připsání platby


Odznak
Dobrý den.
Zajímá mě, do jaké doby dojde k zaúčtování příchozí platby na účet Hello kredit z běžného účtu v jiné bance a z vlastního Hello účtu?
Jak to bude s notifikačními zprávami (email nebo sms) o pohybech na účtech?
Děkuji

Odpovědi: 30

Úroveň
Odznak +4
Hezký den a děkujeme Vám za dotazy.
Našim klientům určitě notifikační zprávy nabídneme, aktuálně na tom pracujeme. Převod z běžného účtu v jiné bance na Hello kredit může trvat i několik dní, obvykle však do druhého nebo třetího dne je příchozí platba na Hello kredit zaúčtována.
Zalezi v jake rezimu funguje vase banka, zpravidla to jsou 3 pracovni dny.
Úroveň
Odznak +2
Zalezi v jake rezimu funguje vase banka, zpravidla to jsou
3 pracovni dny.

Osobně několikrát odzkoušeno: když zaplatím z cizí banky v pondělí odpoledne, je to připsáno na účtu ke KK ve čtvrtek ráno.
Odznak
děkuji za odpovědi. Chápu, že z cizí banky múže připsání pohybu na Hello kredit trvat i několik dní, ale nechápu, proč připsání trvá tak dlouho v relaci uvnitř Hello bank (myšleno "Hello účet => Hello kredit")!!!
Úroveň
Odznak +1
Mám podezření, jak jsem již v minulosti psal, že systém kreditek převzatý z Cetelemu a nový bankovní systém jedou odděleně a mezi nimi existuje pouze "kabelkový" přenos dat.
Úroveň
Odznak
Jelikoz je to problem, jez me tez trapi, nedavno jsme zjistoval na infolince, jak je z rychlosti, zda sberny uct KB a KB, sberny ucet RB a RB ci promo z HB na CET kartu. Bohuzel 3-4 dny s tim, ze cesta HB-CET ne vzdy funguje jak ma a je nejhorsi varianta 😞 - snad se brzy zlepsi ...
Úroveň
Odznak +4
Děkujeme za všechny vaše příspěvky k tématu připsání plateb. Na komunitě jsme si o tom psali, tak 🙂 ještě raz:
aktuálně máme 2 systémy - jeden pro debetní svět (běžný účet a spořicí účet) a druhý pro kreditní svět.
V rámci debetního světa jsou transakce připisovány na účty v režimu D+1, s tím, že pokud je platba poslána z účtu u jiné banky např. v 10h ráno, tak je na běžný účet u Hello bank! připsána ještě týž den. Platby mezi běžným a spořicím účtem jsou připisovány ihned i o víkendu.
Pokud jde o připisování plateb na kreditní kartu, tak tam to je bohužel opravdu v režimu D + 2 – 3 dny. O jeden den se může celý proces zkrátit, jestli pošlete platbu ze svého Hello účtu (běžného účtu Hello bank!). Víme, že to není ideální, mrzí nás to, ale v současné době to z technických důvodů neurychlíme, ale určitě to chceme do budoucna zlepšit.
Mějte hezké pondělí!
Děkujeme za všechny vaše příspěvky k tématu připsání plateb. Na komunitě jsme si o tom psali, tak 🙂 ještě raz:
aktuálně máme 2 systémy - jeden pro debetní svět (běžný účet a spořicí účet) a druhý pro kreditní svět.
V rámci debetního světa jsou transakce připisovány na účty v režimu D+1, s tím, že pokud je platba poslána z účtu u jiné banky např. v 10h ráno, tak je na běžný účet u Hello bank! připsána ještě týž den. Platby mezi běžným a spořicím účtem jsou připisovány ihned i o víkendu.
Pokud jde o připisování plateb na kreditní kartu, tak tam to je bohužel opravdu v režimu D + 2 – 3 dny. O jeden den se může celý proces zkrátit, jestli pošlete platbu ze svého Hello účtu (běžného účtu Hello bank!). Víme, že to není ideální, mrzí nás to, ale v současné době to z technických důvodů neurychlíme, ale určitě to chceme do budoucna zlepšit.
Mějte hezké pondělí!


