Plánované výpadky internetového bankovnictví



Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 39

Odznak +1
maminka1:
I to WiFi by bylo třeba mít zapnuté aby mobil mohl zjistit v internetu tu zprávu a stáhnout ji a proč to zapínat když zrovna někdo internet k ničemu jinému nepotřebuje. To už ale jdeme s tím příliš do detailu. Nejsem proti a nemám to v úmyslu nikomu rozmlouvat i když to tak možná vypadá. Mne by ale tak jak jsem už psal nejlépe vyhovoval e-mail, ale nechci to nikomu vnucovat jako nejlepší řešeni.
Úroveň
Odznak
Hello! Děkujeme všem za vaše reakce.

Váš podnět rozesílat oznámení i emailem na naše klienty jsme zvažovali, ale s ohledem na počet našich klientů a těch, které by obsah tohoto emailu skutečně zajímal, jsme se rozhodli od tohoto nápadu upustit. Považovali bychom to za přílišné „spamování“ těch, kteří svůj Hello banking nesledují denně (z našich statistik víme, že je jich většina).

Určitě pro naše klienty, kteří využívají mobilní aplikaci připravujeme zprávu o plánované odstávce a budeme ji pro vás mít od letošního dubna.
I za tento podnět vám děkujeme.


Banka to fakt nemá jednoduché. Někomu to oznámení bude vadit jako zbytečné "spamování" (z důvodu, který popíši dále, jsem náhodou tento typ klienta), někdo by to naopak uvítal. Takže ať to nastaví jakkoli, asi se stejně strhne diskuze a připomínky od těch, kterým to nevyhovuje. Navíc je rozdíl, jestli nepůjde zaplatit kartou, nebo nepůjde "jen" IB. Diskuze, zda víc lidem bude vyhovovat to či ono mi přijdou zbytečné, jsou to jen odhady (a skoro si myslím, že ani banka nemá nějaká přesnější data z nějakého průzkumu mezi klienty, ale třeba se pletu).

Asi nejlepší řešení by bylo naprogramovat to tak, že si každý klient někde v IB na jednom místě jednoduše nastaví, zda a jaký typ oznámení chce dostávat a jakým způsobem a s jakým předstihem (nefunkčnost karet, nefunkční IB nejlépe s volbou jak dlouho - někoho třeba nezajímá, když IB nepůjde 10 hodin, další by to rád věděl, ale třeba 2 hodiny už mu jsou taky jedno...)

Pokud mám mluvit za sebe, Hello bank pro mne není hlavní banka, takže mne zase tak moc nezajímá, že nepůjde IB, pokud to nepřesáhne 24 hodin. Nicméně dost často platím Hello kreditkou, takže bych možná přijal ještě tak oznámení o nefunkčnosti plateb kartou. Ale mne to fakt netrápí - asi nejsem typický klient, protože využívám služeb asi 10 bank. Když chvíli nepůjde jedno, využiji druhé, zase taková tragédie to pro mne není. Spíš mi z tohoto důvodu vadí ty oznámení, co každou chvíli z různých bank o odstávce dostávám - ani to vlastně už nečtu. A ani nestíhám sledovat, jak to která banka s těmi oznámeními má... Ale jak říkám, nejsem asi typický klient a mít to jako zásadní účet, který mám navíc jako jeden jediný, tak bych mluvil jinak...
Odznak +1
(a skoro si myslím, že ani banka nemá nějaká přesnější data z nějakého průzkumu mezi klienty, ale třeba se pletu).I já si to myslím. Především v tomto konkrétním případě o kterém se tu diskutuje mi to připadá, že banka si to přizpůsobila tak aby to nějak zdůvodnila a zároveň s tím nemuseli nic dělat a mohli to nechat tak jak to je.Asi nejlepší řešení by bylo naprogramovat to tak, že si každý klient někde v IB na jednom místě jednoduše nastaví, zda a jaký typ oznámení chce dostávat a jakým způsobem a s jakým předstihem (nefunkčnost karet, nefunkční IB nejlépe s volbou jak dlouho - někoho třeba nezajímá, když IB nepůjde 10 hodin, další by to rád věděl, ale třeba 2 hodiny už mu jsou taky jedno...) To by bylo asi ideální řešení i když to nastavení by nemuselo být až tak podrobné a detailní aby to programátoři měli trochu lehčí. Je ale otázkou jestli bychom toho od HB nechtěli trochu příliš.
Bylo by také možné, aby sama banka diferencovala jednotlivé případy. Krátkodobé výpadky oznamovala stávajícím způsobem, zatímco o dlouhodobějších, např. přes celou noc, informovala emailem.
Jinak jsem vyrozuměl, že došlo ke zrychlení připisování splátek na kreditní kartě, což je pozitivní krok. Je vidět, že banka postupně servis zlepšuje.
Úroveň
Odznak +2
Nevím, zda je to způsobeno tou víkendovou údržbou systémů, ale dnes se mi IB načítá velice pomalu. Ani po načtení ale nefunguje vše korektně - na úvěrovém účtu nelze filtrovat v historii plateb na přijaté/odeslané platby - místo toho to filtruje na platby kartou vs. platby nálepkami + přijaté. Jestli to podobně zlobí i na BÚ nemohu ověřit, protože k němu nálepku nemám.

