Očekáváte za aktivní využívání služeb Hello bank! odměnu?


Úroveň
Odznak +4
Téměř každá banka nabízí svým klientům různé věrnostní programy, nejčastěji prostřednictvím kreditních karet.

Jaké ODMĚNY si přejete získat od své banky při aktivním využívání služeb?

IDEÁLNĚ, když se vy jako klient nemusíte o nic starat,
o nic si žádat a za vaše aktivity se vám odměny "připisují" automaticky.
Takhle se to líbí i nám! :)

A právě proto budeme rádi, když dáte svůj hlas ODMĚNĚ, kterou PREFERUJETE VY, v naší anketě níž.

Jaká odměna za aktivní využívání služeb Hello bank! by se vám nejvíce líbila?

This topic has been closed for comments

Odpovědi: 69

Úroveň
Odznak +2
Co takhle nabídnout prvním x klientům nějaký trvalý bonus (po vzoru Air bank) ?
Úroveň
Odznak +4
jisy napsal/-a:

Co takhle nabídnout prvním x klientům nějaký trvalý bonus (po vzoru Air bank) ?

Dobrý den, jisy, jaký trvalý bonus pro prvních x klientů by se líbil Vám? Děkujeme předem za odpověď.
Úroveň
Ten trvalý bonus pro první, věrné zákazníky mi přijde taky celkem sympatický - už jenom proto, že banky se zpravidla usilují o získání nových zákazníků a podbízí se různými jednorázovými akcemi, ale na staré zákazníky kašlou, u Air Bank mi taky jako jednomu z "pionýrů" imponuje, že pořád zvýhodňuje spořicí účet o 20 bps. - něco podobného bylo jistou dobu vidět i u Wüstenrotu, kde poměrně dlouhou dobu "Spořicí účet A", který byl v prodeji velmi krátkou dobu měl vůči pozdějším typům účtů relativně dlouhou dobu nastaveno výhodnější úrokovou míru. Anebo i nyní u Banky Creditas, kde u spořicích účtů v prvním čtvrtletí je základní úroková sazba garantována 5 let (raději bych ale taky viděl něco trvalejšího).

Za aktivní používání se mi osobně jeví více sympatický typ bonusu aspoň nějakým způsobem směnitelný na hotovost, přinejhorším pořízení nějaké doplňkové služby (ať už cestovní pojištění, vstup do letištních salonků), vůbec bych ale neocenil nějaké vouchery pro nákupy jen u vybraných partnerů - toho je už tady příliš moc. Když už tak raději si možnost zvolit z nějakého katalogu odměn preferované čerpání (třeba jak to má Poštovní spořitelna ve Světě odměn - a je tam i ona hotovost ve formě vkladu na stavební spoření, či doplňkové penzijní spoření - tady je ale Hello Bank! v nevýhodě, protože nemá stavební spořitelnu či penzijní společnost v rámci skupiny, leda že by s nějakou spolupracovala).

A nakonec, výběry z bankomatu v ČR bych za bonus ani nepovažoval, měl by to být standard (minimálně ten 1 měsíčně, další by se klidně mohly "předplatit" jako volitelný druh odměny, proč ne - nejlépe už ale i s nějakým kontigentem výběrů v zahraničí).
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme Vám fremantle za detailní popsání, Vaše názory k odměnám za aktivní využívání služeb u své banky.

V jaké výši by byl pro vás zajímavý bonus pro první, věrné klienty? A např. zvýhodněná úroková sazba na spořícím účtu?

Přejeme :) hezký den.
Úroveň
Takhle - dokážu si představit, že to bude spoustě klientů proti srsti, ale mně by vůbec nevadilo, pokud by byla úroková míra na spořicím účtu tvořena více složkami. Vezmeme-li si základní úrok, ten nechť je v současné době byť klidně nulový, podobně jako u Air Bank, nebo budiž, startuje nová banka, tak aspoň symbolické 0,1 - 0,2 % p.a.