Tak stále nevím proč tomu tak je z Hello účtu na Hello kredit 2-3 dny,je hezké že vás to mrzí,ale je to nepochopitelné! Uvnitř jedné banky takto zbytečně prodlužovat platbu.
Úroveň
Odznak +2
Prostě se snažili "přibastlit" starý systém kreditek k novému bankovnímu. Kdyby udělali všechno nové, bylo by to možná jednodušší.
Ale po bitvě je každý generálem ...
Když spojí starý systém k nové bance ,tak musí platba uvnitř jedné společnosti trvat 2-3 dny??? Tohle je absurdní.
Úroveň
Odznak +2
Obecně to je technický problém, který zřejmě podcenili. Termín startu banky tlačil, tak museli zvolit "berličku", aby ho stihli.
Takže myslíte,že je jen otázkou času,kdy se tato věc odstraní a Hello začne fungovat jako opravdová banka se vším všudy?
Úroveň
Odznak +2
Doufám a věřím že ano.
Úroveň
Odznak +2
Když spojí starý systém k nové bance ,tak musí platba uvnitř jedné společnosti trvat 2-3 dny??? Tohle je absurdní.
Zásadní technický problém je, že starý systém kreditek je převzatý z Cetelemu a nový systém HB (běžné a spořící účty) s ním není nijak softwarově propojený. Chovají se k sobě navzájem jako dvě naprosto cizí banky, včetně termínů přeposílání peněz mezi těmito dvěma nekompatibilními systémy. Domnívám se, že problém zmizí, až naprogramují zcela nově celou kreditní část a implementují ji do systému HB. V tom okamžiku zároveň vyřeší i problém s tím, že budou vidět nezaúčtované transakce na KK (na běžných účtech nezaúčtované transakce jsou vidět už nyní - proč asi?). A naprogramovat takovou věc trvá řadu měsíců. Jak tady už psal jisy, při spuštění nové banky je tlačil čas (dokonce posouvali původní termín spuštění), nemohli si dovolit znovu to odkládat, tak vzali celkem funkční část z Cetelemu a přilepili ji k HB, i když nejsou navzájem plně kompatibilní.
Úroveň
Odznak +1
Tohle je odpověď hodná informovaného pracovníka banky.

Tedy maminka1 = maninka Hello bank? :)

I "kabelkovým" přenosem se dají data přenášet rychleji než v Hello bank, pokud jsou na to vyčleněni lidé v dostatečném počtu.
Úroveň
Odznak +2
Tohle je odpověď hodná informovaného pracovníka banky.

S Hello bank mám společné jen to, že u nich mám kreditku. Je ale pravda, že jsem celý život pracovala ve finančním sektoru, takže vím, jak to chodí jinde. Teď už jsem na "zaslouženém" odpočinku, tak mám čas provokovat na různých fórech. Jen mi je divné, že kromě Terky, která to má tak nějak v popisu práce, tady ke stálým diskutujícím nepatří žádné holky. Že by se všechny zdržovaly jen na Mimibazaru a podobných fórech? :8
Úroveň
........vzali celkem funkční část z Cetelemu a přilepili ji k HB, i když nejsou navzájem plně kompatibilní.
Drobný problém je, že to již nebylo kompatibilní, pokud se týká termínu připsání platby, ani s předchozím zákonem o platebním styku. Ten říkal celkem jasně, že platba musí být na určený účet připsána v den, kdy přijde do banky (svého času to třeba KB řešila tak, že peníze připsali = zvýšila se čátka, ale zaúčtovali to až druhý den, kdy se teprve vlastník účtu dozvěděl, co mu to přišlo).

Hellobank to řeší u příchozích plateb po svém. Třeba 17. ledna se mi navýšil dostupný kredit o splátku, která do banky spolehlivě dorazila 15. ledna a současně se došlá platba objevila zaúčtovaná s datem 15. ledna v přehledu transakcí, takže při zpětné kontrole se to jeví v pořádku. Účetně to je sice asi akceptovatelné, ale být to na běžném účtu, tak měním banku. (Mimochodem, když se vmezeří do pracovních dnů nějaký ten víkend a svátek, tak po pěti kalendářních dnech je člověk docela nervózní, kam se ty peníze poděly...)
Odznak
Děkuji za informace a názory ostatních klientů. I z mého pohledu se jeví připsání/zaúčtování plateb na HK z vlastního účtu HB jako příliš dlouhý a tím i nepřehledný. Jinak řečeno, tím se výhoda "bezúročného období" reálně zkracuje.
Kdy muzeme ocekavat nejake zlepseni ohledne pripisovani plateb na kreditni ucet? :)

