by to tak mohlo být. U HB si ale nikdo nemůže být jistý, že něco funguje tak jak si to myslí nebo jak to předpokládá dokud si to neověří.
Úroveň
Odznak +4
cool2400 napsal/-a:

Moc krát děkuju :), teď mám pocit, že všichni řešíme stejné věci. Otázkou je jestli má smysl otevírat témy pokud banka to moc neřeší.
Dnes například jsem řešil s infolinkou jednu velice divnou věc. Koncem měsíce mi končí platnost kreditky, podíval jsem se do IB a tam vidím, že mám platnost karty až do ledna 2022. No a co na to řekli? Vše je v pořádku, nový datum máte už z nové karty a nechtěli uznat, že je to chyba. Prostě u staré karty by měla objevit platnost do 01/2019 a novou kartu bych měl videt pod jiným číslem. Pracovníčka infolinky pořád tvrdila, že vše je v pořádku a nechtěla uznat, že je to incident. Já nevím, asi jsem člověk, který má rád pořádek, prostě u staré karty nemůže se objevit platnost nové. Vůbec se nesnaží podchytit takéto chyby a řešit je, smutné.



Hello! Děkujeme za Vaše dotazy i zpětnou vazbu.

Co se týče obnovy karty po skončení platnosti - číslo Vaší karty se nemění, mění se jen exspirace a CVC2 kód, jak správně v diskuzi uvedl Jisy.
Nemění se ani PIN kód.
Ve svém internetovém bankovnictví vidíte již novou exspiraci karty, nejedná se o chybu a za nás je to takto v pořádku. Rozumíme, že pro někoho zobrazení nového data exspirace v Hello bankingu je matoucí, na druhou stranu víme, že řadě našich klientů toto zobrazení vyhovuje, protože i díky tomu vědí, že svou kartu budou moci nadále používat.

Automatická obnova probíhá začátkem měsíce a nová karta Vám přijde v nejbližších dnech s tím, že v měsíci exspirace je zajištěn souběh platností obou karet. Jakmile však použijete novou kartu, původní karta bude ihned zneplatněna.

Tady by byla vhodná Vaše identifikace klienta. Pokud je to možné, napište mi prosím do soukromé zprávy Vaše celé jméno a emailovou adresu, rádi se na to podíváme.

Netušíme, co přesně myslíte tím „přehledem blokací u karetních transakci?“ Zobrazení online kreditní transakční historie?

Děkujeme a přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +1
Pokud IB neslouží pro klienty HB a požadavky klientu banka nedoimplementuje, klienti postupně přestanu používat IB. Klienti netuší jestli můžu věřit tomu, co vidí v IB. Banka má pracovat na tom aby získal přízeň svých klientů. Takže nesouhlasím s tím, že klient všechno musí ověřit s bankou. Banka by měl mít taký nástroj, který je vyvynutý pro klienta 21. století. Já nechci všechno ověřovat a nechci pořád koukat na nesprávní údej v IB, chci spolehlivost.
Úroveň
Odznak +2
Mám všetečnou otázku - proč tedy nejsou v IB vidět obě karty, stará a nová?
Úroveň
Odznak +1
[quote=Terka.HB]
cool2400 napsal/-a:



Netušíme, co přesně myslíte tím „přehledem blokací u karetních transakci?“ Zobrazení online kreditní transakční historie?

Děkujeme a přejeme hezký den.



Tady mám na mysli blokované transakce. Když zaplatím kartou nejprve částka je blokována. Momentálně v historii transakcí uvidím jenom částku po zaúčtování. Konkurence to řeší třeba se zvláštní sekci v IB, nazvali to např. jako "Karetní blokace". Tam uvidím částku kterou jsem zaplatil, ale ještě nedošlo ke zaúčtování částky. Já doufám, že máte nejakou kartu u jiné banky a rozumíte tomu o čem mluvím :).
Úroveň
Odznak +1
jujec napsal/-a:

Mám všetečnou otázku - proč tedy nejsou v IB vidět obě karty, stará a nová?



To jsem se ptal taky, dle mého by ty karty měli být rozlíšené i když číslo zustaně stejné, třeba sekvenčně nazvu první kartu s poradovým číslem 1 a novou kartu s poradovým číslem 2. To asi nevyžaduje vysokou úroveň kreativity :).
Úroveň
Odznak +1
MirekM napsal/-a:

Mám obavu, že jiný typ kreditky bude mít jiná čísla a jiný úvodní PIN.
Po aktivaci nové by měla stará přestat fungovat, ale někde jsem zachytil, že po aktivaci nové fungovaly obě dvě, banku si již nepamatuji.
Metodou pokus-omyl zjistit a dát vědět na fóru, aby zbytek fóra nemusel experimentovat.