K tomuto základnímu úroku by klidně mohla být přičítána nějaká "nástavbová" míra, která bude přiznaná za typicky nějaké "aktivní využívání" účtu, tedy jak to typicky nyní banky vyhodnocují jako buďto kreditní obrat na účtu a/anebo určitý počet transakcí platební kartou. Za tuto aktivitu by ten nástavbový úrok mohl být aspoň těch dalších 0,4 % p.a. (takže už nyní bychom spolu se základním úrokem byly na cca. 0,6 % p.a., což už mi přijdou jako docela rozumné podmínky).

Nyní to ale začne být ještě více komplikované a připouštím, že by to mohlo zákazníky zmást, ale pokud by se to nějak šikovně komunikovalo, tak by to nemusel být takový průšvih (fakt nevím, nezaměřuji se na byznys jako takový) - ale v principu by další složkou byla jakási "bonusová" úroková míra, kterou by šlo stanovit zhruba tím, jak je klient pro banku přínosný - pokud bych se měl vrátit k té myšlence s nějakým "katalogem odměn", tak zjednodušeně by si na základě aktivity zákazníka šlo vybrat třeba zvýhodněné bonusové úročení třeba dalších 0,4 % p.a. (aspoň na nějakou určitou lhůtu - čtvrť/pololetí nebo celého roku), to bychom se dostali už na 1 % p.a.

No a nakonec doplňková úroková míra třeba pro ty věrné zákazníky, "early adopters", co to všechno dobrovolně testovali bez jakékoliv odměny, třeba trvale to 0,2 % p.a., jak to má i Air Bank - to je číslo, které nikoho neurazí ani nenadchne, banka by až na tom tolik krvácet neměla a takový klient by byl rád, že si přišel celkem až na 1,2 % p.a., tedy bezesporu nadprůměrný účet.

Aspoň to "rozkouskování" mi přijde lepší z psychologického hlediska, kdy je aspoň trochu omezeno riziko toho, že se na začátku nesprávně nastaví podmínky, a pak je nutno problémy "hasit" a úrokové sazby začít snižovat - jako to bylo ostatně i v Bance Creditas, kdy půl roku po spuštění provozu se klienti dostali na polovinu sazby původního úroku (přitom muselo být jasné, že sazba z reklamy bez stanovení horního limitu nějak dlouho vydržet nemůže). Raději tu úplně základní sazbu určit nejprve nízkou a tu teprve zvyšovat za aktivitu...

Ono stejně u těchhle věrnostních schémat bude existovat vždy jeden zásadní problém, a to vyhovět každému - proto jako jedno z mála řešení se mi pořád pozdává spíše ta myšlenka získávaní jakýchsi "virtuálních" bodů - odměn - korun, ať se to už nazve jakkoliv (což je nejspíš činnost poměrně neoblíbená), které lze pak "směňovat" za různé výhody - jenže tyto musí být už nastaveny nějak smysluplněji, než je tomu u konkurence (onen Svět odměn Poštovní spořitelny, či iBOD u České spořitelny) - já fakt nepotřebuju další slevovou poukázku do Fokus Optik, Scanquilt, či k jiným obchodníkům s vysoce maržovým zbožím či si pořídit sádrový odlitek skřítka, ale možnost si vybrat lepší úrok na 6 měsíců (nebo navýšení limitu pro zvýhodněnou sazbu), v době kdy se mi budou válet peníze na spořicím účtu bych ocenil spíše. Nebo pakliže se chystám za 2 měsíce na dovolenou, tak z odměn si pořídím třeba několik výběrů z bankomatu v zahraničí, nebo dodatečné výběry z bankomatu v ČR (třeba balíček deseti výběrů) - ideálně přenositelných do dalších měsíců. Anebo jsem v očekávání, že za dva měsíce mi konečně přijde pořádná výplata s ročními odměnami, ale já si tu novou televizi chci koupit nyní - proč si třeba nepořídit balíček úrokových prázdnin ke kreditní kartě na 3 měsíce, kdy by mi stačilo splácet pouze minimální splátku, ale úroky by se mi neúčtovaly? Nebo využít toho, co už existuje nyní - třeba plánuji jet na dovolenou automobilem, tak by se mi docela hodily odměny z plateb kreditní kartou na čerpacích stanicích - tak si pořídím za body balíček, který mi ty 4 % vrátí přímo na karetní účet. Anebo pomůžu někomu v nouzi a odměny můžu věnovat charitě...

