Obnova platební karty po její exspiraci



Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 76

Úroveň
Odznak +1
Mě stránky https://www.pravidla.cz/ s výrazem exspirace poslaly k šípku ... :)
Maminko1, čtu na tom Tvém odkazu, že kratší výraz expirace je méně používaný. Jsem na tomto světě již 60 let a s tvarem exspirace jsem se setkal poprvé v životě na tomto fóru ... 🙂
Úroveň
Odznak +2
Za našich mladých let se vážně používala spíš ta expirace. Já se s exspirací setkala poprvé před pár měsíci na příbalovém letáku na nějaká antibiotika, tehdy mě to taky překvapilo, tak jsem googlila a teď si můžu hrát na vzdělance 😉. (Btw ta pravidla.cz mě poslala k šípku s oběma variantami toho slova.)
Já rozumím odpovědi Terky tak, že je nová karta pro transakce v rámci internetového bankovnictví a pro platby na internetu fakticky aktivní, ale operace jsou zvýšeně kontrolované. Souhlasíte s tímto překladem? :)
Slovo expirace pochází z latiny, kde vypršet má podobu "exspirare". Ale v současné angličtině už je expire, ve francouštině expirer. Hlasoval bych pro variantu expirace...
Úroveň
Odznak +1
Mufe a tebou popisovaný stav můře zabránit platbám kartou ve všech případech při jejím ukradení/ztrátě na poštovní cestě v případech, o kterých psal jujec?
Snad normální korektní stav je aktivace neaktivní karty nejlépe v IB, v horším případě pomocí operace přes PIN u kamenného obchodníka.
Popisovaný stav doručované karty poštou skutečně zavání prehistorickým systémem karet, jak psal vlazy.

PS: na stránkách pravidla.cz jsou u tvaru expirace alespoň slovní tvary slova, u exspirace nic. Předpokládám, že soudruzi z NDR na stránkách udělali chybu. Exspiraci mně podtrhává i kontrola češtiny ve FF. A "s" mají ve slově také Němci. Od koho jsme asi to "s" převzali? :)
Howg
Zaslání karty již aktivní pro některé druhy plateb vytváří prostor pro případné zneužití. Na druhou stranu škodu za takové zneužití by hradila banka, nikoliv klient. Klient by musel samozřejmě záležitost řešit. Mimochodem před cca rokem pracovník banky na fóru vysvětloval, že HB upřednostňuje "moderní" neembosované karty z bezpečnostních důvodů, ale zde evidentně bezpečnostní riziko vůbec nevadí...
Odznak +1
Co považujete za zastaralé na vašem - našem internetovém bankovnictví?Nevím jestli je to všechno zastaralé, ale každopádně v IB považuji mnohé věci tak jak se tam zobrazuji za neobvyklé a zbytečně matoucí. Lidí jsou zvykli na IB z jiných bank v Česku co a jak tam funguje a u HB je to v mnoha případech zcela jiné. U HB aby se v některých věcech klient vyznal tak si nejdříve musí pozjišťovat co a jak u této banky funguje a jak se to zobrazuje v IB a možná ani tak mu to nemusí být zcela zřejmé. Příkladem můžou být např. jinam diskutované převody mezi účty v HB a jejích zaúčtovávání, zobrazování v IB kreditky kterou kvůli zamítnuti klient nemá a nikdy neměl a nebo zde diskutovaná platnost karet. Možná všechno není pouze IB, ale je to asi také celým bankovním systémem jak je nastavený a jak v něm co funguje.Kolikrát v průběhu tří let, kdy je karta platná, se dotazující klient dívá na svou platnost ve svém internetovém bankovnictví? A dívá-li se a nerozumí-li, proč nás neosloví s žádostí o vysvětlení uvedeného data na "plastiku"? Pokud informaci na "plastiku" rozumí, věříme, že jej nezmátne obnovená platební karta… byli bychom velmi rádi za konkrétnější příklad.Informace o kartě včetně její platnosti by v IB měly být dostatečně srozumitelné a nematoucí, tak aby se klient na to nemusel zbytečně dotazovat a žádat o vysvětlení. Že to před koncem platnosti karty není zcela zřejmé a mate to některé klienty může být příkladem cool2400.Nyní neznáme přesný počet klientů, kteří se podívají do internetového bankovnictví na platnost své platební karty právě v období probíhající obnovy, tj. v rozmezí cca 10-ti dnů. Věříme ale, že jejich počet není nijak vysoký, protože počet dotazů ohledně platnosti a obnovy je skutečně velmi nízký.To ještě neznamená, že tak jak to je, je to zcela v pořádku.
Úroveň
Odznak +1
[quote=cool2400]

Netušíme, co přesně myslíte tím „přehledem blokací u karetních transakci?“ Zobrazení online kreditní transakční historie?

