POZOR! Ke spořícímu účtu neexistuje debetní karta a přístup jen z IB


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 59

Odznak +1
maminka1 napsal/-a:

Btw nikde v původním jujecově komentáři jsem na slovo "krava" nenarazila - že by mezitím proběhl edit?

Ano došlo k editaci a také ke smazání příspěvku. Asi přímo autorem těch konkrétních příspěvků když si možná uvědomil, že se opravdu vyjádřil trochu neslušně tak jak má možná ve zvyku se vyjadřovat jinam.
Úroveň
Odznak +2
Autorem ne, ale psala mi Terka. A přiznám se, že mě do té doby nenapadlo, že to slovo může být závadné. Tak se všem omlouvám (ale svůj názor na arogantní paní pořád opakující "o tom se spolu nebudeme bavit" nezměním).
Odznak +1
jujec napsal/-a:

A přiznám se, že mě do té doby nenapadlo, že to slovo může být závadné.

Přímo v tom slově závadnost nevidím, ale závadné může být v jaké souvislosti se to slovo použije.
Úroveň
Odznak +2
maminka1 napsal/-a:


. . . .

A ještě k tomu řešení - přesně jak jsem předpokládala, banka jim nedovolila mít jedno společné telefonní číslo.
A mimochodem - všimli jste si někdy toho seznamu ikonek "Nedávno online" vpravo dole? Je z něho vidět, že na toto fórum za HB odepisuje většinou jen Terka, ale číst si to sem chodí spousta lidí z HB (předpokádám, že alespoň někteří z nich jsou hlavouni a programátoři) - oni tu spolu také diskutují, ale na uzavřené části fóra, kde my obyčejní klienti nemáme možnost jejich příspěvky vidět.


To, že tady vidíme ikonky zaměstnanců, nutně neznamená, že musí číst příspěvky zdejších fóristů - předpokládám, že zobrazení ikonek je společné s uzavřenou částí fóra HB ....
Úroveň
Odznak
Tak jsem si teprve nyní pročetl toto již "dávné" téma a i když souhlasím s komentáři ohledně přístupu banky, dost se rozcházím s pohledem na možnost používat jedno číslo v rodině...

1)Nevidím absolutně žádný bezpečnostní důvod omezovat ověřování pouze na jedno telefonní číslo, minimálně pokud jde o členy jedné rodiny. Četl jsem to tu pozorně a nějak jsem nezahlédl jediný argument pro toto omezení, který bych bral jako relevantní. Zmiňovaná praktická hlediska a případná nedůvěra či zneužití v rámci rodiny není věcí banky, ale interní věc každého z nás... Pokud si to klient výslovně žádá, je to jeho věc. Nevidím ani důvody technického rázu při ověřování. Vše se dá vyřešit. Každopádně nějaké defaultní ověřování duplicity čísla, mailu apod. hned při zakládání služby by bylo určitě vhodné min. k omezení možných omylů apod.

2) Pokud si i přesto banka takovou podmínku dává, což je samozřejmě její věc (a pak se klient může rozhodnou zda to akceptuje nebo ne), měla by být jasně zmíněna ve všeobecných podmínkách nebo podmínkách daného produktu (to, co se tu citovalo za moc jasné nepovažuju) a hlavně, nemělo by přece vůbec dojít k tomu, aby to v takovém případě klient mohl založit, ať už je pracovník, který s tím pomáhá jakkoli nekompetentní, natož to pak 1,5 roku používat! To, že si to banka dá do podmínek je sice základní věc, ale kolik % klientů si ty podmínky pročítá? Prostě by to nemělo jít vůbec založit...

3) reakce na jednu z poznámek maminka1 ohledně George. Tam je sice opravdu preferováno ověřování přes apku George klíč, nicméně "staré" ověřování přes SMS není úplně vyloučeno - klient si prostě vybere, zda to nebo ono. Ale samozřejmě SMS už méně bezpečná old school =D. (to jen na okraj jako doplnění nesouvisející s tématem.)
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme všem za reakce k tématu.