Jen je to třeba nastavit nějak smysluplně - ač nejsem příznivec dluhů, tak typicky by měly mít možnost získat rozumný počet odměn klienti, na kterých banka reálně vydělává, tedy splácí nějaký úvěr, pak platí kartou (obzvláště tou kreditní), má zainvestováno něco do podílových fondů nebo lépe na burze (a hodně doufám, že podobně jako v jiných zemích, kde brand Hello bank! působí tohle tady nabídne taky - mít možnost místo předražených podílových fondů držet levná ETF a být za to i odměněn by se mi líbilo více)... Takže tak.
Úroveň
Odznak +1
Výběry z bankomatu zdarma považuji za samozřejmost, bez toho by nová banka s málo svými bankomaty asi těžko v dnešní době uspěla.
Jako bonus bych považovala nejlépe lepší úrok na spořícím účtu. Případně možnost získat nějakou výhodu na kreditce - vyšší vratku třeba. Další v pořadí by u mě bylo cestovní nebo úrazové pojištění zdarma. Případně zdarma nějaké služby, které jsou jinak placené - upozornění SMS zdarma na příchozí nebo odchozí platbu, nastavení inkasa na splátku kreditky a tak.

Po dlouhé době mi přišlo upozornění na mejl, že je tady téma. Já myslela, že už to dávno nefunguje.
Úroveň
Odznak +4
Hezký den Anito, děkujeme Vám za detailní popsání jaké odměny se líbí Vám. Jaká výše zvýhodněné úrokové sazby na spořícím účtu by byla pro Vás zajímavá? Jsme rádi, že Vám upozornění na e-mail v pořádku dorazilo, a že jste si udělala čas na naše téma. Přejeme prima den a Hello Spolu jede dál :)
Dobrý den,
prakticky vše napsal fremantle výše. Obecně nestojím o žádné body, které mi propadnou nebo je nevyužiji (to jsou ty vouchery na službu, kterou stejně mám/nestojím o ni/je předražená/byla by fajn, ale je jen ve městě, kde se nevyskytuji).
Takže pokud by to bylo něco takového, tak aspoň nechat možnost přeměnit na peníze - třeba jako odměnu za splnění nějakých podmínek nabídnout výběr: voucher na něco, nebo služby banky (pro mě asi nejlepší X zahraničních výběrů z bankomatu zdarma, přibližně v hodnotě voucheru), a kdo by nic z toho nechtěl využít, tak peníze na konto třeba v hodnotě 50 % ceny voucheru.
Samozřejmě trvalá odměna (asi ten zmíněný úrok) pro první klienty (kteří se nějak zapojili před otevřením banky + ostatní, kteří zřídili účet třeba měsíc po otevření) by byla fajn - někdo tu už myslím psal, že skoro všude dávají bonus novým klientům a stávajícím nic, tak proč to takto neobrátit. Taky je otázka, jestli takovou odměnu pro první klienty inzerovat a natáhnout tak první týden davy, kterým půjde jen o ni (viz v lednu přecpané pobočky Creditas, a to ten úrok teoreticky nikomu neměl utéct), nebo ji nechat jako příjemné překvapení po otevření účtu.
Úroveň
Odznak +1
Tak u Airbank mam 1 procento, tedy aspon kousek nad ☺
Úroveň
Odznak +1
Mne by se líbila sleva v procentech, třeba u site benzinových pump. U MasterCard a MOL to je vratka 1,5 % z ceny. Tak kdyby to byly 2 % nebo 3%. Rekl bych, že ideál win- win situace.
Úroveň
Odznak +4
Skvělé, vážíme si vašich názorů a jsme rádi, že jste nám napsali. Především velké díky @fremantle za její detailní popsání, jaké odměny pro klienty mají aktuálně smysl.