Děkujeme a přejeme hezký den.


Tady mám na mysli blokované transakce. Když zaplatím kartou nejprve částka je blokována. Momentálně v historii transakcí uvidím jenom částku po zaúčtování. Konkurence to řeší třeba se zvláštní sekci v IB, nazvali to např. jako "Karetní blokace". Tam uvidím částku kterou jsem zaplatil, ale ještě nedošlo ke zaúčtování částky. Já doufám, že máte nejakou kartu u jiné banky a rozumíte tomu o čem mluvím 🙂.

O tomhle problému banka ví a intenzivně jej řeší, v budoucnu to bude zapracováno do IB. Takhle nějak mi bylo odpovězeno tady na foru cca před rokem... Možná se někteří z nás dožijí této situace.... Osobně si myslím, že jde o úmysl, nikoli nedostatek IB. Klientovi nepřehlednost komplikuje život a třeba se dopustí chyby ve výši splátky. Konečně o to u kreditek tohoto typu přeci běží. Banka nemít rád splácející klienty v bezúročném období... banka mít rád dlužící klienty a penále z toho vyplývající. 😉
Úroveň
Odznak +2
Nemyslím si, že by šlo vyloženě o zlý úmysl a vypočítavost banky, oni se snaží, spíš bych věřila v neschopnost, nezkušenost, nedostatek kvalitních programátorů nebo něco takového. Opravdu, řešení tohoto i jiných softwarových problémů trvá u této banky i na můj vkus poněkud dlouho. Při splácení dluhu na kreditce mi to ale zmatky nedělá, protože blokované transakce sice nejsou vidět, ale blokovaná částka se vždy hned započítá do celkové dlužné částky, takže když splácím kreditku, řídím se podle celkové částky, kterou tam vidím, a nevysčítávám jednotlivě transakce, které jsou zobrazeny v internetovém bankovnictví.
Já si jsem téměř jistý, že banka nic nedělá úmyslně. Kdykoliv jsem něco řešil, tak jsem měl pocit, že je snaha mi vyjít vstříc a najít dobré řešení. Je to zřejmě kombinace původního zastaralého systému Cetelem a nového převzatého (ne zcela zdařile adaptovaného), co způsobuje současný stav.
Úroveň
Odznak +4
Dnes jsem dostal novou kartu poštou a v průvodním dopisu ani zmínka o tom, že je třeba ji aktivovat. Znamená to, že je aktivní? Jako že jí kdokoliv zaplatí na internetu u obchodníka, pokud on nemá 3d-secure? To bych pak fakt viděl jako průšvih...

V internetovém bankovnictví nastavení pokračuje dál, ovšem u obnovené platební karty pod speciálním režimem.
Každá entita ze 4 stranného procesního schématu má infomace o nástupném plastiku a zapojuje dodatečné kontroly.

Terko nezlob se (psalals, že tykání na fóru bance v jednotlivých případech nevadí ...), ale 1. mě Tvá odpověď uráží a 2. nevím o co jde.
Jinak: to není konkrétní odpověď na konkrétní dotaz jujce. Stačilo odpovědět na otázky ano nebo ne. :)
PS: nepíše se správně exspirace expirace?