Zareagoval jsem v zápalu boje na výměnu E.ON kreditek za jiný typ kreditky. Pokud jde o novou kartu stejného typu "tzv. pokračovací", to co jsem napsal výše neplatí (jak již jisy a Terka dříve napsali, číslo karty a PIN zůstávají stejné, jen se mění expirace karty a CVV kód). Sorráč.
Úroveň
Odznak +1
Jenže já mám docela zajímavý dotaz. Co bezpečnost? HB mi pošle kartu obyčejnou poštou, takže může to kdokoli odcizit a začít používat. Jelikož blokace nevidím v IB, neoprávněné používání karty můžu si všimnout až když banka částku zaúčtuje. Takže někdo může moji novou kartu kdykoli aktivovat a dny s ní platit. Pokud neni třeba vysloveně tu kartu aktivovat, jakou mám garanci, že novou kartu nikdo nezačal používat neoprávněně?
Tady může vzniknout bezpečnostní incident.
Úroveň
Odznak +2
Dnes jsem dostal novou kartu poštou a v průvodním dopisu ani zmínka o tom, že je třeba ji aktivovat. Znamená to, že je aktivní? Jako že jí kdokoliv zaplatí na internetu u obchodníka, pokud on nemá 3d-secure? To bych pak fakt viděl jako průšvih...
Úroveň
Že v dopise není postup je určitě špatně.
Předpokládám, že se karta aktivuje výběrem z ATM, nebo platbou se zadáním PIN. Jestli ne, byl by to fak průšvih.
Internetové platby jsou defaultně nastaveny na 0.
Úroveň
Odznak +1
jujec napsal/-a:

Dnes jsem dostal novou kartu poštou a v průvodním dopisu ani zmínka o tom, že je třeba ji aktivovat. Znamená to, že je aktivní? Jako že jí kdokoliv zaplatí na internetu u obchodníka, pokud on nemá 3d-secure? To bych pak fakt viděl jako průšvih...



taky mě zajíma jak to bude fungovat...průšvih je už to, že nejsou instrukce k tomu, co dělat s kartou aby zafungovala. Trapas :).

fanyn3 napsal/-a:


Internetové platby jsou defaultně nastaveny na 0.


tohle si nemyslím, jelikož v IB veškeré nastavení pokračují dál, takže i nastavení internetových plateb.
Odznak +1
jujec napsal/-a:

Mám všetečnou otázku - proč tedy nejsou v IB vidět obě karty, stará a nová?

V tomto případě by asi v IB měly být vidět obě karty.
Já mám s kreditkou trochu jiný problém, dá-li se to tak nazvat. V IB vidím sice neaktivní kreditku kterou jsem nikdy neměl, protože mi ji zamítli a nedali a k ní blokovaný účet Hello kredit. Navíc úvěrový rámec mám započtený k celkovým prostředkům. Je to celé velký nesmysl když mi v IB zobrazují něco co nemám a nikdy jsem neměl. Takto je to pouze dost hodně matoucí. Mám dojem, že HB se specializuje na zobrazování nesmyslů v IB a to co by tam možná mohlo nebo mělo být a co je v jiných bankách samozřejmosti to tam nedají.
Úroveň
Odznak +1
Vlazy, dle mého HB jenom improvizuje, vůbec neví jak by mělo IB fungovat.
Odznak +1
Mám dojem, že možná používají nějaké zastaralé IB a bankovní systémy možná z před 10 - 15 let a vůbec si neuvědomují, že doba v bankovnictví už pokročila dál a že je už rok 2019.
Úroveň
Odznak +2
Podle mne je určitě chyba, že v IB je zobrazena pouze 1 karta - a to ta nová, která ještě nedorazila. Měly by být vidět buď obě karty s přísl. identifikací (aktivní / neaktivní), nebo pouze karta současná (=stará), kterou by nahradila ta nová karta po aktivaci.
Vlazy má asi pravdu - ten subsystém kreditních karet je letitý, určitě by těch 10 křížků mohl mít za sebou ...
Úroveň
Odznak +2
OT poznámka:
toto je velice zajímavé téma a je škoda, že za pár týdnů nebo měsíců už ho nikdo nový nedohledá, protože jestli jste si nevšimli, diskutujeme zde v tématu pod názvem "Přehled blokací u karetních transakcí" - o těch blokacích (nezaúčtovaných transakcích) se toho tady už napsalo spousta, ale žádné téma "Obnova karty po skončení platnosti" tu bohužel není, přitom to taky zajímá spoustu lidí a takhle nemají možnost si to zpětně dohledat podle názvu tématu. Dovolím si proto poprosit Terku, aby tady nechala jen první tři příspěvky (resp. čtyři, pokud započítám i ten úvodní), které se skutečně týkají těch blokací, a zbytek diskuse přesunula do nového tématu pod novým názvem (doufám, že původnímu autorovi tématu to nebude vadit).
Omlouvám se, pokud tu někomu připadá, že zbytečně mentoruji, ale svého času jsem dělala moderátorku na pár fórech (ne z oblasti financí) a ještě si dobře pamatuji, že udržet diskusi v daných vláknech k jednotlivým tématům a v dohledatelné podobě pro ostatní byl jeden z našich nejhorších bolehlavů (když nepočítám sw bugy apod.).
Úroveň
Odznak +2
Jak tak postupně čtu, resp. odpovídám na příspěvky v tomto vláknu, úplně jsem zapomněl na jeho pojmenování ... :(
Úroveň
Odznak +4
jujec napsal/-a:

Dnes jsem dostal novou kartu poštou a v průvodním dopisu ani zmínka o tom, že je třeba ji aktivovat. Znamená to, že je aktivní? Jako že jí kdokoliv zaplatí na internetu u obchodníka, pokud on nemá 3d-secure? To bych pak fakt viděl jako průšvih...



Jujec, znamená to, že karta je neaktivní a ve speciálním režimu.
Čip je uzamčen a jeho odemčení je potřeba online ověření PIN a úspěšně dokončená online autorizace finanční transakce. Platba na internetu je možná, podléhá však speciálnímu monitoringu a nastavení autorizačních pravidel.

Přesná kritéria nechceme z bezpečnostních důvodů vyzrazovat.
Můžeme však konstatovat, že zneužití obnovené karty při současném řešení jsme nikdy nemuseli čelit.
Úroveň
Odznak +4
jujec napsal/-a:

Dnes jsem dostal novou kartu poštou a v průvodním dopisu ani zmínka o tom, že je třeba ji aktivovat. Znamená to, že je aktivní? Jako že jí kdokoliv zaplatí na internetu u obchodníka, pokud on nemá 3d-secure? To bych pak fakt viděl jako průšvih...



V internetovém bankovnictví nastavení pokračuje dál, ovšem u obnovené platební karty pod speciálním režimem.
Každá entita ze 4 stranného procesního schématu má infomace o nástupném plastiku a zapojuje dodatečné kontroly.
Úroveň
Odznak +4
vlazy napsal/-a:

Mám dojem, že možná používají nějaké zastaralé IB a bankovní systémy možná z před 10 - 15 let a vůbec si neuvědomují, že doba v bankovnictví už pokročila dál a že je už rok 2019.



Jediná nová informace v souvilosti s obnovenou kartou, kterou klient v internetovém bankovnictví u svého plastiku vidí, je datum exspirace. Zbytek zůstává stejný.

Co považujete za zastaralé na vašem - našem internetovém bankovnictví?
Kolikrát v průběhu tří let, kdy je karta platná, se dotazující klient dívá na svou platnost ve svém internetovém bankovnictví? A dívá-li se a nerozumí-li, proč nás neosloví s žádostí o vysvětlení uvedeného data na "plastiku"? Pokud informaci na "plastiku" rozumí, věříme, že jej nezmátne obnovená platební karta… byli bychom velmi rádi za konkrétnější příklad.

Nyní neznáme přesný počet klientů, kteří se podívají do internetového bankovnictví na platnost své platební karty právě v období probíhající obnovy, tj. v rozmezí cca 10-ti dnů. Věříme ale, že jejich počet není nijak vysoký, protože počet dotazů ohledně platnosti a obnovy je skutečně velmi nízký.


Děkujeme všem, kteří se zapojili do této diskuze!
Úroveň
Odznak +1
Terka.HB napsal/-a:

jujec napsal/-a:

Dnes jsem dostal novou kartu poštou a v průvodním dopisu ani zmínka o tom, že je třeba ji aktivovat. Znamená to, že je aktivní? Jako že jí kdokoliv zaplatí na internetu u obchodníka, pokud on nemá 3d-secure? To bych pak fakt viděl jako průšvih...



V internetovém bankovnictví nastavení pokračuje dál, ovšem u obnovené platební karty pod speciálním režimem.
Každá entita ze 4 stranného procesního schématu má infomace o nástupném plastiku a zapojuje dodatečné kontroly.


Terko nezlob se (psalals, že tykání na fóru bance v jednotlivých případech nevadí ...), ale 1. mě Tvá odpověď uráží a 2. nevím o co jde.
Jinak: to není konkrétní odpověď na konkrétní dotaz jujce. Stačilo odpovědět na otázky ano nebo ne. :)
PS: nepíše se správně exspirace expirace?
Úroveň
Odznak +2
MirekM napsal/-a:


PS: nepíše se správně exspirace expirace?


Pravdu máte v tomto případě oba :)
https://www.pravopisne.cz/2010/10/exspirace-x-expirace/

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)