No, zatím se vám podle "ankety - hlasovačky :)" nejvíce líbí:

* ZDARMA všechny výběry z ATM v ČR (což mnozí z vás považují za standard)
* Vyšší úroková sazba na spořícím účtu
* Odměna v korunách přímo na účet


Z názorů vidíme, že jsou pro vás nejméně zajímavé "vouchery" v síti našich obchodních partnerů.

Jsme "zvědaví" JAK HLASOVÁNÍ BUDE PROBÍHAT DÁL.. napadnou vás další možnosti odměn pro klienty, kteří budou aktivně využívat naše služby?
Úroveň
Odznak +1
fremantle sice detalně navrhl systém výhod, ale ač jsem v této věci nepřiložil ruku k dílu, dovolím si poznamenat následující. Podobně složitým systémem pseudovýhod dnes oplývá Český bankovní trh a nejen ten. Podobnou řadu pseudovýhod nabízejí pojišťovny, mobilní operátoři, místní hypermarkety apod. Myslím, že podobné komplikované systémy nemohou z principu fungovat (což je pro poskytovatele služeb jistě výhodné), jde tedy o "výhody" pouze na papíře, který má svůj význam maximálně při získávání nových naivních klientů a zákazníků. Ty zkušenější klienty naláká spíše jednoduchost a transparentnost. Za sebe musím říci, že na podobné hrátky s bonusy a psedovýhodami mi nezbývá čas, jsou to systémy pro věčné děti, nebo někoho, kdo nemá co jiného na práci. Člověk, který v rámci diverzifikace rizik spravuje několik desítek účtů vedených u různých bankovních institucí, má pojistky u různých pojišťoven na několik svých vozů, bydlení, životní, úrazové... využívá služeb několika telefonních operátorů apod. je šťastný, když mu někdo nabídne jednoduché a účelné řešení. Život je tak dost složitý. Mne pdoobné hrátky rozhodně nezajímají, nemrhám svou mozkovou kapacitou na podobné složitosti. Pokud odměny, upřednostňuji jednoduché a průhledné řešení v jejich získání i čerpání, s jednoduchými pravidly (např. výše obratu apod.) žádné šroubované nadstavby, což byl i jeden z důvodů, proč jsem si kreditní kartu pořídil právě od Cetelem. Jasná a jednoduchá pravidla, žádné virtuální kredity či zapeklitě řešené bonusy a jejich složité čerpání jako u konkurence. Mám řadu bankovních účtů i další kreditky u konkurence a myslím, že mohu posuzovat. Kreditní karta Cetelem je ta nejjednodušší, jakou jsem kdy měl z hlediska získávání a čerpání odměn za obrat, s jasnými pravidly a podmínkami, které člověk nemusí složitě sledovat. Prosím, nenechte se strhnout k podobnému úpadku, který zde nastínil fremantle popsaným komplikovaným systémem bonusů a odměn, který je dnes již téměř jakýmsi standardem v ČR. Zůstaňte sami sebou. Děkuji. :cool:
Úroveň
Odznak +4
Vážíme si pochvaly od Vás @deydare, děkujeme! :)
Víme, že klienti v dnešní době ocení především jednoduchá pravidla a transparentní podmínky.

O to víc nás těší, že jste s čerpáním a získáváním odměn u naší kreditní karty Cetelem spokojený.

Budeme rádi, když nám napíšete jaké např. další odměny za aktivní využívání bankovních služeb jsou pro Vás smysluplné?

Přejeme hezký den.
Úroveň
Taky se připojuji s děkováním ke konstruktivní diskusi (nebo spíš brainstorming, který stejně nebude mít na nic žádný vliv), zazněli tady velmi dobré názory na jednoduchost podmínek atd. a to je přesně to, co jsem i očekával - většina klientů by chtěla mít jednoduchý systém podmínek... Na druhé straně, podívál-li se na to tak, že se o to jaksi již v minulosti banky o tohle pokoušeli a jak to dopadlo - no víme, u Air Bank s top 3 garancí (nyní základní sazba spořicího účtu na nule) a vůbec spuštění Banky Creditas (která se taky usilovala o "transparentní" podmínky) doprovázel taky docela hezký kiks, kdy už po půl roce existují 2 druhy spořicích účtů (založených v prvním čtvrtletí a ty později), a z původní sazby 1,1 % p.a. se klienti v lepším případě dostali na 0,6 % p.a., v horším na 0,3 % p.a.