Hello! Jak uvedla maminka1, je možné použít slovo expirace i exspirace,
obojí je správně. Další infor. máte od nás v soukromé zprávě.
Úroveň
Odznak +2
Já si také nemyslím, že problémy s přehledem blokací jsou výsledkem nějakého úmyslu banky. Banka se určitě snaží problém vyřešit - viz testování na "zlatých" kreditkách. Ale zjevně nemá v rozpočtu tolik peněz na vývoj, kolik by potřebovala a kolik třeba mají někteří konkurenti - alespoň tak vnímám třeba Air Banku. Centrála v Paříži by mohla být trochu štědřejší ...
Úroveň
Odznak +1
Po přečtení celé diskuze přidám pár řádků:

HB je pomalá co se týče SW vývoje, uvítal bych vylepšení u často používaných funkcionalit (např. přihlášení otiskem prstu na Androidu či zmíněné nezaúčtované transakce) - v tomto se zákazníci jistě shodneme.
Právě proto jim jako zákazníci ale prosím dejme prostor na to výšeuvedený bod vylepšit a nedělejme opak tím, že budeme řešit docela okrajové věci, jako kdyby vystavovali stopku jakékoliv použitelnosti základních služeb. Řešme a žádejme jako důležité věci ty opravdu důležité.

Že tam pár dnů neuvidím oba data - sorry i kdybych ty plasty v ruce neměl, tak oba data jsou mi zcela jasná - stará mi tenhle měsíc končí a nová je plus nějaké (tři) roky. Tu starou 3 roky používám - ten datum tudíž vím tak jako tak z hlavy - opravdu není moc co řešit. Kdyby to tam bylo - ok, fajn, ale že bych zrovna kvůli tomuhle začal používat výrazivo typu neschopnost, nezkušenost, zlý úmysl, matoucí, zastaralé a pod. - tady se dělá zbytečně z komára velbloud. :)

Prvotní post a diskuze tohoto vlákna mi přijde v duchu - já bych to dělal takhle, je to jistě jediná správná možnost a jestli měl někdo jinou myšlenku tak má smůlu - ani se nemusím snažit ji pochopit, stejně je špatná. Pak Tereza svým vysvětlováním myšlenky pouze hází hrách na stěnu... Náš zákazník náš pán, ale např. nazvat Terezino vysvětlování urážením a stěžovat si že neodpověděla, když tu odpověď napsala o jeden post dříve, to není hezké. Pánové buďme spíše džentlmeni, prosím.

Terezko, Hello by se ale opravdu měla snažit věci které budou užitečné pro mnoho zákazníků (a tito je zjevně chtějí), zprovoznit co nejrychleji a dostát tak svým pomalu bradatým slibům. Třeba to od začátku Hello slibované přihlášení otiskem prstu na Androidu. Či také od začátku řešené a také dost dávno slibované nezaúčtované transakce, zejména když se je podařilo zprovoznit docela rychle pro hrstku držitelů zlatých KK.

Tak ať se toto a mnoho dalšího v tom novém roce co nejdřív a úspěšně podaří!

PS: Radši budu mít služby zdarma, skvělý směnný kurs, vyšší úrok a pod. v porovnání s konkurencí, než nic z toho a zcela libové IB se spoustou zbytečných dokonalostí. 🙂
Odznak +1
Řešme a žádejme jako důležité věci ty opravdu důležité.Pro každého může být důležité něco jiného. Do řešení některých věcí se HB asi příliš nechce a nebo bance stav jaký je možná vyhovuje. Myslím, že je dobré, že se řeší i věci z pohledu některých nedůležité pokud to někomu v něčem pomůže. Je lépe řešit věci ne příliš důležité než neřešít vůbec nic.
Úroveň
Odznak +1
TheTiger: když netušíš vo co go, neznáš význam výrazu, neslyšels ještě z legrace odpověď : "1. mě to uráží a 2. nevím o co jde."? 🙂
Úroveň
Odznak +1
TheTiger: když netušíš vo co go, neznáš význam výrazu, neslyšels ještě z legrace odpověď : "1. mě to uráží a 2. nevím o co jde."? :)
MirekM: Né, v této formě jsem to opravdu neslyšel, sorry, měl jsem mezery, učím se celý život 🙂.
Smajlík byl v tvém komentáři až za další větou takže jsem se zjevně v rychlosti nechytil vo co go. Ale tu konkrétní odpověď jak to funguje od Terky tam já vidím, nevím proč Ti tam chyběla.
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme všem za názory v této diskuzi a zvlášť TheTigerovi za příspěvek nejen k obnově platební karty po její exspiraci. Velmi si vážíme vašeho zájmu o naše bankovní služby a můžeme vás ujistit, že na zmíněných službách (přihlášení pomocí otisku prstu pro Android, nezaúčtované transakce aj.) pro vás, naše klienty stále pracujeme.

