Odměny na Hello kreditce od 1. 1. 2018


Zobrazit první příspěvek
This topic has been closed for comments

Odpovědi: 124

Komunikace ze straby HB byla opravdu nestastna, amaterska.
Úroveň
Odznak +2
deydar napsal/-a:

Oficiální místa mlčí a nechávají nás tady vybít energii v plané diskuzi, respektive již spíše monolozích několika "nezlomných", kterým jde o principy... :8
Tak abychom zde přestali tlouct jen prázdnou slámu a abych zde trochu oživil diskuzi, rozhodl jsem se touto cestou informovat ty z Vás, kteří se také cítíte poškozeni neetickým chováním banky...



Gabbka.HB napsal/-a:

Téma odměn na kreditní kartě vyvolalo opravdu plno reakcí a diskusí a s některými nelze než souhlasit. Konstruktivní kritiky si vážíme, stejně jako spolupráce s našimi klienty (úvěrovými i ryze bankovními). Reagovat na poznámky o finanční gramotnosti některých našich klientů či schopnostech managementu společnosti nepovažuji na tomto fóru za vhodné. Ale respektuji, že co člověk to názor...



Jak se tomu říká? Pozdě bycha honiti? Zajímá mne kolik rozčilených klientů danou věc dožene do finále a nenechá si zavřít ústa zpětnou kompenzací, která by dle mne nebyla zaslíbena, dokud by nevznikl příspěvek od @deydar. Protože dle mne, pokud by tento příspěvek nevznikl, tak by H! dělala dál mrtvého brouka. Jednoduše se začali bát, že by jim tu licenci vážně mohl někdo vzít.
Úroveň
Odznak
Hezký den všem,
jak jsem již avizovala, tak vzhledem k tomu, že ne všichni klienti obdrželi včas informaci o novém nastavení odměn na kreditních kartách a celkově vnímáme, že komunikace této změny nebyla optimální, rozhodli jsme se pro plošnou kompenzaci. Ta se bude týkat všech karet, na kterých byl proveden nákup v období 1.-10. ledna 2018 a měly na konci roku nastavenou jakoukoli platnou odměnu za nákupy. To znamená i těch klientů, kteří informaci o změně dostali před koncem roku.
Jakou formu jsme nakonec zvolili? Rozhodli jsme se pro jednoduchou a rychlou cestu - SMS poukázku na nákup pohonných hmot v síti EuroOil v řádu stovek korun pro každého držitele dotčené karty. Pro tuto volbu mluví i to, že největší změna nastala pro ty, kteří měli nastavenou odměnu za platby na čerpacích stanicích. Konkrétní výše poukázky bude individuální, tak aby pokryla rozdíl mezi původním a novým nastavením odměn.
Do konce měsíce tak každý z těchto klientů obdrží omluvný dopis s podrobnými informacemi.
Nicméně pokud vám – členům naší komunity – nebude tato forma vyhovovat, ozvěte se nám a společně zkusíme najít jiné řešení.
(brand@hellobank.cz).

Krásný a pohodový víkend,
Gábina Pithartová
Brand & Customer Experience Director
Hello bank! by Cetelem
Úroveň
Odznak +2
Gabbka.HB napsal/-a:

SMS poukázku na nákup pohonných hmot v síti EuroOil v řádu stovek korun pro každého držitele dotčené karty.