Ve všeobecných obchodních produktových podmínkách máme uvedeno:
než se poprvé přihlásíte do internetového bankovnictví, dostanete od nás přihlašovací údaje, kterými jsou uživatelské jméno a heslo. Uživatelské jméno Vám zašleme e-mailem. Heslo Vám zašleme SMS zprávou na u nás registrované číslo mobilního telefonu. Registrované číslo mobilního telefonu ani e-mail nesmí pro komunikaci s námi používat nikdo jiný.
Než Vám bude první přihlášení umožněno, musíte potvrdit souhlas s podmínkami používání internetového bankovnictví.

U nás je vždy pouze jeden majitel účtu a kdokoliv jiný včetně manželky, dětí, rodičů je považován za třetí osobu. Řídíme se platnou legislativou, která mj. uvádí, že klient nesmí sdělovat přihlašovací údaje atp. třetím osobám, naopak je povinen tyto informace chránit. Není to tak úplně “interní věc každého z nás…“ zrovna např. způsob autorizace platebního příkazu je jedním z nejdůležitějších faktorů ve smyslu sdělování nebo nedostatečné ochrany přihlašovacích údajů klientem.

Telefonní číslo má však z právní stránky podstatný význam pro fungování elektronického podpisu na úrovni zaručeného elektronického podpisu, který využíváme jako digitální banka k podepisování smluv. Jedním z požadavků na zaručený elektronický podpis podle nařízení eIDAS je,
že je vytvořen pomocí dat pro vytváření elektronických podpisů, která podepisující osoba může s vysokou úrovní důvěry použít pod svou výhradní kontrolou. Pokud je tedy telefonní číslo vázáno jen na jednu osobu, pak se jedná o jeden z kroků pro splnění tohoto požadavku.

Marku, děkujeme za Váš podnět, který rádi zvážíme ve smyslu kde více naše klienty informovat o použití jednoho ověřovacího telefonního čísla.

Přejeme hezký den.
Do produktových podmínek se ta věta "Registrované číslo mobilního telefonu ani e-mail nesmí pro komunikaci s námi používat nikdo jiný. " dostala až 30.5.2018.
Předchozí PP tuto větu neobsahovaly, tzn. že při zakládání účtů v roce 2017 taková podmínka neplatila a banka tenkrát chybu neudělala.
Banka ale mohla při změnách svých podmínek na tyto změny upozornit.

Ve VOP je v bodě 3.13 napsáno mj. "Pokud je pro přístup do internetové aplikace nutné užití mobilního telefonu, musí být tento aktivní v síti tuzemského operátora a rovněž telefonní číslo musí být poskytnuto tuzemským operátorem."
Co znamená to omezení, že telefon musí být aktivní tuzemské síti? To nemůžu být přihlášený přes telefon v zahraničí?
Úroveň
Odznak +4
zdec napsal/-a:

Do produktových podmínek se ta věta "Registrované číslo mobilního telefonu ani e-mail nesmí pro komunikaci s námi používat nikdo jiný. " dostala až 30.5.2018.
Předchozí PP tuto větu neobsahovaly, tzn. že při zakládání účtů v roce 2017 taková podmínka neplatila a banka tenkrát chybu neudělala.
Banka ale mohla při změnách svých podmínek na tyto změny upozornit.

Ve VOP je v bodě 3.13 napsáno mj. "Pokud je pro přístup do internetové aplikace nutné užití mobilního telefonu, musí být tento aktivní v síti tuzemského operátora a rovněž telefonní číslo musí být poskytnuto tuzemským operátorem."
Co znamená to omezení, že telefon musí být aktivní tuzemské síti? To nemůžu být přihlášený přes telefon v zahraničí?



Hello! Děkujeme Vám za reakci.

Znamená to, že poskytovatel telefonního čísla (+420) musí být ČR a je jedno, jestli jste přihlášen v ČR nebo na roamingu.
Úroveň
Odznak +2
Mě by spíš zajímala reakce banky na to, že si změnila VOP, neupozornila na to klienta (chápu, nemusí, ale to považuji za slušnost) a pak prostě přístup zablokovala....

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)