Jen malé doplnění za nás:
použití platební karty na internetu u obnovené karty zasílané poštou není nebezpečné. Jak jsme již psali, máme nastaveny dodatečné kontroly, speciální autorizační pravidla a jasnou představu o tom, kdy byla platební karta předána České poště a kdy bude pravděpodobně doručena do schránky klienta.

Současný způsob nám přijde proklientský a bezpečný. Pokud bychom nastavovali u obnovených platebních karet limit pro platby na internetu přímo na nulu, ozvala by se řada našich klientů, kteří by označili tento způsob za klientsky nepřívětivý, obtěžující a zastaralý… víme to jistě. Vycházíme z naší letité zákaznické zkušenosti, v minulosti to takhle skutečně bylo a díky tomu jsme museli řešit mnoho zamítnutých platebních transakcí, protože si naši klienti u nově vydaného "plastiku" zapomněli nastavit limit pro internetové placení.

Přejeme hezký večer.
Úroveň
Odznak +1
Terko modelová situace: kartu někdo po cestě do poštovní schránky ukradne, ztracenou/zahozenou pošťákem nalezne a zloděj/nepoctivý nálezce v době, kdy si vaše autorizační pravidla budou myslet, že je karta u zákazníka začne protáčet transakce přes Internet bez 3D autorizace - karta nemá nastaven limit na Internetu na 0 Kč jak píšete. Pokud nebude zloděj karty protáčet větší částky, díky neexistenci nezaúčtovaných transakcí na tento stav dojdu nejdříve po zaúčtování první transakce zlodějem/nepoctivým nálezcem karty za několik dnů od jeho první úspěšné transakce kartou, neboť přesný aktuální disponibilní zůstatek KK si opravdu nepamatuji.
Škyt.
Úroveň
Odznak +2
Nebylo by vážně jednodušší i bezpečnější posílat obnovené pokračovací karty ve stejně neaktivním stavu jako ty úplně nové? V IB by mohlo být nějaké tlačítko, které by majitel karty odkliknul a tím by potvrdil, že kartu skutečně v pořádku dostal - tímto kliknutím by se karta aktivovala včetně nastavených limitů a PIN z původní karty a zároveň by se zablokovala stará karta. Lidé, kteří nepoužívají IB, by si museli kartu aktivovat kontaktní platbou u obchodníka s použitím PIN nebo zavoláním na infolinku, kde by jim po ověření totožnosti kartu aktivovali.
Pokud programátoři dlouhodobě nestíhají, jsou zacyklení ve vlastních problémech a naprogramování takového tlačítka by bylo nad jejich současné časové možnosti 😉, mohla by banka posílat oznámení o odeslání karty na registrovanou e-mailovou adresu a karta by se aktivovala kliknutím na nějaký odkaz v tom e-mailu.
Úroveň
Odznak +1
Deset z nás, různých lidí tady na fóru, navrhne třeba dvacet různých řešení s různou úrovní komplikovanosti a přitaženosti za vlasy. 🙂 Přičemž své zkušenosti každý z nás může stavět možná na pěti, deseti nebo možná dvaceti zkušenostech s obměnou své karty. A to z pohledu pouze z naší strany. Banka má ale zkušenosti se stovkami tisíc či miliony výměn (v kolika krajinách to Hello/BNP Paribas PF působí?) a informace z obou stran. Tudíž má myslím mnohem lepší šanci trefit správné vyvážení bezpečí a pohodlí zákazníků i svého. Lehce si umí spočíst jak často k zneužití dochází, kolik ji to může stát a kolik ji může stát řešení telefonátů nespokojených zákazníků kteří jako správný BFU budou mít při super bezpečných postupech problém a bez 10 minut vysvětlování po telefonu se nikam nehnou. Anebo jak drahé bude nějaké SW řešení které zabrání třeba dvěma nebo taky žádným případům zneužití (pouze střílím protože to nejsem já, ale banka kdo ty čísla zná nebo umí odhadnout).