Diky
Úroveň
Odznak +2
Děkuji za informace a názory ostatních klientů. I z mého pohledu se jeví připsání/zaúčtování plateb na HK z vlastního účtu HB jako příliš dlouhý a tím i nepřehledný. Jinak řečeno, tím se výhoda "bezúročného období" reálně zkracuje.Vzhledem k tomu, že se splátka KK účtu "se zpětnou valutou", tak nic z bezúročného období neztrácíte.
Úroveň
Odznak +2
To sice jo, ale když splácím kartu, tak nemůžu peníze, které na účtu mají být a nejsou, používat pro další placení. To je asi tak jako kdyby banka platbu, kterou dostane v pondělí, připsala na účet ve středu s pondělním datem - 2 dny prokazatelně peníze zadržovala. Obávám se, že je takový postup v rozporu se zákonem.
Úroveň
Odznak +2
Obávám se, že je takový postup v rozporu se zákonem.Hmmm... nejsem právník, ale zdá se mi přiměřený § 158 a § 171 zákona o platebním styku, podle kterého bych čekal, že převáděná částka bude dána k dispozici příjemci nejpozději do konce pracovního dne, následujícím po dni, kdy byly prostředky připsány na sběrný účet, což v případě platby z H! běžáku je vždy ve stejný den, kdy jsem je poslal.
Takže, pošlu-li splátku v úterý, ve středu do půlnoci ji mám nejpozději k dispozici.

Problém je s tím, že KK je jen platební prostředek, prostřednictvím kterého dává banka k dispozici částku. Není pod ní platební účet. Proto si nejsem jist, nakolik jsou ty paragrafy použitelné.

Já se na to dívám osobně takto: vadí mi to. Vím, že banka ví, že mi to vadí. Vím, že banka se snaží toto změnit.
A mám pocit, že se nějaká změna chystá na začátek března 🙂. I když... možná že na splácení nebude mít vliv 😞 https://spolu.hellobank.cz/vse-k-nasim-produktum-a-sluzbam-3/mobilni-aplikace-8430/index2.html#post36714
Úroveň
Odznak +2
Tak nevím. Release na začátku března proběhl, už funguje pěkně stahování výpisů, ale aktuální pohyby na účtu KK stále v nedohlednu. Například minulý týden jsem chtěl zaplatit za roční kupon DPP z KK. Platba šla prostřednictvím Masterpass. Ve chvíli, kdy se mělo řízení vrátit zpět na eshop DPP, se to celé nějak zaseklo a ani po 5 minutách se nic nestalo.
Výsledek... KK hlásila disponibilní zůstatek nižší o 3650 Kč. V transakcích nic, v nezpracovaných transakcích také nic! Když jsem volal na infolinku, tak transakci dohledali a řekli mi, že bude v 18:00 odcházet dávka k obchodníkovi. Nicméně tam nedorazila, resp. pokud dorazila, tak ji nespárovali. Dnes už je disponibilní zůstatek zpátky, ale několik dní jsem žil v nejistotě a 3650 korun jsem nemohl použít, aniž bych v bankovnictví viděl proč.
To jsem se zase rozepsal... vlastně jsem chtěl jenom říct, že zatím kolem transakcí na KK žádná viditelná změna. Tak.
-- Doplnění: po napsání jsem se podíval znovu na transakce KK. Tak nakonec je tam 6. 3. odepsání 3650,-- a 7. 3. připsání 3650,--. Vzhledem k tomu, že jsem kupoval kupon s platností od 8.3., platba skutečně nebyla DPP vůbec přijata. Ale 7. 3. jsem zůstatek kontroloval a byl stále snížený. Ani splátka, která je nyní zaúčtovaná 5. 3., tam nebyla. Jak říkám. KK se zatím chová stále stejně.
Úroveň
Odznak +2
Minulý týden jsem vyzkoušela, zda došlo k nějakým změnám. Dopadla jsem takto:
5. 3. po 14. hodině poslány 2 platby z Air Bank - splátka KK a převod na BÚ.
6. 3. zaúčtována a připsána platba na BÚ.
8. 3. ráno se objevila splátka na KK, s datem zaúčtování 7. 3. a s datem připsání k 6. 3. (ale abych byla spravedlivá, možná tam byla už 7. 3. někdy těsně před půlnocí - přesné časy transakcí tam nejsou vidět).
Nezaúčtované transakce na KK stále nejsou vidět.
Úroveň
Odznak +1
Se splátkami KK se skutečně nic nezměnilo. Splátka odeslaná z banky D+0 v pátek (s nastavením pátečního data ve čtvrtek - tedy peníze odešly ráno) a na KK se klasicky objevila až ve středu) a to posílám splátku na účet HB. :(
Další nízkonákladová banka nebo neschopní IT pracovníci? 😞

Odpovědět