Mně tato forma odměny rozhodně nevyhovuje, protože nemáme žádné auto. Co takhle dát nám při volbě kompenzace na výběr - buď poukázku na pohonné hmoty, anebo na zboží do nějakého obchodu, se kterým spolupracujete (Alza, Euronics...), případně kompenzaci formou vratky určité částky na kartový účet?
Úroveň
Odznak +1
Cache back na kartový účet.
Úroveň
Odznak +2
Hodnotím, že vedení banky se k problému postavilo čelem. Jako nejspravedlivější náhradu bych viděl prodloužit bonifikace tak, jak to měl kdo nastavené, např. o 1 měsíc.
Úroveň
Odznak +2
Nebo dát každému to, co měl na bonusech předchozí měsíc + všechny bonusy podle nových pravidel
Úroveň
Odznak
Oceňuji vůli banky kompenzovat případnou ztrátu, která mohla klientům vzniknout vadnou komunikací změn ze strany banky. Dle mého soudu by ale na místo poukázek na PHM bylo mnohem vhodnější formou pouhé odložení účinnosti změn bonusového programu o 2 měsíce tak, aby každý z klientů mohl svobodně zvolit formu své odměny, případně využít i změny svého nastavení odměn na 4% PHM, k čemuž v důsledku pozdní informace od banky nedostal příležitost. To bych pokládal za nejserioznější a nejsprávnější postup, jak jsem již také zmínil v některém svém postu výše.
Zde navržený způsob v podobě individualizované kompenzace osobním dopisem, bohužel spíše chápu, jako pokus o naplnění staré téze "rozděl a panuj" v praxi. V takovém případě by se pro změnu mohli zas, svým způsobem, cítit poškozeni ti klienti, kteří se o chystané změně dozvěděli o něco dříve než jiní (např. zde na "Hello spolu" 19.12.2017) a proto v závěru prosince 2017 a v lednu 2018 již svými kartami např. neplatili a tedy se jich žádná kompenzace týkat nebude...
K narovnání situace by tedy nejlépe posloužil odklad změn o adekvátní dobu, tedy minimálně o 2 měsíce, jak je běžnou praxí včasného informování klientů u ostatních seriozních bank. V takové konstelaci by pak žádný z klientů nebyl zkrácen na svých možnostech odměn.
Na způsob, jak se banka s klienty vypořádá, tedy přirozeně ještě vyčkám a případnou stížnost k ČBA na neetický postup banky samozřejmě poté znovu zvážím.
Přiznání vadné komunikace změn a jistá forma sebereflexe banky je pozitivním signálem, žel ale přichází až pod tlakem negativních reakcí klientů. Z mého hlediska nejde jen a pouze o samotnou finanční kompenzaci, jde zejména o kultivaci vztahu v jednání banky s klientem, kterého by banka měla (alespoň formálně) chápat jako partnera, nikoli zneužívat svého nerovného postavení na trhu a jednat z pozice síly. :P
Úroveň
Odznak +2
Banka to možná vymyslela takto, protože zpětné nastavení původních odměn již není schopna realizovat ...(nemá je nikde zálohované)
Úroveň
Odznak
jisy napsal/-a:


Banka to možná vymyslela takto, protože zpětné nastavení původních odměn již není schopna realizovat ...(nemá je nikde zálohované)