Takové přehledné podmínky mi teda moc inspirativní nepřijdou, ne díky... Co to teda uchopit jinak?

Já s tím i počítal, najít ten kompromis je mimořádně obtížné a proto jsem rád, že nejsem v pozici, kdy v byznysu něco takového můžu navrhovat nebo o tom rozhodovat. Každému by se totiž líbilo něco jiného.

Z pohledu banky je to jasné - ta by nejraději získala aktivní klienty, kteří si nejlépe k bance převedou veškerý platební styk, inkasa a pod. a ta je bude pak moci cíleně oslovovat s nabídkami nejlépe na úvěrové produkty, ale třeba i investice s vysokými maržemi (aktivně řízené podílové fondy). Co je tedy třeba motivovat a za každý realizovaný trvalý příkaz nebo inkaso jim vyplatit třeba korunu? Zanedlouho tady vznikne určitá skupina klientů, kteří budou mít desítky trvalých příkazů s denní periodicitou (podle omezení stropu), tedy je to snadno zneužitelné (vím o čem mluvím :-) ) - nakonec to dopadne tak, že to banka oseká ty jednoduché podmínky tak, že na to doplatí všichni a prakticky nikdo nebude mít nic. Na druhé straně je zjevné, že banka nebude uržovat nějaký "whitelist" účtů, kde bude jen seznam sprárovaných účtů elektráren, plynáren, teleco poskytovatelů, pojišťoven, a pod. - teda mohla by, jen by to bylo komplikované a přece by to řadě lidí nevyhovovalo (nešlo by fakt jednoduše zjistit všechno, když někdo využívá třeba připojení k internetu od nějakého místního poskytovatele, atd.).

To je pak podobné s tím čerpáním nějakých "virtuálních bodů" - největší problém pro klienta je mít o tom přehled, o ty odměny se aktivně a přitom jsem pořád toho názoru, že dobře propracovaný systém odměn s možností volby řeší docela dost problémů - jak bance, tak klientovi - není to v první řadě jen o tom, že sto lidí má sto různých chutí, ale i potřeby klienta jako jednotlivce se v čase vyvíjí - třeba u spousty aktivních mladých lidí převažují výdaje, tak třeba u těch několika desítek - stovek tísíc, které mají jako rezervu na spořicím účtu je zhruba jedno, jestli dostanou o dvě desetinky vyšší zhodnocení - v absolutní hodnotě to bude dělat přinejlepším několik desetikorun za měsíc, ale třeba spíš ocení, že budou mít levnější úvěr, nebo vyšší odměny za platby kartou. Třeba později už budou chtít svůj majetek akumulovat, tak spíš zaváží ta odměna na spořicím účtu.

A z druhé strany pak ten psychologický efekt - nemám dojem, že mi banka pořád úrok na spořicím účtu snižuje, ale já ho můžu svoji aktivitou ovlivnit - anebo pokud obecně situace na trhu bude taková jako nyní, kdy nelze jednoduše nabídnout vyšší sazby, tak ji prostě jen "nepůjde objednat" - nebo bude v nabídce jen nějaký vymezený kontigent (pak o to může být "boj" - bude vidět, že banka "něco rozdává", můžu to hned objednat a pod.)

No ale už stačilo, jak jsem říkal - jsem rád, že o tom, jak to vymyslet rozhodovat nemusím, prakticky to, co šlo k tématu říct jsem už stejně příliš vyčerpal, ale vím, že to Hello Bank! nebude mít vůbec jednoduché, aby obstála. Snad bude mít ale dostatečně schopný manažment a dokáže přijíst s něčím, co tady ještě tak úplně nebylo (nebo třeba bylo, ale udělá se to jinak, pořádně)...
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme @fremantle za Váš výborný komentář!