Nic není ani bílé ani černé, vše má nějakou úroveň šedosti... 🙂 Diskutujme, mějme návrhy a nápady, ale já mám tendenci věřit, že když banka má nějaký názor a tvrdí, že ví proč ho má a i když to možná do detailu nechce vysvětlit, tak je to spíše ona, kdo umí trefit ten správný odstín šedé. 😉
Úroveň
Odznak +1
maminka1: aktivaci karty i pokračovací přes klik v IB některé banky mají, u jiných se karty aktivují první operací s PINem (platební terminál nebo bankomat). Nepamatuji se, že by jiná banka zaslala aktivní kartu bez nutnosti její aktivace.
TheTiger: přeskákal jsem již většinu bank v ČR a měl u nich karty, takže vím o čem píšu! Bezpečnostní díru můžeš okecávat jak chceš, tu prostě banka v tomto případě má. A mimo jiné, přesně tento typ zdůvodňování a rozmělňování skutečných problémů jsem již v jedné bance slýchával.
Kde jsi byl delší dobu, že jsem Tě zde zaregistroval až začne být problém na fóru pro banku nepříjemný? Nezlob se, ale evokuješ ve mě skrytého zaměstnance banky, mysli si co chceš ...
Až se někomu přihodí můj scénář, budeš jemu hradit zmizelé finance? Jak dotyčný dokáže bance, že mu karta skutečně poštou nedošla a operace na Internetu neudělal on?!
Nejjednodušší by bylo zasílat obnovenou kartu stejně neaktivní jako novou, jak bylo řečeno. Možná to ale systém HB neumí. V některých evropských zemích se zasílají dokonce i nové karty vždy kompletně aktivní.
Škodu z případného zneužití karty by hradila banka. Ta by musela doložit, že klient porušil svou zákonnou povinnost a platební prostředek neužíval bezpečným způsobem. Reklamační řízení má svá pravidla, banka je nemůže svévolně obcházet. Proto bych se důsledků zneužití v tomto případě opravdu neobával.
Úroveň
Odznak +2
@TheTiger: Zcela souhlasím s výrokem, že banka ví, které řešení je pro ni nejlevnější - prostě nechat to tak, jak to je 😃.
Nesouhlasím už ale s tím, že je to i nejbezpečnější a nejlepší pro klienta. Když to má 10 bank nějak podobně a zabezpečeně a ta 11. úplně jinak a nezabezpečeně, vážně z toho vyplývá, že zrovna ta 11. banka má pravdu?
Úroveň
Odznak +1
Mufe: můžeš být konkrétní v které zemi a v které bance se posílají aktivní karty i v případě nové karty?
Jinak Tvé slovní obraty a obsahy některých vět mně nepřipadají na řadového klienta banky ... :)
Mně je úplně jedno co je pro banku výhodnější, banka není charitativní nevýdělečná organizace. Pro mě jako klienta je důležité, aby to bylo z mé strany bezpečné. Jsou to moje peníze, o které mohu přijít a nemám zájem pak se dohadovat s bankou a dokazovat, kterou trasakci na Internetu jsem provedl a kterou ne!!!
Úroveň
Odznak +2

@Muf:
Jinak Tvé slovní obraty a obsahy některých vět mně nepřipadají na řadového klienta banky ... :)
@TheTiger:
Kde jsi byl delší dobu, že jsem Tě zde zaregistroval až začne být problém na fóru pro banku nepříjemný? Nezlob se, ale evokuješ ve mě skrytého zaměstnance banky, mysli si co chceš ...

Ty jsi v tomhle hodně podezřívavý. Vzpomínám si, že kdysi na začátku jsi podezříval i mě, že jsem utajený zaměstnanec HB.
Můžeš mít samozřejmě pravdu, ale daleko pravděpodobnější je, že ti pánové se prostě v dané problematice vyznají, třeba celý život pracovali ve finančním sektoru, ne nutně přímo v bance (to je třeba můj případ), mohou to být zaměstnanci úplně jiné banky než HB, může to být pro ně koníček, můžou to být vystudovaní ekonomové, komerční právníci....
Úroveň
Odznak +1
Několikaletá praxe z mFóra ... :)
maminka1: dle obsahu Tvých příspěvků bych Tě v poslední době ani omylem nepodezíral. 🙂

Odpovědět