Úsměvné vysvětlení. O tom bych s Vámi, Jisy, zcela jistě úspěšně polemizoval... banka nejen tyto věci musí mít přirozeně zálohované a to několikrát, ne na jednom serveru či optickém nosiči... Také se ve svých příspěvcích snažím o nestrannost a objektivnost (ač je to mnohdy těžké), ale jak tady pročítám ty Vaše příspěvky, napadá mne jediná otázka: na jaké pozici v HB asi pracujete? Nebo jste jen nenapravitelný optimista, který se snaží chyby a podpásovky těch druhých vždy vysvětlit pozitivně a nejlépe ve svůj vlastní neprospěch? Snaha klienta by myslím za dané situace měla být trochu jiná, než dokola obhajovat a ospravedlňovat chybné postupy banky... Přesto, že značka HB je nová, nejsou to žádní začátečníci... a advokáta ve Vaší osobě, myslím, nepotřebují... :P
Úroveň
Odznak +2
Deydar: U mé předchozí odpovědi chyběl smajlík a já jsem asi ten nenapravitelný optimista než to druhé - každopádně jsem v bankovnictví nikdy nepracoval ... :) A s tím vlastním neprospěchem to tak zlé nebude, i nějaký ten litřík benzinu se hodí, pokud nic lepšího z banky nevypadne.
A jinak: pokud by banka směřovala příliš do kytek, vždy je tu tucet dalších, vybírat je z čeho ... Přece si nebudu ničit nervy. Asi tak. :cool:
Úroveň
Odznak
To Jisy: OK, rozumím. Asi jsem tedy Vaši ironii jen nepochopil... Vůbec se nechci posouvat do osobní roviny, jen poprosím za ty méně chápavé z nás - těch smajlíků raději několik i za komentáře typu jako že "1 je více než 0 takže spokojenost"... Jsem též v pohodě a nervy si pro těch pár drobných rozhodně neničím ani já, ale návrat do poč. 90.let si v bankovním sektoru opravdu nepřeji. Nějak jsem si od té doby zvykl na korektní přístup bank v ČR... Principiálním cílem je kultivace vztahu banka-klient také u HB, jak jsem již zmínil výše. Ale oceňuji vtipnou odpověď. :P
Úroveň
Odznak +2
Jasně, ten (alespoň jeden) smajlík tam chyběl ... příště to napravím a ten dlužný přidám ! :)
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme všem účastníkům diskuse ke změnám odměn na kreditních kartách a také za vaše návrhy na řešení a kompenzaci. Samozřejmě, že jsme analyzovali více variant kompenzace vč. posunutí platnosti nového nastavení, nicméně po zvážení technické a časové náročnosti jsme se rozhodli pro již avizované SMS poukázky na nákup PHM. Pro členy komunity jsme nabídli i možnost individuální diskuse o formě kompenzace (emailová adresa brand@hellobank.cz), ale zatím bez odezvy. :)
Děkujeme za pochopení a mějte pěkný den!
Úroveň
Odznak +2
Terka.HB napsal/-a:

emailová adresa brand@hellobank.cz, ale zatím bez odezvy. :)


Terko, myslíte tím to, že se máme na téhle adrese individuálně domluvit, když nechceme poukázku na PHM nebo co? Naše názory jsme napsali tady na fóru, to si je tu lidé odpovídající v HB za kompenzaci nemohli přečíst? Navíc psát někam individuálně a dělat vlny, když ani nevím, jak veliká ta kompenzace bude, je dost předčasné: pokud se např. dozvím, že mám nárok na kompenzaci 17,- Kč, rozhodně kvůli tomu nebudu psát na nějaký e-mail.
Úroveň
Odznak +4
maminka1 napsal/-a:

Terka.HB napsal/-a:

emailová adresa brand@hellobank.cz, ale zatím bez odezvy. :)


Terko, myslíte tím to, že se máme na téhle adrese individuálně domluvit, když nechceme poukázku na PHM nebo co? Naše názory jsme napsali tady na fóru, to si je tu lidé odpovídající v HB za kompenzaci nemohli přečíst? Navíc psát někam individuálně a dělat vlny, když ani nevím, jak veliká ta kompenzace bude, je dost předčasné: pokud se např. dozvím, že mám nárok na kompenzaci 17,- Kč, rozhodně kvůli tomu nebudu psát na nějaký e-mail.

Ano, přesně takhle to myslím. Není třeba dělat žádné vlny (příspěvky od vás máme přečteny), stačí nám na emailovou adresu brand@hellobank.cz napsat, jakou kompenzaci si na místo poukázky na PHM přejete.
Úroveň
Odznak +2
Díky za odpověď, v tom případě hned píšu a doufám, že ta kompenzace bude stát za to ;) a sem pak dám ostatním vědět, jak jsem pochodila.
Vidím to tak, že drtivá většina vlastníků KK, kteří se o dění v bance moc nezajímají, nechodí sem na fórum a nenapíšou si tím pádem na ten e-mail, dostane automaticky tu SMS poukázku na PHM - a tím pádem to bude pro banku skutečně technicky a časově nejméně náročné a navíc budete mít alibi, že každý si tady přece mohl zjistit informace o tom, že se může individuálně dohodnout na e-mailu (což zase není příliš proklientský přístup). Psala jste, že do konce měsíce každý z těchto klientů obdrží omluvný dopis s podrobnými informacemi. Budou tam mít možnost ještě si druh kompenzace změnit (usmlouvat na jiný) nebo už jim bude jen natvrdo oznámeno, že dostanou poukázku na PHM?
Úroveň
Odznak +4
maminka1 napsal/-a:

Díky za odpověď, v tom případě hned píšu a doufám, že ta kompenzace bude stát za to ;) a sem pak dám ostatním vědět, jak jsem pochodila.
Vidím to tak, že drtivá většina vlastníků KK, kteří se o dění v bance moc nezajímají, nechodí sem na fórum a nenapíšou si tím pádem na ten e-mail, dostane automaticky tu SMS poukázku na PHM - a tím pádem to bude pro banku skutečně technicky a časově nejméně náročné a navíc budete mít alibi, že každý si tady přece mohl zjistit informace o tom, že se může individuálně dohodnout na e-mailu (což zase není příliš proklientský přístup). Psala jste, že do konce měsíce každý z těchto klientů obdrží omluvný dopis s podrobnými informacemi. Budou tam mít možnost ještě si druh kompenzace změnit (usmlouvat na jiný) nebo už jim bude jen natvrdo oznámeno, že dostanou poukázku na PHM?

Děkujeme za reakci i dotaz. Rozumíme tomu, že definici proklientského přístupu vnímá každý jinak a i přesto, že se snažíme o maximální vstřícnost, tak bude vždy velmi těžké vyhovět všem.
Za nás je jednoznačné to, že jsme si i díky reakcím našich klientů (a nejen zde na komunitě) uvědomili ne příliš povedenou komunikaci změny odměn na kreditních kartách. Proto jsme se rozhodli pro plošnou kompenzaci všech klientů, kteří se mohli cítit poškozeni (tj. i těm klientům, kteří změnu nijak nekomentovali a neřešili). Poukázky na PHM jsou vyzkoušeným benefitem, který naši klienti obecně oceňují nejvíce a proto jsme se pro něj rozhodli. Nakonec bude záležet jen na klientovi, zda nabídky využije či nikoli.
Možnost individuálního posouzení jsme nabídli pouze vám, členům naší – vaší komunity, protože si velmi vážíme vaší aktivity a rychlé zpětné vazby na Hello spolu. Věříme, že tyto kroky pochopíte. :)
Úroveň
Odznak
Terka.HB napsal/-a:

...definici proklientského přístupu vnímá každý jinak a i přesto, že se snažíme o maximální vstřícnost, tak bude vždy velmi těžké vyhovět všem.
Za nás je jednoznačné to, že jsme si i díky reakcím našich klientů (a nejen zde na komunitě) uvědomili ne příliš povedenou komunikaci změny odměn na kreditních kartách. Proto jsme se rozhodli pro plošnou kompenzaci všech...


Terko, prosím, definici proklientského přístupu tady myslím vnímáme (až na výjimky) všichni stejně. Jde o korektní přístup banky ke klientovi, kdy jej např. banka neinformuje kdesi na intertnetu, nebo SMS 2 dny po přijatých změnách, nýbrž mu změny oznamuje korektním způsobem předem tak, aby se měl čas s nimi vypořádat a zařídit se dle nových pravidel. To se v případě HB nestalo. Pokud píšete o sebereflexi stran "ne příliš povedené" komunikace, proč stejným způsobem pokračujete i v případě kompenzací? Mně osobně poukázka na PHM v zásadě nevadí, ačkoli jezdím standardně na Shell a Benzinu, kde jsou paliva kvalitnější... ale budiž. Jistě existuje ale řada Vašich klentů mimo tohle forum, kteří takovou formu kompenzace nepřivítají. Proto jsem navrhoval napravit chybnou komunikaci odložením účinnosti změn, což by situaci normalizovalo a poskytlo stejné podmínky pro všechny. Diferenciace způsobu odškodnění klientů dle toho, zda navštěvují nějaké forum, jistě není validním kritériem a opět nesvědčí pro rovný přístup banky ke všem klientům, jak jste se zavázali mj. také v Etickém kodexu ČBA. :P
Úroveň
Odznak +1
Nejbližší benzinku EUROoil mám cca 14 km a to bývám v krajském městě. :(
Kdyby byly poukázky vystaveny na nějakou hustější síť značkových benzinek typu Benzina, Shell, OMV, Mol, ... tak budu tento typ odměny kvitovat s povděkem.
Úroveň
Odznak +1
Terka.HB napsal/-a:

Děkujeme všem za vaše názory a komentáře, které jste nám napsali na komunitu. Víme, že jsme některé z vás nepotěšili, nicméně stále pořád patří Hello kreditka i s novým nastavením odměn mezi nejlepší karty na trhu.

Porovnali jsme pro vás Hello kreditku vs. Raiffeisenbank (RB) kreditku Style, kterou zde @jurasek zmiňoval.

  • máme delší bezúročné období o 5 dní/až 55 dní vs. RB, která nabízí 50 dní
  • nabízíme vyšší odměnu 1 % max. 500,- Kč/měsíc vs. RB odměna 1% 129,- Kč/měsíc
  • lepší úrokovou sazbu 22,68 % (platby i výběry) vs. RB 23,99 % platby, 29,99 % výběry
  • při výběru hotovosti z ATM máte možnost výběru bez poplatku vs. RB vždy poplatek 3,5 % min. 89,- Kč
  • při platbě v zahraničí máme výhodnější konverzní kurz např. k 20. 10. 2017 CZK/EUR: 25,73vs. RB zatížený dodatečným poplatkem např. k 20. 10. 2017 CZK/EUR: 26,47. Rozdíl v kurzu je více než 2 %.

a poplatek za vedeni karty jeste porovnejte. U ekonto komplet je KK gratis
Úroveň
Odznak +2
jurasek napsal/-a:

a poplatek za vedeni karty jeste porovnejte. U ekonto komplet je KK gratis


U klasické HB KK je poplatek 69,- (při e-výpisu 59,-), u E.ON KK zdarma až do konce roku 2020, Alza KK 39,- (e-výpis 29,-), u dalších partnerských karet nevím, nejspíš jako u klasické HB KK. Takhle to alespoň platilo do konce loňského roku. Ptala jsem se tady, jestli to stále platí, ale můj dotaz někam zapadl a nikdo mi neodpověděl.
Úroveň
Odznak +4
maminka1 napsal/-a:

jurasek napsal/-a:

a poplatek za vedeni karty jeste porovnejte. U ekonto komplet je KK gratis


U klasické HB KK je poplatek 69,- (při e-výpisu 59,-), u E.ON KK zdarma až do konce roku 2020, Alza KK 39,- (e-výpis 29,-), u dalších partnerských karet nevím, nejspíš jako u klasické HB KK. Takhle to alespoň platilo do konce loňského roku. Ptala jsem se tady, jestli to stále platí, ale můj dotaz někam zapadl a nikdo mi neodpověděl.

Díky za dotaz a omlouvám se pokud někde zapadnul! U E-ON karty je vedení úvěrového účtu zdarma, jak napsal jurasek. U Euronics a Mototechna karty je měsíční poplatek za správu a vedení účtu 69 Kč/59 Kč, tak jako u Hello kredit.
Dobrý den, psal jsem dnes na ten email ohledně domluvy možné kompenzace na KK, kdy asi tak mohu čekat reakci?
Úroveň
Odznak +1
maminka1 napsal/-a:

jurasek napsal/-a:

a poplatek za vedeni karty jeste porovnejte. U ekonto komplet je KK gratis


U klasické HB KK je poplatek 69,- (při e-výpisu 59,-), u E.ON KK zdarma až do konce roku 2020, Alza KK 39,- (e-výpis 29,-), u dalších partnerských karet nevím, nejspíš jako u klasické HB KK. Takhle to alespoň platilo do konce loňského roku. Ptala jsem se tady, jestli to stále platí, ale můj dotaz někam zapadl a nikdo mi neodpověděl.

to by se Terce nemelo libit ty poplatky. Vzdycky porovnate co vam pasuje :-)