Upřesnění: vypadá to, že bezhotovostní platby nálepkou teď systém považuje za přijaté platby :8.
Úroveň
Odznak +2
Teď jsem IB vyzkoušel a všechno funguje normálně i se správnou rychlostí (včetně třídění plateb). Chyba bude asi jinde - co konektivita ? A u mne jsem se připojoval přes PC ...
Úroveň
Odznak +2
Konektivita je v pohodě - taky na PC, internet UPC 300/30, takže tady bych problém neviděla. Nicméně víc mě štve ta chyba filtru - vážně mi to platby nálepkami na úvěrovém účtu třídí do přijatých 😞. Pro úplnost - prohlížeč používám firefox, ale to na to asi nemá vliv.

EDIT: teď jsem vyzkoušela i mobilní bankovnictví a tam mi filtry pro jistotu nefungují vůbec.
Úroveň
Odznak +2
Ad forefox - kdo ví ? Já používám Google Chrome ...
Tak teď jsem všechno proťukal i na Firefoxu (verze neznámá, ale nejpozději z konce roku) a vše jak má být stejně jak na Chromu. Ještě dodám OS - Win7 Ultimate.
Doplněk: Firefox je verze 49.0.2
Úroveň
Odznak +2
Nefunguje mi to ani na mobilním bankovnictví (iPhone), takže spíš to bude konkrétním uživatelským účtem v IB, resp. tím, že ty máš úvěrový účet ke Gold kartě, kdežto já k přemigrované E-ON KK.
Úroveň
Odznak +2
Tak to mne nenapadlo, že by to mohlo být tou VIP kartou ... :8
Úroveň
Odznak +1
Narazili jste na něco pozitivně nového po víkendové údržbě systému?

Někdo nebo něco mně musí mazat některé odpovědi. Počet 500 jsem přesáhl již před nějakým měsícem. Možná abych nebyl jako první povýšen z Pionýra na Pionýrského vedoucího. 😞
Zkoumal jsem IB po odstávce, ale žádnou změnu jsem neobjevil. Třeba se to projeví později.

Odpovědi schovávají skřítkové... :8
Úroveň
Odznak +2
Nechci obnovovat diskusi, pouze dávám na vědomí další výpadek - dnes se v IB objevilo:

"Od úterý 12. 3. 22:00 do středy 13. 3. 7:00 bude probíhat údržba našich systémů.
V tuto dobu nebude možné se přihlásit do internetového bankovnictví a mobilní aplikace. Ostatní výpadky by měly být pouze krátkodobé.

Omlouváme se za případné komplikace.
Vaše Hello bank!"
Úroveň
Odznak +2
Nestudovali jste náhodou někdo platné VOP banky? Já jen, jestli se tam neobjevilo něco v tom duchu, že klienti banky prohlašují, že banka je středobodem jejich životů a denně aktivně hledají informace o odstávkách. A kdo to nedělá, bude potrestán tím, že se nepřihlásí, a bude to jen a jen jeho chyba....

Odpovědět