Pokud už teď máte konkrétní tipy, jaké výhody (odměny) u bank za aktivní využívání služeb opravdu oceňujete, napište nám a třeba i hlasujte v naší anketě výš...

:) Hezký víkend. Vaše Hello bank!
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Co takhle nabídnout prvním x klientům nějaký trvalý bonus (po vzoru Air bank) ?

Dobrý den, jisy, jaký trvalý bonus pro prvních x klientů by se líbil Vám? Děkujeme předem za odpověď.


Tak jak už to velmi pečlivě rozebral fremantle, mělo by to být určitě natrvalo a něco užitečného. Já osobně bych hlasoval buď pro trvalý bonus na spořicím (a třeba i běžném) účtu, a nebo určitý počet bezplatných výběrů v zahraničí - samozřejmě pokud budou dobré kurzy.
Úroveň
Odznak +4
jisy napsal/-a:

Terka.HB napsal/-a:

jisy napsal/-a:

Co takhle nabídnout prvním x klientům nějaký trvalý bonus (po vzoru Air bank) ?

Dobrý den, jisy, jaký trvalý bonus pro prvních x klientů by se líbil Vám? Děkujeme předem za odpověď.


Tak jak už to velmi pečlivě rozebral fremantle, mělo by to být určitě natrvalo a něco užitečného. Já osobně bych hlasoval buď pro trvalý bonus na spořicím (a třeba i běžném) účtu, a nebo určitý počet bezplatných výběrů v zahraničí - samozřejmě pokud budou dobré kurzy.

Skvělé, děkujeme jisy za Vaši odpověď! Je pro Vás zajímavá např. odměna formou slevy v procentech v síti benzínových pump? O této odměně psal komentář Olda K.
Úroveň
Odznak
Trvaly bonus je myslim 0,2% pro tehdy prvni skupinu klientu. Takovy bonus potesi, zvlast dnes. U bank a nejen u nich mi nejvic vadi, ze si nevazi stalych klientu. Body maji zrejme jen za nove a pak je jedinym resenim neustale vyhrozovat odchodem a prechazet a opet vyhrozovat. Pripadne smlouvu zrusit a obratem udelat novou. Zda se to uz normalni. A kazdy rekne, chces slevu vyhodu, tak tohle musis delat. Co takhle udelat bonus za kazdy rok, co jsem aktivnim klientem? Ukazat, ze cim dele u nas budete, tim lepe?
Úroveň
Odznak +2
Odměna formou slevy v procentech v síti benzínových pump? Tak to bych nebral. Příliš to připomíná slevy ve vybraných (převážně drahých a se zbožím které nekupuji) obchodech. Já osobně dávám přednost vracecí kreditce, která dává zvýhodněný bonus u každé benzinky.
Úroveň
Odznak +2
Wel - tak tohle by se mi také líbilo, ale z důvodů, které jste zmínil, v realizaci moc nevěřím. A pak - po pár letech by se to bance mohlo začít prodražovat, tedy by musela začít bonusy snižovat až k bezvýznamnosti ... Trvalý bonus pro omezenou skupinu klientů je rozhodně snáze udržitelný.
Úroveň
Odznak
Kdo banky nepotrebuje, o nic nezada. A stejne tak opacne. Banky maji levnych penez dost a touzi po uverech. Uvidime, kam to povede :-)
Úroveň
Odznak +4
Moc děkujeme @jisy, @Wel za další Vaše názory k odměnám, slevám pro klienty bank.
Úroveň
Proč prvních "X" klientů. Všem kdo využívají služeb bez časového omezení.
Úroveň
Odznak +4
gjan napsal/-a:

Proč prvních "X" klientů. Všem kdo využívají služeb bez časového omezení.

:) Děkujeme za Váš názor gjan. Jaká odměna by se líbila nejvíce Vám, při aktivním využívání služeb bank?
Úroveň
Ja bych byl hlavne spokojeny, pokud se nezhorsi podminky u kreditky. Ale bohuzel uz to zrusenim virtualni karty zacalo..